Przesunięty przez: sIaj 2011-10-24, 19:50 |
Ciągła iskra na świecy - zapłon elektroniczny |
Autor |
Wiadomość |
power_bit
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 37 Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 1 Skąd: Września
|
Wysłany: 2011-01-23, 10:52 Ciągła iskra na świecy - zapłon elektroniczny
|
|
|
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem MZ 251 z roku 1989 z elektronicznym zapłonem. Etka przestała odpalać po wykręceniu świecy okazało się, że po przekręceniu stacyjki następuje ciągła iskra na świecy, po prostu iskrzy się cały czas, kopanie również nic nie pomaga. Sprawdziłem okablowanie wygląda ok. Jakieś niepokojące styki zastąpiłem nowymi jednak nic nie pomogło. Panowie pomożecie?? |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-02-01, 11:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2011-01-23, 13:18
|
|
|
masz tam zjawisko zwane nadmierną stałą histeryzą prawdopodobnie jakaś dioda albo tranzystor w module zapłonowym podziękowała ci za współpracę |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
buster
Motocykl: ETZ 251 :)
Wiek: 37 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 59 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-02-01, 00:56
|
|
|
Naładuj akumulator! |
|
|
|
|
focusst
PKS 97MF, PLE 29GK
Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 297 Skąd: Żegrówko
|
Wysłany: 2011-02-01, 03:44
|
|
|
buster napisał/a: | Naładuj akumulator! | Autor tematu nie pisał nic o rozładowanym aqu. Do tematu, też myślę że moduł poszedł na kisiel tzn. popsuł się |
_________________ W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2011-02-01, 11:01
|
|
|
myślę że poszedł ci ten duży tranzystor w metalowej obudowie... ale nie jestem pewien... |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2011-02-01, 11:36
|
|
|
Cytat: | myślę że poszedł ci ten duży tranzystor w metalowej obudowie... ale nie jestem pewien... | Gdyby padł tranzystor mocy to iskry nie byłoby w ogóle. Pierwsza co powinien sprawdzić autor wątku to to czy nie dostała się gdzieś wilgoć, lekki upływ prądu bokiem może powodować takie efekty.
A najważniejsze jest tutaj zawsze napięcie - taki efekt dzieje się najczęściej przy niedokładnym połączeniu na stykach i słabym akumulatorze! |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
|