alarm w mojej MZ |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2012-12-17, 02:08
|
|
|
KilleRart napisał/a: | Przewód niebieski jest od uruchamiania silnika ze startera etektrycznego i ja go nie miałem podłączonego bo i po co!! |
Żeby w razie przypadkowego wciśnięcia przycisku uruchamiania na pilocie nie zrobić zwarcia.
Kudlaty2007, pierwszy alarm podłączasz w/g drugiego schematu ale odcinając +. Coś się tak uparł na to odcięcie masy ? Powiedz mi w jakim motocyklu występu8je taki sposób gaszenia ? Drugiego, trzeciego i czwartego nie podłączysz. Musisz szukać alarmu pod zapłon bateryjny (Batey Ignition Type). |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
KilleRart
Motórz ile wlezie
Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Chełmża
|
|
|
|
|
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-17, 09:51
|
|
|
motomaciey,
To wg Ciebie jak to należy poprawnie podłączyć oczywiście z uwzględnieniem schematu MZ?.
A jeszcze jedno jeżeli podłącze ten od startera tak jak mówiłeś pod sygnał to będzie działać? Jakie jest ryzyko w porównaniu z tym, że tak jak KilleRart, tego nie podpiął. To raczej będzie działać przy włączonym zapłonie? czy jak?
Aktualizacja alarmów- 3 nowe |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7507 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-12-17, 12:53
|
|
|
Jeśli masz podłączać pod klakson, to obowiązkowo przez przekaźnik - klakson pobiera dużo prądu, a wątpię, żeby w tym alarmie obwody były odporne na obciążenia prądowe... |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-17, 16:20
|
|
|
Dodałem kolejny schemat.
Czyli na warunki MZ nie opłaca się podłączań tego kabla od startera na sygnał emzetowski.
Pozostawić wolny. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2012-12-17, 18:33
|
|
|
KilleRart napisał/a: | Jakiego zwarcia, gdzie, w czym? |
Na końcu takiego kabla, który będzie latał luzem.
kosior30, ile klakson Watt pobiera ?
Kudlaty, ostatni alarm wygląda na to, ze odcina masę ale coś mi się w tym schemacie nie zgadza, nie spotkałem jeszcze czegoś takiego w zapłonie bateryjnym.
Co sIaj na to ? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-17, 19:39
|
|
|
Widzę,że kupienie alarmu to nie jest taka prosta sprawa. Jakoś się to podłączy, tylko właśnie tak, żeby robił robotę i pozostałej instalacji nie spaliło czy uszkodziło. Odnośnie tego sygnału emzetowskiego i startera to niech sobie ten kabel wisi - zaizolowany. |
Ostatnio zmieniony przez Kudlaty2007 2012-12-17, 19:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
KilleRart
Motórz ile wlezie
Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Chełmża
|
Wysłany: 2012-12-17, 19:39
|
|
|
motomaciey napisał/a: | KilleRart napisał/a: | Jakiego zwarcia, gdzie, w czym? |
Na końcu takiego kabla, który będzie latał luzem. |
Dlatego pisałem, że ja izolowałem niebieski i opasałem opaską. Ktory mądry zostawi ci ten przewód dyndający?? Ten przewód z alarmu w ETZ jest nie potrzebny!!
Zakup alarmu do ETZ jest tak prosty jak konstrukcja cepa. Trzeba było od razu do mnie napisać. |
_________________ Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2012-12-17, 20:24
|
|
|
Jak dla mnie to każdy by można było podłączyć gdyby tylko na tych schematach zaznaczyli co się dzieje w momencie aktywacji alarmu tzn. czy na danych przewodzie zanika plus itd.
Stig wydaje się najprostszy bo przynajmniej ktoś już to obmacał w użyciu codziennym. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
KilleRart
Motórz ile wlezie
Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Chełmża
|
Wysłany: 2012-12-17, 20:50
|
|
|
Janku - STIG dokładnie opisał przewody. Miałem ten alarm w ETZ, KAWASAKI KLE 500 i teraz w Alfa Romeo we wszystkich przypadkach podłączałem je sam i nie ma żadnych problemów z nim Właśnie zabieram się za manual. Niemniej jednak wstrzymam się z publikacją bo możliwe, że motomaciey ma juz koncepcję i wcześniej rozmawiał z Kudłaty2007 |
_________________ Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif |
|
|
|
|
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-17, 21:05
|
|
|
Po wielogodzinnych rozważaniach z sIaj, i KilleRart, ustaliliśmy, że ze względu na swoje działanie - podali dokładniejszy opis na e-maila i na bajery jak mówi KilleRart, do MZ nadaje się alarm stiga.
http://www.stig.pl/produk...=545&id=186#dol
Oczywiście kabel niebieski trzeba zaizolować.
Za alarm trzeba dać 162 złocisze. Trochę drogo, ale ma bajery i powinien być wytrzymały. |
Ostatnio zmieniony przez Kudlaty2007 2012-12-17, 21:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
KilleRart
Motórz ile wlezie
Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Chełmża
|
|
|
|
|
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-17, 21:42
|
|
|
KilleRart,
Przecież poprawiłem . Potem napisałeś, że przekaźniki można zastosować do szarego i pinka |
|
|
|
|
KilleRart
Motórz ile wlezie
Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Chełmża
|
Wysłany: 2012-12-17, 21:53
|
|
|
Czekałem nie poprawiłeś to napisałem a przekaźnik nie można tylko trzeba zastosować!!
a działa to na takiej zasadzie, że gdy zapomnisz zazbroić alarm to przy próbie odjechania motocyklem możesz wyłączyć zapłon (silnik) z pilota a jeśli alarm jest zazbrojony to automatycznie odcina zapłon w momencie zazbrojenia. |
_________________ Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7507 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-12-18, 01:39
|
|
|
motomaciey napisał/a: | kosior30, ile klakson Watt pobiera ? |
Z tego co pamiętam jak mierzyłem swój klakson, to chyba ~7A prądu ciągnie każdy (mam 2 założone), czyli daje to ponad 80W (w sumie prawie 170W). Zgadzałoby się, bo w Skodzie którejś było podane, że sygnał dźwiękowy "żre" 6,4A, co daje 77W. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
KilleRart
Motórz ile wlezie
Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Chełmża
|
|
|
|
|
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
|
|
|
|
gragerr
gragerr
Motocykl: MZ ETZ 251, XTZ 750
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 06 Sty 2012 Posty: 70 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-01-03, 14:18
|
|
|
A którego STIGA masz zamontowanego? I którego polecasz? Coś kiedyś słyszałem że te mikrofalowe czujniki strasznie niestabilne są...
[ Dodano: 2013-01-03, 14:30 ]
Dobra doczytałem, nie wiem jak mi to umknęło za pierwszym razem...
Miałem wątpliwości bo ktoś kiedyś nagadał mi o alarmach, a pewnie jakieś tanie dziadostwo miał... |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=24736
Już po remoncie nadwozia i podwozia. Czas na silnik |
|
|
|
|
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-01-03, 16:10
|
|
|
Do stiga możemy jeszcze zamontować dodatkową syrenę, ale z własnym zasilaniem. Dopinamy do tego kabla od startera.
Właśnie przerabialiśmy temat o alarmach i który najlepiej będzie pasować do MZ. A ten stig to raczej nie jest szajst. Powiem, że na MZ i motocykle tej klasy jest idealny.
[ Dodano: 2013-02-02, 20:21 ]
Alarm kupiony + dodatkowa syrena.
Najtańsza wersja alarmu to http://allegro.pl/dioda-m...2953702586.html |
|
|
|
|
kubus353
Motocykl: Mz Trophy, WSK 125
Dołączył: 05 Sie 2013 Posty: 25 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: 2014-02-16, 12:38
|
|
|
Witam. Przeanalizowałem cały wątek odnośnie alarmu i jest to dobra sprawa do zabezpieczenia starych motorków do których wszystkim ręce się pchają żeby dotknąć lub bóg wie co zrobić. Zastanawiam się nad montażem alarmu w mojej mz es 250/2 i u kolego mz es 250/1. Instalacja przerobiona na 12v i zapłon elektroniczny od Janka:) Teraz pytania czy zastosować alarmy:
1. http://www.stig.pl/produk...=313&id=187#dol
czy może być taki który jest połowę tańszy
2.http://allegro.pl/alarm-motocyklowy-odpalanie-z-pilota-najlepszy-i3941475067.html
Po tym zaczynamy zabawę według
http://forum.mz-klub.pl/v...p=290531#290531
oczywiście z dostosowaniem instalacji do w/w mz.
Prosił bym o sugestie co do wyboru alarmu:)
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|