Jaki motor dla wysokiego? |
Autor |
Wiadomość |
arturross15
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45 Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 130 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2015-07-26, 20:49 Jaki motor dla wysokiego?
|
|
|
W planie mam zakup motoru do turystyki. Ze względu na wzrost mam z tym problem.
Co polecacie dla osoby o wzroście ponad 190, pojemności minimum 600cm. i do ceny max 6tyś. Jak by miał być droższy to niestety zakup dopiero w przyszłym roku. |
_________________ bisiklet leszno |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: MZ ETZ 291
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-07-27, 13:54
|
|
|
Określ się dokładniej czy to ma być coś szybszego czy wolniejszy a wygodniejszy bo do 6tysi jest troche tego towaru |
|
|
|
|
MZSIMSON
MoTóR NASZ PAN
Motocykl: S51,ETZ 250,GSX 1400
Pomógł: 7 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 695 Skąd: Okolice /Mogilno
|
Wysłany: 2015-07-27, 18:14
|
|
|
Honda st 1100 Pan European,CBR1000F ,YAMAHA XJ900,FJ1200 |
_________________ JAZDA NA ETZ-cie JEST NAJLEPSZĄ JAZDĄ NA ŚWIECIE |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2015-07-27, 18:22
|
|
|
To ma byc turystyczne enduro czy turystyk kanapowiec ? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-27, 18:38
|
|
|
Gold Wing 1200, w tym przedziale cenowym dostaniesz, a nie będziesz wyglądał jak na rowerze. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
arturross15
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45 Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 130 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2015-07-27, 22:41
|
|
|
Docelowo poszukuję coś na 2-3 jednodniowe wyjazdy po około 800km + 1 wyjazd na cały tydzień w którym zrobię do 4tyś km Do tego kilka wyjazdów w miesiącu po max 200-300km.
Jazda z reguły w 2 osoby.
Na razie faworytem jest st1100 z tym że w zakładanym budżecie ciężko o coś rozsądnego. Nawet jak kupię coś za 5tyś to trzeba w to wsadzić kolejne 3 by to mogło jakoś jeździć.
Szukam raczej kanapowca co to przyśpieszyć potrafi, enduro raczej odpada. Gold Wing To fantastyczny motor na bardzo długie trasy, których będzie raczej niewiele, poza tym nie wejdzie mi do garażu
Kiedyś siedziałam na honda deauville Wydawała się dość duża, ale nie miałem przyjemności nią jeździć. Zastanawiam się nad tą opcją. |
_________________ bisiklet leszno |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2015-07-28, 01:15
|
|
|
Patrze na ogloszenia i st chodzą po min 8-9 za w miare ok stan.
Stare golwingi też sie cenią , a starego strupa z poczatku lat 80 szkoda nawet brać pod uwage bo bedzie zajeźdzony.
Deauville spoko sprzet ale na 2 osoby raczej słaby, podobnie jak PC800 - celuj w coś powyżej litra.
Ja bym celował w coś takiego http://olx.pl/oferta/moto...html#8527672e7c |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Michallres
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 125,251, XTZ 750
Pomógł: 7 razy Wiek: 27 Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 563 Skąd: Złoczew [ESI]
|
Wysłany: 2015-07-28, 13:12
|
|
|
Myślałeś nad XTZ 660 ? Tak, wiem że to enduro, ale świetnie się spisuje jako turystyk. W starszej budzie kupisz dość tanio i zostanie jeszcze kasa na doposażenie jej.
Ja mam 190cm i z komfortu podróżowania jestem bardzo zadowolony, pozycja za kierownicą wymarzona - na pewno Ci się spodoba i przekonasz się do enduraków
Jak będziesz oglądał jakąś to zwróć uwagę na stan silnika - lubią łykać olej, ale tak poza tym to motocykl nie do zaje****
Jeśli chcesz coś wiedzieć to pytaj, wiem dość dużo na temat małych tener |
_________________ Moje maszyny: http://bikepics.com/members/michallres/
Moje filmiki na youtube: https://www.youtube.com/c...OWNrdPXS8og1W1Q |
|
|
|
|
Matfiej
Prawdziwy Żółtodziób
Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy Wiek: 27 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 451 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2015-07-28, 14:54
|
|
|
Michallres, jak jazda z pasażerem i kuframi? Wystarczy do swobodnego śmigania i wyprzedzania? |
_________________ Za długa sygnaturka? Osz Wy ! |
|
|
|
|
MZSIMSON
MoTóR NASZ PAN
Motocykl: S51,ETZ 250,GSX 1400
Pomógł: 7 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 695 Skąd: Okolice /Mogilno
|
|
|
|
|
Michallres
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 125,251, XTZ 750
Pomógł: 7 razy Wiek: 27 Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 563 Skąd: Złoczew [ESI]
|
Wysłany: 2015-07-28, 19:54
|
|
|
Matfiej napisał/a: | Michallres, jak jazda z pasażerem i kuframi? Wystarczy do swobodnego śmigania i wyprzedzania? |
Ciężarówki i zawalidrogi wyprzedzasz bez problemu Do 140km/h rozpędza się żwawo, jak ją kupiłem byłem pod wrażeniem bo bez redukcji na niższy bieg wyprzedzam 4 auta jadące jedno za drugim w dość szybkim tempie
Na filmiku z Częstochowy jak się przyjrzysz lecę 150km/h obwodnicą z kuframi i z "plecaczkiem", jak solo lecę to max 165km/h wyciska na S8, mi osobiście więcej nie jest potrzebne bo zazwyczaj i tak jeżdżę 90-100km/h w porywach do 120km/h. Jeśli ktoś potrzebuje tenerę w ciężki teren to odradzam, jest za ciężka i za ogromna, ale za to po polnych drogach prowadzi się wyśmienicie (niczym po asfalcie). Wiadomo, jakoś super mocne to to nie jest, ale jak na kat A2 to spoko maszyna |
_________________ Moje maszyny: http://bikepics.com/members/michallres/
Moje filmiki na youtube: https://www.youtube.com/c...OWNrdPXS8og1W1Q |
|
|
|
|
Sławuch
Sołtys
Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 488 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2015-07-28, 20:02
|
|
|
suzuki dr 800 (big)
mega wygodny dla wysokiego kierownika |
_________________ Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: MZ ETZ 291
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-07-28, 20:40
|
|
|
No a ja co mogę powiedzieć....swoją Diversione 900 też Ci mogę polecić Fajny silnik i dobrze się jeździ a jak opanujesz ją to i w mieście dasz radę między samochodami Dla mnie fajny motocykl bo nie muszę się babrać z tym łańcuchem żeby dbać o niego tylko siadam i jadę Z elastycznością silnika jest jak w Michallres, tenerze bo ja jak jadę 5 biegiem 50km/h to wale ją z gazu bez redukcji i też wyprzedzam co chcę, owiewka daje rade nawet przy 160km/h. Fajny jest ten motocykl bo zawrócisz nim na 3 metrach bez podpierania się nogami. Gdyby Ci się taka spodobała to lepiej gdybyś znalazł tańszą i wstawił do niej przewody w oplocie bo heble trochę słabe jak na 270kg masy własnej i wstawiają też chłopaki zaciski od fazera żeby poprawić hamulce. Druga sprawa to taka że ten motocykl jest miękki ale dla mnie jest wygodny bo nie muszę latać w zakrętach po 150km/h najważniejsze że przyjemnie się jedzie po nierównej drodze
Do 6 tysi masz spory wybór każdy będzie polecał coś innego,ale decyzja należy do Ciebie Ja szukałem czegoś pod względem trwałości oraz ładnego wyglądu a Diverka mi pasuje idealnie i od dawna mi się podobała |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5278 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-07-28, 20:41
|
|
|
Michallres napisał/a: | Ja mam 190cm i z komfortu podróżowania jestem bardzo zadowolony, pozycja za kierownicą wymarzona | Potwierdzam, mam 185cm wzrostu i na Michała tenerze bardzo wygodnie mi się siedziało a dexa tenera 850 była dla mnie aż za duża ale by pośmigał |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
arturross15
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45 Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 130 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2015-07-28, 22:38
|
|
|
Właśnie byłem oglądać Pan Eu. Najdroższa w mojej okolicy i co się okazało to z 4rech które łącznie oglądałem ta za 9000pln okazała się największym szrotem. Nie dość że cała rama zardzewiała Wszystkie plastiki malowane to dodatkowo silnik chodził jak stara betoniarka mieszająca gwoździe. Co gorsza, to wahacz tylny zeżarty przez rudą na wylot. Bałem się na to wsiadać.
Oczywiście przebieg 45k.
Szkoda było tylko mojego paliwa.
Co do enduro to tego typu moto raczej odpada. Mocno się za to zastanawiam nad XJ900.
Dzwonił znajomy że coś takiego ma być w Polsce za max 2 tygodnie. Ma być dość droga, z tym że stan lepiej niż idealny. Dodatkowo oryginalne kufry w kpl.
Giemza, a możesz napisać jak z apetytem na pb twojej 900ki? No i oczywiście jak z awaryjnością? |
_________________ bisiklet leszno |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: MZ ETZ 291
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-07-29, 07:27
|
|
|
Jak będziesz jeździł do 100-110km/h to wyregulowana Diva spali Ci 5 Litrów spokojnie, to pali jak eMZeta czy chcesz wierzyć czy nie, ale poważnie mówię, ja zalewam 5L i tłukę się i tłukę
Zależy jaki przebieg będzie miała ta która ma być za dwa tygodnie bo moja ma 50tys. i napinacz łańcucha w połowie ząbków tzn. że drugie tyle można robić śmiało. Oleju to nie łyka nawet jak przycisnąłem kilka razy po 200km/h to nie było mowy o chlipaniu oleju jak zalane na 3/4 oczka tak jest cały czas.
Ten motocykl jest bezawaryjny jak jest zadbany przez poprzedniego właściciela, możesz sobie wskoczyć na forum XJ i poczytać trochę na jej temat. Te po 2000 roku różniły się tylko kontrolkami zegarów,siedzeniem i naklejkami na owiewkach taki mały Lift.
Ja przed jej kupnem kogo nie zapytałem nawet 3 lata wstecz to każdy ją chwalił i ja także to potwierdzam pomimo że heble są słabe jak mówiłem i zawiecha miękka ale o gustach się nie dyskutuje bo mi pasuje że ona jest miękka i jest ciężka bo wygodnie mi się na niej jeździ i jak jej odkręcasz manete to fajny dźwięk jest tego silnika
Szczerze powiem że jeździłem XJ 600 i nie żałuję że kupiłem większą siostrę bo przesiadłbym się z ETZ 150 na ETZ 250 takie porównanie
Dobre w tym motocyklu jest to że są tanie części do nich bo to dość popularny motocykl. Ja swoją kupiłem poobijaną ze szwabowni za 4000 do tego rejestracja 350-450zł. Trafiła mi się fajna sztuka z kuferkami, ogólnie mówiąc taka jak chciałem bo dokupić do niej później kufry to trzeba wydać pare ładnych stówek na stelaż i kufry.
Na moje lepiej gdybyś kupił sobie jakąś za 5k w przyzwoitym stanie i oddał na regulacje by mieć pewny moto lub też sam to zrobisz i takie sprawy jak oleje,filtry itp. Zawsze możesz się potargować tak jak ja to robiłem i zostało pare złotówek na olej i klocki.
Najładniejsze są zielone i czarne Divy, ale te bordowe też jeszcze mogą być
|
|
|
|
|
arturross15
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45 Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 130 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2015-07-29, 18:24
|
|
|
Ta co do ma trafić do mnie ma kosztować ponad 6do 7 tyś co sprzedawca mówi że nie jest mało za taki moto, aczkolwiek stan jej jest idealny. Podobna nie znajdę na niej żadnej ryski. Co do koloru i przebiegu to nie mam pojęcia. O to nie pytałem. Trochę na jej temat czytałem i to co mi się podoba to to że wiele osób o wzroście ponad 195 pisało że pozycja za kierą jest rewelacyjna.
Po zdjęciach widzę że są w dwóch rodzajach owiewek. Jedne z samą czachą, a inne z dodatkowymi owiewkami na nogi. Od czego to zależy? Te dodatkowe owiewki są jakieś akcesoryjne? |
_________________ bisiklet leszno |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: MZ ETZ 291
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-07-29, 18:36
|
|
|
Były wersje takie jak mówisz ale nie wiem co miało wpływa na to że niektóre mają te dolne owiewki. Jak to jakiś handlarz to może mówić że 7k i ideał zawalisty itp. a w rzeczywistości młyn w silniku i licznik kręci się drugi raz
Ja mam 185 i dla mnie jest idealna, normalnie cofam do tyłu odpychając się nogami. Często widzę w okolicy Dive tzn. na paradach itp. starszego gościa który jest naprawdę niski około 170cm wzrostu i opuścił dive na wachaczu, siedziałem nawet na niej i powiem Ci że to było niższe od eMZety |
|
|
|
|
arturross15
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45 Dołączył: 07 Cze 2012 Posty: 130 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2015-07-29, 18:42
|
|
|
Ten handlarz to taki powiedzmy dobry znajomy ojca i w trąbe mnie robić raczej nie będzie. Oczywiście zarobić na mnie musi bo w końcu z motorów żyje, ale też gniota mi wciskać nie będzie. Z resztą na nic się nie napalam, kupno motoru biorę na chłodno. Bez żadnych emocji i nic na siłę. |
_________________ bisiklet leszno |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2015-07-29, 18:58
|
|
|
Tia nigdy nie ufaj handlarzom - zawsze i wszedzie wcisną ci kit.
Teraz sa tacy lakiernicy ze robią motory ładniej niż fabryka (nie mylić z lepiej)
Ja bym najbardziej patrzył na silnik bo reszte mozna tanim kosztem odnowić na ideał.
Szkoda że nie bierzesz pod uwage tej bmw bo to fajowy i rzadki sprzęt.
Jak ci sie widzi xjota to bieri, osobiscie bym jej nie kupil - jest zbyt toporna, cieżka , ma kiepskie heble(to najbardziej w motorach nienawidze).
Fajne jest to ze ma kardan i pozycja jest wygodna.
Na twoim miejscu albo kupilbym kanape albo coś z jadem - np b12 |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
|