Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:22 |
zapłon elektronik - iskra w DMP |
Autor |
Wiadomość |
Pastor
Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 82 Skąd: Bulkowo
|
Wysłany: 2006-05-01, 22:21 zapłon elektronik - iskra w DMP
|
|
|
Witam!
Mam taki problem, że jak próbuję ustawić iskrę impulsatorem to cały czas jest ona w okolicy DMP, czyli w dolnym położeniu tłoka, tk jakby coś przestawiło sięo 180 stopni. Czy to może być spowodowane słabym akumulatorem? W module zapłonowym żółty kondensator jest uszczypany tak na krawędzi, ale nie widać okładzin, więc chyba jest ok.
Co może być nie tak. mam ETZ 251
Pozdro! |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-05-01, 22:45
|
|
|
Najprostszym powodem byłoby złe zamocowanie magnesu na wale, może występy są nie tak?? Dalsza przyczyna moze leżeć natomiast w jakimś chochliku elektronicznym, trudno określić ale ten kondensator nie będzie miał znaczenia. Jaki masz zapłon http://www.mz-b.de/ifo/etz-igni/eignit.htm ?? |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
Pastor
Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 82 Skąd: Bulkowo
|
Wysłany: 2006-05-01, 23:03
|
|
|
Hmm. jaki mam zapłon? Moduł jest ten sam co na zdjęciu Luk'a http://www.mz-club.pl/fil...modul_4_898.jpg Może jednak ten akumulator słaby trochę namieszał, iskra też nie była jakaś gruba, tylko cienka .
P.S. A co to są te występy, magnes jest chyba okrągły więc chyba nei ma różnicy jak się go założy. Czy mogę spróbować odpalić silnik z taką iskrą w DMP?
Pozdro! |
|
|
|
|
petro21
ETZ-a ist the best
Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 81 Skąd: Komprachcice
|
Wysłany: 2006-05-01, 23:20
|
|
|
dokladnie eMZetkowicz, ja tez stawiam na zle zamocowanie magnesu. tam powinno byc takie wyciecie w tworniku. mi sie kiedys zdarzylo jak mialem przrywacz to sie krzywka przekrecila i mialem iskre w polowie podnoszenia tloka ale przestawilem krzywke i juz bylo dobrze |
_________________ wczesniej...Duzo sprzeta...teraz ETZ250 romet(na sprzedaz)... w przyszlosci JUNAK i Honda CBR900RR FireBlade... |
|
|
|
|
bert41
Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 102 Skąd: Leszno/Rawicz
|
Wysłany: 2006-05-02, 09:11
|
|
|
Tak to bedzie pewnie magnes.Wiem to z autopsji |
_________________ Motorradwerk Zchopau |
|
|
|
|
Pastor
Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 82 Skąd: Bulkowo
|
Wysłany: 2006-05-02, 10:25
|
|
|
Nie pisałem o tym, ale jak zacznałem ustawiać zapłon to iskra była w okolicy GMP, tylko potem chyba aku padło i może moduł inaczej działa? Ewentualnie jak mam przestawić ten magnes? |
|
|
|
|
Large
Motocykl: Yamaha FJ 1200
Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2005 Posty: 99 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2006-05-02, 11:08
|
|
|
Są 3 przyczyny:
-odwrotnie zamontowany czujnik Halla
-położenie magnesu ma ogromne znaczenie, wystarczy że go obrócisz o 180 stopni i będzie ok, tam jest takie wcięcie, nie można go założyć odwrotnie, ale jak sobie wytniesz drugie to czemu nie
-to co mówił eMZetkowicz, może być jakiś chochlik elektroniczny |
_________________ MoTóR nie umiera nigdy, MoTóR jest wieczny!
|
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-05-02, 12:14
|
|
|
To zdjęcie to Lukowi ja robiłem, mojego modułu Chodzi jeszcze o to jaki masz impulsator. Na tej stronie co podałem masz trzy typy zaplonów, myślalem że może masz pomieszany impulsator z sterownikiem bo i takie przekręty widziałem, tak więc dalej pozostajemy przy twierdzeniu że magnes nie jest odpowiednio zamocowany na wale, pamiętaj że na wale po stronie alternatora jest klin na który nachodzi twornik(tu jest pierwsza możliwość przekręcenia się go) a potem w końcówce twornika na którą nachodzi magnes poprzez tulejke dystansową jest drugi występ, raczej trudno jest to źle zamocować ale jak masz ścięte wypusty, słabo dokręciłęś to nawet podczas pracy może się obkręcić, ktoś na forum pisał że tak miał kiedyś. Sprawdź to!! |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
Pastor
Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 82 Skąd: Bulkowo
|
Wysłany: 2006-05-02, 21:09
|
|
|
Ok! Jutro postaram się to sprawdzić.Pozdro!
[ Dodano: 2006-05-03, 20:22 ]
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Wielkie dzięki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Okazało sięże jednak magnes wystarczyło przekręcić. Ustawiłęm zapłon na 2,7mm i jest super. Jutro wielki dzień -- pierwsze odpalenie MZ.
P.S.
czy bez tłumika da się przy niej postać czy lepiej dokupić tłumik?
jeszcze raz wielkie dzięki!
Pozdro!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
wfm
Motocykl: mz wfm jawa skuter
Wiek: 28 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 5 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2011-03-28, 20:59 Zapłon elektorniczny - iskra w DMP
|
|
|
założyłem do mojej mz elektryczny zapłon mój problem jest taki że iskra jest gdy tłok jest na dole i nie wiem jak zrobić aby iskra była jak tłok będzie u góry mi sie wydaje że moduł będzie zepsuty;/ |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-04-10, 21:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2157 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2011-03-28, 21:20
|
|
|
musisz mieć wirnik przestawiony. u mnie klin się scioł na wale wirnik sie przestawił tak ze iskra była w dmp. mz paliła ślicznie tyle ze jeździła do tyłu albo klin na implsator w wirniku jest zjechany i impulsator jest nie w tym miejscu co powinien, bo sama regulacja na płytce nie spowoduje tego ze iskra będzie w dmp |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
wfm
Motocykl: mz wfm jawa skuter
Wiek: 28 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 5 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2011-03-28, 21:24
|
|
|
nie ti nie jest to wirnik mam nowy klin na wale też jest jak ten zapłon wsadzilem to w ogóle jej jeszcze nie odpaliłem |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2157 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2011-03-28, 21:28
|
|
|
jesli masz wirnik nowej produkcji to sie nie dziw jesli iskra jest w dmp chyba ze masz org . to wtedy trzeba pomyslec |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
wfm
Motocykl: mz wfm jawa skuter
Wiek: 28 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 5 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2011-03-28, 21:30
|
|
|
ja ten wirnik kupilem rok temu i jeździlem na nim na normalnym zapłonie z krzywka i przerywacz w dobrym miejscu się otwierał |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2011-03-28, 21:31
|
|
|
A wcześniej miałeś platynkowy zapłon?
Jak miałeś inny zapłon niż ten elektroniczny to to może być spowodowane tym wirnikiem (jak kolega wcześniej wspomniał).
[ Dodano: 2011-03-28, 21:32 ]
A już odpowiedziałeś na pytanie.
Platynkowy zapłon ma chyba na wirniku klin w inny miejscu (chyba!). |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2011-03-28, 21:37
|
|
|
Witam
Myśle że jesteś "szczęśliwym" nabywcą wirnika chińskiego i ogólnie przydażyło ci się to przed czym przestrzegam na swoich akcjach z wirnikami tj. właściwie moim przedmówcy mają racje masz przestawiony wpust w wirniku przez to masz iskrę nie w tym momencie co trzeba...
Względnie masz koło magnesowe z innego typu zapłonu gdzie magnesy są odpowiednio przyklejone pod konkretny zapłon A lub B porób zdjęcia modułu zapłonowego i impulsatora to ci powiemy czy masz odpowiednie koło magnesowe( względnie inaczej przyklejone magnesy do koła magnesowego) do swojego zapłonu lub to o czym mówiłem wcześniej czyli przestawiony wpust w wirniku jeśli byś potrzebował innego wirnika mam w swojej ofercie Widzę ze mieszkasz w Katowicach więc możesz odebrać go osobiście bo ja też mieszkam w Katowicach
[ Dodano: 2011-03-28, 21:39 ]
Chinczyk, zasadniczo wszytkie wirniki DDR MZ ETZ mają wpust w tym samym miejscu |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2011-03-28, 21:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 29 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2011-03-28, 21:48
|
|
|
Zasadniczo!
A te chińskie jak już powiedziałeś to różnie. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
wfm
Motocykl: mz wfm jawa skuter
Wiek: 28 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 5 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2011-03-28, 22:23
|
|
|
jak ten zapłon był u kolegi w mz 250 to on też miał taki sam problem że sie go nie dało ustawić a on miał oryginalny wirnik |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2011-03-28, 22:34
|
|
|
wfm, wymień koło magnesowe... nie wiem jaki masz zapłon napisz jaki masz typ zapłonu. Napiszemy ci jakie powinieneś mieć koło magnesowe... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
wfm
Motocykl: mz wfm jawa skuter
Wiek: 28 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 5 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2011-03-29, 21:36
|
|
|
mieliście racje okazało się że to wina wirnika ale tera mam inny problem gdy załorzyłem inny wirnik gdy zakładałem resztę to rozleciał mi się magnes macie może coś takiego ?? |
|
|
|
|
|