Przeniesienie sprzęgła by Edd |
Autor |
Wiadomość |
Ogar
Jeb z klamy!!!
Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 497 Skąd: Sanok RSA
|
Wysłany: 2011-05-10, 22:16
|
|
|
wracając do przełożenia (wiem że to nie jest o tym temat ale mam problem i nie chce zakładać nowego)... Hagi, w jakis sposób udało ci sie uporać z zabezpieczeniem na zebatce zdawczej? bo ja kupiłem do swojej etz zebatke z etz 150 (15z) i gdy próbowałem wywiercić otwór na zabezpieczenie to sie nieco zdziwiłem gdy wiertło zamiast sie wgryzać to ślizgało sie po wierzchu |
_________________ Stunt riding isn't a crime!!
Baby to są ch*je, tylko motór ma p**de.
Temat o mojej ETZ 250: http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=15923
ETZ 250 Stunt 2011 'Ksiądz mu rozgrzeszenia nie da': http://www.youtube.com/wa...o&feature=share
|
|
|
|
|
Hagi
Tuning Silników 2T
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 382 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-05-14, 23:54
|
|
|
Nie wywiercisz w zębatce normalnym wiertłem otworu. Musiałbyś się spooro namęczyć aby tego dokonać zwykłą wiertarką. Ja u siebie zrobiłem to frezem na dremela. Taką kulką. Ale frez tani nie był, a jest wykonany z węglika spiekanego. Bardzo trwały materiał. Już tyle rzeczy nim zrobiłem i nadal nie wykazuje śladów zużycia. |
_________________ http://bikepics.com/members/peki16/
|
|
|
|
|
belmondo123
Mz z Zschopau
Motocykl: mz 250
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 33 Skąd: okolice Jarosławia
|
|
|
|
|
Hagi
Tuning Silników 2T
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 382 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-06-15, 15:39
|
|
|
Belmondo123. Moto na razie czeka na łożyska od intra i spawanie karterów. Myślę, że za 2 - 3 tygodnie uda mi się to odpalić. |
_________________ http://bikepics.com/members/peki16/
|
|
|
|
|
kubastunt
jeb z dzidy
Motocykl: Cbr F4i
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 447 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-06-15, 16:40
|
|
|
a czemu karter spawasz? |
_________________ MZeciarz Masakrator
Stunt riding isn't a crime!!
˙˙˙ ǝuɐqǝɾʎʍ ɯɐɯ |
|
|
|
|
Hagi
Tuning Silników 2T
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 382 Skąd: Bolesławiec
|
|
|
|
|
kubastunt
jeb z dzidy
Motocykl: Cbr F4i
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 447 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-06-16, 14:07
|
|
|
fiu fiu |
_________________ MZeciarz Masakrator
Stunt riding isn't a crime!!
˙˙˙ ǝuɐqǝɾʎʍ ɯɐɯ |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2011-06-16, 14:11
|
|
|
Mógłbyś powiedzieć coś wiecej ;>? Strasznie nas to ciekawi |
_________________
|
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2011-06-16, 21:12
|
|
|
może tskę 500 robi |
_________________
|
|
|
|
|
Hagi
Tuning Silników 2T
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 382 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-06-16, 21:23
|
|
|
Nie robię 500, a nawiasem to mam silnik ETZ w swoim czasie wszystko opiszę, całe moje modyfikacje. Na razie sam muszę to zaprojektować żeby zonka nie było. |
_________________ http://bikepics.com/members/peki16/
|
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2011-06-28, 21:41
|
|
|
A wiec jak z Twoim nowym projektem Hagi, |
_________________
|
|
|
|
|
Hagi
Tuning Silników 2T
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 382 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-06-29, 00:03
|
|
|
Na razie mam już łożyska, kasę na wał i tarcze sprzęgłowe. Przeróbka na wieloklin za darmo będzie, więc spoko, tylko teraz pracuję od 7 rano do 20 wieczór i nie mam czasu nic robić, ale już mam sporo kasy zarobionej i zostało pospawać kartery i będzie jazda |
_________________ http://bikepics.com/members/peki16/
|
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2011-06-29, 00:11
|
|
|
To czekamy na efekt prac. |
_________________
|
|
|
|
|
Hagi
Tuning Silników 2T
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 382 Skąd: Bolesławiec
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2011-08-07, 14:14
|
|
|
odświeżam jak idą prace? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Hagi
Tuning Silników 2T
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 382 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-08-07, 15:02
|
|
|
Dzięki za odświeżenie!!
A więc opracowałem jak zrobić mocne sprzęgło na wałku z wieloklinem! Przy wytoczeniu normalnego wałka i nafrezowaniu wieloklin może nie trzymać, jednak gdy dysponujemy niepotrzebnym wałkiem ZDAWCZYM możemy z niego wykonać takie przedłużenie! Wieloklin jest wystarczająco głęboki oraz twardy, bo to jest hartowane.
Tak więc po kolei:
1. Zdjęcie z wymiarami jak będzie trzeba uciąć niepotrzebny wałek zdawczy i wytoczyć go :
http://bikepics.com/pictures/2252793/
2. Skan rysunku technicznego (nie zachowywałem wymiarów, bo istotny był tylko ten wymiar w środku) dużego koła zębatego. Musimy pozbyć się wieloklinu w środku czyli stoczyć go do 23mm, aby wszedł luźno przez nasz wałek.
http://p1.bikepics.com/20...252791-full.jpg
3. Skan rysunku technicznego (również nie zachowałem wymiarów, bo nie było to istotne) stożka sprzęgła. Stożek roztaczamy w środku do 20mm na głębokości 30mm od strony tarcz sprzęgłowych, 15mm pozostałe zostawiamy, bo tam będzie trzeba wyfrezować otwory pod wieloklin :
http://p1.bikepics.com/20...252790-full.jpg
4. Skan rysunku technicznego przedłużenia wałka sprzęgłowego, czyli uciętego wałka zdawczego z wieloklinem. Na rysunku nie zaznaczałem gdzie jest wieloklin, ale się skapniecie po rysunku i zdjęciu nr 1. "Gwint na wałek" na rysunku to gwint, który pozwoli nam nakręcić przedłużenie na wałek sprzęgłowy.
http://p1.bikepics.com/20...252789-full.jpg
Ostatnia sprawa. Wszędzie wklejałem napis HAGI-TUNE na środku, a w lewym dolnym roku pisałem, że wszelkie prawa zastrzeżone. W związku z tym NIE ZEZWALAM na kopiowanie tych materiałów na inne stronki bez mojej zgody!!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam. |
_________________ http://bikepics.com/members/peki16/
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2011-08-07, 17:11
|
|
|
znajdzie to zastosowanie w moim modyfikowanym silniku |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Hagi
Tuning Silników 2T
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 382 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-08-07, 17:14
|
|
|
Jeszcze jest opcja zrobienia sprzęgła na podwójnym wieloklinie, ale to trochę zabawy jest, no ale większa pewność |
_________________ http://bikepics.com/members/peki16/
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2011-08-07, 17:17
|
|
|
tak tak pewność wzrasta wraz z tym podwójnym weloklinem, ale mamy rozumieć, że reszta konstrukcji pozostaje bez zmian tak? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Hagi
Tuning Silników 2T
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 382 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2011-08-07, 17:39
|
|
|
Nie do końca. Jeśli zdecydujesz się na podwójny wieloklin to owszem, sprzęgło toczysz tak samo, ale koło zębate robisz na 25mm, a w wału nie staczasz tego pierwszego wieloklinu na 19,5, tylko go zostawiasz, a w sprzęgle masz dodatkową robotę żeby frezować wewnątrz rowki... |
_________________ http://bikepics.com/members/peki16/
|
|
|
|
|
|