» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Daihatsu feroza Silnik słabo chodzi i wywala płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-11-30, 18:45   

Sonde lambda sprawdza sie zwykłym miernikiem - poprostu odczytuje sie napięcie pojawiające sie na sondzie w czasie pracy silnika.
Co do czujników ściągnij sobie jakiś poradnik typu sam naprawiam o ile taki jest albo jakiś program a'la workdata.
Problem u ciebie leży w silniku - nie w gazie - doprowadź najpierw do tego aby na benzynie pracował dobrze to i na gazie nie będzie większych problemów
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-11-30, 19:18   

Dodek , z sondy wychodzi jeden kabel i jest podłączony do masy , tak powinno byc ?
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 475
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2014-11-30, 19:43   

Dodek napisał/a:
Sonde lambda sprawdza sie zwykłym miernikiem - poprostu odczytuje sie napięcie pojawiające sie na sondzie w czasie pracy silnika.

Troszkę uprościłeś.
Konkretnie to sprawdza się zakres wachań napięcia i częstotliwość tych wachań.
A kabel z sondy zapier... do kompa.
Masę czyli minus sonda ma z gwintu rury wydechowej.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-11-30, 20:44   

Mario-150, ogarnij najpierw głowice , ew jak nie zauważysz większych problemów możesz dać ją do sprawdzenia ciśnieniowego, o sondzie bedziesz sie głowił na koncu.
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-11-30, 21:36   

I taki jest plan jak na razie. Ale są i problemy , żadna z śrub od głowicy nie chce sie choć nawet na milimetr ruszyć , boje sie , że urwę srube albo wykrece razem z gwintem, co radzicie robić w takiej sytuacji ?
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 475
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2014-11-30, 21:58   

Pewnie ktoś ją dokręcał na hamca.bo przeciekała,więc tak samo trzeba odkręcać.Gwintu przecierz przy odkręcaniu nie urwiesz.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7518
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-12-01, 12:52   

Śruby głowicy musisz odkręcić, nie ma wyjścia. Bierz jakąś rurkę i ciągnij - one są bardzo twarde, więc jeśli były prawidłowo wkręcone, to nie pozrywają się. Dla pewności kup sobie komplet nowych śrub - w Autolandzie albo w Intercarsie kosztować będą pewnie ok. 50zł, a masz pewność, że przy dokręcaniu Ci się nie ukręci.

Przed założeniem nowej uszczelki zawieź głowicę do jakiegoś zakładu obróbki silników. Niech Ci ją zabielą (czyli delikatnie splanują). Potem sprawdź od razu szczelność zaworów - połóż ją do góry zaworami, nalej w komory spalania mleka (będzie dobrze widać którędy spierdziela jak coś) i zostaw na noc. Jeśli rano nic nie ubyło, to grzybki zaworowe szczelne. Jeśli ubywa czeka Cię docieranie gniazd zaworowych, ale to już inny temat.

Przed założeniem nowej uszczelki jakimś skrobakiem usuń wszystko z powierzchni stykowych bloku i głowicy - tylko tak, aby nie zarysować tych powierzchni. Potem dokładnie wymyj wszystko i wytrzyj do sucha. Nawet w otworach na śruby w bloku i głowicy nie może być oleju ani boryga - przy rozgrzaniu silnika i wzroście temperatury grozi to uszkodzeniem nowej uszczelki! Usuń oczywiście nagar z górnej krawędzi tulei cylindrowych oraz z komory spalania w głowicy.

Zalecałbym Ci również po założeniu nowej uszczelki wlanie jakichś płukanek do układu smarowania oraz chłodzenia - nie wiadomo, czy nie tłoczyło oleju do boryga lub odwrotnie. Oczywiście wymiana boryga i oleju to chyba rzecz oczywista :)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 475
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2014-12-01, 16:37   

Musisz pamiętać żeby w czasie sprawdzamia szczelności zaworów kot był uwiązany. :wink:
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-12-01, 17:38   

Z tym mlekiem to bym uważał - lepsza jest nafte bo lepiej penetruje i dokładniej widać nieszczelności.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
boczek97 

Motocykl: Mz Etz 150
Wiek: 26
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Annopol
Wysłany: 2014-12-01, 17:40   

I ma dłuższy czas odparowywania, olej napędowy też się do tego nadaje :)
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-01, 17:56   

Ruszyłem 4 śruby od głowicy , nie ma siły na kolejne , one sa w jakiś sposob zapieczone chyba , predzej urwe srube albo glowica pęknie , niż odkreci mi sie to. Co zrobić w sytuacji gdy sruba sie ukreci? Albo co zrobić gdy przy odkrecaniu mi sie sruba z gwintem wykreci ? To jest amelinium i to takie delikatnie wygladajace :twisted:
Test mleczny(ewentualnie test naftowy) bedzie zrobiony , kota dla jego własnego bezpieczeństwa zabiorę z garażu :lol: :mrgreen:
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 475
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2014-12-01, 19:10   

Nie są zabezpieczone tylko dokręcone o wiele za mocno.Trzeba ciągnąć do skutku.Załuż dłuższą rurę,popluj w dłonie i raz. :piwo:
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-12-01, 19:13   

gaz rura 2 metry i nie ma to tamto
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-01, 19:28   

Mogę to podgrzewać ?
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-12-01, 19:30   

spróbuj - moze ktoś to wkrecił na mocnym kleju do gwintów który w instrukcji ma to ze aby odkrecić trzeba srube nagrzać do 150'C
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13