Przesunięty przez: motomaciey 2012-02-29, 11:52 |
Zestawy regeneracyjne gwintów HELICIOL, RECOIL pytanie. |
Autor |
Wiadomość |
Makaron
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 225 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-01-04, 23:08 Zestawy regeneracyjne gwintów HELICIOL, RECOIL pytanie.
|
|
|
Witam kolegów
Mam pytanie odnośnie gwintowników jakie dołączane są do zestawów HELICOIL, RECOIL itp. Z uwagi na to, że zestaw składający się z wiertła, gwintownika, trzpienia montażowego, bolca do łamania końcówek i kilka sprężynek kosztuje ok 250 zł i to na do dodatek na tylko jeden rozmiar gwintu, zacząłem kombinować tańszy sposób montażu tych sprężynek. Ponoć gwintowniki dołączane do zestawu są zrobione w taki sposób, że nie da się ich zastąpić tradycyjnymi i tu moje pytanie. Czy ktoś z was miał z tym styczność? Czy można dobrać jakiś inny gwintownik (sam gwintownik od zestawu kosztuje ok. 150 zł...) w taki sposób by możliwe było zamontowanie w prawidłowy sposób tej sprężynki?
Proszę o pomoc osoby które miały styczność z tym tematem. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-01-05, 08:58
|
|
|
Jakie gwinty chcesz regenerować? (rozmiary) |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Makaron
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 225 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-01-05, 09:01
|
|
|
Głównie chodzi mi o M6X1. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-01-05, 09:10
|
|
|
Grubo przesadziłeś z ceną. Za komplety zestaw ze sprężynkami, gwintownikiem, pobijakiem i wkrętakiem na m6 dałem mniej niż 100 zł. Gwintownik nacina gwint pod rozmiar zewnętrzny sprężynki i jest to wymiar z poza szeregu standardowych M. Do tego jego konstrukcja jest taka, że nie ciągnie wióra. Zwykły gwintownik w aluminium będzie Ci nacinał gwint na dole, a na górze wiórem zabierał. Zrobię Ci zdjęcie gwintownika i wkleję po robocie jak mnie się uda. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2012-01-05, 09:10
|
|
|
http://allegro.pl/sprezyn...2006215883.html
Ja kupiłem to, potem gwintownik M7. Wyszło super, i za niewielka kasę. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-01-05, 09:20
|
|
|
herrq666 napisał/a: | potem gwintownik M7. Wyszło super, i za niewielka kasę |
Wkleje też foto ostatniego gwintownika m7, to Ci się unaoczni różnica |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Makaron
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 225 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-01-05, 10:31
|
|
|
Dziękuje koledzy za zainteresowanie tamatem
Sugerowałem się cenami oryginalnych zestawów ze stron producenta
Intr , jakiej firmy kupowałeś ten zestaw? Jak on się sprawuje? Nigdy nie naprawiałem gwintów tym sposobem i nie miałem tego nawet w rękach więc intr, byłbym bardzo wdzięczny za zdjęcia
herrq666 dobrze osadziła Ci się ta sprężynka? Czy połączenie jest szczelne? Bo mam zamiar naprawy m.in. gwintów w pokrywie od strony sprzęgła w silniku EM250 tam gdzie przykręca się napęd obrotomierza oraz gwint w który wkręca się pancerz cięgła i jak wiadomo te połączenia muszą być szczelne. |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2012-01-05, 11:44
|
|
|
Makaron napisał/a: | Bo mam zamiar naprawy m.in. gwintów w pokrywie od strony sprzęgła |
Dokładnie to samo robiłem tymi sprężynkami i jest dobrze. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-01-05, 16:20
|
|
|
wklejam foto, niestety już nie zdążyłem iść po m7 a wyjeżdżam za pół godziny. Jak nikt nie ogarnie tego, to w poniedziałek Ci wkleję z porównaniem wymiaru i skoku gwintu. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-01-09, 18:41
|
|
|
Ok, wklejam zdjęcia gwintowników metrycznych. Dla tego zestawu sprężynek, który ja mam żaden nie będzie pasował. M7 ma ten sam skok gwintu (1.00) ale jest za mały na średnicy, a M8 za duży i inny skok gwintu (1,25). Tyle... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-01-10, 00:15
|
|
|
Na tym M7 coś mało Ci wyszło jak dla mnie...To jest na pewno 3 przejście? Na zdjęciu nie widać za dobrze, ale nawet kształt zębów tego gwintownika sugerowałby raczej drugie przejście - są za bardzo spłaszczone...
Tak czy inaczej - 7,40 nie ma szans, żeby wyszło. Gwintowniki nie do podrobienia |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-01-10, 07:31
|
|
|
zęby są ok, kwestia ustawienia na zdjęciu. Te gwintowniki są jednorazowego przejścia produkcji najtańszej (swoją drogą za wysoko go złapałem). Kiedyś takie kupa kupiłem, więc jak byłem w garażu to capłem do zdjęć bo trzykrotnego m7 akurat nie mogłem znaleźć... Przez Ciebie muszę teraz iść i ryć po szafach |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-01-10, 11:49
|
|
|
Kurde no, nie maltretuj się aż tak przeze mnie
Spójrz tylko na kształt przekroju M7 i M8 - ten pierwszy ma kształt bardziej zbliżony do trapezu i to do samego dołu gwintownika. M8 natomiast wyższe zęby ma coraz bardziej trójkątne. Stąd moje podejrzenie Jeśli ten M7 ma być jednoprzejściowy, to na pewno Ci nie wyrżnie dobrego gwintu. No, chyba że zdjęcie aż tak "fałszuje" i daje mylne złudzenie A suwmiarką chwyciłeś i M7 i M8 mniej więcej na podobnej wysokości - znów "chyba", bo ze zdjęcia jasno to nie wynika |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-01-10, 11:55
|
|
|
Wszystko zgoda, ala jak mówię te gwintowniki pochodzą z jednego zestawu, który kupiłem dawno, dawno temu jeszcze chyba na studiach nie byłem. To jest syf, teraz do gwintowania używam już normalnych gwintowników. Te miały dać tylko wyobrażenie o tym jak wyglądają gwintowniki metryczne. Chwycić mogłem na tej samej wysokości, ale one mają inny kształt. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-01-10, 12:00
|
|
|
Paniał |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-01-10, 22:02
|
|
|
Obok tych M7 ze starej produkcji wkleje też gwintownik M6 z tego zestawu po wykonaniu jednego gwintu w stali Da to pewien obraz jakości zestawu 8 gwintowników i narzynek za 20 zł
[ Dodano: 2012-01-10, 22:05 ]
tego M6 nie znalazłem. Musiałem go wyrzucić kiedyś a szkoda... Poniżej foto Teraz to już temat będzie chyba dopełniony ogólnie rzecz biorąc NIE DA RADY, chyba że sprężynki z allegro podchodzą dziwnym trafem pod metryczny gwintownik. Musicie uwierzyć na słowo, ze m7(3) ma fi 7 mm. Te które mam są 3 ramienne i nie da rady przytrzymać tego i zrobić zdjęcia. Mogę tylko obrócić w suwmiarce. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Makaron
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 225 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-01-11, 10:12
|
|
|
intr, dzięki za zobrazowanie problemu |
|
|
|
|
|