Luz na zabieraku MZ 250 - metoda dokładnego pomiaru |
Autor |
Wiadomość |
Dukee
Yamaha Tour Team
Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 1156 Skąd: KCH/SG
|
Wysłany: 2012-11-10, 20:20
|
|
|
Bóg zapłać |
_________________ Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki
|
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2012-11-11, 16:36
|
|
|
Czyli tam nie ma prawa być żadnego stukania tak? U mnie już stuka więc chyba zestaw do wymiany. |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
Dukee
Yamaha Tour Team
Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 1156 Skąd: KCH/SG
|
Wysłany: 2012-11-11, 18:42
|
|
|
Generalnie lepiej zeby sie tukło jak by miał się zablokwać. Wiele emzetków jezdzi i sie tłucze. Mnie to irytuje i mam zamiar mojego motora wyleczyć z tej dolegliwości |
_________________ Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki
|
|
|
|
|
Antczak
EZG
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 25 Dołączył: 16 Mar 2013 Posty: 854 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2016-02-09, 19:11
|
|
|
Odkurzam temat,chodzi mi o dystansowanie sprzęgła na wale dzisiejszej produkcji i stożku od Intra.Jak to zrobić najlepiej? Tylko proszę zwięźle i na temat przedstawić metodę bo tu się naczytałem i mało co z kumałem.Nie wiem jaką mam konkretnie podkładkę dystansową (grubości) ale jest na 100% DDR i dlatego się pytam jak to dobrze wykonać? |
_________________ Renowacja mojej Mz-tki 14.01.2015-12.08.2016 : http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=antczak |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2016-02-09, 19:38
|
|
|
Antczak, Antczak napisał/a: | Tylko proszę zwięźle i na temat przedstawić metodę |
Jest w pierwszym poście. Dalej Intr wyjaśnia co zrobić ze stożkiem.
Antczak napisał/a: | i mało co z kumałem |
Czytaj dotąd aż zakumasz.
Antczak napisał/a: | Nie wiem jaką mam konkretnie podkładkę dystansową (grubości) |
Zmierzyć suwmiarką. |
_________________ Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę. |
Ostatnio zmieniony przez januszj23 2016-02-09, 19:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Antczak
EZG
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 25 Dołączył: 16 Mar 2013 Posty: 854 Skąd: Głowno
|
|
|
|
|
mateusz878
Motocykl: mz etz 251
Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 10 Skąd: ZCH
|
Wysłany: 2016-05-14, 22:01
|
|
|
Nie zawsze to co się tłucze to luz zabieraka ja się mordowałem kilka dni a wyszło że hałasuje ale zabierak z kołem talerzowym, był spory luz. Po zakupie nowego zabieraka i koła talerzowego stwierdziłem że zrobię mocowanie dla czujnika zegarowego którego kiedyś nabyłem do ustawienia zapłonu. Potrzebna jest stara piasta sprzęgła rozwiercamy wiertłem 19 mm wiercimy otwór pod czujnik oraz spawamy nakrętkę wkręcamy czujnik zakładamy na wał tak jak sprzęgło na podkładki razem z podkładką falistą i mierzymy. |
|
|
|
|
Adam_H
$Adam$
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 37 Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 41 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 2017-04-08, 13:44
|
|
|
"Jak chcesz ustawić luz na obecnych częściach (mam na myśli komplet wał+stożek) to musisz to robić na prawidłowo założonym i dokręconym stożku -wtedy można mierzyć dopiero luz medodą jaką opisał założyciel posta"
Święte słowa
Metoda ze szczelinomierzem działa wtedy i tylko wtedy gdy założymy i dokręcimy mocno stożek. To aby podczas dociągania listek szczelinomierza pozostał na właściwym miejscu graniczy jednak z cudem.
Metoda ze starym stożkiem i czujnikiem zegarowym jest dobra ale nie można zapomnieć, że docelowo zakładamy inny stożek i inaczej osiądzie on na wale (ma inny błąd wykonania).
Serwisówka podaje pomiar bez założonego stożka. Przyrządu 05 ML13-4 nie dorabiałem ale widać, że nie ma on nic wspólnego ze stożkiem wału.
Pomiar szczelinomierzem bez stożka wyszedł mi 0,9 mm
Ze stożkiem niedociągniętym 0,05 mm
a po dociągnięciu stożka sprzęgło nie wysprzęglało i stanęło dęba razem z wałem. Luz skasował się po dociągnieciu.
Historii z ustawianiem luzu jest zatem wiele i nic dziwnego.
Pytanie kto opracuje najlepszą metodę doboru luzu która przeskoczy serwisówkę i nie będzie wymagała dorabiania dodatkowych narzędzi? Ciągłe rozbieranie silnika bywa czasem przez to męczące. |
_________________ Nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest się zatrzymać... |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 392 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7508 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-04-09, 19:19
|
|
|
No i w tym jest właśnie pies pogrzebany, że często po założeniu współczesnej piasty, podkładka falista lata sobie luźno. Ale to już idzie wyliczyć - tutaj mamy tolerancję rzędu prawie milimetra, a to głębokościomierz w suwmiarce ogarnie. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
|