Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:54 |
Silnik - cieknie olej koło kopnika - MZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
marko
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2006-05-29, 09:47 Silnik - cieknie olej koło kopnika - MZ 150
|
|
|
Witam. moim problemem z którym nie moge sobie poradzic jest olej cieknący z wałkow kopnika i zmiany biegów. moze ktos mial podobny problem i wie jak sobie z nim poradzic. pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Qba 2007-02-01, 19:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-05-29, 10:40
|
|
|
Hej, ja mam ten sam problem dokladnie. Kupilem nowy oring, ale nie pomoglo. Mam pomysl zeby kupic oring o wiekszej srednicy wewnetrznej. |
_________________ http://www.bikepics.com/members/KingNothing/ |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-05-29, 11:41
|
|
|
mi tez cieknie i 2 x zmieniałem oring |
|
|
|
|
marko
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2006-05-29, 12:05
|
|
|
ale normalnie mi wpadł pomysł do glowy. przed chwila siedzialem i patrzylem sie w silnik i wpadlem na pomysl aby oring zastąpic wyciętą z simeringu wargą ? co myslicie o takim pomysle ? oczywiscie trzeba by bylo dopasowac odpowiednią srednice ale moze to by zakonczylo nasze problemy ? aaa wlasnie mialem sie jeszcze zapytac, czy to normalne ze u mnie niema oringu na walku zmiany biegów? |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-05-29, 12:49
|
|
|
ale cieknie ci miedzy wałkami?
czy miedzy wałkiem kopnika, a obudową(kapą silnika)
jesli chodzi o to drugie, to oryginalnie jest tam oring 20x2 , a to wyżłobienie w kapie ma gdzies 2 mm, ze cały oringsie tam chowa i zle uszczelnia, więc musi być on conajmniej 20x3 , jesli wogole takie cos istnieje |
|
|
|
|
marko
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2006-05-29, 13:04
|
|
|
no wlasnie nie jestem pewien czy mi z tamtąd kapie bo za duzo leci oleju jak by mialo kapac z biegow, jak kiedys sie wkuze to spróbuje z tą warga od simeringu a jesli chodzi o oring to nie wiem czy istnieje 20x3 ale dobrze by bylo sie zapytac. |
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-05-29, 16:30
|
|
|
sylikonem nie da rady, bo te elementy pracują |
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
|
|
|
|
marko
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2006-05-31, 10:29
|
|
|
w sumie to ja mam w silniku 0,5l oleju i caly czas leci... |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-05-31, 11:38
|
|
|
bo własnie powino być 0,5L, jak miałem 0,9, a mam 0,4 teraz to leci tak samo |
|
|
|
|
Ciowiec
Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Gru 2005 Posty: 275 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2006-05-31, 11:54
|
|
|
w tsca mam ten sam problem, konstrukcyjnie jest tak jak w etz, tez jest oring....
czytałem gdzieś,że przy demontażu obudowy nacięcia na wałku kopnika kaleczą krawędź uszczelniacza i nie uszczelnia on już tak dobrze....
hmmm można spróbować zlać bardziej gęsty olej do silnika, może to coś poprawi.......
Najlepszym rozwiązaniem byłoby zamontować simmering, tak jak w simsonie, tylko nie ma miejsca na rozwiercenie obudowy......z tego co wiem podobnie robią kolesie w wskach, tylko tam jest więcej miejsca....... |
|
|
|
|
jacekmz
Zlotowicz
Motocykl: MZ ETZ 150e
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2005 Posty: 244 Skąd: Sterdyń
|
Wysłany: 2006-05-31, 19:07
|
|
|
Niestety to taka konstrukcja silnika!
Nawet jak o-ring bedzie Ok i nie bedzie przepuszczał to zauważcie że wałki kopniaka i skrzyni biegów pracuja współosiowo i nie sa niczym uszczelnione między sobą!
To z tamtad najczęściej wycieka olej.
Pozdro |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-05-31, 19:20
|
|
|
w wałku kopnika powinien byc frez na uszczelniacz wałka zmiany biegów. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Miaziu
0 RH+
Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy Wiek: 24 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 233 Skąd: Krawce
|
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-05-31, 20:47
|
|
|
dzis spradziłem srednice tego wałka i otworu na niego w kapie, i jest różnica prawie 1,5mm
więc wniosek jest taki, ze to cieknie poprostu ze starości, to aluminum poprostu sie wytarło, i gdy np sie odpala, to odgina sie ten wałek i oring przestaje uszczelniać...
więc mam pytanie:
czy są oringo 20x3, albo 20x4 ?
zeby mocniej dociskały i lepiej centrowały ten wałek |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-05-31, 23:40
|
|
|
panowie a to czasem nie jest tak ze 0.9 to sie leje to 250?? a raczej na pewno i co do 150 tylesamo??mojemu kolesiowi tez kiedys cieklo w 150,i niepomagaly nowe oringo,jak jest juz luz,i wstawialismy mosiezną tulejke i było cacy... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2006-06-01, 11:14
|
|
|
SOVIETVW napisał/a: | panowie a to czasem nie jest tak ze 0.9 to sie leje to 250?? a raczej na pewno | dokładnie,tyle sie leje do 250 do 150 leje sie coś 0,5 lytra
mnie tez dotyczy ten problem,zmienilem oring,ale po dwoch dniach problem wrocil,więc chyba zaczne miec to w d***e chyba że znajdziecie jakieś rozwiązanie tego,bo ja mam juz wszystkie lewe buty usyfione od oleju,czego moja mama nie lubi.... |
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
rybson13
Zlotowicz
Motocykl: Sf
Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2006 Posty: 414 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2006-06-01, 11:32
|
|
|
ojaaa... jak nie cieknie to znaczy ze nia ma oleju |
|
|
|
|
|