Słabe ładowanie vectra b 1.7td isuzu |
Autor |
Wiadomość |
Grzechu66
Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 168 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-05, 11:02 Słabe ładowanie vectra b 1.7td isuzu
|
|
|
Witam... Mam problem ze swoją vectrą a sprawa wygląda tak że mam słabe ładowanie na światłach potrafi spaść do 9.9V a bez swiateł coś około 11V.... Czego może być to przyczyną....???? dodam że 8 miesięcy temu był robiony cały alternator... Tarcza pod prostownik i regulator, regulator napięcia izolator śrub mostka diodowego B+ Przezwojenie alternatora łożyska.... Za wszystko zapłaciłem 450zł a cieszyłem się tylko 8 Miesięcy... Pomocy.... |
_________________ Mz 150 etz |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-05-05, 11:52
|
|
|
Sprawdź, czy po przekręceniu kluczyka na zapłon, na styku B+ idącym do regulatora pojawia się 12V. Jeśli nie, to coś nie tak z alternatorem, względnie przepalona kontrolka ładowania.
Podłącz pod B+ regulatora "na krótko" plus z akumulatora i zobacz czy wtedy będzie ładowanie. Jeśli nie, to uwalony regulator. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Grzechu66
Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 168 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-05, 12:20
|
|
|
Który to ten styk B+...???? |
_________________ Mz 150 etz |
|
|
|
|
Sławuch
Sołtys
Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 488 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2013-05-05, 12:42
|
|
|
U mnie to było coś związanego z immobilizerem, nadal czasem gubi ładowanie |
_________________ Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach |
|
|
|
|
Grzechu66
Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 168 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-05, 13:31
|
|
|
Kolego Sławuch ja mam ładowanie ale niskie, coś wyczytałem że może być słaba masa alternatora... Co o tym sądzicie??? |
_________________ Mz 150 etz |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2013-05-05, 20:21
|
|
|
Masę możesz podać na krótko na silnik i wówczas zmierzyć multimetrem ładowanie. Żadna filozofia.
Te altki w silnikach isuzu to standard. Jeśli był założony chiński regulator, a nie Hitachi, to spodziewaj się, że to on sieje zamęt. Ew. mogła jedna dioda na mostku polecieć.
W corsach i combach, na przednim słupku drzwi kierowcy, od wewnątrz, jest taka pucha z przekaźnikami. Od przekaźnika odpowiedzialnego za podgrzewanie świeczek, padały altki. Poczytaj sobie o tym na elektrodzie |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-05-06, 00:36
|
|
|
Grzechu66 napisał/a: | Który to ten styk B+...???? |
Regulator napięcia na ogół ma 3 lub 4 "wyjścia" - 2 to są szczotki, trzecie to właśnie "+", a czwarte to czasami masa. "+" to albo zwykły przewód podpinany do regulatora, albo jakiś styk, który dotyka do analogicznego styku w alternatorze.
Masz numer tego regulatora? Znajdziesz jakieś zdjęcie jego na necie (np. allegro) ? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Sławuch
Sołtys
Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 488 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2013-05-06, 09:41
|
|
|
Przypomniało mi się, to było coś związanego z podgrzewaniem tylnej szyby! |
_________________ Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach |
|
|
|
|
Grzechu66
Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 168 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-06, 19:02
|
|
|
Kolego Kosior 30 na 99% to taki regulator https://www.google.pl/sea...tml%3B639%3B480 dziś jeszcze sprawdzałem ładownie i ,iałem na wolnych obrotach 11.99V a na światłach 11.90,V a na wyższych obrotach tak 12.4V... |
_________________ Mz 150 etz |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-05-07, 13:28
|
|
|
Grzechu66, widzę, że szczotki nie są zespolone z regulatorem. Masz 4 styki tu w nim, tyle że są nieopisane. Na alternatorze przy odpowiadających stykach powinno być wszystko opisane. Jeśli nie ma, to sprawdź miernikiem pomiędzy którymi stykami masz +12V. Styk masy znajdziesz który to, bo będzie pewnie bezpośrednio do obudowy alternatora przykręcony bez żadnych izolatorów.
Połącz ten styk +12V w regulatorze z plusem w akumulatorze bezpośrednio i wtedy sprawdź, czy będzie ładowanie. Tylko musisz bezbłędnie namierzyć ten styk, żeby nie zrobić zwarcia.
[ Dodano: 2013-05-07, 13:34 ]
Dobra, znalazłem opis jego. Zmierz czy po przekręceniu kluczyka na zapłon na styku B+ pojawia się +12V - jeśli tak, to uwalony regulator.
Jeśli nie, to podłącz bezpośrednio "+" z akumulatora i sprawdź wtedy, czy na akumulatorze pojawia się ładowanie. Jeśli tak, to regulator jest sprawny, a problem jest z połączeniami elektrycznymi w alternatorze, względnie w instalacji samochodu.
|
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Grzechu66
Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 168 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-28, 22:17
|
|
|
Dziś Sprawdziłem jakie mam ładownie na alternatorze i raz mi pokazało coś około 6-7 V a raz mi skoczyło do 13 już mnie szlak trafia z tym alternatorem.... Jutro go wyciągnę i zobaczę co w nim jest nie tak..... Myślę że może to byś Regulator lub szczotki....
P.S Wczoraj jechałem w nocy i musiałem mieć te 3 3-5tys obr bo jak miałem niższe to wszystko prawie mi gasło światła drogowe, wycieraczki itp....
[ Dodano: 2013-06-23, 10:38 ]
Panowie Wczoraj założony był nowy regulator i szczotki do tego alternatora i ładowania jest 12.8V a kontrolka się świeci a obrotomierz nie działa .... Koleś powiedział że nic nie widzi w tym alternatorze... To co tu może buć innego???? Założyłem jeszcze jeden kabel idący od alternatora do aku i nic nie pomogło.... Już nie mam siły do niego..... Wsadziłem w niego 550zł a zadowolenia nie ma.... POMOCY |
_________________ Mz 150 etz |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2013-06-23, 13:51
|
|
|
Bez urazy Grzechu, ale jak nie potrafisz sobie z tym poradzić, to już chyba czas zaprowadzić auto do elektryka
A problem z kontrolką i obrotomierzem będzie powiązany prawdopodobnie z z regulatorem.
Jak kupiłeś całkiem nowy chiński alternator, to tak naprawdę nie powinieneś być zdziwiony.. Poza tym, z moich doświadczeń wynika, że taki alt wytrzyma rok czasu i uzwojenia się popalą, bo są nieodpowiednio wykonane... |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
Ostatnio zmieniony przez grzybol 2013-06-24, 00:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Grzechu66
Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 168 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-23, 16:04
|
|
|
Panie Grzybol... Na starym regulatorze też tak było że kontrolka i obrotomierz nie działał... A co Pan Myśli o tym przekazniku od ładowania....??? Może on się coś Spier.....??? |
_________________ Mz 150 etz |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-06-24, 00:44
|
|
|
Zrobiłeś "testy", o których Ci pisałem wyżej? Pomierzyłeś rezystancję wirnika, stojana oraz sprawdziłeś je pod kątem przebicia na masę? Pomierzyłeś diody? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Grzechu66
Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 168 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-09-28, 22:12
|
|
|
Witam Panów... Panowie w tamtym roku wsadziłem nowy alternaotr ale w ostatnim czasie zaczyna się coś dziać,tzn jak odpale auto to obrotomierz pokazuje obroty 900tyś a jak go po chwili przegazuje to w ogóle nie reaguje dopiero tak jak by (się coś rozgrzało) i wszystko wraca do normy... 2 problem to taki że nie świeci się kontrolka ładowania tzn po przekręceniu kluczyka żarówczeka jest dobra, a 3 problem jest taki że gdy np w deszcz wjadę w jakąś dużą kałuże to obroty spadają do 500tyś (albo i niżej) i świeci się kontrolka ładowania...?? I tu moje pytanie co jest...?? Regulator czy któraś dioda..?? Czy sprawdza się opinia kolegi Grzybola A problem z kontrolką i obrotomierzem będzie powiązany prawdopodobnie z z regulatorem.
Jak kupiłeś całkiem nowy chiński alternator, to tak naprawdę nie powinieneś być zdziwiony.. Poza tym, z moich doświadczeń wynika, że taki alt wytrzyma rok czasu i uzwojenia się popalą, bo są nieodpowiednio wykonane...
_________________ |
_________________ Mz 150 etz |
|
|
|
|
|