» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiększenie mocy silnik AAZ grupy vw 1.9 td
Autor Wiadomość
Bambek 
FSC STAR


Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2007-05-06, 14:45   Zwiększenie mocy silnik AAZ grupy vw 1.9 td

Cześć, ostatnio troche sie zaczytałem odnośnie turbodiesli, coz chce aby moe auto bylo bardziej dynamiczne no i w dobrym stanie. O mechanice w samochodach mam srednie pojecie, no ale glabem nie jestem. Przeszukiwalem rozne fora, zbieralem informacje. Zeby zwiekszyc moc w tym silniku podobno stosuje sie pin z golfa 2 1.6 td ( to taki bolec, ktory zwieksza ilosc podawanego paliwa przy palowaniu, niestety w silnikach aaz jest on zbyt ubogo doszlifowany, na wysokich obrotach nie daje wiekszej ilosci wachy. Wszystko dobrze opisane jest ponizej :

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547


Kolejna sprawa to regulacja cisnienia turbiny, widzialem rozne przyrzady no bo pierw trzeba sprawdzic cisnienie doladowywania by cos wiedziec o turbinie. Zna sie ktos na tym na forum?

Czyli zsumujmy co można zmienić w tym silniku bez wiekszych problemów:
1)pin do pompy
2)samą pompe na inna
3)zmiana turbo na wieksze
4)IC
5)filt powietrza na stożkowy


Tutaj znalazlem komentarze ludzi ktorzy to zrobili :
powiem inaczej, seryjny AAZ ma moc zanizona o jakies 25% miedzy innymi ze wzgledu na ten boost pin i dziwne ustawienia. Przeciez to pojemnosc 1,9 on tak powinien fabrycznie jezdzic. Tez sie nie kłócę tylko temat byl o "wyciaganiu" czegos z tego motorka, a jest jeszcze co wyciagac bo 100koni to tylko minimalnie wiecej niz 50 z litra. Na razie jeszcze na forum takiego wydlubanego AAZ nie ma, ale to pewnie kwestia czasu Czekamy na pierwsze aaz z wieksza turbinka i pompka conajmniej 10mm (lub wiecej)

ciekawi mnie ile potrzeba cisnienia zeby osiagnac 100 koni. oczywiscie jesli dawka idzie w parze z tym. 1.5 bara? do takiego cisnienia seryjna pompa wystarczy czy juz trzeba 10mm?

drugie pytanko, czy może mi ktoś powiedziec jak w tej turbinie zwiększyć cisnienie, i czy można chociaz minimalnie zwiększyć bez wskaźnika?


P.S póki co wrażenia z jazdy super. po zmianie pina autko nie dość ze szybciej śmiga, to sie zrobiło duzo bardziej elastyczne. ciągnie od samego dołu wiec wydaje mi sie ze przy spokojnej jeździe, spalanie może spaść


Sam chłopaki nie wiem co o tym myśleć, może ktoś z was kiedys cos takiego robil, na razie samochod mi słabo pali, ale to w innym temacie opisalem, chyba powietrze mam w przewodach i dlatego. Pozdrawiam.
_________________
Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2007-05-06, 20:51   

ten kto pisze że AAZ ma małą moc i z 1.9 można więcej wyciągnąć chyba nie zna konstrukcji, prawda jest 1.9 AHU, 1Z 90KM czy AFN 110KM, ale to są TDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa i pompą sterowaną elektroniczne. AAZ to jest zmodernizowany poczciwy klekot z komorami wirowymi do którego dorzucili turbawkę. Ciśnienie doładowania w AAZ ma być w granicach 0.6-0.83 bar, ciśnienie wtrysku w granicach 155-163 bar, więc maławo i dlatego kiepskie parametry, dla porównania 1Z TDi ma 246-254 bar. Dla mnie to za stara konstrukcja na cudowanie w szczególności jak masz potężny przebieg, Znajdziesz parę KM a turbo wysra się w wydech po paru tysiącach, a te 1,5 bara to fikcja, na seryjnym osprzęcie, korby pourywa odrazu. Chyba że zmieni wał i korby na kute to wtedy może. Można zwiększyć dawke paliwa na pompię i ciśnienie ale minimalnie, pompa mechaniczna więc nie ma problemu (ale szczerze nie wiem którą śrubą). Co do boost pina to coś słyszałem o tym. Nie wiem jak ten silnik znosi większe dawki, wiem że w podjaranym TDi zdarza się że wypala tłoki. Zobacz na tą stronę http://forum.tdi-tuning.pl/ są tam same mózgi, szczególnie Masters (ma swoją sieć hamowni), Bogumił, Purchawa itp osoby. Ale nie morduj ich że nie odpiszą ci za godzinę do postu bo mają roboty od groma, czasem się czeka i kilka dni. Możesz przeglądnąć archiwum może coś znajdziesz. Niby forum TDi ale zajmują się ogólnie klekotami. Nawet 10 przykazań posiadacza klekota jest i warto przeczytać. No i znalazłem jak to zmodzić trochę http://forum.tdi-tuning.p...7&highlight=aaz
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Bambek 
FSC STAR


Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2007-05-06, 21:23   

Tak Qba, masz racje, z gówna bata się nie ukręci, ale zawsze można spróbować w końcu inni zmieniali piny przy pompie ( jest taki grzybek a w nim ten bolec ktory reguluje dawke paliwa). W mk2 jest bardziej wyciety, czyli w miare zwiększania predkosci daje wiecej wachy ( jezeli w golfach 2 tloki sie nie przepalaja, typy silnikow sa podobne to mozna sprobowac ). Z turbiną na razie bym się nie bawil, bo nie mam kasy na regeneracje, heh i nie wiadomo jak mogą zareagowac tloki i korbowody na wieksze cisnienie. Turbine mam kkk k14- jest jedna z najmniejszych turbin, ale ciagnie od malych obrotow w przeciwienstwie do duzych. Z tym pinem sprobuje, ale trzeba uwazac, bo zwiekszajac dawke paliwa tymze pinem, powinienem troche zubozyc mieszankew paliwo, albo zwiekszyc doplyw powietrza ( mysle jak zredukowac nadmierne dymienie, spowodowane wieksza iloscia paliwa).

[ Dodano: 2007-05-06, 21:25 ]
Pin golf 2 1.6 td

[ Dodano: 2007-05-06, 21:38 ]
schemat dzilania pinu

[ Dodano: 2007-05-06, 21:42 ]
Porownanie pinow

[ Dodano: 2007-05-06, 21:45 ]
http://www.kw-systems.de/zubehoer/powerkit.html

Tutaj link jakby ktoś nie wierzył, jakaś niemiecka firma sprzedaje piny od golfa dwojki do naszego i poprawiaja sie osiagi. Cena z deka smieszna bo ponad 200 Ojro :mrgreen:
_________________
Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2008-01-03, 00:24   

AAZ to niesmiertelny motor,to nic ze wtysk posredni,widze ze z pompa wiesz juz co masz robic,wiec przejdzmy dalej,najlepiej jeszcze jak miał bys wtryski od silnika 1.6 TDintercoler 80KM były dwa takie silniki, maja oznaczenie SB i RA,ze zwiekszeniem cisnienia wtrysku nie ma problemu mozna to zrobic,ale nie ma co duzo podnosci bo komory powylatują :lol: ,samego cisnienia doladowania nie podnos bo to niezdrowo,tzreba odrazu dawke,cisnienie zwiekszasz przy zaworze westgate,ale z tej sprezarki w AAZ duzo wiecej niewykrzesasz bo to jest silnik lekko doładowany,mozesz zalozyc suszare z TDI,nawet ze zmienna geometrią np od ASZ 130 KM,przerobic gruszke zeby regulacja cisnienia była cisnieniowa i skrecic sztange ktora porusza kierownicami spalin w sprezarce azeby przestawiala lopatki w polozenie doladowania minimalnego np przy 1.2 bara dopiero,da sie to ustawic ale tzreba z barometrem siedziec i sie bawic,w kazdym razie efekt bedzie fajny bo bedzie fajnie ciagnoł ze startu.Masz o tyle dobrze ze to co w TDI robi sie chipem za minimum 1000 zł w AAZ mozna zrobic srubokretem i kluczem 10 :lol:

[ Dodano: 2008-01-03, 00:27 ]
ja miałem golfa II GTD z 86r. silnik JR,moc znamionowa 70 KM,po niewielkich przerobkach bez problemu schodził ponizej 11 s od 0-100,a TDI 90 czy 110 łykał ten golf jak chciał.Moze 110 tak chamsko nieobjedzie ale napewno objechac sie nie da ani nie dala rady uciec :twisted:

http://video.google.pl/vi...earch&plindex=0

http://video.google.pl/vi...earch&plindex=0

http://video.google.pl/vi...earch&plindex=0

http://video.google.pl/vi...earch&plindex=0

http://video.google.pl/vi...earch&plindex=0

kilka ciekawych filmów ze starymi klekotami w golfach,komentowac nie trzeba,ciekawie zachowyje sie ten z turbinką o zmiennej geometri albo ten z pompa 10 mm

dla porownania tak odpychaja sie TDI
http://video.google.pl/vi...earch&plindex=2

http://video.google.pl/vi...earch&plindex=2

no ten jak na serie 90 KM to ladnie sie zbiera :lol: ,pewnie ma ze 105 koni

http://video.google.pl/vi...earch&plindex=2

tak radzi sobie motor ktory i ja mam w golfie AFN

tyle ze ten jest ma juz 145 kucy zamiast 110 :lol:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
Ostatnio zmieniony przez Qba 2008-01-03, 01:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
mat-82 

Motocykl: mz 250 ts
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 2
Skąd: siepraw
Wysłany: 2010-12-08, 21:52   

Qba napisał/a:
ten kto pisze że AAZ ma małą moc i z 1.9 można więcej wyciągnąć chyba nie zna konstrukcji, prawda jest 1.9 AHU, 1Z 90KM czy AFN 110KM, ale to są TDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa i pompą sterowaną elektroniczne. AAZ to jest zmodernizowany poczciwy klekot z komorami wirowymi do którego dorzucili turbawkę. Ciśnienie doładowania w AAZ ma być w granicach 0.6-0.83 bar, ciśnienie wtrysku w granicach 155-163 bar, więc maławo i dlatego kiepskie parametry, dla porównania 1Z TDi ma 246-254 bar. Dla mnie to za stara konstrukcja na cudowanie w szczególności jak masz potężny przebieg, Znajdziesz parę KM a turbo wysra się w wydech po paru tysiącach, a te 1,5 bara to fikcja, na seryjnym osprzęcie, korby pourywa odrazu. Chyba że zmieni wał i korby na kute to wtedy może. Można zwiększyć dawke paliwa na pompię i ciśnienie ale minimalnie, pompa mechaniczna więc nie ma problemu (ale szczerze nie wiem którą śrubą). Co do boost pina to coś słyszałem o tym. Nie wiem jak ten silnik znosi większe dawki, wiem że w podjaranym TDi zdarza się że wypala tłoki. Zobacz na tą stronę http://forum.tdi-tuning.pl/ są tam same mózgi, szczególnie Masters (ma swoją sieć hamowni), Bogumił, Purchawa itp osoby. Ale nie morduj ich że nie odpiszą ci za godzinę do postu bo mają roboty od groma, czasem się czeka i kilka dni. Możesz przeglądnąć archiwum może coś znajdziesz. Niby forum TDi ale zajmują się ogólnie klekotami. Nawet 10 przykazań posiadacza klekota jest i warto przeczytać. No i znalazłem jak to zmodzić trochę http://forum.tdi-tuning.p...7&highlight=aaz

Nie zna się ten co pisze takie bzdury, np.: "Chyba że zmieni wał i korby na kute to wtedy może". Jak mi znajdzie wał nie kuty do takiego silnika, to oddam mu wszystkie peniądze. Wały i korbowody (nie korby) prawie we wszystkich silnikach spalinowych wykonuje się metodą odkuwania. Jedynie tłoki można wymienić na kute, bo zazwyczaj są odlewane. Jeśli chodzi o AAZ'ta to mam taki silnik z pinem z 1,6td i MBC(manualny regulator cisnienia doładowania). Dawkę na pinie mam ustawioną na minimalna, ciśnienie doładowaniana 1,0 bara, prawie nie dymi i pali w granicach 7l/100km przy ostrym butowaniu. Róznica między serią, a tym co mam teraz jest porażająca, jeździłem 130konnym pompowtryskiem i powiem, że u mnie przyspieszenie doczuwalne jest podobnie, a może nawet lepiej i to za jedyne 35zł/pin, 60 zł/MBC, 70zł/manometr +przesyłka. Teraz planuję założyć intercooler bo powietrze dolotowe ma temperaturę nawet do 100°C. Po wymianie na boost pina mierzyłem moc i momet na hamowni, wynosiła ona 87KM i 185Nm. Teraz może być ze 95KM i momet z 200Nm, ale jeszcze nie byłem na hamowni.
 
     
Gefrajter 
NISZCZYCIEL POLDKÓW


Motocykl: ETZ 250/A military
Wiek: 57
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 43
Skąd: Sławno
Wysłany: 2010-12-18, 01:06   

A ktoś podnosił z was moc w 1,9 TDI [ 90 KM ] 94 rok.
_________________
Moje motocykle
CZ350
Jawa 350 Delux
ETZ 250A [ niestety tylko replika ]
Kawasaki KLE 500
------------------------------------------------------
LEPIEJ SIEDEM RAZY Z KRÓLEWNĄ ŚNIEŻKĄ NIŻ RAZ Z SIEDMIOMA KRASNOLUDKAMI.
 
     
mat-82 

Motocykl: mz 250 ts
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 2
Skąd: siepraw
Wysłany: 2010-12-18, 15:54   

Pracuję w firmie tuningującej i powiem, że ten silnik chipuje się idealnie, bez większego problemu można zrobić mu 110KM. Konstukcja tego silnika jest bardzo prosta i wytrzymała, co sprawia, że nawet po znacznym zwiększeniu moc, jego trwałość i niezawodność nie pogorszą się. Samochody z tych lat nie często robimy, ostatnio był Golf z 94, przebieg 230tyś. z tym silnikem, stwierdzić mogę z ręką na sercu, że stan techniczny silnika był o wiele lepszy niż większości kilkuletnich samochodów które do nas trafiły. Polecam naszą stronę: www.godula.pl jest tam dużo na temat chiptuningu.
 
     
Rafal1480 
Rafal


Motocykl: MZ ETZ 250e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 231
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-19, 00:14   

Gefrajter napisał/a:

A ktoś podnosił z was moc w 1,9 TDI [ 90 KM ] 94 rok.

tak
tak znam taki przypadek, jest to mój dobry znajomy, który ma ten silnik w audi 80 b4, na hamowni wyszło mu że ma 118km i 348NM i tak przejeżdził 70000 km.
Teraz wstawił do niego turbo z zmienną geometrią, wtryski 216-tki i pompę 11 :cool:
na hamowni jeszcze nie był ale myślę że 130km i 360NM na pewno jest :piwo:

[ Dodano: 2010-12-19, 00:19 ]
ja mam audi 80 b4 1,9 tdi 93r (jak ktoś się orientuje jeszcze na boshu) obecnie przerobiłem go na pierburga wstawiłem wtryski 216-tki, turbo T15 no i delikatny soft i muszę powiedzieć że 105-konne diesle spokojnie objeżdżam :grin:
_________________
- niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14