Cała prawda o sportowym filtrze powietrza. |
Autor |
Wiadomość |
tomek.350
Motocykl: MZ 150
Wiek: 34 Dołączył: 25 Mar 2006 Posty: 8 Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany: 2006-03-27, 15:19 Cała prawda o sportowym filtrze powietrza.
|
|
|
Witam wszystkich!!! Mam pytanie do was jako urzytkowników MZ, a więc czy sportowy filtr powietrza oferowany na Allegro poprawia osiągi silnika?? Czy dzięki temu wynakazkowi:) Nasz sprzęt bedzie lepiej rwał z pod świateł?? Moze ktoś już urzytkowal takie cudo to niech sie podzieli spostrzezeniami. Pozdro dla wszystkoch!!! |
|
|
|
|
markus1
Motocykl: Honda VT250F
Wiek: 36 Dołączył: 10 Sty 2006 Posty: 66 Skąd: Cięcina ok.Żywca
|
Wysłany: 2006-03-27, 15:37
|
|
|
Ja mam takowy filter i raczej nie zauważyłem wzrostów mocy |
_________________ Odwaga nie polega na nie odczuwaniu strachu, ale na umiejętności działaniu mimo niego... |
|
|
|
|
Miaziu
0 RH+
Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy Wiek: 24 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 233 Skąd: Krawce
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-27, 19:20
|
|
|
Filtr sportowy to nie koniecznie stożkowy;]
dobry filt po zestrojeniu na hamowni daje przyrost mocy 2% nie mozliwy do wyczucia;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-27, 19:55
|
|
|
zgadzam sie z Hubertem,to samo tyczy sie niemal wszytskich innchy zekomo tuningowych akcesorió tym bardziej pochodzenia allegro,wlasnie filtrow,swiec,super chromowanych pierscieni,tłokow z 4 rowkami,itd to wszytsko przewaznie kompletne buble ze nieprzemyslanymi i wygórowanymi opisami,zeby tylko kase wyciagnac od człowieka,jesli towar jest naprawde dobry to moze on podniesc osiagi silnika ale w naprawde nieznacznym stopniu niespecjalnie odczowalnym,no najwyrzej zmieni sie kultura pracy lub spalanie...i niemiałem tu namysli chromowanych pierscieni:D zeby komus do głowy nieprzyszło szukac takich ale dobrej jakosci,bo do MZ nic takiego nieistnieje i jest zupelnie zbedne to samo tyczy sie tłokow |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Peterek
NNI A851
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 469 Skąd: Nidzica/Wwa
|
Wysłany: 2006-03-27, 21:57
|
|
|
mialem zamiar kupic taki filtr...ale szybko mi przeszlo jak dowiedzialem sie o ile szybciej zuzywaja sie cylinder i tlok. takie filtry maja mniejsza powierzchnie filtrujaca i wpuszczaja wiecej syfu -predzej rozwierce swoja etz do 301 -pzdr |
_________________ "...obsraj sie a nie daj sie..."
To moja maszyna! |
|
|
|
|
dawid482
Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 265 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2006-03-27, 22:11
|
|
|
Najlepiej jest jeździć na standardowych filtrach,pierścieniach i tłokach i innych cudach,bo tak to było konstruowane żeby wszystko jak najlepiej ze sobą współpracowało a zmiany moze nieznacznie poprawiają jakieś parametry ale zdecydowanie więcej jest negatywnych skutków przeróbek-przynajmniej ja tak uważam. |
|
|
|
|
petro21
ETZ-a ist the best
Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 81 Skąd: Komprachcice
|
Wysłany: 2006-03-27, 23:10
|
|
|
zmiany jak sie dokonuje to kosztem czegos innego (w przyrodzie nic nie ginie tylko zmienia swoja postec ) np. jak zwiekszymy moc to kosztem czegos np. wieksze spalanie, zmniejszenie trwalosci silnika...itp. Mozna cos zrobis dla poprawy elastycznosci silniczka ale w granicach rozsadku:) DAWID482 ma racje "Najlepiej jest jeździć na standardowych filtrach,pierścieniach i tłokach i innych cudach,bo tak to było konstruowane żeby wszystko jak najlepiej ze sobą współpracowało a zmiany moze nieznacznie poprawiają jakieś parametry ale zdecydowanie więcej jest negatywnych skutków przeróbek"
[ Dodano: 2006-03-27, 23:13 ]
aha i zastanowcie sie przed "usprawnianiem silnika" czy chcecie jezdzic najszybsza MZ w okolicy i od remontu do remontu 500km czy poprawic motocykl pod wzgledem elastycznosci i wlasciwosci jezdnych jak na turystyka przystalo |
_________________ wczesniej...Duzo sprzeta...teraz ETZ250 romet(na sprzedaz)... w przyszlosci JUNAK i Honda CBR900RR FireBlade... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-03-28, 07:11
|
|
|
za komuny:P Absolweci szkół technicznych na warsztatach bawili sie w rasownie MZ Z opowiadań wiem ze zmiany nie były duże... strojono długosci słupa powietrza oraz długosc kolanka;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-03-28, 14:32
|
|
|
Z tym filtrem jest tak jak z naszymi kobietami.Kupisz jej stringi to będzie płynniej pracować i bardziej bedziesz zadowolony ża ma stringi .Kupisz filter stożkowy do MZ też będziesz zadowolony bo masz filtr stożkowy |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2006-03-28, 15:24
|
|
|
hehehe ale porównanie
Moim zdaniem tuning mechaniczny w MZ i robienie z niej "przecinaka" to nie jest dobry pomysł bo nigdy nie będzie maiała takich osiagów jak by się chicało a i tak ma niezle . Ingerencja w mechanike silnia zawsze musi się odbić małą żywotnością i dużym spalaniem. A pozza tym MZ to jest raczej motocykl miejski/turystyczny i jak chec się mieć zarąbiste osiaggi to rpoponuje kupić Japońca i problem z głowy a nie katować MZ. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2006-03-28, 16:21
|
|
|
[quote="dawid482"]Najlepiej jest jeździć na standardowych filtrach,pierścieniach i tłokach i innych cudach,bo tak to było konstruowane żeby wszystko jak najlepiej ze sobą współpracowało a zmiany moze nieznacznie poprawiają jakieś parametry ale zdecydowanie więcej jest negatywnych skutków przeróbek-przynajmniej ja tak uważam.[/quote]
absolutnie sie z tym nie zgadzam - fabryczne bebechy to kompromis jakości/ceny
w Hondziarze mam założony min. "nie standartowy" filtr powietrza KN z wielu powodów , choćby z ekonomiczengo-dozgonna gwarancja , przy liczbie km. które kręce w ciagu roku bikiem , koszt zakupu filtra (250zł) zamortyzował mi sie po sezonie , po drugie spalanie absolutnie nie wzrosło - jak ktoś wyżej napisał , odczuwalnego przyrostu mocy też nie ma , korzyści : ze wzgledu na specyfike lepsze właściwości filtrtacyjne i praktycznie bezobsługowy
zgadzam sie natomiast zę ładowanie " tuningowych" bebechów z pod znaku no name moze spowodowac wiecej szkody niż pożytku |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
|
|
|
|
robinson00
Motocykl: ETZ 250
Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 25 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 2006-04-08, 17:24
|
|
|
Zgadzam się z Toma, fabryczne parametry zawsze można poprawić, uważam że nigdy nie jest tak dobrze że nie mogłoby być lepiej.Oczywiscie przy wszelkich tiuningowych przeróbkach należy pamietać o granicach rozsądku i nie robić niczego na tkz "sztukę".Podam przykład na podstawie instalacji zapłonowej.Jak wiadomo zapłony w MZ poczatkowo były tylko klasyczne na przerywacz, nastepnie wprowadzono modyfikację zwaną bezstykowym elektronicznym zapłonem która była o niebo lepsza od poprzedniej, niestety na tym się skończyło. Więc dlaczego po upływie kilkunastu lat nie pokusić się o zastosowanie mikroprocesorowego zapłonu ze zmiennym kątem wyprzedzenia właśnie w naszych MZ? Przecież praktycznie każdy japoński motocykl ma zmiennokątową charakterystykę zapłonu.Oni zaczęli stosować to rozwiązanie w swoich motocyklach już dawno temu i stosują je do dzisiaj więc wniosek jest taki że to się sprawdziło. Wydaje mi się że naśladowanie światowego lidera w produkcji motocyklów jest jak najbardziej na miejscu, dlatego właśnie postanowiłem połączyć osiągnięcia elektroniki i informatyki i podjąć się wykonania takiego układu zapłonowego.Obecnie projekt jest w fazie testów i zapowiada się naprawdę obiecująco. |
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
Wysłany: 2006-04-08, 21:58
|
|
|
moje moto się dobrze zbiera więc nie będe tracił pieniędzy na jakieś sportowe filterki, które tylko mogą popsuć silnik wydaje mi się że ci którzy zakladają te filtry to tylko po to by zaszpanować, że ma coś tuningowego nie chce tu nikogo obrazić, bo może ktoś z forum ma taki, to jest tylko mój pogląd |
_________________ http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/ |
|
|
|
|
Toma
Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 301 Skąd: z zarzeczaaaa
|
Wysłany: 2006-04-09, 01:44
|
|
|
[quote="Radko"]wydaje mi się że ci którzy zakladają te filtry to tylko po to by zaszpanować, że ma coś tuningowego [/quote]
ale poleciałeś po łebkach z tym tematem |
_________________ http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209 |
|
|
|
|
Radko
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 309 Skąd: Warta - Sieradz
|
Wysłany: 2006-04-09, 17:21
|
|
|
no sorki jeśli kogoś obraziłem, ale takie jest moje zdanie odnośnie sportowych filtrów w mz ale to tak troche przez żarty powiedziałem, więc bez urazy ok?? |
_________________ http://www.bikepics.com/members/radko/05etz251/ |
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
|