» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Czy warto? Zapłon z przerywaczem a elektronik - porównanie
Autor Wiadomość
bula86 


Motocykl: MZ 150
Wiek: 38
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 55
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2011-01-13, 13:00   Czy warto? Zapłon z przerywaczem a elektronik - porównanie

Jak w temacie. Interesują mnie takowe porównanie. Jeśli taki temat na forum się pojawił przepraszam za powtórkę i proszę o link bo opcja szukaj mnie nie lubi albo wpisuje nieprawidłowe słowa klucze. :twisted: Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-02-03, 13:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Domin0 

Motocykl: Cz 350,J 638,Mz 250e
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 48
Skąd: Strzyżów
Wysłany: 2011-01-13, 13:28   

Hah ;]

Zapłon na mechanicznym czujniku położenia wału nie może być elektroniczny? ;p

Zakładając zapłon bezstykowy zwiększa sie znacznie ilosć elementów które mogą sie spier***ić ;] ale oczywistą oczywistoscią jest to że zapłon bezstykowy jest lepszy ;]


Ale oczywistą oczywistoscią jest to że trzeba na niego bardziej uważać bo przy grzebaniu przy nim mozna sobie kosztowną krzywdę zrobić ;]


Jedno jest pewne ;] gdy ci platyny padną w trasie to zawsze coś wymyslisz ale gdy padnie ci bezstykowy<upali sie coś w układzie czy gdzieś> to już jesteś w dupsko ;]

Ale mimo to bezstykowy jest lepszym rozwiązaniem jak platyny <gdyby nie był to platyny były by do dzisiaj montowane w układach zapłonowych ;p>
_________________
Pod Kark pacie ;]
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-01-13, 15:11   

Nie trzeba go co chwilę ustawiać tak jak patynki bo on się nie przestawia. :piwo:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
adam251 


Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 263
Skąd: Wieluń/Poznań
Wysłany: 2011-01-13, 16:35   

Mechanicznego zapłonu też nie trzeba co chwilę przestawiać jak ktoś ustawi raz a porządnie. Ja mam platyny i po ostatnim ustawieniu zrobiłem ponad 5 tys. km i nie widzę jak na razie potrzeby aby coś przy nim robić.
 
 
     
Kula19 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 15
Skąd: Zawoja
Wysłany: 2011-01-13, 16:58   

właśnie, niby oczywistoś że eloktronik lepszy a tu zalet niby mniej... ja np. mam platynki i tak jak adam251 pisze, mam cały sezon za sobą (prawie 4000 km) a zapłon platynkowy ustawiony na żarówke, i chodzi jak burza, i czy moze ktos powiedzieć w czym jest lepszy??? np. lepsza dynamika jazdy, wieksze napiecie iskry, lepsza iskra, mniejsze spalanie czy cuś, jak coś wiecie to piszcie
_________________
ogień w szopie mróz na ścianach
 
     
CrystalDrill 
remoncik...

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 473
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2011-01-13, 18:24   

jeden wielki przykład - moja 150 była złomem ledwo to paliło - kupiłem zapłon od janka :P ustawiłem tak jak mechaniczny - paliła od kopa ;P nie musialem co chwile sie zatrzymywac i zmieniac swiecy :P była żwasza i lepsza iskra ;p
_________________
Back from dead
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-01-13, 19:00   

Zależy o jakim zapłonie też piszemy, są różne rozwiązania ale zostając przy tym co jest do MZ to tak (zalety):
- trwałość, elektroniczny układ zużywa się dużo wolniej
- łatwość regulacji
- większa odporność na wilgoć
- większa tolerancja luzów na łożyskach wału
- duża energia wyładowania iskrowego
- minimalny wpływ prędkości obrotowej na reakcję układu, w przypadku halla głównie odleglość magnesu od czujnika ma wpływ na czas reakcji
- lepsza kultura pracy silnika

Do tego można by dodać niskie zapotrzebowanie na energię elektryczną (w przypadku cdi) oraz różne bajery w postaci odłączania cewki czy sygnalizacja stanu pracy.

Wady:
- cena ale w przypadku w zestawieniu z trwałością układ elektroniczny wypada lepiej
- trudność w samodzielnych naprawach i w przypadku awarii w trasie
- złożoność konstrukcji (względna wada)
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Kula19 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 15
Skąd: Zawoja
Wysłany: 2011-01-13, 20:36   

a ile sobie tokie cudo cenicie??? bo moze by sie skusił,
:razz:
_________________
ogień w szopie mróz na ścianach
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-01-13, 22:53   

adam251 napisał/a:
Ja mam platyny i po ostatnim ustawieniu zrobiłem ponad 5 tys. km i nie widzę jak na razie potrzeby aby coś przy nim robić.


W porządku, ale w końcu przychodzi moment, gdy styki przerywacza się wypalą, a młoteczek zetrze. Wtedy niezbędna jest korekta. Elektronik raz ustawiony ruszasz dopiero przy remoncie głównym silnika. Poza tym dużo precyzyjniejszy jest moment, w którym następuje iskra - na platynkach iskra "lata" parę stopni w prawo i w lewo. Mocniejsza iskra chroni też świecę pozwalając na dłuższą jej bezawaryjną pracę.

Awaria w trasie...hmm...może to i wada, ale awaria elektronika może wyniknąć TYLKO poprzez awarię innego podzespołu (cewka, regulator napięcia, diody, itp.) albo przez nasze zaniedbanie (luźne przewody, przebicia, itp). Jeśli wszystkie parametry są w porządku, to układ elektroniczny ma żywotność przekraczającą trwałość całej ramy ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
adam251 


Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 263
Skąd: Wieluń/Poznań
Wysłany: 2011-01-14, 09:20   

Kosior30 zgadza się, również twierdzę że elektroniczny zapłon jest lepszy ale ja tylko odniosłem się do tego co napisał Chinczyk że zapłon mechaniczny trzeba ustawiać co chwilę co nie jest prawdą :piwo:
 
 
     
limak_ 


Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 224
Skąd: Pustków k. Dębicy
Wysłany: 2011-01-14, 10:01   

Jeśli chodzi o awarie w trasie. Jeżdżę na elektronicznym zapłonie i wożę ze sobą krzywkę, przerywacz i podstawę przerywacza. Przecież to się mieści w pudełeczku po zapałkach...Awaryjna wymiana zapłonu elektronik -> mechaniczny razem z regulacją na oko/patyk czy cokolwiek innego znalezionego w warunkach polowych :mrgreen: może zająć pewnie z 20 min
_________________
BikePics
PolskaJazda
 
 
     
dzema11 
Strzały z klamy!!!


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 255
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2011-01-14, 10:01   

Ja powiem tak w simsonie miałem platyniarza i był tak ustawiony,że kop i musiał palić nie było jakiegos odbicia czy coś,wsiadałem strzał i palił.W ETZ mam elektronika etz stała 8 lat niejeżdzona ten sezon był takim jakby przebudzeniem. Nakulałem z 6 tyś ka emów. i Uj strzelił bobmki zapłonu nie ma,na początku siadł nadajnik,nadajnik poszeł do regeneracji,siadł moduł,aż w końcu odstawiłem ete w garaż i zasnęła w sen zimowy.Czeka aż właścicel zgarnie sianko i kupi jej nowy zapłon.
I teraz nasuwa sie pytanie,zakładac platyniarza czy elektronika.
_________________
"MZ Sztuka dla sztuki"
 
     
CrystalDrill 
remoncik...

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 473
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2011-01-14, 10:37   

kupujcie u naszego kolegi SofCHJanka - najlepsze i najtansze elektroniki :)
_________________
Back from dead
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-01-14, 14:43   

dzema11 napisał/a:
W ETZ mam elektronika etz stała 8 lat niejeżdzona


dzema11 napisał/a:
Uj strzelił bobmki zapłonu nie ma,na początku siadł nadajnik,nadajnik poszeł do regeneracji,siadł moduł


O czym to świadczy?? Po takim przestoju trzeba wszystko przeczyścić, przejrzeć itd. Pewnie gdzieś Ci prądy "uciekały" i stąd Twoje problemy. 8 lat przestoju to jest wieczność dla pojazdu.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2011-01-14, 14:53   

przypuszczam, że coś z kablem wysokiego napięcia. Mało kto przywiązuje do tego wage zapominając, że przecież od jakości iskry zależy jak silnik się kręci (i czy w ogóle). Stary stwardniały kabel masuje zwykle z bakiem i pojawiają się przebicia WN do instalacji.

[ Dodano: 2011-01-14, 15:03 ]
drugą możliwością jest mechaniczny regulator napięcia dający np 18V do instalacji. Tak poprzedni właściciel mojej 150'tki załatwił 2 komplety elektroników. Spalił jeden, to bez namysłu założył drugi, który również siadł. Zdenerwowany założył platynki i jak ręką odjął :P

Oczywiście nie oznacza to, że mechaniczny zapłon jest cacy. W połaczeniu z obecnymi platynami i kondziem jest srakowaty z dodatkiem modułu tranzystorowego pół srakowaty, a bez platyn w ogóle najlepszy.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-01-14, 15:13   

intr napisał/a:
drugą możliwością jest mechaniczny regulator napięcia dający np 18V do instalacji. Tak poprzedni właściciel mojej 150'tki załatwił 2 komplety elektroników

Pochwalę się, Andrzej T. też miał podobną sytuację (ma zapłon ode mnie) padła tylko sygnalizacja diodą led, zapłon działa dalej.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
felek 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 59
Skąd: Łukow
Wysłany: 2011-01-14, 22:53   

limak_ napisał/a:
Jeśli chodzi o awarie w trasie. Jeżdżę na elektronicznym zapłonie i wożę ze sobą krzywkę, przerywacz i podstawę przerywacza. Przecież to się mieści w pudełeczku po zapałkach...Awaryjna wymiana zapłonu elektronik -> mechaniczny razem z regulacją na oko/patyk czy cokolwiek innego znalezionego w warunkach polowych :mrgreen: może zająć pewnie z 20 min


Całkowicie się zgadzam z limak_ :piwo:
Tylko mam jedno pytanie. :wink: Co zobic jak akurat jesteśmy na pustyni i niema nigdzie patyczków ??? :shock:
 
 
     
__Karol__ 


Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 411
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-01-14, 23:08   

To prosisz plecaczka o wsadzenie palca w otwór na świecę i mówisz że ma być 2.5mm :)
Janek może skleisz z postów napisanych tutaj jakiś artykuł bo o wadach i zaletach jeszcze chyba nic konkretnego nie mamy na forum :mrgreen:
_________________
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." :-D
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2011-01-15, 09:45   

__Karol__, ale dałeś plamę :mrgreen: jest mnóstwo o wadach i zaletach :piwo:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14