» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Polonez 1.6 GLE - brak ładowania - kontrolka nie pali się
Autor Wiadomość
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-10-09, 17:33   Polonez 1.6 GLE - brak ładowania - kontrolka nie pali się

Sprawdzone miernikiem - 12,86V bez odbiorników. Alternator 70W. Przewody przy alternatorze dobrze podłączone, pasek nowy, dobrze naciągnięty. Dwa dni temu po odpaleniu kontrolka żarzyła się jakiś czas ale potem przestała więc nic z tym nie robiłem, teraz nie pali się w ogóle.
Jakieś pomysły?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2015-10-09, 19:24   

Regulator i szczotki do sprawdzenia.
Najlepiej mostek prostowniczy też sprawdź.
Jeśli kontrolka się nie żarzy, to może być spalona zarówka, lub obwód wzbudzenia alternatora padł.
Generalnie opis sprawdzania alternatora MZ zadziała i w tym przypadku.
To w gruncie rzeczy, takie same prądnice.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
pzet 


Motocykl: Mz ts 250/1
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 259
Skąd: Zambrów
Wysłany: 2015-10-09, 20:40   

Gdy kontrolka sie nie pali to jest brak przejścia miedzy szczotkami a komutatorem, żarzenie sie kontrolki podczas pracy alternatora (wyższe obroty) to tez objaw zużycia szczotek luk komutatora, może też być spalona któraś dioda (jedna mała dioda) W alternatorze wzbudzanie nastepuje poprzez kontrolkę, brak kontrolki brak wzbudzania.
Stawiam na przetarty komutator
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2015-10-10, 02:37   

A ja obstawiam ujaraną diodę :mrgreen:
Całkiem niedawno robiłem altek z Felicji z podobnymi objawami, a technologicznie z tej samej ery co Poldek.
Nie ma rady, trza rozbierać :P
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-10-10, 08:25   

No to rozbieram :piwo:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-10-11, 23:04   

Uchylę rąbka tajemnicy, rozbierać nie usiałem, brak przejścia na przewodzie wzbudzenia ;)
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 76
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2015-10-11, 23:25   

Takie żarzenie się żarówki kontrolki ładowania wskazuje na słaby docisk szczotki do pierścienia wirnika, lub zły styk na zworkach regulatora napięcia, o ile jest mechaniczny.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-10-12, 08:04   

Po usunięciu awarii przewodu kontrolka nie żarzy się, zapala i gaśnie jak trzeba :)
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2015-10-12, 10:03   

motomaciey, zmierzyłeś przy okazji napięcie ładowania?
Szczotki i wygląd komutatora też dobrze sprawdzić przed zimą :)
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-10-12, 11:06   

13,86V na włączonych wszystkich odbiornikach: włączone wszystkie światła (w tym długie i krótkie na raz), halogeny, wycieraczki, dmuchawy, webasto, koguty i syreny. Alternatora nie będę rozbierał tylko założę stówatowy od Alfy 156.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2015-10-12, 14:39   

Popraw szybko te Waty na Ampery, zanim ktoś więcej zauważy...
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-10-13, 07:40   

Dobra, dobra, stóamperowy :roll: :P
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2015-10-13, 13:20   

Stu, gościu, stu... :D
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-10-13, 13:25   

Stówa... towy :ysz:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14