» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 21:51
ETZ 250 Skrzynia biegów - prawidłowy montaż i sprawdzenie
Autor Wiadomość
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-12-29, 19:04   

kosior30, nie wiem czy jest sens, zrobiłbym tak najwyżej z wodzikiem nr 10 bo nowego oryginała lub chociaż używki w lepszym stanie nie dostaniesz.

Wodzik 11 bez problemu kupisz ddr za 20-30 zł i masz święty spokój na długie lata.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-12-29, 19:24   

Nie wiem ile ma grubości nowy wodzik, ale wartości wszystkich wodzików w miejscach niewytartych są podobne. Wnioskuję stąd, że nie są mocno zużyte przebiegiem, a tym samym dadzą radę ustawić przesuwkę w pozycji, w której kły najdą na siebie i poprawione kąty na sprzęgłach same wciągną bieg. Poza tym wodziki nie mają przebarwień, więc materiał nie jest osłabiony. Ja bym jeszcze te ratował, a inne sobie zakupił w zapas na tzw. rainy days - wszak długo już tych gratów ddr w przystępnych cenach nie będą sprzedawać ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2015-07-30, 21:59   

Witam.
Podłączam się do tematu, gdyż mam pewien problem i nie potrafię sobie z nim poradzić.
Jakiś czas temu w 250tce brata zablokowała się skrzynia, było tylko 3 i 4, wszystko posprawdzałem i nie obyło się bez rozpołowienia. Po rozebrani zauważyłem ze koło 1 biegu spadło z wałka i stwierdziłem że to było przyczyną. Po złożeniu skrzyni na sucho bez wału wszystkie biegi gładko śmigały więc zabrałem się za składanie. Założyłem korek spustowy i śrubę z kulką, dekielek pod zębatkę i coś mnie tknęło żeby sprawdzić biegi, niestety po wrzuceniu może 3 może 4 problem wrócił. Blokuje się i działa tylko jeden bieg i jakiś luz. Rozebrałem z powrotem, i tak patrze na tą skrzynie i nie wiem co może być powodem. Wałek krzywkowy porównywałem z innym i jest identyczny, nie widać zużycia obraca się lekko, wodziki ładne i proste, wałki w porządku wszystkie tryby ok, bez żadnych ubytków. Po wykręceniu śruby spustowej oleju biegi zaczęły chodzić, śruba jest za długa i nie mieści się zmieniacz. Kilka minut popykałem i znów się zawiesiła, wiec coś jeszcze jest nie w porządku.
Panowie co tam może być jeszcze nie tak jak być powinno?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-07-30, 22:57   

ETZPOWER94 napisał/a:
koło 1 biegu spadło z wałka i stwierdziłem że to było przyczyną
Jak koło mogło spaść z wałka? :P
ETZPOWER94 napisał/a:
Po wykręceniu śruby spustowej oleju biegi zaczęły chodzić, śruba jest za długa i nie mieści się zmieniacz.
Domiewam, że pomyliłeś śrubę spustu oleju ze śrubą od zatrzasku luzu.
 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 392
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2015-07-30, 23:07   

Możesz mieć śrubę od ETZ 150 i blokuje, standardowa niekiedy wymaga podkładki 2mm, stan sprężyny także ma znaczenie.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2015-07-31, 10:49   

grajko91 napisał/a:
Jak koło mogło spaść z wałka?

Poprostu spadło zabezpieczenie

grajko91 napisał/a:
Domiewam, że pomyliłeś śrubę spustu oleju ze śrubą od zatrzasku luzu.

Nie. Pod śrubą spustu chodzi ten mechanizm który przesuwa wałkiem krzywkowym
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-07-31, 11:03   

Kulka zatrzasku jest odpowiedniej średnicy?
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2015-07-31, 21:04   

Problem rozwiązany, silnik złożony. Dzięki za pomoc
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-07-31, 22:36   

Napisz co było problemem.
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-08-01, 00:13   

Pewnie coś pokręciłeś przy składaniu wałka skrzyni.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2015-08-02, 08:34   

Skrzynia zablokowała się dlatego że spadło zabezpieczenie trybu 1 biegu. Rozebrałem, dodatkowo miałem do pospawania karter przy śrubie spustu, musiałem założyć dłuższą śrubę żeby trzymało i tym sposobem ponownie sobie blokowałem skrzynie. Ten mechanizm który przesuwa wałkiem krzywkowym wchodzi na kilka mm w otwór spustu, a ja tam wsadziłem śrube.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-08-02, 11:29   

ETZPOWER94 napisał/a:
Ten mechanizm który przesuwa wałkiem krzywkowym wchodzi na kilka mm w otwór spustu, a ja tam wsadziłem śrube.
Miałem to samo, nie mogłem redukować biegów w dół, na szczęście okazało się to tuż przed zalaniem oleju i jeszcze mogłem skrócić śrubę :P
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Antczak 
EZG


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 854
Skąd: Głowno
Wysłany: 2015-08-09, 13:10   

Podepnę się do tematu.Zacząłem składać skrzynię w ETZ 250.Składałem według filmu instruktażowego,założyłem wszystkie łożyska jak powiedział kolega ETZ_PRORIDER, mi.Przesmarowałem olejem,skręciłem kartery na dwie śruby.I tak:
1-ka,luz,2-ka i 3-ka bez problemu jest.4-ka i 5-ka niby też są lecz jest je ciężej wrzucić a jak wejdą to potem ciężko zrzucić do dołu.Kulka jest oryginał i dobrze założona.Czasami jest w porządku ale to raz na jakiś czas.A i czy sprężyna mechanizmu pamiętnika na 5-tce ma być napięta czy po luźniona jak wpadnie?Bo u mnie bywało i tak i tak.I ogólnie ten talerzyk co chodzi po gwiazdce co jest pod podkładką na pamiętniku to raz wpada dobrze a raz nie na biegach.Czasami trzeba ruszyć z dwa razy żeby wpadło.I czy powinna być tylko ta duża podkładka na pamiętniku czy jeszcze jakaś?I czemu pamiętnik czasami się cofa delikatnie,czego to wina?Będę wdzięczny za pomoc.
_________________
Renowacja mojej Mz-tki 14.01.2015-12.08.2016 : http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=antczak
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-08-09, 14:17   

Na pamiętniku ma być tylko ta jedna podkładka którą przykręca się śrubką . Pamiętnik musi mieć jakiś luz i dlatego się przesuwa, nie wiem tylko jaki jest dopuszczalny bo w książkach nie jest podany. Jeśli wszystko jest poskładane zgodnie z filmem to musi chodzić, więc się nie przejmuj, pod większymi obrotami będą wchodzić jak powinny.
 
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2015-08-09, 18:17   

Złóż tak jak przykazano i będzie działać, tylko nie zapomnij o zdystansowaniu ;)
 
     
TT600 

Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 28
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2016-09-29, 21:12   

Napisze tutaj bo nie bede zakładał nowego tematu :)
Przy składaniu skrzyni ETZ 250 sa jakieś znaki na które składa sie skrzynie? Bo złożyłem silnik i ciężko znaleźć luz i ciężko wchodzi bieg nr 1,2,3. I dziś wyjąłem silnik ale tak się zastanawiam rozłupać go czy może przez ta śrubę ze śrutem tak te biegi wchodziły ciężko.
Dodam ze wszystko było ok ale wodzik nr 10 miałem wytarty wiec korzystając z wolego czasu wymieniłem go no i po tym zabiegu tak sie dzieje :) A i ta śrubę wkręciłem zaraz po złożeniu karterów.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-09-29, 21:29   

A gwiazdka pamiętnika w jakiej pozycji zamontowana?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
TT600 

Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 28
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2016-09-29, 21:45   

chodzi Ci o wybierak ?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5275
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-09-29, 21:50   

Tak. Jak źle go ustawisz to będą problemy z wskakiwaniem biegów.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
TT600 

Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 28
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2016-09-29, 21:53   

No to jutro musze rozebrać i sie przypatrzyć dokładniej. Bo nie patrzyłem jak składałem, myślałem ze w 5biegowej skrzyni nie ma żadnych znaków.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15