Mocna iskra z paru milimetrów, a brak z bliska... |
Autor |
Wiadomość |
belski1
belski1
Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2016-09-15, 19:19 Mocna iskra z paru milimetrów, a brak z bliska...
|
|
|
Witam mam na imię Adam mam 26 lat oraz ETZ 150 która kupiłem nie dawno.
Mój problem polega na tym, że nie mogę odpalić motocykla, świeca jest mokra wiec paliwo dochodzi, a iskra na niej jak w temacie...mianowicie jak przykładam świece do cylindra to miedzy elektroda a ta zagięta blaszka nie ma iskry ogóle, a jak jest to malutka.. natomiast jak zrobię przerwę miedzy świeca a cylindrem np 1 cm to iskra jest bardzo jasna i mocna która przeskakuje z elektrody na cylinder. Dodam ze MZ stała u mechanika na tą sama bolączkę. Mechanik wziął 300 zł, ja zrobiłem z 10 km i dalej to samo. Mówił ze zrobił swoja masę; cos robiło zwarcie w regulatorze napięcia przez co rozładowywał się akumulator; ustawił zapłon (mam platyny), i przeczyścił gaźnik.
Świece wymieniałem i to samo... jak to możliwe żeby z dnia na dzień takie cos się stało..?
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam. |
_________________ adam |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2016-09-15, 19:46
|
|
|
Ogólnie skasował cię i to grubo a problem dalej jest... Wymień kondensator, przerywacz ewentualnie jeszcze.... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-09-15, 19:48
|
|
|
Wymień cewkę WN. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2016-09-15, 19:52
|
|
|
Na całkiem nowej świecy zaraz po założeniu jest tak samo? Tzn. jest przed pierwszym odpaleniem iskra jest tak samo słaba? |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
belski1
belski1
Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2016-09-15, 20:06
|
|
|
Mam nowe platyny i cewke..a całkiem nowej swiecy nie patrzyłem bo mam kilka dobrych używanych... ale po zmianie swiecy jest to samo. |
_________________ adam |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2016-09-15, 20:09
|
|
|
Użyj nowej czystej świecy i nim odpalisz silnik to sprawdź jak jest na niej iskra.
Sprawdź też jak jest podłączona cewka, tzn. styk nr.1 powinien być do przerywacza a styk nr. 15 do zasilania. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
belski1
belski1
Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2016-09-15, 20:27
|
|
|
Dobra to jutro zobaczę a jak nie to kupie cdi i będzie z głowy |
_________________ adam |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-09-15, 21:15
|
|
|
Wróć do mechanika - za taką kasę silnik powinien chodzić jak zegarek. Ale zanim do niego dotrzesz spróbuj dobrze wyczyścić świecę - wygrzej nad kuchenką - wkręć ciepłą i próbuj palić.
Ja miałem podobnie - gaźnik tak rzygał paliwem że świece od razu zalewało i zwykłe przetarcie i przedmuchanie nie pomagało - olej z mieszanki zwierał świece i iskra była nie tam gdzie trzeba. |
|
|
|
|
belski1
belski1
Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2016-09-16, 18:51
|
|
|
sIaj... dzisiaj kupiłem nowa świecę jak mówiłeś, wkręciłem i mz zapaliła...Na tamtych świecach iskra jeśli w ogóle była to była koloru bardzo jasny żółty a ta co dziś kupiłem to
fioletowy-niebieski, to ma jakieś znaczenie? Zdaje się iskra to iskra ale grunt ze mz pali |
_________________ adam |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2016-09-16, 19:16
|
|
|
Kolor żółty to niska energia iskry. Iskra powinna być biało-niebieska. Możliwe że fioletowy też się tam pojawia. Masz problem ze składem mieszanki i na świecy wytwarza się osad, który powoduje upływ energii elektrycznej. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
belski1
belski1
Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2016-09-16, 19:30
|
|
|
To paliwo co mam w zbiorniku to 45:1 to przez to? |
_________________ adam |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1683 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2016-09-16, 22:51
|
|
|
Paliwo wymień i podreguluj gaźnik. Zacznij od poprawnego ustawienia pływaków (jak to zrobić znajdziesz w instrukcji serwisowej) i odpowiedniego ustawienia iglicy. |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
belski1
belski1
Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2016-09-17, 06:43
|
|
|
tamten mechanik mówił ze gaźnik wyregulował aj |
_________________ adam |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2016-09-17, 07:15
|
|
|
belski1, Tam ten mechanik jest dobry w kasowaniu lecz coś nie bardzo w naprawie MZ... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-09-17, 11:23
|
|
|
belski1, Gaźnik pewnie wyczyścił i tyle. Ustaw poziom paliwa na 11mm od góry - wszystko znajdziesz w instrukcji. Mieszanka 1:50. Wysokość iglicy trzeba eksperymentować - zacznij 2 wycięcie od góry. Kolor świecy dużo powie o ustawieniu gaźnika - tyle że trzeba trochę pojeździć, dobrze rozgrzać motor 10-15-20km.
P.S. Świece na których był problem z iskrą spróbuj reanimować (pisałem wyżej). |
|
|
|
|
belski1
belski1
Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2016-09-19, 18:50
|
|
|
Witam ponownie, dzis odpaliłem swoja mz. Popracowała troche i zauważyłem ze jakies czarne tłuste cos kapie z tłumika czy to równez może bys od tego ze mam paliwo 45:1 oraz to o czym mówił romanETZ? Z tego co mi wiadomo to poprzedni właściciel wymieniał simmeringi nie długo przed tym jak przestał korzystać z motocykla...będą jaja jak okarze się ze to paliwo za tłuste a nic wiecej |
_________________ adam |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1683 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2016-09-19, 19:45
|
|
|
belski1, a czytasz co do ciebie ludzie piszą czy czekasz na telepatyczny serwis MZ klubu?
Wymieniłeś paliwo?
Zalałeś tym razem mieszanką 1:50?
Ustawiłeś poziom paliwa w komorze pływakowej? |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
belski1
belski1
Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2016-09-19, 19:50
|
|
|
dzisiaj nie miałem na to czasu jutro na pewno to zrobie. |
_________________ adam |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-09-19, 20:22
|
|
|
Przy prawidłowym ustawieniu - nadmiar zalegającego niespalonego oleju w tłumiku wyrzuci (wypali) w czasie dłuższej jazdy - początkowo będzie dymił. Tym się nie przejmuj. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
belski1
belski1
Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2016-09-21, 17:27
|
|
|
Dziś zmniejszyłem poziom paliwa w gaźniku i iskra jest cały czas, nic nie zalewa. Az się nie chce wierzyć ze 300 zł za to gowno zapłaciłem a sam mogłem to zrobić... ale w końcu to jest mój pierwszy motocykl |
_________________ adam |
|
|
|
|
|