Łożyska - które marki najlepsze. |
Jakie łożyska uważasz za najlepsze |
Koyo |
|
30% |
[ 11 ] |
FAG |
|
30% |
[ 11 ] |
SKF |
|
22% |
[ 8 ] |
NTN |
|
2% |
[ 1 ] |
TIMKEN |
|
5% |
[ 2 ] |
NSK |
|
0% |
[ 0 ] |
PPL |
|
2% |
[ 1 ] |
FŁT |
|
2% |
[ 1 ] |
ZVL |
|
2% |
[ 1 ] |
|
Głosowań: 36 |
Wszystkich Głosów: 36 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2016-04-05, 22:59 Łożyska - które marki najlepsze.
|
|
|
Niedługo czeka mnie spory serwis dot. zmiany łożysk i mam pytanie bo, kazdy wymienia co jakiś czas łożyska w aucie lub mzcie - czy to w kołach, w alternatorze, lub w jakiś rolkach przy silniku.
Lub w sprzetach AGD - np w pralce.
Jakie marki łożysk uważacie obecnie za najlepsze, a z jakimi markami macie złe wspomienia? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2016-04-06, 13:24
|
|
|
Dodek napisał/a: | z jakimi markami macie złe wspomienia? |
CX i temu podobne chinczyki - po 3 tys km występowały luzy na wale ETZ 250. |
_________________
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2016-04-06, 13:26
|
|
|
Jeżeli chodzi o ETZ obecnie na rysku są FAG-i, w zestawach wychodzą dosyć tanio, mam je od ok 14 000 km i są ok - zero jakichkolwiek luzów. |
_________________
|
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: MZ ETZ 291
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-04-06, 19:31
|
|
|
Koyo,FAG,SKF,NTN,NSK,ZVL |
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2016-04-06, 23:07
|
|
|
Koyo, Koyo, Koyo.
Przykład po tych samych skrzyniach biegów, robionych w Japonii i UK, do Toyoty.
Koyo wytrzymuje 250-300 tys. km w skrzyni z Japonii
NSK, NTN i SKF (chociaż dwa pierwsze też japany) w skrzynii z UK wylatają 150 tys. i się rozpierd... robiąc to co blender robi z warzyw |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
to-mecz-q
Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 475 Skąd: Łolesno
|
Wysłany: 2016-04-07, 11:57
|
|
|
Wydaje mi się, koyo ma najlepszą jakość do ceny. Bo SKF to czasami powalają ceną.
FAG już chyba też chińczyk robi.
Oczywiście za FŁT przemawia wspieranie polskiej gospodarki |
_________________ "Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."
Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1682 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2016-04-07, 13:40
|
|
|
to-mecz-q napisał/a: | Oczywiście za FŁT przemawia wspieranie polskiej gospodarki |
Polska firma w chińskich łapkach, sprzedana za bezcent... |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
to-mecz-q
Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 475 Skąd: Łolesno
|
Wysłany: 2016-04-07, 14:53
|
|
|
Ale ludzie prace mają....
zawsze się zastanawiam czemu nam się nie opłaca a innym tak.... |
_________________ "Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."
Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5278 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-04-07, 19:50
|
|
|
Serwisując AGD np w pralkach stosujemy FAG-i na RS-kach, SNR-y również na gumowych osłonkach a to dlatego, żeby nie dostały tak od razu wody jak puści uszczelniacz. Z tego co zauważyłem to dużo fagów jest już z koreii. SKF-y używamy do silników wysokoobrotowych np w odkurzaczach przeważnie rozmiary 608 ale te już na ZZ-tkach z powodu palenia się tej gumki uszczelniającej po kilku chwilach i łożysko się rozpadnie drogą dalszego użytkowania. W elektronarzędziach typu szlifierki kontowe, młotowiertarki, wiertarki, strugi do drewna czy obcinaczki do żywopłotów stosujemy łożyska z luzami bo wirnik współpracuje tam z innym trybem lub paskiem, nie jak w przypadku odkurzaczy, gdzie jest tylko turbina.
Producent pralek electrolux kiedy byłem na kursie w Bydgoszczy, zaleca stosowanie łożysk w pralkach z luzem C3. Według mnie przyspiesza to tylko ich zużycie bo w zbiorniku pralki nie powstaje temperatura w której luzy się niwelują. W pralce mamy max 95*C temperatury która jak wiadomo, że jest za niska i nie trwa cały cykl prania, wtedy łożysko pracuje na luzach i odkształca się uszczelnienie krzyżaka co powoduje dostawanie się wody na łożyska nośne. Fabrycznie w niemal każdej pralce którą rozbierałem były łożyska ZZ bez luzów, poronione prawda? Za każdym razem pakujemy łożyska RS-ki.
Często zdarza nam się naprawiać również AGD gastronomiczne typu krajalnice przemysłowe, szatkownice na przekładniach zębatych lub pasowych, obieraczki dwukomorowe z przepłukiwaniem gdzie przez cały czas łożyska są narażone na działanie wody, tam również montujemy RS-y. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Nicolas905
Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 01 Sie 2023 Posty: 64 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2023-10-27, 22:16
|
|
|
Odkopie temat panowie jakie łożyska zamawiać do silnika i skrzyni odkryte czy kryte ? |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2023-10-27, 22:29
|
|
|
Nieważne jakie bo i tak trzeba je odkryć |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Nicolas905
Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 01 Sie 2023 Posty: 64 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2023-10-27, 22:37
|
|
|
No tak, kolega mi mówił że jak są odkryte to trzeba takie zamawiać nie można zamawiać krytych i je odkrywać bo tam jest jakiś niby rant w tych krytych i wtedy sie zbierają zanieczyszczenia i sie zacierają łożyska dla mnie jest to abstrakcja ale wole zapytać |
|
|
|
|
TheMZman
Motocykl: ETZ301
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 305 Skąd: Bristol UK
|
Wysłany: 2023-10-27, 22:41
|
|
|
Bez znaczenia, lozyska maja byc otwarte. Jedynie co, to jesli kupisz kryte ktore otworzysz i pojda na wal to trzeba smar wyplukac. |
_________________ Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych |
|
|
|
|
Nicolas905
Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 01 Sie 2023 Posty: 64 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2023-10-27, 22:43
|
|
|
Super dzięki za odpowiedz wiec kupuje kryte |
|
|
|
|
TheMZman
Motocykl: ETZ301
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 305 Skąd: Bristol UK
|
Wysłany: 2023-10-27, 23:20
|
|
|
Tylko pamietaj zeby oslony sciagnac |
_________________ Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych |
|
|
|
|
Nicolas905
Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 01 Sie 2023 Posty: 64 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2023-10-28, 07:48
|
|
|
Hehe oki TheMzman postaram się nie zapomnieć |
|
|
|
|
|