» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:54
Silnik - cieknie olej koło kopnika - MZ 150
Autor Wiadomość
marko 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2006-05-29, 09:47   Silnik - cieknie olej koło kopnika - MZ 150

Witam. moim problemem z którym nie moge sobie poradzic jest olej cieknący z wałkow kopnika i zmiany biegów. moze ktos mial podobny problem i wie jak sobie z nim poradzic. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Qba 2007-02-01, 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-05-29, 10:40   

Hej, ja mam ten sam problem dokladnie. Kupilem nowy oring, ale nie pomoglo. Mam pomysl zeby kupic oring o wiekszej srednicy wewnetrznej.
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-05-29, 11:41   

mi tez cieknie i 2 x zmieniałem oring :sad:
 
     
marko 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2006-05-29, 12:05   

ale normalnie mi wpadł pomysł do glowy. przed chwila siedzialem i patrzylem sie w silnik i wpadlem na pomysl aby oring zastąpic wyciętą z simeringu wargą ? co myslicie o takim pomysle ? oczywiscie trzeba by bylo dopasowac odpowiednią srednice ale moze to by zakonczylo nasze problemy ? aaa wlasnie mialem sie jeszcze zapytac, czy to normalne ze u mnie niema oringu na walku zmiany biegów?
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-05-29, 12:49   

ale cieknie ci miedzy wałkami?
czy miedzy wałkiem kopnika, a obudową(kapą silnika)
jesli chodzi o to drugie, to oryginalnie jest tam oring 20x2 , a to wyżłobienie w kapie ma gdzies 2 mm, ze cały oringsie tam chowa i zle uszczelnia, więc musi być on conajmniej 20x3 , jesli wogole takie cos istnieje :razz:
 
     
marko 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2006-05-29, 13:04   

no wlasnie nie jestem pewien czy mi z tamtąd kapie bo za duzo leci oleju jak by mialo kapac z biegow, jak kiedys sie wkuze to spróbuje z tą warga od simeringu a jesli chodzi o oring to nie wiem czy istnieje 20x3 ale dobrze by bylo sie zapytac.
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-05-29, 16:22   

sproboj tam posmarkac silikonem :) tylko tak umiejetnie :) i powinno byc ok :) u mnie jest pozdro
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-05-29, 16:30   

sylikonem nie da rady, bo te elementy pracują
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-05-29, 18:08   

nie lejcie do silnika 0.9l tylko 0.6l oleju :P Pomoze :P
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
marko 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2006-05-31, 10:29   

w sumie to ja mam w silniku 0,5l oleju i caly czas leci... :(
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-05-31, 11:38   

bo własnie powino być 0,5L, jak miałem 0,9, a mam 0,4 teraz to leci tak samo
 
     
Ciowiec 


Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 275
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2006-05-31, 11:54   

w tsca mam ten sam problem, konstrukcyjnie jest tak jak w etz, tez jest oring....
czytałem gdzieś,że przy demontażu obudowy nacięcia na wałku kopnika kaleczą krawędź uszczelniacza i nie uszczelnia on już tak dobrze....
hmmm można spróbować zlać bardziej gęsty olej do silnika, może to coś poprawi.......
Najlepszym rozwiązaniem byłoby zamontować simmering, tak jak w simsonie, tylko nie ma miejsca na rozwiercenie obudowy......z tego co wiem podobnie robią kolesie w wskach, tylko tam jest więcej miejsca.......
 
 
     
jacekmz 
Zlotowicz

Motocykl: MZ ETZ 150e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lut 2005
Posty: 244
Skąd: Sterdyń
Wysłany: 2006-05-31, 19:07   

Niestety to taka konstrukcja silnika!
Nawet jak o-ring bedzie Ok i nie bedzie przepuszczał to zauważcie że wałki kopniaka i skrzyni biegów pracuja współosiowo i nie sa niczym uszczelnione między sobą!
To z tamtad najczęściej wycieka olej.

Pozdro
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-05-31, 19:20   

w wałku kopnika powinien byc frez na uszczelniacz wałka zmiany biegów.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Miaziu 
0 RH+


Motocykl: Honda CBR 6ooF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 233
Skąd: Krawce
Wysłany: 2006-05-31, 20:09   

a u mnie nic nie cieknie :mrgreen:
_________________
http://www.bikepics.com/members/miaziu/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=6507
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-05-31, 20:23   

U mnie ciekło jak lałem 0.9 odkad leje 0.5 ani kropelki :P
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-05-31, 20:47   

dzis spradziłem srednice tego wałka i otworu na niego w kapie, i jest różnica prawie 1,5mm
więc wniosek jest taki, ze to cieknie poprostu ze starości, to aluminum poprostu sie wytarło, i gdy np sie odpala, to odgina sie ten wałek i oring przestaje uszczelniać...
więc mam pytanie:
czy są oringo 20x3, albo 20x4 ?
zeby mocniej dociskały i lepiej centrowały ten wałek
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-05-31, 23:40   

panowie a to czasem nie jest tak ze 0.9 to sie leje to 250?? a raczej na pewno i co do 150 tylesamo??mojemu kolesiowi tez kiedys cieklo w 150,i niepomagaly nowe oringo,jak jest juz luz,i wstawialismy mosiezną tulejke i było cacy...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2006-06-01, 11:14   

SOVIETVW napisał/a:
panowie a to czasem nie jest tak ze 0.9 to sie leje to 250?? a raczej na pewno
dokładnie,tyle sie leje do 250 do 150 leje sie coś 0,5 lytra :mrgreen:
mnie tez dotyczy ten problem,zmienilem oring,ale po dwoch dniach problem wrocil,więc chyba zaczne miec to w d***e :twisted: chyba że znajdziecie jakieś rozwiązanie tego,bo ja mam juz wszystkie lewe buty usyfione od oleju,czego moja mama nie lubi.... :mrgreen:
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
rybson13 
Zlotowicz

Motocykl: Sf
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 414
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2006-06-01, 11:32   

ojaaa... jak nie cieknie to znaczy ze nia ma oleju
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15