CDI do ETZ |
Autor |
Wiadomość |
sinyetz150
Siny
Motocykl: mz etz 150 cross
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 34 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: 2011-03-27, 18:52 Zapłon CDI w MZ ETZ 150
|
|
|
Witam nie mogąc znaleźć odpowiedniego tematu otwieram własny
jak w temacie chodzi o zapłon CDI w silniku MZ ETZ 150
potrzebne będą:
-stator ze skutera
-magneto
-instalacja (można zrobić własną)
-moduł ze STAŁYM kątem zapłonu
-tokarz
stator pasuje bez większych modyfikacji
z magneta trzeba wyciąć tulejkę która nachodzi na wał i dotoczyć własną która pasuje do naszego wału
ustawiamy szczelinkę na klin tak aby była równolegle z wypustem na kole magnetycznym
ustawiamy czujnik i wypustke ma kole równo 2,5mm przed GMP
po dokladnym ustawieniu mamy wspaniały zapłon nie wymagający akumulatora i tworzący mocną iskrę |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2011-08-18, 21:06
|
|
|
jako ze przymierzam sie do zmiany z platynek na elektronikczny zapłon, szukam w miare taniej alternatywy , chciałem na początku zastosowac coś a'la neodym w krzywce + czujnik +moduł z jakiegoś auta ale doszedłem do wniosku że niema to sensu bo: 1. koło pasowe z auta ma kilka nacięć albo tez wyżłobień które moduł czyta aż potem daje iskre w odpowiednim momencie , 2. Mapy wyprzedzenia zaplonu modułów z samochodów są inaczej ukształtowane i pewnie nie bedzie to działało w praktyce w stos do silnika em 250. Wiadomo można zmienić mapy ale trzeba mieć wyższy stopien wtajemnicznia w elektronikę i programowanie)
W siecie znalalem mape wyprzedzenia zapłonu dla silnika em 250 (zdobyta z fabryki Kanuni)
Jak ktos widział mape wyprzedzenia zapłonu choćby z malucha widzi róznice w porowniiu z mapą mz
Zrodło http://usprawnienia.pl/projekty/varan/
Mysle nad dopasowaniem zapłonu dodobnego w dzialaniu jak zaplon pocketa - z silnika 2t -a mianowicie zaadatowanie czesci od pirarek/kos stihl .husqwarna -dokł. cewkomodulu oraz przerobienie koła magnesowego , wiem że jest jedna trudnosć - pirarki maja lewe obr a w mz sa prawe oraz pomniejszenie tego kola
2 opcja chyba była by najtańsza i najlepsza - to zrobienie kopii magneta dokladniej - okreslenie punktów odnosników dla imputsatora które stanowią podstawe pracy modułu
tu jest tez ciekawy uklad na czujniku optycznym http://www.youtube.com/wa...feature=related |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
mati14
Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy Wiek: 28 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 485 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-08-19, 14:57
|
|
|
sinyetz150, możesz rzucić fotki tego zapłony ? |
_________________ Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie |
|
|
|
|
sinyetz150
Siny
Motocykl: mz etz 150 cross
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 34 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: 2011-08-19, 19:59
|
|
|
zdję nie mam bo rozebrałem cały silnik żeby wstawi membranę |
|
|
|
|
kryniu62 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-08-20, 09:13
|
|
|
A masz jakies wideo jak to chodzi na tymm zaplonie?? ;> |
|
|
|
|
sinyetz150
Siny
Motocykl: mz etz 150 cross
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 34 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: 2011-08-20, 10:19
|
|
|
przykro mi ale nie mam ,ale może za 2tyg. będę składał silnik to będzie z tym zapłonem |
|
|
|
|
kryniu62 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-08-22, 09:56
|
|
|
Oki..Wszyscy na pewno bedziemy czekac i czekamy na efekt Twojej pracy Powodzenia :} |
|
|
|
|
ArczeX
DwaPięćRaska
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 17 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-08-24, 09:14
|
|
|
Konstrukcja zapłonu ETZ nie jest zła i jeżeli tylko dba się o równy zgryz platynek i dobre ustawienie zapłonu nie przytrafia problemów.
Jednakże jeśli chcemy dokonać modyfikacji zróbmy je na "lepsze" a nie na porównywalne do zwykłego zapłonu.
Moja propozycja a jednocześnie modyfikacja którą planuje w swojej wyczynowej ETZ jest zapłon od silników AM6 (Aerox, Ducati Energia) co najciekawsze ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu co poprawia odczucia w górnych partiach obrotów.
zapłon am6 zastosowany w simsonie
http://www.youtube.com/watch?v=EjMKb7_Zdtk
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Test zapłonu
http://www.youtube.com/watch?v=GUjMT2kd9IE |
|
|
|
|
sinyetz150
Siny
Motocykl: mz etz 150 cross
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 34 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: 2011-08-24, 13:04
|
|
|
i ja taki zapłon miałem u siebie tylko inny moduł |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2011-10-02, 21:35
|
|
|
Ostatnio myslalem nad 3 prototypami zapłonów do mz ( zostawiając oryginalny alternator) oraz z jakich gratów można by to zastosować - oczywiście role odgrywa cena i wielkośc całości.
Jednak niewiem z czego można by było zastosować część odpowiedzialna za wytwarzanie impulsów ?
1. opcja to przerobienie ori krzywki a'la http://www.youtube.com/watch?v=R5vRRnrO9E0
2. krzywka z neodymem - tylko niewiem czy jest do konca potrzebny (bo w ukł bedzie impulsator, a nie hall )
3 ala ori vape do etz w wersji z ori alternatorem - - tylko czy jest w nim magnes?
4. ???????? - macie jakieś pomysły
1. Jak na razie testowałem układ na impulsatorze z fiata 126p + moduł gl-118 + ori cewka - iskra była nawet ładna ale moduł uległ awarii mechanicznej (przez nieuwage i kicha, mysle nad modułem od favoritki koszt ok 40-70zł, lecz z innych żródeł wiem, że ten moduł lubi bzikować - z racji tego iz był przewidziany pod sterowanie platynkami a nie impulsatorem.
- żródlo http://www.jawacz.pl/index.php?topic=9577.0
2. Zaplon a'la gy6 - koszta nie duże - ok 60zł nowe czesci źródlo : http://www.jawa50.fora.pl...-223,14828.html
3. Opcja - Zaplon w oparciu o częsci - cewkomoduł ducati energia/kokusan + impulsator od skutera gy6- 140ohm - zalety mało kabli , jednak wieksza cena ok 70-80zl za uzywki/ lub chińskie nowe podroby, Zródło: http://simsony.net/showthread.php?t=19599 |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-09-14, 15:22 Dc Cdi w Mz.
|
|
|
Zachęcony bezawaryjną pracą Cdi w wsk postanowiłem zbudować podobny uklad w mojej mz, który byłby alternatywą dla przerywacza i zapłonów kolegi Janka. Jak wiadomo jednak stosowany w skuterach układ ac cdi nie ma zastosowania w mz ponieważ do zasilania potrzebuje napięcie zmiennego przynajmniej 30v. I tu z pomocą przyszły chińskie skuterki
Część rozwiązań chcę skopiować od kolegów wueskowiczów, montujących Cdi w Wsk 175 czyli znacznik i czujnik oraz cewkę zapłonową. Jako moduł chcę użyć takiego cuda, stosowanego w większych skuterach czyli modułu DC-Cdi, zasilanego napięciem stałym. Interesują mnie pewne szczegóły z zasady działania a mianowicie:
- czy 14,4 V dc z aq wystarczy do zasilania takiego układu?
- słyszałem że takie układy są prądożerne; to prawda?
- czy można zastosować cewkę zapłonową od mz? Nie ukrywam że w ts ma ona walory ozdobne
Pozdrawiam i przepraszam moda MOtomacieya - oczywiście zrobię to |
|
|
|
|
1www71
Motocykl: wsk 125, mz 250
Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 61 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-09-15, 01:38
|
|
|
Ja w swojej mz mam zapłon z piły motorowej Partner, brak przerywaczy, nigdy sie nie przestawia. Nie potrzebuje akumulatora. Minusy to brak swiatel |
|
|
|
|
hartman
Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Wrz 2011 Posty: 144 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 2013-09-15, 17:44
|
|
|
1www71 napisał/a: | Minusy to brak swiatel |
I na co to komu w mz ? |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-09-15, 18:55
|
|
|
No własnie, po co to komu. Szukam potencjalnego dawcy modułu, jakby ktoś miał do czynienia z tego typu zapłonem w jakimś chińczyku?
Motomaciey, ty siedzisz w temacie. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2013-09-15, 21:07
|
|
|
DC CDI to inaczej TCI tak, moduł zasilany bateryjnie ? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-09-16, 07:33
|
|
|
Dokładnie |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2013-09-16, 15:06
|
|
|
jannex, na Allegro masz pełno tego śmiecia. Dodatkowo - dostępne są w sieci Intercars (moduł od skutera Inca), w sieci Hart (moduł od skuterów Honda) i pewnie wielu innych...
Moduły zasilane DC miały również niektóre Kymco.
Trudniej będzie Ci mapę do tego dobrać, bo większość tych DC to są do 4t, czyli dość mocnym opóźnieniem na wolnych obrotach. Ale to już sobie eksperymentalnie możesz dobrać. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2013-09-16, 17:41
|
|
|
Większość ma jakiś tam zmienny kąt, bo tylko tak moźna jakąkolwiek moc wycisnąć z takich małych piździków.
Co do tego kymco to ja nie jestem pewien - poszperaj w necie za schematami do tego, czy to na pewno jest pędzone z DC. Te tłumoki z Allegro same nie wiedzą czym handlują... |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-10-05, 20:45
|
|
|
Mały progres - kupiłem moduł zapłonowy i impulsator. pochodzi z modelu Kymco Super 9 z silnikiem 2t. Jak wiadomo, to tani moduł więc posiada stałe wyprzedzenie zapłonu i idealnie pasuje do mojego planu. Na tą chwilę muszę zamówić wytoczenie kółka na znacznik. I ciekawe, czy to zagada z cewką od Mz? Nie ukrywam że w teresie ma znaczenie ozdobne |
|
|
|
|
|