Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:19 |
Zaplon - ustawienie - ETZ 150 , ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
Budzik-WGR
Motocykl: Honda VFR 750 Street
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2004 Posty: 323 Skąd: z Grójca
|
Wysłany: 2004-08-12, 14:16 Zaplon - ustawienie - ETZ 150 , ETZ 250
|
|
|
WItam!!
NO Wlasnie poruszam tu temat O ustawianiu zaplonu....poniewaz niektórzy poprostu sie na tym nie znają...m.in JA.....tzn. Cos TAM POPrzekrecaem i Etka chodzi!!
Ale WOLal BYM BYC PEWny!!!
PAnowie FAchowcy!!
Jesli mógł by ktos napisac co,jak,I do czego!!!
Tzn. Od czego zacząc i wszystko PO koleji Krok PO Kroku(domowym sposobem-tzn. tak jak WY to robicie)........CO i ile(Odstep na przerywaczu i WOgóle)
NAjlepiej jak TO jest W 150 i 251/250
POzdrawiam VEteranos!!!! |
_________________ BYŁO:
-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.
JEST:
-Honda VFR 750 rc36 I 90r.
|
Ostatnio zmieniony przez MZ Maxi Perwers 2006-09-13, 09:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kefirek
Old MZ never die...
Motocykl: MZ ES 250 '59
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Lip 2004 Posty: 191 Skąd: z choinki :P
|
Wysłany: 2004-08-12, 16:06
|
|
|
Jedyne co ci moge pomóc to to że najwiekszy odstęp na przerywaczu wynosi 0,3mm w miejscu najwiekszego wznoisu krzywki. Tak przynajmniej pisze w inst. obsł. do ES 250, a ja tak jak ty ustawiam na czuja czyli nic pewnego. |
_________________ Cokolwiek sie wydarzy - CARPE DIEM |
|
|
|
|
pietrah
Motocykl: ETZ 250
Dołączył: 11 Sie 2004 Posty: 5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2004-08-12, 19:37
|
|
|
ustawiam tłok 2,5 mm przed GMP i reguluje odstęp między stykami na 0,3 mm
potrzebny jest korpus ze śrubą o zwojach 1mm [do ustawienia tłoka] i szczelinomierz
pzdr |
|
|
|
|
Budzik-WGR
Motocykl: Honda VFR 750 Street
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2004 Posty: 323 Skąd: z Grójca
|
Wysłany: 2004-08-12, 21:21
|
|
|
DZieki I POZDRO!!! |
_________________ BYŁO:
-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.
JEST:
-Honda VFR 750 rc36 I 90r.
|
|
|
|
|
krzychuk
Motocykl: Mz ETZ250 '83
Wiek: 44 Dołączył: 28 Lip 2004 Posty: 20 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2004-08-12, 22:42
|
|
|
ja robie dokładnie tak samo tylko ze dodatkowo podłaczam zaróweczke jeden kabelek do masy drugi do przerywacza a dokładnie do tej blaszki która łaczy kondensator z przerywaczem. W momencie zapalenia sie zarówki nastepuje przeskok iskry na przerywacz co daje iskre na swiecy. |
_________________
|
|
|
|
|
BogusPB
Kochajmy nasze MZ
Motocykl: TS 250/1 '78r.
Wiek: 44 Dołączył: 23 Sie 2004 Posty: 51 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2004-08-25, 02:59
|
|
|
Tylko nie dawaj 21W zarówki bo cewke spalisz
Taka mała od kontrolek czy podswietlania (2W) nic nie zrobi
Ja mam zegar (a właściwie pozyczam od znajomego) który wkręca zamiast swiecy.
Ustawiam GZP, zeruje zegar, cofam silnikiem pózniej ustawiam 3mm (TS 250/1).
Następnie żarówka, tyle że ja podłaczam po + akumulatora i też pod tą blaszkę dlatego mi w momencie zaplony gaśnie. Krece śrubka aż zgasnie. Znów cofam wałem i sprawdzam czy czy zapłon nastepuje (gasnie lampka) miedzy 3.0 a 2.5 mm.
Taki jest mój sposób |
|
|
|
|
Michał
michu
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lip 2004 Posty: 6 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 2004-08-31, 23:55
|
|
|
W mojej etce silnik najlepiej kreci sie kiedy na przerywaczu jest 0,1mm w GMP!u kumpla sprawdzaliśmy i jest to samo!Silnik ciut lepiej wchodzi na obroty! |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2004-09-01, 12:53
|
|
|
ja mam pytanie odnośnie zapłonu .. czy ten elektroniczny wymaga jakiejś regulacji ? |
|
|
|
|
BogusPB
Kochajmy nasze MZ
Motocykl: TS 250/1 '78r.
Wiek: 44 Dołączył: 23 Sie 2004 Posty: 51 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2004-09-01, 13:09
|
|
|
Przy zapłonie elektronicznym nie występuje styk przerywacza, zamiast niego jest mages i halotron. A świece i moment zapłonu przed GZP jest tak samo ustawiane. |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2004-09-01, 13:42
|
|
|
ok dzięki
[ Dodano: 2004-09-01, 21:14 ]
Mój problem z zapłonem polega na tym że nie wiem co do czego nie wiem gdzie mam patrzeć i co przestawiać ustawiając ten zapłon dodam że mam elektronik prosiłbym o dokładne wyjaśnienie tego tematu tak jak dziecku co ustawiać gdzie patrzec co przestawiać lub a nawet lepiej o kontakt na gg ... 1036925 dzięki wielkie z góry |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2004-12-11, 16:13
|
|
|
Witam!!
No dobra, troche teorii i praktyki.
Jeszcze kiedyś jak mialem rometa i bylem zielony ustawienie zaplonu bylo czymś bardzo trudnym, wtedy poznalem gościa który pracował niegdyś w temacie. Świetny z niego mechanik jest naprawde, w tym miejscu pozdro dla niego. Zaplon ustawialem od tej pory tylko u niego. Ostatnio po dłuższej przerwie zajechałem do niego MZtą i umówilem się na regulację. Wzial mnie na warsztat, własciwie MZtke i zrobil mi wykład z ustawiania zapłonu i reszty komponentów.
Tak więc spróbuje prosto i zwięźle opisać jak to ma następować:
1. Przed ustawieniem zaplonu bezwzględnie najpierw trzeba ustawić odstęp styków na przerywczu, tak więc przerywacz, o ile nie jest nowy czyścimy papierem ściernym okolo 800 i przemywamy, warto też nasączyć filc smarujący, w przypadku braku czegoś konkretnego nawet hipolem.
a) najpierw ustawiamy tłok w punkcie zapłonu czyli przypadku 250/1 2,5-3mm przed GMP, tutaj ważna rada, lepiej żeby było mniej niż ma być więcej, czyli bezwzględnie nie wiecej niż 3mm.
b) odstęp na przerywczu(0,3mm) ustawiamy nie w maksymalnym rozwarciu przerywacza tylko w punkcie zapłonu. Po dokręceniu dwóch śruby mocującej podstawe jeszcze raz sprawdzamy poprawność odstępu.
//kosior30: Mała korekta - odstęp styków przerywacza ustawia się właśnie w maksymalnym rozwarciu. Zapłon następuje w momencie otwierania przerywacza, a nie w jego największym rozwarciu!
2. Teraz możemy dopiero ustawić zapłon, ważna rada, nigdy nie cofamy wału w kierunku przeciwych obrotów silnika, zawsze kręcimy w strone w która porusza się on podczas pracy. No i tutaj od dokładności zależy jak znjadziemy punkt 2,5-3mm przed GMP, radzę poslużyć się jakimś prostym przyżądem, który zakupimy w sklepie czy samemu wykonamy.
a) znajdujemy punkt zaplonu i w tym miejscu doprowadzamy do tego aby styki przerywacza zaczey się rozwierać, jak najbardziej warto się posłużyć żarówką małej mocy lub poprostu właczyć zaplon i obserwować świecę włożoną w fajke i przytkniętą do korpusu silnika.
b) po dokręceniu dwóch śrób mocujących podstawę przerywacza jeszcze raz sprawdzamy czy dobrze wszystko zrobiliśmy, w punkcie zapłonu powinna pojawiać się iskra.
Sory że rozpisalem się może nieco trywialnie na ten temat ale liczę na to ze jednak przyda się ten opis wielu początkującym. W opisie brzmi to jeszcze dosyć prosto ale sam wiem jak bywa w praktyce
Pozdrawiam!! |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
Ostatnio zmieniony przez kosior30 2014-11-03, 05:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Krzych_Olsztyn
mod_team czas na Baghire
Motocykl: Supermoto
Wiek: 42 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: OLSZTYN city
|
Wysłany: 2004-12-11, 22:09
|
|
|
ja tam na (śrubokręt robie i na oko) eta pali na 1 kopa iskra dobra i power jest dobry w silniku taki jak ma byc w Etce 250. Nie raz już ustawiałem (bardziej sprawdzałem niz ustawiałem ponownie bo głównie chodzi o przerywacz bo mam go niestety) i jest dobrze ale mozna i przyrzady bajery rowery stosowac, kto co woli i na ile czuje się w temacie ustawiania, ja sie czuje wystarczająco dobrze i mam niezłe wyczucie na TZW Oko choc szczelinomierz woza zawsze i korzystam z niego przy ustawianiu przerw na świecy i na przerywaczu lepiej miec pewność 100% nic 80% i myslec ze jest dobrze a nieraz nie jest . |
_________________ "Olsztyn mym miastem, Dajtki mą dzielnicą"
FotkiEtuli :
www.bikepics.com/members/krzycholsztyn/
pracuje w UK na MZ Baghira 660 MZ 4 life |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-01-16, 22:47
|
|
|
Emzetkowicz ładnie opisał.Mogę dodać dla ułatwienia że ja używam takiej gotowej prubóweczki z przewodem i krokodylkiem.Ogólnie bardzo pomocna rzecz i nie tylko w zapłonie. |
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2006-01-17, 07:10
|
|
|
Witam! a jak ustawic przerwe na swiecy? instrukcje przewertowalem pare razy i ani slowa nie ma w niej napisanego o tym... w necie przeczytalem ze MZ ETZ 250/251 ustawia sie na 0,6 mm czy nie za duzo?
p.s 150 ponoc ustawia sie na 0,5 czemu nie wiem.... |
_________________ KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW
foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail |
|
|
|
|
shalashaska
Motocykl: ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 224 Skąd: polska
|
Wysłany: 2006-01-17, 08:25
|
|
|
Jak,czy jaką?O to jest pytanie. |
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
raffaello1987
Motocykl: mz 251
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 26 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2014-11-02, 15:37 zapłon
|
|
|
Witam Jestem obecnie na etapie ustawienia zapłonu w swojej 150. Mam takie pytanie bo bardzo ładnie opisane jest jak ustawić zapłon ale mztkowicz pisze //b) odstęp na przerywczu(0,3mm) ustawiamy nie w maksymalnym rozwarciu przerywacza tylko w punkcie zapłonu//// natomiast ja znalazłem na innym forum (co prawda simsona ale zasada działania przerywacza ta sama) że
////Należy ustawić koło magnesowe tak aby szczelina na stykach była największa i wtedy zmierzyć odstęp 0,4mm/// podaje link http://www.simsonrulez.fo...cznym,5198.html
to jak to ma w końcu wyglądać ??? |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-11-02, 15:58
|
|
|
W maksymalnym rozwarciu ma być 0.3 mm |
|
|
|
|
raffaello1987
Motocykl: mz 251
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 26 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2014-11-02, 16:32 Zapłon
|
|
|
ok dzięki. Powiedzcie mi tyko jak najlepiej wyznaczyć początek rozwarcia? Bibułką, miernikiem czy na żarówkę?? Jeśli żarówka to jaka moc? mam 12v instalacje. Może być np. z kierunkowskazu? |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-11-02, 16:34 Re: Zapłon
|
|
|
raffaello1987 napisał/a: | ok dzięki. Powiedzcie mi tyko jak najlepiej wyznaczyć początek rozwarcia? Bibułką, miernikiem czy na żarówkę?? Jeśli żarówka to jaka moc? mam 12v instalacje. Może być np. z kierunkowskazu? |
Ja używam żarówki, w moim przypadku biorę uniwersalną probówkę samochodową, szpic wkładam w otwór na śrubę dekla a krokodylek do przerywacza i po problemie, dokładnie widzisz kiedy otwiera się przerywacz. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
|