Przesunięty przez: eMZetkowicz 2006-07-26, 23:42 |
Regeneracja cieknących tylnych amorków w MZ |
Autor |
Wiadomość |
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2009-04-15, 16:24
|
|
|
Ja już tego filmiku nie posiadam, za dawno to było. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2010-04-12, 23:35
|
|
|
Podstawowa zasada działania amortyzatora- tłumić. Skoro sprężyna działa na ściskanie to amortyzator działa na rozciąganie.
Tym samym, wcisnąć amortyzator jest łatwo, a ciężko powinno się go rozciągać. (nie dotyczy gazowych bo one inaczej pracują).
Na całym skoku opór stawiany przez amortyzator powinien być jednakowy, jednak na końcówkach bywa że jest dużo lżej ale na małym odcinku.
Ale wiadomo że jak coś jest wypracowane to nie będzie działać idealnie, a wypracowuje się w tym zakresie gdzie najwięcej pracuje- środek. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Rafal1480
Rafal
Motocykl: MZ ETZ 250e
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 231 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-03-20, 12:25
|
|
|
przepraszam że odkopuje temat, ale jakby ktoś chciał to mam dostęp do tych zimerów 10x19x7 |
_________________ - niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
|
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2011-03-20, 19:49
|
|
|
Zobacz na tą stronę http://www.oring.pl/ z pracy kupowałem tam sporo nietypowych uszczelnień. A te 10x19x7 kupowałem w Nisku w hurtowni łożysk i pasów http://www.zbi-mar.pl/ . Możesz tez zapytać w sklepach z częściami do pralek typu gosposia, bo chyba takie uszczelnienie jest w pralkach wirnikowych. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
dam92
Motocykl: aktualnie brak
Wiek: 31 Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 24 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-06-17, 22:45
|
|
|
Można prosić o uaktualnienie fotek? bo nie wyświetlają się duże są tylko widoczne miniaturki. Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-06-19, 19:25
|
|
|
Kliknij w minuaturke, po prawej stronie masz napis Continue to the media, kliknij na ten napis i otworzy sie fotka . |
|
|
|
|
mati14
Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy Wiek: 28 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 485 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-09-19, 12:46
|
|
|
WITAM. mam pytanie czy ten zaworek w szklance powinien trzymać jak naleję np wody ? |
_________________ Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie |
|
|
|
|
mati14
Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy Wiek: 28 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 485 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-09-19, 16:06
|
|
|
chciałem zobaczyć czy trzyma i nalałem wody i wszystko ucieka tym zaworkiem czy on ma tak przepuszczać czy co? |
_________________ Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie |
|
|
|
|
mati14
Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy Wiek: 28 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 485 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-09-19, 19:50
|
|
|
jak coś już wszystko zrobione chodzą jak nowe |
_________________ Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie |
|
|
|
|
patryk251
Motocykl: etz 251
Wiek: 30 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2014-03-02, 20:04
|
|
|
Myślę że komuś się na pewno przyda więc napiszę mój własny patent (sprawdzony przeze mnie na przednim zawieszeniu) na zregenerowanie uszkodzeń na częściach roboczych(tych co ślizgają się po nich uszczelniacze)przedniego i tak jak w tym temacie tylnego zawieszenia. Otóż wszystkiego rodzaju wżery, skaleczenia po młotkach,kluczach i innych cudach można naprawić w następujący sposób:
miejsce uszkodzenia trzeba zeszlifować papierem wodnym 600 lub kiedy zadzior jest mocno wyczuwalny pod palcem można go lekko przypiłować pilnikiem a następnie papierem wodnym. Szlifujemy to do momentu kiedy przesuwając palcem po miejscu uszkodzenia nie wyczuwamy ostrych wystających krawędzi które kaleczą uszczelniacz. Kiedy już mamy zeszlifowane pozostaje wgłębienie na które znalazłem patent. Kupujemy klej dwuskładnikowy POXIPOL przezroczysty lub ciemny, pozostałe wgłębienie dobrze odtłuszczamy benzyną lub nitrem, rozrabiamy trochę poxipolu i wypełniamy nim wgłębienie. Po około 20 minutach kiedy wyschnie szlifujemy nadmiar kleju (tak jak szlifuje się szpachlówkę) papierem wodnym 350 a potem 600 albo 800 aż do momentu kiedy zeszlifuje się cały nadmiar kleju a powierzchnia bedzie idealnie gładka.
Praca mozolna ale efekt bardzo zadowalający pozwalający zaoszczędzić trochę kasy którą trzeba by było wydać na wymianę uszkodzonej lagi.
Myślę że wszystko w miarę zrozumiale opisałem
Pozdrawiam wszystkich i życzę miłej pracy |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-03-02, 20:08
|
|
|
patryk251, Wszystko pięknie, ale ile przejechałeś od zrobienia ? |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-03-02, 20:47
|
|
|
Dobry patent jeśli trzeba szybko a części zamiennej brak. Wydaje się że powinno trochę polatać |
|
|
|
|
patryk251
Motocykl: etz 251
Wiek: 30 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2014-03-02, 22:01
|
|
|
Zrobiłem na tym ok 1500km i ani śladu oleju Dodam jeszcze że założyłem uszczelniacze ARI a nie simbo za 2 zł |
|
|
|
|
mati14
Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy Wiek: 28 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 485 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-03-03, 20:11
|
|
|
patryk251, Ile kosztowały uszczelniacze ? Ja za corteco płaciłem 6zł za sztukę i trzymają świetnie. |
_________________ Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie |
|
|
|
|
patryk251
Motocykl: etz 251
Wiek: 30 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2014-03-03, 22:02
|
|
|
Nie pamiętam dokładnie ale około 30zł |
|
|
|
|
Phosgene
Motocykl: MZ ETZ 250 1983r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 20 Skąd: Friedeberg/Posen
|
Wysłany: 2014-08-22, 20:48
|
|
|
Mógłbyś autorze te fotki odświezyć? |
|
|
|
|
Zeflo
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 78 Skąd: Wolbrom
|
Wysłany: 2015-03-25, 21:12
|
|
|
Witam. Zakładacie oringi o przekroju kwadratowym? Jeśli tak, to gdzie takie zakupić? U mnie w sklepie nie ma takich. Czy zwykłe okrągłe dają radę ? |
|
|
|
|
mati14
Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy Wiek: 28 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 485 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-04-01, 13:50
|
|
|
Zeflo napisał/a: | Czy zwykłe okrągłe dają radę ? | Dają radę. Już 3 pary regenerowałem i nic nie cieknie ani się nie poci. |
_________________ Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie |
|
|
|
|
Zeflo
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 78 Skąd: Wolbrom
|
Wysłany: 2015-04-01, 20:53
|
|
|
Dzięki |
|
|
|
|
Pakynchalter
Motocykl: M-72,MZ 251,MR-2375
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Mar 2016 Posty: 34 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-10-31, 16:51
|
|
|
Odkopię po roku, ale nie warto zakładać kolejnego tematu. Interesuje mnie to ile nalać tego oleju 15w. Jest napisane że od 50ml do pełnej szklanki, czy ktoś ma wypróbowane ile tam ma tego być? Chciałbym aby na polskich drogach wybierało dziury i żeby strachu nie było jakbym kogoś miał zabrać na plecak U mnie jeden był suchy a drugi przeciekał więc nie mam żadnego odniesienia. |
|
|
|
|
|