Przesunięty przez: motomaciey 2016-02-09, 12:38 |
Regeneracja gaźników. |
Autor |
Wiadomość |
chicken19
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 126 Skąd: Wejsuny/Grójec
|
Wysłany: 2016-02-09, 12:16 Regeneracja gaźników.
|
|
|
Jeśli ktoś chciałby zregenerować gaźnik w starszej MZ lub IFA to znalazłem gościa który się tym zajmuje.Pytałem o ETZ ale pisał żeby się dowiadywać bo na razie nie ma części.Poniżej lista gaźników do motocykli które regeneruje może komuś się przyda.
Obecnie posiadam części do gazników motocyklowych BVF-ifa-bk , BVF-Awo simson , BVF-Mz jaskółka ,Pegaz ,G16 , G20 ,K28 ,AMAL ,AMAK ,LINKER , SUM.
Edit.Nie wiem dlaczego link nie wszedł.Jak już pisałem wyżej cen nie znam bo pytałem tylko o ETZ,ale napisałem do gościa właśnie aby podał cennik.Odpisze to podam.
http://reges.pl/gazniki.htm |
Ostatnio zmieniony przez chicken19 2016-02-09, 20:33, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2016-02-09, 14:47
|
|
|
I co robi w gaźniku? |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
chicken19
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 126 Skąd: Wejsuny/Grójec
|
Wysłany: 2016-02-13, 18:14
|
|
|
Właśnie przyszedł e-mail.Jest to kompletna regeneracja.
Maksymalny koszt odrestaurowania gaźników:
BVF-ifa-bk 260 zł szt
BVF-Awo simson 250 zł
BVF-MZ jaskółka 250 zł
Pegaz G16 150 zł
Pegaz G20 180 zł
Pegaz 26/24 GM U1/U3 240 zł
K-28 240 zł
AMAL 300 zł
AMAK 300 zł
SUM 250 zł
LINKER 400 zł
Wszystkie części obecnie są produkowane na obrabiarkach sterowanych
numerycznie
i są zgodne z oryginałem . |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-13, 19:23
|
|
|
Co to znaczy "kompletna regeneracja"? Nadal nie wiemy co w gaźniku jest regenerowane. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
chicken19
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 126 Skąd: Wejsuny/Grójec
|
Wysłany: 2016-02-13, 20:31
|
|
|
Macieyu kliknijże łaskawie na link.Wszystko jest tam opisane. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-13, 21:16
|
|
|
Wybacz ale podany link nie wyczerpuje tematu. Co w przypadku gdy korpus gaźnika jest zużyty od środka, a przepustnica rozkalibrowana? Skąd wzięte są wymiary oryginalnych elementów skoro takie już nie występują jako nowe? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2016-02-13, 22:24
|
|
|
najprawdodobniej z dtrek lub innych dokumentów fabrycznych. Sa takie w obiegu. Do junaka np można znaleźć całą i jak ktos ma zacięcie to moze calego junkersa zbudować od podstaw |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
|
|
|
|
Ariel
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Lip 2012 Posty: 304 Skąd: LPU
|
Wysłany: 2016-02-14, 09:14
|
|
|
U Hetmanna w Puszczykowie regenerowałem dwa gaźniki.
Jeden od MZ TS 250/1 a drugi od Junaka M10.
Co do cen to były niższe niż te podane w poście powyżej
ale wynika to z tego że regeneracja była robiona w 2010 lub 2011 roku. |
_________________ Pozdrawiam Ariel
Renowacja MZ TS
250/1
|
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2016-02-14, 14:19
|
|
|
A to dziwne, dla lata temu pytałem o możliwość regeneracji gaziora do trophy to mi odmówił. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
chicken19
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 126 Skąd: Wejsuny/Grójec
|
Wysłany: 2016-02-14, 18:23
|
|
|
motomaciey napisał/a: | Wybacz ale podany link nie wyczerpuje tematu. Co w przypadku gdy korpus gaźnika jest zużyty od środka, a przepustnica rozkalibrowana? |
Podejrzewam że korpus jest roztaczany na jednakową średnicę i do niego na wymiar dorabiana jest nowa przepustnica.Nie drążyłem tematu z gościem bo interesował mnie tylko gaźnik ETZ ale pomyślałem że może ktoś szuka warsztatu który regeneruje starsze modele to pomyślałem że rzucę na forum.
Ariel napisał/a: | U Hetmanna w Puszczykowie regenerowałem dwa gaźniki.
Jeden od MZ TS 250/1 a drugi od Junaka M10.
Co do cen to były niższe niż
e podane w poście powyżej
ale wynika to z tego że regeneracja była robiona w 2010 lub 2011 roku. |
Ariel to są maksymalne ceny usług za naprawdę mocno zużyty gaźnik. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2016-03-01, 22:15
|
|
|
Może by było dobrym pomysłem zapytać czy nie mógł by zrobić kompletnych zestawów naprawczych gaźników do naszych MZ?- Widzę że robi takie ale do innych motocykli... Patrzcie pozycja 33
http://reges.pl/gaznik/gaznnaprawa.htm |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2016-03-02, 08:13
|
|
|
Rozmawiałem z nim. Gaźniki od MZ oczywiście robi, ale nie wszystkie. Jestem posiadaczem MZ Trophy i o regenerację takiego mi chodziło. W odpowiedzi usłyszałem, że takich akurat nie robi Ale i tak wepchnę mu go na siłę żeby spróbował przynajmniej skasować luz na przepustnicy. Z dyszami będę sobie musiał poradzić sam (Chodzi o dorobienie nowych, poprzedni właściciel poprzekładał od nowszych gaźników, a dysze są większe) |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
wadmed
Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 566 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 2016-03-02, 11:14
|
|
|
Tego Pana znam z forum AWO. Chłopaki oddawali tam gaźniki od awoków BVF i byli rozgoryczeni.
Naprawa polegała na szkiełkowaniu i wymianie zestawów regeneracyjnych dostępnych na alledrogo (gdzie iglica ma inny kształt ogólnie dupiate) nic nie robił z przepustnicą okrągło - płaskie dorabia admin.
Gaźniki miały jeszcze w sobie kulki szklane!!!
Na filmie też jest komentarz fachowca "właściciel musi sobie dopasować" - jak oddaję gaźnik do regeneracji to ma być gotowy do założenia!!! Czy jak Intr albo inny robi wał to każe coś dopasowywać???
Ja bym tam nie oddawał gaźnika. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-06, 16:34
|
|
|
wadmed, cieszę się, że tutaj o tym napisałeś bo od początku miałem wątpliwości co do tej "renowacji". Zjadłem zęby na starych Pegazach i wiem, że rozkalibrowanych wymiarów czy zerwanych gwintów nie załatwi się szkiełkowaniem ale nie jest to oczywiste dla wszystkich i przez takiego "fachowca" mogą się grubo naciąć... |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Jacek635
Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 40 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-11-28, 10:24
|
|
|
Jacek635, Czy tłukące się przepustnice i wyrobione dysze nie są dla Ciebie problemem?
Jak z regeneracją pływaków? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
|