» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
alarm w mojej MZ
Autor Wiadomość
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-12-17, 02:08   

KilleRart napisał/a:
Przewód niebieski jest od uruchamiania silnika ze startera etektrycznego i ja go nie miałem podłączonego bo i po co!!

Żeby w razie przypadkowego wciśnięcia przycisku uruchamiania na pilocie nie zrobić zwarcia.
Kudlaty2007, pierwszy alarm podłączasz w/g drugiego schematu ale odcinając +. Coś się tak uparł na to odcięcie masy ? Powiedz mi w jakim motocyklu występu8je taki sposób gaszenia ? Drugiego, trzeciego i czwartego nie podłączysz. Musisz szukać alarmu pod zapłon bateryjny (Batey Ignition Type).
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
KilleRart 
Motórz ile wlezie


Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Chełmża
Wysłany: 2012-12-17, 08:10   

Jakiego zwarcia, gdzie, w czym? Przewód był zaizolowany i wszystko działało jak należy. STIG-a montowałem w dwóch swoich motocyklach i nie było żadnych problemów.
_________________
Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif
 
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-17, 09:51   

motomaciey,
To wg Ciebie jak to należy poprawnie podłączyć oczywiście z uwzględnieniem schematu MZ?.
A jeszcze jedno jeżeli podłącze ten od startera tak jak mówiłeś pod sygnał to będzie działać? Jakie jest ryzyko w porównaniu z tym, że tak jak KilleRart, tego nie podpiął. To raczej będzie działać przy włączonym zapłonie? czy jak?

Aktualizacja alarmów- 3 nowe
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7507
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-12-17, 12:53   

Jeśli masz podłączać pod klakson, to obowiązkowo przez przekaźnik - klakson pobiera dużo prądu, a wątpię, żeby w tym alarmie obwody były odporne na obciążenia prądowe...
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-17, 16:20   

Dodałem kolejny schemat.

Czyli na warunki MZ nie opłaca się podłączań tego kabla od startera na sygnał emzetowski.
Pozostawić wolny.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-12-17, 18:33   

KilleRart napisał/a:
Jakiego zwarcia, gdzie, w czym?

Na końcu takiego kabla, który będzie latał luzem.
kosior30, ile klakson Watt pobiera ?
Kudlaty, ostatni alarm wygląda na to, ze odcina masę ale coś mi się w tym schemacie nie zgadza, nie spotkałem jeszcze czegoś takiego w zapłonie bateryjnym.
Co sIaj na to ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-17, 19:39   

Widzę,że kupienie alarmu to nie jest taka prosta sprawa. Jakoś się to podłączy, tylko właśnie tak, żeby robił robotę i pozostałej instalacji nie spaliło czy uszkodziło. Odnośnie tego sygnału emzetowskiego i startera to niech sobie ten kabel wisi - zaizolowany.
Ostatnio zmieniony przez Kudlaty2007 2012-12-17, 19:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
KilleRart 
Motórz ile wlezie


Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Chełmża
Wysłany: 2012-12-17, 19:39   

motomaciey napisał/a:
KilleRart napisał/a:
Jakiego zwarcia, gdzie, w czym?

Na końcu takiego kabla, który będzie latał luzem.


Dlatego pisałem, że ja izolowałem niebieski i opasałem opaską. Ktory mądry zostawi ci ten przewód dyndający?? Ten przewód z alarmu w ETZ jest nie potrzebny!!


Zakup alarmu do ETZ jest tak prosty jak konstrukcja cepa. Trzeba było od razu do mnie napisać.
_________________
Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2012-12-17, 20:24   

Jak dla mnie to każdy by można było podłączyć gdyby tylko na tych schematach zaznaczyli co się dzieje w momencie aktywacji alarmu tzn. czy na danych przewodzie zanika plus itd.

Stig wydaje się najprostszy bo przynajmniej ktoś już to obmacał w użyciu codziennym.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
KilleRart 
Motórz ile wlezie


Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Chełmża
Wysłany: 2012-12-17, 20:50   

Janku - STIG dokładnie opisał przewody. Miałem ten alarm w ETZ, KAWASAKI KLE 500 i teraz w Alfa Romeo we wszystkich przypadkach podłączałem je sam i nie ma żadnych problemów z nim ;) Właśnie zabieram się za manual. Niemniej jednak wstrzymam się z publikacją bo możliwe, że motomaciey ma juz koncepcję i wcześniej rozmawiał z Kudłaty2007
_________________
Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif
 
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-17, 21:05   

Po wielogodzinnych rozważaniach z sIaj, i KilleRart, ustaliliśmy, że ze względu na swoje działanie - podali dokładniejszy opis na e-maila i na bajery jak mówi KilleRart, do MZ nadaje się alarm stiga.
http://www.stig.pl/produk...=545&id=186#dol

Oczywiście kabel niebieski trzeba zaizolować.

Za alarm trzeba dać 162 złocisze. Trochę drogo, ale ma bajery i powinien być wytrzymały.
Ostatnio zmieniony przez Kudlaty2007 2012-12-17, 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
KilleRart 
Motórz ile wlezie


Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Chełmża
Wysłany: 2012-12-17, 21:39   

Kudlaty2007 napisał/a:

Oczywiście kable - niebieski, szary i różowy trzeba zaizolować.


Tylko niebieski!!
_________________
Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif
 
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-17, 21:42   

KilleRart,
Przecież poprawiłem :D . Potem napisałeś, że przekaźniki można zastosować do szarego i pinka :D
 
     
KilleRart 
Motórz ile wlezie


Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Chełmża
Wysłany: 2012-12-17, 21:53   

Czekałem nie poprawiłeś to napisałem :P a przekaźnik nie można tylko trzeba zastosować!!

a działa to na takiej zasadzie, że gdy zapomnisz zazbroić alarm to przy próbie odjechania motocyklem możesz wyłączyć zapłon (silnik) z pilota a jeśli alarm jest zazbrojony to automatycznie odcina zapłon w momencie zazbrojenia.
_________________
Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7507
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-12-18, 01:39   

motomaciey napisał/a:
kosior30, ile klakson Watt pobiera ?


Z tego co pamiętam jak mierzyłem swój klakson, to chyba ~7A prądu ciągnie każdy (mam 2 założone), czyli daje to ponad 80W (w sumie prawie 170W). Zgadzałoby się, bo w Skodzie którejś było podane, że sygnał dźwiękowy "żre" 6,4A, co daje 77W.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
KilleRart 
Motórz ile wlezie


Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Chełmża
Wysłany: 2012-12-22, 15:18   

Poradnik (manual) już jest opublikowany http://forum.mz-klub.pl/v...p=290531#290531 wszekie pytania prosze pisać tutaj. Mam nadzieję, że się przyda.

Artur
_________________
Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif
 
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-02, 22:38   

Możemy też zastosować alarm bezprzewodowy
http://www.youtube.com/watch?v=YPmnWhb9TKI
 
     
gragerr 
gragerr


Motocykl: MZ ETZ 251, XTZ 750
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-01-03, 14:18   

A którego STIGA masz zamontowanego? I którego polecasz? Coś kiedyś słyszałem że te mikrofalowe czujniki strasznie niestabilne są...

[ Dodano: 2013-01-03, 14:30 ]
Dobra doczytałem, nie wiem jak mi to umknęło za pierwszym razem... :torba":
Miałem wątpliwości bo ktoś kiedyś nagadał mi o alarmach, a pewnie jakieś tanie dziadostwo miał...
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24736
Już po remoncie nadwozia i podwozia. Czas na silnik :D
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-03, 16:10   

Do stiga możemy jeszcze zamontować dodatkową syrenę, ale z własnym zasilaniem. Dopinamy do tego kabla od startera.
Właśnie przerabialiśmy temat o alarmach i który najlepiej będzie pasować do MZ. A ten stig to raczej nie jest szajst. Powiem, że na MZ i motocykle tej klasy jest idealny.

[ Dodano: 2013-02-02, 20:21 ]
Alarm kupiony + dodatkowa syrena.

Najtańsza wersja alarmu to http://allegro.pl/dioda-m...2953702586.html
 
     
kubus353 

Motocykl: Mz Trophy, WSK 125
Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 25
Skąd: Piotrkow Tryb
Wysłany: 2014-02-16, 12:38   

Witam. Przeanalizowałem cały wątek odnośnie alarmu i jest to dobra sprawa do zabezpieczenia starych motorków do których wszystkim ręce się pchają żeby dotknąć lub bóg wie co zrobić. Zastanawiam się nad montażem alarmu w mojej mz es 250/2 i u kolego mz es 250/1. Instalacja przerobiona na 12v i zapłon elektroniczny od Janka:) Teraz pytania czy zastosować alarmy:
1. http://www.stig.pl/produk...=313&id=187#dol

czy może być taki który jest połowę tańszy

2.http://allegro.pl/alarm-motocyklowy-odpalanie-z-pilota-najlepszy-i3941475067.html

Po tym zaczynamy zabawę według

http://forum.mz-klub.pl/v...p=290531#290531
oczywiście z dostosowaniem instalacji do w/w mz.

Prosił bym o sugestie co do wyboru alarmu:)
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 13