» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-02-29, 11:52
Zestawy regeneracyjne gwintów HELICIOL, RECOIL pytanie.
Autor Wiadomość
Makaron 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 225
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-04, 23:08   Zestawy regeneracyjne gwintów HELICIOL, RECOIL pytanie.

Witam kolegów :grin:
Mam pytanie odnośnie gwintowników jakie dołączane są do zestawów HELICOIL, RECOIL itp. Z uwagi na to, że zestaw składający się z wiertła, gwintownika, trzpienia montażowego, bolca do łamania końcówek i kilka sprężynek kosztuje ok 250 zł i to na do dodatek na tylko jeden rozmiar gwintu, zacząłem kombinować tańszy sposób montażu tych sprężynek. Ponoć gwintowniki dołączane do zestawu są zrobione w taki sposób, że nie da się ich zastąpić tradycyjnymi i tu moje pytanie. Czy ktoś z was miał z tym styczność? Czy można dobrać jakiś inny gwintownik (sam gwintownik od zestawu kosztuje ok. 150 zł...) w taki sposób by możliwe było zamontowanie w prawidłowy sposób tej sprężynki?
Proszę o pomoc osoby które miały styczność z tym tematem.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-05, 08:58   

Jakie gwinty chcesz regenerować? (rozmiary)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Makaron 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 225
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-05, 09:01   

Głównie chodzi mi o M6X1.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-05, 09:10   

Grubo przesadziłeś z ceną. Za komplety zestaw ze sprężynkami, gwintownikiem, pobijakiem i wkrętakiem na m6 dałem mniej niż 100 zł. Gwintownik nacina gwint pod rozmiar zewnętrzny sprężynki i jest to wymiar z poza szeregu standardowych M. Do tego jego konstrukcja jest taka, że nie ciągnie wióra. Zwykły gwintownik w aluminium będzie Ci nacinał gwint na dole, a na górze wiórem zabierał. Zrobię Ci zdjęcie gwintownika i wkleję po robocie jak mnie się uda.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2012-01-05, 09:10   

http://allegro.pl/sprezyn...2006215883.html
Ja kupiłem to, potem gwintownik M7. Wyszło super, i za niewielka kasę.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-05, 09:20   

herrq666 napisał/a:
potem gwintownik M7. Wyszło super, i za niewielka kasę

Wkleje też foto ostatniego gwintownika m7, to Ci się unaoczni różnica ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Makaron 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 225
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-05, 10:31   

Dziękuje koledzy za zainteresowanie tamatem :wink:
Sugerowałem się cenami oryginalnych zestawów ze stron producenta :wink:
Intr , jakiej firmy kupowałeś ten zestaw? Jak on się sprawuje? Nigdy nie naprawiałem gwintów tym sposobem i nie miałem tego nawet w rękach więc intr, byłbym bardzo wdzięczny za zdjęcia :wink:
herrq666 dobrze osadziła Ci się ta sprężynka? Czy połączenie jest szczelne? Bo mam zamiar naprawy m.in. gwintów w pokrywie od strony sprzęgła w silniku EM250 tam gdzie przykręca się napęd obrotomierza oraz gwint w który wkręca się pancerz cięgła i jak wiadomo te połączenia muszą być szczelne.
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2012-01-05, 11:44   

Makaron napisał/a:
Bo mam zamiar naprawy m.in. gwintów w pokrywie od strony sprzęgła

Dokładnie to samo robiłem tymi sprężynkami i jest dobrze.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-05, 16:20   

wklejam foto, niestety już nie zdążyłem iść po m7 a wyjeżdżam za pół godziny. Jak nikt nie ogarnie tego, to w poniedziałek Ci wkleję z porównaniem wymiaru i skoku gwintu.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-09, 18:41   

Ok, wklejam zdjęcia gwintowników metrycznych. Dla tego zestawu sprężynek, który ja mam żaden nie będzie pasował. M7 ma ten sam skok gwintu (1.00) ale jest za mały na średnicy, a M8 za duży i inny skok gwintu (1,25). Tyle...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-01-10, 00:15   

Na tym M7 coś mało Ci wyszło jak dla mnie...To jest na pewno 3 przejście? Na zdjęciu nie widać za dobrze, ale nawet kształt zębów tego gwintownika sugerowałby raczej drugie przejście - są za bardzo spłaszczone... :roll:

Tak czy inaczej - 7,40 nie ma szans, żeby wyszło. Gwintowniki nie do podrobienia ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-10, 07:31   

zęby są ok, kwestia ustawienia na zdjęciu. Te gwintowniki są jednorazowego przejścia produkcji najtańszej ;) (swoją drogą za wysoko go złapałem). Kiedyś takie kupa kupiłem, więc jak byłem w garażu to capłem do zdjęć bo trzykrotnego m7 akurat nie mogłem znaleźć... Przez Ciebie muszę teraz iść i ryć po szafach ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-01-10, 11:49   

Kurde no, nie maltretuj się aż tak przeze mnie :mrgreen:

Spójrz tylko na kształt przekroju M7 i M8 - ten pierwszy ma kształt bardziej zbliżony do trapezu i to do samego dołu gwintownika. M8 natomiast wyższe zęby ma coraz bardziej trójkątne. Stąd moje podejrzenie :) Jeśli ten M7 ma być jednoprzejściowy, to na pewno Ci nie wyrżnie dobrego gwintu. No, chyba że zdjęcie aż tak "fałszuje" i daje mylne złudzenie ;) A suwmiarką chwyciłeś i M7 i M8 mniej więcej na podobnej wysokości - znów "chyba", bo ze zdjęcia jasno to nie wynika ;) :piwo:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-10, 11:55   

Wszystko zgoda, ala jak mówię te gwintowniki pochodzą z jednego zestawu, który kupiłem dawno, dawno temu jeszcze chyba na studiach nie byłem. To jest syf, teraz do gwintowania używam już normalnych gwintowników. Te miały dać tylko wyobrażenie o tym jak wyglądają gwintowniki metryczne. Chwycić mogłem na tej samej wysokości, ale one mają inny kształt.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-01-10, 12:00   

Paniał :) browarek
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2012-01-10, 22:02   

Obok tych M7 ze starej produkcji wkleje też gwintownik M6 z tego zestawu po wykonaniu jednego gwintu w stali Da to pewien obraz jakości zestawu 8 gwintowników i narzynek za 20 zł

[ Dodano: 2012-01-10, 22:05 ]
tego M6 nie znalazłem. Musiałem go wyrzucić kiedyś a szkoda... Poniżej foto ;) Teraz to już temat będzie chyba dopełniony ;) ogólnie rzecz biorąc NIE DA RADY, chyba że sprężynki z allegro podchodzą dziwnym trafem pod metryczny gwintownik. Musicie uwierzyć na słowo, ze m7(3) ma fi 7 mm. Te które mam są 3 ramienne i nie da rady przytrzymać tego i zrobić zdjęcia. Mogę tylko obrócić w suwmiarce.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Makaron 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 225
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-11, 10:12   

intr, dzięki za zobrazowanie problemu :wink:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14