Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!! |
Autor |
Wiadomość |
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-12-15, 00:10
|
|
|
sIaj, nie wiem skąd tę tabelę tam wstawili, ale jest mocno zafałszowana moim zdaniem. W starej książce ojca z czasów prl średnice wierteł są sporo niższe. W dużym przybliżeniu można to liczyć tak, że średnica wiertła = średnica gwintu x 0,8. Oczywiście zależne to jest od materiału - w aluminium dla m5 będzie potrzebny otwór 4,0 mm, dla m4 3,3 mm. Generalnie im bardziej miękki materiał, tym otwór mniejszy. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2014-12-15, 08:20
|
|
|
No nie wiem ale jak otwór będzie za mały to łatwo urwać gwintownik. Ja pod M5 robiłem 4,2 i było dobrze. Przy 4.0 ciężko by było raczej gwintować. Co prawda do nie przelotowych stosuje się inne gwintowniki ale i tak dużo to nie zmienia. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-12-15, 11:24
|
|
|
Dlatego 4,0 w alu i brązie, w stali 4,2 by było. Ale na pewno nie tak, jak jest w tej tabeli 4,5 podane - gwint by był bardzo słaby w stali, nie mówiąc o amelinium. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-12-15, 11:28
|
|
|
Dlatego 4,0 w alu i brązie, w stali 4,17 (~4,2) by było. Ale na pewno nie tak, jak jest w tej tabeli 4,5 podane - gwint by był bardzo słaby w stali, nie mówiąc o amelinium. Pierwsze przejście gwintownika już formuje zarys gwintu jednocześnie rozbijając otwór, dlatego gwintownik oznaczony jako "I" ma największy kąt stożka wprowadzającego. A żeby nie ukręcić gwintownika trzeba go wprowadzać prostopadle, nie przekrzywiać, stosować metodę 2 kroki do przodu 1 do tyłu no i dać na gwintownik trochę oliwy. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
marian6666
Motocykl: ETZ 250 '83
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Cze 2013 Posty: 21 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2014-12-15, 11:58
|
|
|
A do alu denaturat na smarowanie:-) |
_________________ Zamiast tego, znaleźliśmy porozumienie w szklankach
On JD, ja co tam było najtańszego |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2024 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2014-12-15, 14:07
|
|
|
kosior30 napisał/a: | Ale na pewno nie tak, jak jest w tej tabeli 4,5 podane | Przecież masz 4,2 a nie 4,5. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7512 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-12-15, 23:32
|
|
|
A, to spoko - patrzyłem na drobnozwój W każdym razie tabela dotyczy stali i żeliwa. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Michal_96
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 27 Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 71 Skąd: okolice Rawy Maz
|
Wysłany: 2014-12-16, 06:32
|
|
|
Dla stali zazwyczaj jak dobiera się otwór pod gwint to robię ta że liczę różnicę średnicy gwintu zewnętrznego i skoku tego gwintu np. dla M6 6mm-1mm daje średnicę otworu 5mm i zawsze wychodzi ok. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
gmichal
gmichal
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 57 Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 2 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2014-12-17, 21:39
|
|
|
Witam!
Od pewnego czasu podziwiam Twój sposób przeróbki instalacji 6V na 12V przy Ts 5b.
Mam wielką prośbę żebyś mi przesłal niezbędne materiały do takiej przeróbki. Oczywiście chodzi o materiały koncepcyjne, wymiary itp.
Z góry bardzo Dziękuję!
gmichal@poczta.fm |
_________________ gmichal |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
|