Czy warto? Zapłon z przerywaczem a elektronik - porównanie |
Autor |
Wiadomość |
bula86
Motocykl: MZ 150
Wiek: 38 Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 55 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2011-01-13, 13:00 Czy warto? Zapłon z przerywaczem a elektronik - porównanie
|
|
|
Jak w temacie. Interesują mnie takowe porównanie. Jeśli taki temat na forum się pojawił przepraszam za powtórkę i proszę o link bo opcja szukaj mnie nie lubi albo wpisuje nieprawidłowe słowa klucze. Z góry dzięki. |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-02-03, 13:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Domin0
Motocykl: Cz 350,J 638,Mz 250e
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lip 2010 Posty: 48 Skąd: Strzyżów
|
Wysłany: 2011-01-13, 13:28
|
|
|
Hah ;]
Zapłon na mechanicznym czujniku położenia wału nie może być elektroniczny? ;p
Zakładając zapłon bezstykowy zwiększa sie znacznie ilosć elementów które mogą sie spier***ić ;] ale oczywistą oczywistoscią jest to że zapłon bezstykowy jest lepszy ;]
Ale oczywistą oczywistoscią jest to że trzeba na niego bardziej uważać bo przy grzebaniu przy nim mozna sobie kosztowną krzywdę zrobić ;]
Jedno jest pewne ;] gdy ci platyny padną w trasie to zawsze coś wymyslisz ale gdy padnie ci bezstykowy<upali sie coś w układzie czy gdzieś> to już jesteś w dupsko ;]
Ale mimo to bezstykowy jest lepszym rozwiązaniem jak platyny <gdyby nie był to platyny były by do dzisiaj montowane w układach zapłonowych ;p> |
_________________ Pod Kark pacie ;] |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2011-01-13, 15:11
|
|
|
Nie trzeba go co chwilę ustawiać tak jak patynki bo on się nie przestawia. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
adam251
Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 263 Skąd: Wieluń/Poznań
|
Wysłany: 2011-01-13, 16:35
|
|
|
Mechanicznego zapłonu też nie trzeba co chwilę przestawiać jak ktoś ustawi raz a porządnie. Ja mam platyny i po ostatnim ustawieniu zrobiłem ponad 5 tys. km i nie widzę jak na razie potrzeby aby coś przy nim robić. |
|
|
|
|
Kula19
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 31 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 15 Skąd: Zawoja
|
Wysłany: 2011-01-13, 16:58
|
|
|
właśnie, niby oczywistoś że eloktronik lepszy a tu zalet niby mniej... ja np. mam platynki i tak jak adam251 pisze, mam cały sezon za sobą (prawie 4000 km) a zapłon platynkowy ustawiony na żarówke, i chodzi jak burza, i czy moze ktos powiedzieć w czym jest lepszy??? np. lepsza dynamika jazdy, wieksze napiecie iskry, lepsza iskra, mniejsze spalanie czy cuś, jak coś wiecie to piszcie |
_________________ ogień w szopie mróz na ścianach |
|
|
|
|
CrystalDrill
remoncik...
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2005 Posty: 473 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-01-13, 18:24
|
|
|
jeden wielki przykład - moja 150 była złomem ledwo to paliło - kupiłem zapłon od janka ustawiłem tak jak mechaniczny - paliła od kopa ;P nie musialem co chwile sie zatrzymywac i zmieniac swiecy była żwasza i lepsza iskra ;p |
_________________ Back from dead |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2011-01-13, 19:00
|
|
|
Zależy o jakim zapłonie też piszemy, są różne rozwiązania ale zostając przy tym co jest do MZ to tak (zalety):
- trwałość, elektroniczny układ zużywa się dużo wolniej
- łatwość regulacji
- większa odporność na wilgoć
- większa tolerancja luzów na łożyskach wału
- duża energia wyładowania iskrowego
- minimalny wpływ prędkości obrotowej na reakcję układu, w przypadku halla głównie odleglość magnesu od czujnika ma wpływ na czas reakcji
- lepsza kultura pracy silnika
Do tego można by dodać niskie zapotrzebowanie na energię elektryczną (w przypadku cdi) oraz różne bajery w postaci odłączania cewki czy sygnalizacja stanu pracy.
Wady:
- cena ale w przypadku w zestawieniu z trwałością układ elektroniczny wypada lepiej
- trudność w samodzielnych naprawach i w przypadku awarii w trasie
- złożoność konstrukcji (względna wada) |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Kula19
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 31 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 15 Skąd: Zawoja
|
Wysłany: 2011-01-13, 20:36
|
|
|
a ile sobie tokie cudo cenicie??? bo moze by sie skusił,
|
_________________ ogień w szopie mróz na ścianach |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-01-13, 22:53
|
|
|
adam251 napisał/a: | Ja mam platyny i po ostatnim ustawieniu zrobiłem ponad 5 tys. km i nie widzę jak na razie potrzeby aby coś przy nim robić. |
W porządku, ale w końcu przychodzi moment, gdy styki przerywacza się wypalą, a młoteczek zetrze. Wtedy niezbędna jest korekta. Elektronik raz ustawiony ruszasz dopiero przy remoncie głównym silnika. Poza tym dużo precyzyjniejszy jest moment, w którym następuje iskra - na platynkach iskra "lata" parę stopni w prawo i w lewo. Mocniejsza iskra chroni też świecę pozwalając na dłuższą jej bezawaryjną pracę.
Awaria w trasie...hmm...może to i wada, ale awaria elektronika może wyniknąć TYLKO poprzez awarię innego podzespołu (cewka, regulator napięcia, diody, itp.) albo przez nasze zaniedbanie (luźne przewody, przebicia, itp). Jeśli wszystkie parametry są w porządku, to układ elektroniczny ma żywotność przekraczającą trwałość całej ramy |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
adam251
Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 263 Skąd: Wieluń/Poznań
|
Wysłany: 2011-01-14, 09:20
|
|
|
Kosior30 zgadza się, również twierdzę że elektroniczny zapłon jest lepszy ale ja tylko odniosłem się do tego co napisał Chinczyk że zapłon mechaniczny trzeba ustawiać co chwilę co nie jest prawdą |
|
|
|
|
limak_
Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 224 Skąd: Pustków k. Dębicy
|
Wysłany: 2011-01-14, 10:01
|
|
|
Jeśli chodzi o awarie w trasie. Jeżdżę na elektronicznym zapłonie i wożę ze sobą krzywkę, przerywacz i podstawę przerywacza. Przecież to się mieści w pudełeczku po zapałkach...Awaryjna wymiana zapłonu elektronik -> mechaniczny razem z regulacją na oko/patyk czy cokolwiek innego znalezionego w warunkach polowych może zająć pewnie z 20 min |
_________________ →BikePics←
→PolskaJazda← |
|
|
|
|
dzema11
Strzały z klamy!!!
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy Wiek: 31 Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 255 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2011-01-14, 10:01
|
|
|
Ja powiem tak w simsonie miałem platyniarza i był tak ustawiony,że kop i musiał palić nie było jakiegos odbicia czy coś,wsiadałem strzał i palił.W ETZ mam elektronika etz stała 8 lat niejeżdzona ten sezon był takim jakby przebudzeniem. Nakulałem z 6 tyś ka emów. i Uj strzelił bobmki zapłonu nie ma,na początku siadł nadajnik,nadajnik poszeł do regeneracji,siadł moduł,aż w końcu odstawiłem ete w garaż i zasnęła w sen zimowy.Czeka aż właścicel zgarnie sianko i kupi jej nowy zapłon.
I teraz nasuwa sie pytanie,zakładac platyniarza czy elektronika. |
_________________ "MZ Sztuka dla sztuki" |
|
|
|
|
CrystalDrill
remoncik...
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2005 Posty: 473 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-01-14, 10:37
|
|
|
kupujcie u naszego kolegi SofCHJanka - najlepsze i najtansze elektroniki |
_________________ Back from dead |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-01-14, 14:43
|
|
|
dzema11 napisał/a: | W ETZ mam elektronika etz stała 8 lat niejeżdzona |
dzema11 napisał/a: | Uj strzelił bobmki zapłonu nie ma,na początku siadł nadajnik,nadajnik poszeł do regeneracji,siadł moduł |
O czym to świadczy?? Po takim przestoju trzeba wszystko przeczyścić, przejrzeć itd. Pewnie gdzieś Ci prądy "uciekały" i stąd Twoje problemy. 8 lat przestoju to jest wieczność dla pojazdu. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2011-01-14, 14:53
|
|
|
przypuszczam, że coś z kablem wysokiego napięcia. Mało kto przywiązuje do tego wage zapominając, że przecież od jakości iskry zależy jak silnik się kręci (i czy w ogóle). Stary stwardniały kabel masuje zwykle z bakiem i pojawiają się przebicia WN do instalacji.
[ Dodano: 2011-01-14, 15:03 ]
drugą możliwością jest mechaniczny regulator napięcia dający np 18V do instalacji. Tak poprzedni właściciel mojej 150'tki załatwił 2 komplety elektroników. Spalił jeden, to bez namysłu założył drugi, który również siadł. Zdenerwowany założył platynki i jak ręką odjął
Oczywiście nie oznacza to, że mechaniczny zapłon jest cacy. W połaczeniu z obecnymi platynami i kondziem jest srakowaty z dodatkiem modułu tranzystorowego pół srakowaty, a bez platyn w ogóle najlepszy. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2011-01-14, 15:13
|
|
|
intr napisał/a: | drugą możliwością jest mechaniczny regulator napięcia dający np 18V do instalacji. Tak poprzedni właściciel mojej 150'tki załatwił 2 komplety elektroników |
Pochwalę się, Andrzej T. też miał podobną sytuację (ma zapłon ode mnie) padła tylko sygnalizacja diodą led, zapłon działa dalej. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
felek
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 59 Skąd: Łukow
|
Wysłany: 2011-01-14, 22:53
|
|
|
limak_ napisał/a: | Jeśli chodzi o awarie w trasie. Jeżdżę na elektronicznym zapłonie i wożę ze sobą krzywkę, przerywacz i podstawę przerywacza. Przecież to się mieści w pudełeczku po zapałkach...Awaryjna wymiana zapłonu elektronik -> mechaniczny razem z regulacją na oko/patyk czy cokolwiek innego znalezionego w warunkach polowych może zająć pewnie z 20 min |
Całkowicie się zgadzam z limak_
Tylko mam jedno pytanie. Co zobic jak akurat jesteśmy na pustyni i niema nigdzie patyczków ??? |
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2011-01-14, 23:08
|
|
|
To prosisz plecaczka o wsadzenie palca w otwór na świecę i mówisz że ma być 2.5mm
Janek może skleisz z postów napisanych tutaj jakiś artykuł bo o wadach i zaletach jeszcze chyba nic konkretnego nie mamy na forum |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
Krycha
Grupa Podlasie
Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 1302 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2011-01-15, 09:45
|
|
|
__Karol__, ale dałeś plamę jest mnóstwo o wadach i zaletach |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"
" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?" |
|
|
|
|
|