Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 10:31 |
Przednie zawieszenie - stuki / wymiana oleju - MZ ETZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
miketof
Motocykl: Suzuki SV-650N
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2006 Posty: 162 Skąd: Szczecin\Resko
|
|
|
|
|
matisl
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 295 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-04-01, 14:32
|
|
|
1 TAK
2 powinny |
|
|
|
|
Tomek-88
Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2006 Posty: 346 Skąd: Gnieździska/Kielce
|
Wysłany: 2006-06-19, 11:25
|
|
|
a ja mam pytanie. musze wymienic te gumy tylko, bo ze starosci sie rozlecialy. jak odkrece te sruby od gory.to mi wyjda amortyzatory na dol? chce tylko wymienic te gumy .podkreslam. |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-06-19, 12:07
|
|
|
Tomek-88, odkrec nadole makrętki M6 pod lagami, zdejmij je a potem gumy, zakłądanie oczywiscie odwrotnie |
|
|
|
|
Michał529
Zlotowicz
Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2005 Posty: 223 Skąd: Warszawa - Grochów
|
|
|
|
|
Tomek-88
Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2006 Posty: 346 Skąd: Gnieździska/Kielce
|
Wysłany: 2006-06-19, 17:14
|
|
|
czyli jak odkrece to mi sie wysuna na dol??
a te gumy to nie wejda tak na po prostu?bez odkecania amorty...? odkrecilbym tylko kolo i reszte zeby amortyzatory byly gole.i co nie weszly by tak?? |
|
|
|
|
Michał529
Zlotowicz
Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2005 Posty: 223 Skąd: Warszawa - Grochów
|
|
|
|
|
Tomek-88
Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2006 Posty: 346 Skąd: Gnieździska/Kielce
|
Wysłany: 2006-06-19, 17:25
|
|
|
dobrze wiedziec te moje gumy to sie normalnie rozsypaly.mam uzywane.jak nowki. czyli jak odkrece te srubki na dole to mi zejda na dol? a ja je potem zaloze?
[ Dodano: 2006-06-19, 19:35 ]
jak odkrece ta srubke.to one mi zejda.ale czy potem ta sruba celnie mi w ta dziurke?zeby nie bylo tak ze bede musial wszystko rozbierac. bo jak tak.to ja dziekuje. |
|
|
|
|
blue daba dee
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 43 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 4 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2006-08-01, 20:15
|
|
|
Temat chyba już zmknięty, ale może ktoś kiedyś będzie szukał porady i na to trafi. Nie trzeba odkręcać koła ani błotnika. Jeśli już to pompkę ham. z kierownicy. Warto zaznaczyć na ladze i którejś półce krechą wzajemne położenie żeby wszystko trafiło z powrotem na swoje miejsce. Odkręcić korki lag w górnej półce potem zluzować nakrętki w dolnej i wyjąć teleskopy. Zmienić osłonę i złożyć wszystko w odwrotnej kolejności. Najpierw dokręcić sruby w górnej półce- ile się da trzymając ręką i kontrolując "kreskę". Teraz dorkręcić śrubę w dolnej i poprawić solidnie na górze. Zluzować dół a następnie dokręcić. Korek można posmarować łatwodemontowlnym klejem do zabezpieczania połączeń gwintowych albo hermetykiem. Mógłbym tego nie pisać, ale każdy zalogowany chyba powinien, więc ja też po raz pierwszy dorzucę swoje 3 grosze. |
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-08-30, 22:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tomet
Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2007 Posty: 26 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2007-06-03, 11:58
|
|
|
Dzień Dobry
Zamierzam zabrać sie za wymianę uszczelniaczy i oleju w telekopach mojej 251. Mam zatem kilka pytań do Was.
1. Jaki jest rozmiar uszczelniaczy w przednim zawieszeni, ewentualnie jakie mają oznaczenie fabryczne.
2. Czy mógłbym prosić o jakiś dokładniejszy opis wykonywanych czynności przy renowacji zawieszenia?( może być link do jakiegoś opisu) Szukałem ale jakoś nie znalazłem w mieare dokładnego opisu.
Z góry dziękuje i pozdrawiam. |
_________________ Snuj marzenia tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć dziś |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-06-03, 12:03
|
|
|
Tomet, Uszczelniacz jest w wymiarze 35x47x7, aczkolwiek wszedłby pewno 35x47x10. Kupować albo z warga ochronną, albo dwuwargowy, warto popytać w sklepie z uszczelkami itp. o simering w lepszym wykonaniu - nie ma on lekko
Opisów wymiany oleju jest sporo w sieci http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/lagi/lagi.htm
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
Tomet
Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2007 Posty: 26 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2007-06-03, 12:14
|
|
|
Dzięki Loosiu, za odpowiedz. Mam jeszcze pytanie czy ten zabieg jest trudny? Gdzie mam kliknąć żeby uznało to za pomoc?? |
_________________ Snuj marzenia tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć dziś |
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2007-06-03, 13:01
|
|
|
Jak myjmiesz stare to dokladnie wyczysc miejsce na simmeringi ja u siebie dodatkowo wlożyłem je z klejem uniwersalnym tak zapobiegawczo zeby nie wypadaly |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
Tomet
Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2007 Posty: 26 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2007-06-04, 17:00
|
|
|
Panowie mam jeszcze jedno pytanie odnośnie simeringów. Mianowicie powinny być jedno wargowe czy dwu?
Pozdrawiam. |
_________________ Snuj marzenia tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć dziś |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-06-04, 17:43
|
|
|
jednowargowe... kiedys próbowałem wsadzic 2 ale 2 warga sie poprostu przeciera i nic z tego. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-06-04, 17:44
|
|
|
Tomet, patrzymy 4 posty wyżej (lekcja z uważnego czytania) a tam: Cytat: | Kupować albo z warga ochronną, albo dwuwargowy, warto popytać w sklepie z uszczelkami itp. o simering w lepszym wykonaniu - nie ma on lekko |
Pozdrawiam |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
|
|
|
|
|