Przesunięty przez: motomaciey 2012-01-19, 22:28 |
Podkowa w wał korbowy ETZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
Kusy94
Motocykl: Etz 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 17 Gru 2011 Posty: 78 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-01-19, 20:10 Podkowa w wał korbowy ETZ 150
|
|
|
Robił może ktoś takie rzeczy w swoim moto?
Bardzo mnie to ciekawi gdyż mam rozebrany silnik w przypadkiem wpadła mi w ręce odpowiednia do wykonania podkowy płytka aluminiowa.
Zastanawiam się czy warto wykonać taki ,,zabieg usprawniający''. |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
|
|
|
|
Kusy94
Motocykl: Etz 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 17 Gru 2011 Posty: 78 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-01-19, 21:23
|
|
|
W sumie to nikt nie robił tego co mnie interesuje.
150tka nie ma w wale otworów wyważających więc wypełnienie korkiem odpada.
A z tego co przeczytałem to podkowy nie wykonywał nikt niestety. |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
|
|
|
|
kubastunt
jeb z dzidy
Motocykl: Cbr F4i
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 447 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Kusy94
Motocykl: Etz 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 17 Gru 2011 Posty: 78 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-01-19, 22:05
|
|
|
kubastunt, wydaje mi się że to takiej przeróbki trzeba MEGA przerobić kartery.
[ Dodano: 2012-01-19, 22:10 ]
Myślałem bardziej o podkowie umieszczonej miedzy przeciwwagami wału.
Widziałem kiedyś takie coś zastosowane w czeskiej jawce.
Jutro mam praktyki także porozmawiam z tokarzami i spróbuję wszystko pomierzyć i wytrasować na płytce. |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-01-19, 23:34
|
|
|
Chodź ,mierz, zlecaj, działaj a efekta nam pokazuj !!!!!! |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Kusy94
Motocykl: Etz 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 17 Gru 2011 Posty: 78 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-01-20, 13:35
|
|
|
Tak więc płytka już wytrasowana. Podkowa powinna być wykonana na środę także zdjęcia też jakoś pod koniec przyszłego tygodnia. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
|
|
|
|
Kusy94
Motocykl: Etz 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 17 Gru 2011 Posty: 78 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-01-20, 18:41
|
|
|
Myślałem raczej nad umieszczeniem jej na kołkach.
Hmm, ,,twoje'' rozwiązanie byłoby lepsze, ale teraz to już za późno niestety.
Pospieszyłem się |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-20, 18:50
|
|
|
Mocowanie na kołkach jest przewidziane do WSK 125 ale montuj, zobaczymy co z tego będzie. Ja do SHL też mam na kołkach ale taką już kupiłem, jak się zerwie to trudno, mam nadzieję tylko że nie 500km od domu
|
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
ArczeX
DwaPięćRaska
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 17 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2012-01-20, 19:06
|
|
|
Sam produkowałem i sprzedawałem podkowy do silników WSK 125 pasowały również do WFM czy SHL przy wałach z szerszymi korbami należało w własnym zakresie podpiłować lekko brzegi
Efekt co do mocy może rewelacji brak przynajmniej ja nie odczułem ale za to reakcja na gaz odczuwalnie się polepszyła silnik lepiej wkręcał się na obroty |
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=21755 |
|
|
|
|
Kusy94
Motocykl: Etz 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 17 Gru 2011 Posty: 78 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-01-20, 19:07
|
|
|
Myślę, że jak dobrze spasuje to się nie zerwie. Nie ma takiej możliwości nawet. Mocowanie na kołkach ma też taki plus, że nie trzeba karterów zbytnio przerabiać.
Ile zapłaciłeś za tą swoją do SHL? |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-20, 19:14
|
|
|
Nie pamiętam, kupiłem swoją razem z karterami jakiś czas temu, dodatkowo do bocznych ścian skrzyni korbowej przykręcone są blachy jak do wersji 18KM. Majątku nie zapłaciłem.
ArczeX napisał/a: | produkowałem i sprzedawałem podkowy do silników WSK 125 pasowały również do WFM czy SHL |
Jeśli pasowały do silników SHL to tych pierwszych ze sztywnymi tyłami. Silniki S-06 i S-32 mają większe przeciwwagi i większą skrzynię korbową. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Kusy94
Motocykl: Etz 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 17 Gru 2011 Posty: 78 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-01-20, 19:49
|
|
|
No właśnie.
Ja największy problem miałem z aluminiową płytką.
Nie mogłem nigdzie dostać odpowiedniej, ale jakimś cudem się udało.
[ Dodano: 2012-01-25, 18:19 ]
Dobra, można powiedzieć że połowa pracy związanych z wykonaniem i umieszczeniem podkowy już za nami. Niestety, tokarz któremu zleciłem wykonanie pierścienia okazał się leniem i materialistą, ale co zrobić? Taka jest Polska niestety.
Pierścień został wytoczony, ale wymieniony wyżej fachowiec ,,zapomniał" o zebraniu nadmiary materiału i (niedoszła jeszcze) podkowa nadal ma szerokość 10mm czyli o jakieś 4 za dużo. Średnica zewnętrzna też jest za duża to też nie mieści się jeszcze w kartery.
Ale to tylko kwestia czasu. Ogólnie można powiedzieć że jestem zadowolony.
Za wytoczenie zapłaciłem 25 zł czyli nie aż tak strasznie.
Oto zdjęcia:
http://imageshack.us/g/821/zdjcie1653l.jpg/ |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
Wysłany: 2015-11-23, 20:02
|
|
|
Witam.
Wypełniał ktoś z forumowiczów wał 250tki? chodzi mi o te otwory.
Jeżeli dopasuje kawałek drewienka na wcisk i zostawię na jakiś czas w ropie, będzie trzymać? |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ
MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
|
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 391 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
|
|
|
|
marek1991
MZ jest SUPER
Motocykl: mz 150, wsk 125
Dołączył: 08 Lut 2014 Posty: 19 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2016-01-23, 01:37
|
|
|
Witam, ja mam zamontowaną podkowę w swoim membranowcu. Pierwszą jej wersję możecie zobaczyć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=3mwTNzkuORE
jest ona wykonana z bakielitu (materiał izolacyjny pod liczniki) Jak widać nie jest ona największych rozmiarów, ale tak jak mój przedmówca pisał reakcja na gaz poprawiła się znacząco. Miałem również zamontowaną podkowę w WSK 125 (tam jest co wypełniać) po zamontowaniu czuć było poprawę dynamiki na niskich i średnich obrotach, wysokie pozostały raczej bez zmian, przynajmniej jak takowych nie zauważyłem. |
|
|
|
|
|