» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
ETZ 250 / 251 / 300 - Gaźnik od innego motocykla
Autor Wiadomość
HakerPL1 

Motocykl: 251e
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: busko zdrój
Wysłany: 2009-12-06, 20:07   ETZ 250 / 251 / 300 - Gaźnik od innego motocykla

Witam
Kupiłem taki oto gaźnik. Czy będzie dobrze pracował w ETZ 251?











jest to gaźnik z Hondy 250
a jego dysza gł 175, dysza wolnych obr. 50, śr. gardzieli 39mm

co wy ogóle o tym myślicie?

pozdrawiam
Kuba
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2015-04-13, 19:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-06, 20:47   

może i pomysł niezły, ale: za duza dysza (trzeba inną - da się zrobić), ale też musiałbyś przerobić cały dolot, bo mocowanie w króćcu jest inne no i ten z hondy ma większą średnice też z drugiej strony... oczywiście nie zrozum tego jako "nie da rady" - próbuj :mrgreen:
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-12-07, 12:53   

Czy aby napewno gardziel to 39mm;|
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
HakerPL1 

Motocykl: 251e
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: busko zdrój
Wysłany: 2009-12-07, 13:04   

w prawdzie to jakieś 38,5
a jaką dysze wsadzić?
i jak przerobić ten dolot?
jaka była oryginalna u mz 251?
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-12-07, 13:17   

Gdzie ty mierzysz ta gardziel ? Bo z tego co tu widze to góra jest 34-36. Oryginalna gardziel to 30mm.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
HakerPL1 

Motocykl: 251e
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: busko zdrój
Wysłany: 2009-12-07, 15:28   

w miejscu gdzie łączy się gaźnik z króćcem po wewnętrznej stronie
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-12-07, 15:32   

39mm moze sie okazać jednak zbyt duza gardzielą.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
HakerPL1 

Motocykl: 251e
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: busko zdrój
Wysłany: 2009-12-07, 15:59   

właśnie, miałem już króciec dorabiać ale się zaczynam zastanawiać nad sensem tego całego patentu


a taka mnie głupia myśl naszła żeby podłączyć ten gaźnik bezpośrednio do komory korbowej przez zawór membranowy i zaślepić otwór w cylindrze, co o tym myślicie?
może to by pojechało
 
 
     
adik204 
ETEZETOHOLIK


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 360
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-12-07, 17:42   

Pomysł jest dobry, bo membrana będzie sterować mieszanką, tylko ciężki do wykonania w warunkach domowych (nie wiem jaki masz dostęp do sprzętu np spawarki alu)

Parę fotek przerobionych karterów em 250 pod membrane:
http://p1.bikepics.com/pi...-298384-800.jpg
http://p1.bikepics.com/pi...-298385-800.jpg
http://p1.bikepics.com/pi...-298388-800.jpg
http://p1.bikepics.com/pi...-298392-800.jpg
_________________
ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3.
 
 
     
napiorek123 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 203
Skąd: Lasoty kuj.pom
Wysłany: 2009-12-07, 19:37   

adik204, myślę że przez tą membranę skończył by się problem z zacierającymi się łożyskami na korbowodzie bo napewno podawało by przez ten zawór więcej paliwa i przez to by było leprze smarowanie dobrzę myślę ?
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/56972

Człowiek nie wielbłąd pić musi :)
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-12-07, 19:44   

źle myślisz... poprawiła by sie krzywa momentu.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
HakerPL1 

Motocykl: 251e
Wiek: 34
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: busko zdrój
Wysłany: 2009-12-07, 20:25   

szczerze mówiąc to trochę strasznie wygląda to przerabianie, nie wiecie czy efekty są jakieś w miarę? co by się zmieniło?
kolega ma sprzęt do spawania aluminium tak że jeszcze tutaj nie jest tragicznie, ale musiałbym zainwestować w kartery i membranę bo swoich mi szkoda

a o tym wsadzaniu to był jakiś temat? bo szukam i nie mogę zajść, byłbym bardzo wdzięczny za linka

pozdrawiam
 
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-01-05, 18:33   

Po takim drastycznym przerabianiu karterów wypadało by je wygrzać.
Membrana sama w sobie jest dosyć dobrym rozwiązaniem bo za jej pomocą można ograniczyć spalanie oraz pomaga w wykręcaniu większych obrotów bez odbijania w króciec ssący.
Uważam że do takich przeróbek trzeba mieć specjalistyczne narzędzia oraz co nie co szkoły o projektowaniu, plastyczności, twardości, zawartościach pierwiastków w materiałach, większość z was zapewne jest po studiach więc życzę powodzenia :smile:
Oryginał jest tylko jeden jak to ktoś kiedyś powiedział, do wyczynów można próbować, może się uda, może.
Pozdrawiam Karol :wink: :wink:
 
     
Marek_k-750 


Motocykl: etz 251 wsk175 k-750
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 191
Skąd: Uniemyśl
Wysłany: 2010-01-05, 22:50   

wracając do tematu gaźnika… ja do swojej TS 5 biegowej miałem założony gaźnik od cz 250 cross http://www.allegro.pl/ite..._cross_516.html Różnice w pracy silnika odczuwalne zwłaszcza jeśli chodzi o odpalanie, jak był zimny silnik palił za 2-3 ,jak ciepły to za pierwszym. Kultura silnika znacznie się poprawiła ale też spalanie wzrosło tak do 9-10 litrów;/ Silnik ładnie gadał na niskich obrotach jak i wysokich. Nie mogę stwierdzić o ile się zwiększył V-max bo silnik miałem w ramie od wsk-125 na kołach i wahaczu od TS i nie miałem sprawnego 3 biegu, ale bez problemów z 2 biegu mogłem wrzucić 4 bieg i nie przymulał się. ale rama była tak skatowana i krzywa że przy 100 miało się wrażenie jak by się jechało 200 na godzinę :lol: :D Przeróbki nie było dużo… mogłem ją wykonać sam na imadle ale wolałem dać znajomemu tokarzowi który garażuje u mnie na podwórku swojego poldka caro :twisted: króciec powinienem trochę rozpiłować w środku ale postanowiłem że zrobię coś jak by spirale która powoduje dodatkowe zawirowania w mieszance :) i efekt jest spory tylko spalanie za duże;/
 
 
     
Werpach 
EndDDuRo Rider :)


Motocykl: Brak
Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 337
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-06-04, 00:20   

masz... mój gaźnik z CZ Cross i zapłon z Jawki. tak to chodzi... http://www.bikemovies.com/movie/013062/ :piwo:
_________________

If You Gonna Be Dumb You Gotta Be Tough
http://www.youtube.com/watch?v=5rST04LvIMg

Temat o mojej replice ETS 250G http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14682
 
 
     
czarek1992 
czarek1992

Motocykl: MZ ETZ 250 87r.
Wiek: 31
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 21
Skąd: Bielcza-Tarnów
Wysłany: 2011-01-11, 08:19   

Gaznik od K750 w miare sprawuje sie w CZ350 moze w mz tez.
 
 
     
maciek111 


Motocykl: simson s150X
Wiek: 31
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 2011-01-11, 18:56   

myślę że od K750 będzie za duży może do MZ 251 będzie pasował ale do 150 nie.
_________________

 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2011-01-11, 19:15   

Gaźniki od rusków są kiepskie - nie bez powodu właściciele wkładają tam gaźniki od Jawy. Zresztą do ETZ 150 gaźnik od jawy też będzie dobry - kilka osób z forum już go zakładało i sobie chwaliło, zwłaszcza za poprawę dolnego zakresu obrotów. I nie martw się o to, że będzie za duży - przez to, że jawa ma 2 cylindry z wykorbieniem wału o 180st nie potrzebuje dużego gaźnika (starszy typ silnika miał ten sam gaźnik co CZ 175 - jedyna różnica tkwiła w jednej dyszy). O ile dobrze pamiętam to na forum jest osobny temat o zakładaniu tego gaźnika do 150 - wystarczy poszukać
 
     
maciek111 


Motocykl: simson s150X
Wiek: 31
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 2011-01-11, 20:05   

ciekawy jestem czy podszedł by gaźnik z MZ 250... jak będzie ciepło u taty poszukam gaźnika z pompą przyspieszenia widziałem że ktoś montował taki w MZ
_________________

 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-05-24, 15:39   Nowe alternatywne gaźniki do MZ

szukając jak zwykle jakiegoś "św. Grala" na allechina
http://allegro.pl/show_item.php?item=1629442605
u sprzedawcy "polski motocykl" http://allegro.pl/my_page.php?uid=15755915 (jego strona o mnie)
natrafiłem na przynajmniej ciekawe z wyglądu "linie gaźników" :grin: i od razy przyszło mi do głowy że może na by pokusić się o wypróbowanie ich w naszych MZ... Nie wiem co to za producent ale nie wyglądają na chińskie ale nigdy nie wiadomo co najważniejsze jest nawet gwarancja 2 lata :shock: wiec może warto by spróbować :piwo: wysłałem zapytanie do sprzedawcy i dostałem odpowiedz że gaźnik o średnicy gardzieli 30mm był testowany w MZ ETZ 251 i działał poprawnie. Liczę na to że ktoś z was akurat szuka jakiegoś gaźnika i może pokusi się o zakup któregoś z tych gaźników... Mi do zakupu gaźnika daleko silniki mam nie poskładane jeszcze ale jeśli nikt się nie zdecyduję to w późniejszym czasie zdam wam relacje jak się sprawuje ale nie będzie to prędko...[/b]
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14