» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Słabe ładowanie vectra b 1.7td isuzu
Autor Wiadomość
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-05, 11:02   Słabe ładowanie vectra b 1.7td isuzu

Witam... Mam problem ze swoją vectrą a sprawa wygląda tak że mam słabe ładowanie na światłach potrafi spaść do 9.9V a bez swiateł coś około 11V.... Czego może być to przyczyną....???? dodam że 8 miesięcy temu był robiony cały alternator... Tarcza pod prostownik i regulator, regulator napięcia izolator śrub mostka diodowego B+ Przezwojenie alternatora łożyska.... Za wszystko zapłaciłem 450zł a cieszyłem się tylko 8 Miesięcy... :cry: Pomocy....
_________________
Mz 150 etz
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-05-05, 11:52   

Sprawdź, czy po przekręceniu kluczyka na zapłon, na styku B+ idącym do regulatora pojawia się 12V. Jeśli nie, to coś nie tak z alternatorem, względnie przepalona kontrolka ładowania.
Podłącz pod B+ regulatora "na krótko" plus z akumulatora i zobacz czy wtedy będzie ładowanie. Jeśli nie, to uwalony regulator.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-05, 12:20   

Który to ten styk B+...????
_________________
Mz 150 etz
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-05-05, 12:42   

U mnie to było coś związanego z immobilizerem, nadal czasem gubi ładowanie :(
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-05, 13:31   

Kolego Sławuch ja mam ładowanie ale niskie, coś wyczytałem że może być słaba masa alternatora... Co o tym sądzicie???
_________________
Mz 150 etz
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2013-05-05, 20:21   

Masę możesz podać na krótko na silnik i wówczas zmierzyć multimetrem ładowanie. Żadna filozofia.
Te altki w silnikach isuzu to standard. Jeśli był założony chiński regulator, a nie Hitachi, to spodziewaj się, że to on sieje zamęt. Ew. mogła jedna dioda na mostku polecieć.
W corsach i combach, na przednim słupku drzwi kierowcy, od wewnątrz, jest taka pucha z przekaźnikami. Od przekaźnika odpowiedzialnego za podgrzewanie świeczek, padały altki. Poczytaj sobie o tym na elektrodzie ;)
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-05-06, 00:36   

Grzechu66 napisał/a:
Który to ten styk B+...????


Regulator napięcia na ogół ma 3 lub 4 "wyjścia" - 2 to są szczotki, trzecie to właśnie "+", a czwarte to czasami masa. "+" to albo zwykły przewód podpinany do regulatora, albo jakiś styk, który dotyka do analogicznego styku w alternatorze.

Masz numer tego regulatora? Znajdziesz jakieś zdjęcie jego na necie (np. allegro) ?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2013-05-06, 09:41   

Przypomniało mi się, to było coś związanego z podgrzewaniem tylnej szyby! :piwo:
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-06, 19:02   

Kolego Kosior 30 na 99% to taki regulator https://www.google.pl/sea...tml%3B639%3B480 dziś jeszcze sprawdzałem ładownie i ,iałem na wolnych obrotach 11.99V a na światłach 11.90,V a na wyższych obrotach tak 12.4V...
_________________
Mz 150 etz
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-05-07, 13:28   

Grzechu66, widzę, że szczotki nie są zespolone z regulatorem. Masz 4 styki tu w nim, tyle że są nieopisane. Na alternatorze przy odpowiadających stykach powinno być wszystko opisane. Jeśli nie ma, to sprawdź miernikiem pomiędzy którymi stykami masz +12V. Styk masy znajdziesz który to, bo będzie pewnie bezpośrednio do obudowy alternatora przykręcony bez żadnych izolatorów.

Połącz ten styk +12V w regulatorze z plusem w akumulatorze bezpośrednio i wtedy sprawdź, czy będzie ładowanie. Tylko musisz bezbłędnie namierzyć ten styk, żeby nie zrobić zwarcia.

[ Dodano: 2013-05-07, 13:34 ]
Dobra, znalazłem opis jego. Zmierz czy po przekręceniu kluczyka na zapłon na styku B+ pojawia się +12V - jeśli tak, to uwalony regulator.

Jeśli nie, to podłącz bezpośrednio "+" z akumulatora i sprawdź wtedy, czy na akumulatorze pojawia się ładowanie. Jeśli tak, to regulator jest sprawny, a problem jest z połączeniami elektrycznymi w alternatorze, względnie w instalacji samochodu.

_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-28, 22:17   

Dziś Sprawdziłem jakie mam ładownie na alternatorze i raz mi pokazało coś około 6-7 V a raz mi skoczyło do 13 :shock: już mnie szlak trafia z tym alternatorem.... :sciana: Jutro go wyciągnę i zobaczę co w nim jest nie tak..... Myślę że może to byś Regulator lub szczotki....

P.S Wczoraj jechałem w nocy i musiałem mieć te 3 3-5tys obr bo jak miałem niższe to wszystko prawie mi gasło światła drogowe, wycieraczki itp.... :ysz:

[ Dodano: 2013-06-23, 10:38 ]
Panowie Wczoraj założony był nowy regulator i szczotki do tego alternatora i ładowania jest 12.8V a kontrolka się świeci a obrotomierz nie działa .... Koleś powiedział że nic nie widzi w tym alternatorze... To co tu może buć innego???? Założyłem jeszcze jeden kabel idący od alternatora do aku i nic nie pomogło.... Już nie mam siły do niego..... Wsadziłem w niego 550zł :sciana: :sciana: a zadowolenia nie ma.... POMOCY
_________________
Mz 150 etz
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2013-06-23, 13:51   

Bez urazy Grzechu, ale jak nie potrafisz sobie z tym poradzić, to już chyba czas zaprowadzić auto do elektryka ;)

A problem z kontrolką i obrotomierzem będzie powiązany prawdopodobnie z z regulatorem.
Jak kupiłeś całkiem nowy chiński alternator, to tak naprawdę nie powinieneś być zdziwiony.. Poza tym, z moich doświadczeń wynika, że taki alt wytrzyma rok czasu i uzwojenia się popalą, bo są nieodpowiednio wykonane...
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
Ostatnio zmieniony przez grzybol 2013-06-24, 00:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-23, 16:04   

Panie Grzybol... Na starym regulatorze też tak było że kontrolka i obrotomierz nie działał... A co Pan Myśli o tym przekazniku od ładowania....??? Może on się coś Spier.....???
_________________
Mz 150 etz
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-06-24, 00:44   

Zrobiłeś "testy", o których Ci pisałem wyżej? Pomierzyłeś rezystancję wirnika, stojana oraz sprawdziłeś je pod kątem przebicia na masę? Pomierzyłeś diody?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-28, 22:12   

Witam Panów... :wink: Panowie w tamtym roku wsadziłem nowy alternaotr ale w ostatnim czasie zaczyna się coś dziać,tzn jak odpale auto to obrotomierz pokazuje obroty 900tyś a jak go po chwili przegazuje to w ogóle nie reaguje dopiero tak jak by (się coś rozgrzało) i wszystko wraca do normy... 2 problem to taki że nie świeci się kontrolka ładowania tzn po przekręceniu kluczyka żarówczeka jest dobra, a 3 problem jest taki że gdy np w deszcz wjadę w jakąś dużą kałuże to obroty spadają do 500tyś (albo i niżej) i świeci się kontrolka ładowania...?? I tu moje pytanie co jest...?? Regulator czy któraś dioda..?? Czy sprawdza się opinia kolegi Grzybola A problem z kontrolką i obrotomierzem będzie powiązany prawdopodobnie z z regulatorem.
Jak kupiłeś całkiem nowy chiński alternator, to tak naprawdę nie powinieneś być zdziwiony.. Poza tym, z moich doświadczeń wynika, że taki alt wytrzyma rok czasu i uzwojenia się popalą, bo są nieodpowiednio wykonane...
_________________
_________________
Mz 150 etz
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10