Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:20 |
Instalacja - brak ładowania - TS 250 prądnica 6v |
Autor |
Wiadomość |
easy
Motocykl: TS250/1 WSK125 251e
Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 40 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2006-02-17, 21:19 Instalacja - brak ładowania - TS 250 prądnica 6v
|
|
|
Wymieniłem szczotki, sprawdziłem przewody i nic to nie dało, nie ma ładowania
Zetknąłem próbnik z DF z D- dalej masa i nic nie świeci..jest jeszcze może jakiś sposób sprawdzenia prądnicy? zanim dowiem się że się skończyła? |
_________________ Safety first! a w garażu: TS250/1 ETZ150 ETZ 251 WSK125 (M06b3)
|
Ostatnio zmieniony przez Qba 2007-02-01, 19:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2006-02-17, 21:34
|
|
|
W mojej TS 150 miałem także problem z ładowaniem (szukałem 2 tygodnie i na szczescie znalazłem). Sprawdź czy aby szczotkotrzymacz nie jest urwany i czy przez to jedna ze szczotek sie nie przekręciła. Jeżeli zauważysz że szczotki maja luzy na boki możesz być pewien na 99% że w nich cała przyczyna |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-02-17, 22:13
|
|
|
Ja sie prubuje pozbyc tego gówna;] |
|
|
|
|
easy
Motocykl: TS250/1 WSK125 251e
Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 40 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2006-02-18, 09:14
|
|
|
Szczotki są ok - sprawdziłem |
_________________ Safety first! a w garażu: TS250/1 ETZ150 ETZ 251 WSK125 (M06b3)
|
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2006-02-18, 11:43
|
|
|
Wg. mnie stojan z wirnikiem to ostatnie elementy jakie moga sie przepalić. Najprawdopodobniej podł ci regel. Jeżeli masz mechaniczny to możesz go sprawdzić używając próbnika (nie zapomniej tylko odpiąć kabelków!!). Wg. schematu D- powinien mieć przejście do styków D+, 61 i do DF, a 51 do D+ ma przejście tylko wdtedy, gdy przełączysz pierwszy zestyk regla. Sprawdź też czy zmienia sie opór na stykach DF - D- kiedy ruszasz drugą blaszką. Możesz też sprawdzić wirnik (najlepiej zdjać go z wału ale wątpie żeby zawiódł akurat wirnik). Każda blaszka komutatorze powinna mieć przejście do innej blaszki komutatorze, ale nie może mieć przejścia na wirnik i na odwrót. Każda blaszka wirnika powinna mieć przejście do innej blaszki na wirniku ale nie może mieć przejście na komutator. Co do sprawdzenia stojanu to sprawdź czy nie widać jakiś przypalonych lub urwanych drutów. Ale najpierw sprawdź bezpieczniki |
|
|
|
|
easy
Motocykl: TS250/1 WSK125 251e
Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 40 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2006-02-20, 19:32
|
|
|
Regulator!!! Już wymieniłem i jest OK.
Dzięki. |
_________________ Safety first! a w garażu: TS250/1 ETZ150 ETZ 251 WSK125 (M06b3)
|
|
|
|
|
Adam_H
$Adam$
Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 37 Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 41 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 2016-08-10, 20:55 PRZYWRÓCENIE PRĄDNICY DO ŻYCIA
|
|
|
Wszyscy forumowicze, przeszukałem całe forum i nie znalazłem tematu
Otóż jedną z przyczyn braku ładowania jest zmiana biegunowości prądnicy!!!!
Jak tego dokonać?
Można to zrobić zupełnie przypadkowo gdy podłączymy odwrotnie jakiś przewód... jednym słowem skopiemy coś przy podłączaniu instalacji i na chwile dosłownie na chwile prądnica będzie odwrotnie podłączona (zamienione + z masą) a my w tym czasie obrócimy wałem z włączonym zapłonem- patrz str 55 serwisówka - dodałem w załączniku.
W czasie gdy obrócimy wałem przy odwrotnie podłączonym akumulatorze biegunowość prądnicy się zmienia!!!
Jakie to ma skutki???
Otóż nawet gdy już wszystko poprawnie podłączymy nie będziemy mieli ładowania!!! w ten sposób na pewno setki dobrych prądnic trafiło na złom!
Co jedynie wystarczyło zrobić żeby wrócić do prawidłowego działania prądnicy - należało odwrócić jej biegunowość.
Dobra ok, ktoś powie ale to nie takie łatwe, otóż nie! myli się. Jest to banalnie proste
Aby odwrócić biegunowość prądnicy przy prawidłowo podłączonej instalacji należy:
1. Odłączyć przewód plusowy i tylko plusowy akumulatora od puszki bezpieczników.
2. Przedłużyć ten odłączony przewód tak aby sięgał do prądnicy
3. Dotknąć przewodem styku d+ (konektor do którego podłączona jest jedna ze szczotek) na dwie sekundy
4. Podłączyć z powrotem poprawnie akumulator do puszki bezpieczników
5. Po uruchomieniu zapłonu powinno pojawić się ładowanie, jeśli nie, czynność powtórzyć
Procedura jest osobiście przeze mnie sprawdzona i działa!!!
Nie należy zapominać, że prądnice w przypadku stosowania elektronicznego regulatora napięcia nie potrzebuje w ogóle oporu regulacyjnego - jest on zbędny!!!
To nie jest post jakiegoś niby znawcy tylko sprawdzona i dokładnie opisana procedura przywrócenia ładowania.
Pozdrawiam forumowiczów i życzę zdarcia opon a nie czegokolwiek innego. |
_________________ Nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest się zatrzymać... |
Ostatnio zmieniony przez Adam_H 2016-08-12, 21:03, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2016-08-10, 21:23
|
|
|
Biegunowość prądnicy związana jest z kierunkiem wirowania twornika.
Zakład produkcyjny magnesuje prądnicę na etapie produkcji. Jak jednak już sam wiesz można to zepsuć. Gdzieś pewnie przewinęło się to na forum ale jak widać nikt wcześniej tego nie przytoczył.
Jeżeli regulator jest mechaniczny to wystarczy zewrzeć styk prądu zwrotnego.
PS. Zamień te wielkie litery bo usuną post. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-08-10, 21:47
|
|
|
Adam_H napisał/a: | Otóż jedną z przyczyn braku ładowania jest zmiana biegunowości prądnicy!!!!
|
sIaj napisał/a: | jak widać nikt wcześniej tego nie przytoczył. |
Adam_H napisał/a: | aż dziwie się, że nikt wcześniej nie napisał o tym |
Trąbiłem i krzyczałem na ten temat niejednokrotnie. Sam kilkukrotnie musiałem przemagnesować kilka prądnic bo nie było ładowania na nowych regulatorach a jedynie ze wzrostem obrotów kontrolka ładowania świeciła coraz bardziej. Poczytaj chociaż tematy Hvil-a o jego wydumkach i doczytasz się problemów z ładowaniem na instalacji 6V. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-08-11, 09:40
|
|
|
Było to przewijane na forum kilka razy:-) Np. w moich problemach z prądnicą i jak koledzy pisali, prądnica świeżo założona, z allegro zakupiona też zaczęła działać dopiero po przebiegunowaniu, zgodnie z radami ETZ_PRORIDER, i sIaj, |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Veteran
Motocykl: Była MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy Wiek: 64 Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 212 Skąd: IRL
|
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
Wysłany: 2016-08-12, 08:52
|
|
|
Super. Dobrze Adam_H, że o tym napisałeś
ps. popraw tylko że opór regulacyjny jest zbędny przy elektronicznym nie zapłonie ale regulatorze napięcia. |
_________________ --
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/ |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-08-12, 17:40
|
|
|
borgi, Z tym oporem racja ale nie zawsze... miałem pacjentów co potrzebowali oporów bo były problemy ze wzbudzeniem. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
sirturek
Motocykl: bmw r850r, mz es125
Wiek: 45 Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 9 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: 2016-10-19, 08:04
|
|
|
Koledzy tez mam problem z prądnicą/ładowaniem. Jak połączę żarówkę z D+ i masą i przyłożę napięcie bezpośrednio z aku do DF to żarówka świeci. Czy to definitywnie określa, że prądnica jest OK?
Szczotkotrzymacz sztywny, szczotki też jeszcze długie. Miernikiem nic nie mogę zmierzyć bo głupieje od zakłóceń.
Regulator zakupiłem nowy - niestety ten niebieski - nie wiedziałem, że jest kiepski. Do tego były pomieszane jak się później okazało kable przy prądnicy - zamieniony były między DF a D+. Czy to mogło go spalić? Czy da radę go jakoś sprawdzić w prosty sposób? |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-19, 08:35
|
|
|
sirturek, szkoda Twoich nerwów jesli poziom znajomości fizyki masz na przeciętnym polskim poziomie.:-)
Spakuj prądnicę i wirnik porządnie i wyślij do Siaj od nas z forum. On ma sprzet by ją sprawdzić jednoznacznie. Moja przechodziła testy domowymi sposobami każda z zapasowych. A jak wysłałem do Siaja 3 zestawy to tylko dwa wirniki i dwa stojany były dobre, nie z kompletów. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2016-10-19, 10:14
|
|
|
Poszukaj, bo jest napisane jak sprawdzić prądnicę. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
krzysztof53
Motocykl: MZ
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2017-03-21, 21:34
|
|
|
Witam mam Pytanie o regulatory?/Mz 250 Trophy mam regulator mechaniczny czy załozyć elektroniczny?/Podobno przy elektronicznym są lepsze światła??? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-03-21, 21:37
|
|
|
Światła pozostają bez zmian. Sam regulator nie odmieni świateł na lepsze ale napięcie i stan naładowania akumulatora na pewno poprawi efektywność oświetlenia drogi przed Tobą i widzialność samego Ciebie, polecam polski regulator RP-15T. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
krzysztof53
Motocykl: MZ
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2017-03-21, 21:53
|
|
|
Dzieki RP-15T poszperam Światla nie sa aż takie kiepskie ale na pozycyjną zalożę leda oświetlenie licznika i pozycję diody i może będzie jaśniej na drodze.Dzieki za pomoc
Do milego spotkania na Szlaku |
|
|
|
|
krzysztof53
Motocykl: MZ
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 54 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 2017-03-21, 22:01
|
|
|
A jeszcze sprawa opornicy Wymontować przy elektronicznym????? |
|
|
|
|
|