Przesunięty przez: motomaciey 2013-05-28, 21:35 |
Elektroniczny zapłon Mińsk 400A w silniku MZ TS/ES |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-02, 23:26
|
|
|
Hvil napisał/a: | motomaciey, to znaczyłoby, że należy szlifować te nadlewy z wewnątrz i tylko na tyle by idealnie wyśrodkowanie wpuścić tam stojan. Dużo łatwiej jest zeszlifować te nadlewy od czoła na 4,6 mm a wyśrodkować flanszą.
Ty już to działałeś i wyszło prosto? |
Chłopie coś się tak tego uparł ? Przecież to nie logiczne.
Tu nie ma wielkiej filozofii, stara prądnica ma 85mm, nowa równe 100mm, trzeba tylko ściągnąć z każdej łapy nadlewu 0,75mm na odpowiednia głębokość i stojan siedzi. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-13, 18:56
|
|
|
Ile wynosi przerwa między stjanem a wirnikiem mińska? Bo wg moich pomiarów wynosi zero. Albo coś z moim zestawem od Kopernika nie chalo. Wypiłowałem pod stojan miejsca a mi trze wirnik o stojan....pochlastać się można.... |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-11-13, 19:42
|
|
|
Bo pisałem że piłowanie nic nie da. Żeby ta prądnica miała jako taką sprawność to magnesy wirnika muszą być blisko rdzenia a to z kolei wymusza małą szczelinę. Ciężko to będzie wycentrować bez flanszy. Wejdź do tematu o przeróbce prądnicy na alternator i zobacz jak ten element ma wyglądać. Chociaż wypiłowałeś po tyle samo? |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-13, 19:54
|
|
|
jannex, tak na części milimetra mierzone...ehhh w maliny ten temat wpuszcza... |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-11-13, 20:23
|
|
|
Wymyślasz jak stara baba. Spróbuj uciąć sobie 3 kawałki kartonu tak 1 mm grubego, włóż ją co 120 stopni na wirnik i wtedy nałóż stojan. Przykręć śrubki, wyciągnij karton i zobacz czy trze. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-13, 20:26
|
|
|
jannex, testowałem to, ni chuja trze. Piłowałem to ręcznie, mierząc suwmiarką co chwilę. I wspierając się mikrometrem. DUPA dokłądniej się nie zrobi.
Ok ja już się tu nie udzielam, poczekam aż komuś z was się uda to zrobić, skoro to takie EASY~!!! |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-11-13, 22:03
|
|
|
Piszesz, że masz flanszę - daj foto może przygarnę. To dziwne co piszesz bo u mnie fakt magnesy są okrutnie mocne ale szczelina jest że spokojnie idzie to wyśrodkować. Jedyne co przychodzi mi w tej chwili do głowy to może Kopernik (nieświadomie) sprzedał ci wirnik od wersji 6V, który faktycznie może być minimalnie grubszy. Jak masz dostęp do tokarki to nie ma żadnych przeciw żeby lekko go stoczyć. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-13, 22:11
|
|
|
jannex, obadam w piątek wirnik czy może ma jakieś oznaczenia. No My to już kombinowaliśmy, że może te uzwojenia spuchły czy co....
Może ktoś mi zmierzyć ile ma wirnik u niego średnicy i ile ma otwór w stojanie mierzony w kilku pozycjach?? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-11-13, 22:17
|
|
|
Jutro, teraz jestem w pracy. Nie ma opcji żeby to spuchło, prędzej obudowa jest pogięta.
Pokaż to mocowanie jestem ciekawy co zmodziłeś. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-13, 22:33
|
|
|
jannex, będę w piątek tam:-) bo moto u rodziców stoi. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-15, 20:48
|
|
|
OT I NAGLE WSZYSCY UCICHLI!!
Tyle teorii a jak przyszło do wykonania to tylko ja głupi się dałem na mówić....
Tylko dzięki pomocy wojtka.mz wiem, że zrobienie tego w warunkach domowych to czysta głupota. Wirnik od stojanu różni się średnicą o 0,7 mm czyli pasowanie na 0,35 mm.....
No to super jak ktoś sobie tak dokładnie wyszlifuje karter...ja wiem, że swój zmarnowałem.... Ehhh no nic ale nie poddam się i zamontuję ten zapłon, za chuja się na tym etapie już nie poddam, uczynię to tylko po swojemu.
P.s. Jestem ZŁY! |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-11-15, 20:55
|
|
|
Daj znać jak skończysz |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-15, 21:20
|
|
|
Allu, ni chuja! Foch na wszystkich kombinatorów, bo dumamy wszyscy a tylko ja robię i stożek z tego wychodzi!! A takiego pokarzę:p no chyba że już odpali i przyjadę na tym silniku na zlota!!:P |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-11-16, 09:46
|
|
|
Hvil napisał/a: | chyba że już odpali i przyjadę na tym silniku na zlota!!:P | i tego Ci życzę |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-11-16, 12:06
|
|
|
Denerwujesz mnie, od początku piszę ci że szlifowanie to głupota ale skoro motomaciej cię przekonał.. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-16, 12:09
|
|
|
jannex, mnie też!! Ale też innej opcji dla tego zapłonu w MZ nie ma! |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-16, 13:48
|
|
|
No jo, moja wina, że się karter zj*bał Byłem przeciwny tokarzowi w kwesji stalowego adaptera stojanu nie toczeniu karteru, daj przytoczyć na większy rozmiar i zrobić stalowy dystans. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-16, 14:16
|
|
|
motomaciey, spoko loko, nie mam do nikogo pretensji, sam to działałem, ale już wiem jak naprawić:-) Kwestia tego że czemu tylko ja eksperymentuje a tylu nas dywaguje! Do roboty!!!:P:P |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-11-16, 16:02
|
|
|
motomaciey napisał/a: | No jo, moja wina, że się karter zj*bał Byłem przeciwny tokarzowi w kwesji stalowego adaptera stojanu nie toczeniu karteru, daj przytoczyć na większy rozmiar i zrobić stalowy dystans. |
Adapter aluminiowy nie stalowy. Może zrobić się magnes stały i po ładowaniu
Od początku mówiłem toczyć i karter i dystans to twierdziłeś inaczej. Hvil zepnij poślady, ja od początku mówię że dopasuję ale do innego silnika. CO ci pomoże instrukcja montażu do cz 175 ? Elektrycznie służę pomocą, mam to rozrysowane nawet. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
|