MZ ES 250/1 - Brak możliwości poprawnego ustawienia zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
puzel
Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 16 Skąd: Stolp
|
Wysłany: 2016-11-09, 12:21
|
|
|
Dzięki że podłączyłeś mój post do tematu nazwą pasującego do mojego problemu ale nie wiem czy zwróciłeś uwagę że ten temat dotyczy zapłonu z przyśpieszaczem, który u mnie nie występuje. Widzę że nie ma innej możliwości jak tylko zrzucać wirnik. Wypust na wirniku pod krzywką jest na swoim miejscu. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2016-11-09, 14:45
|
|
|
W takim razie sprawdź czy śruba jest prosta. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
puzel
Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 16 Skąd: Stolp
|
Wysłany: 2016-11-09, 19:33
|
|
|
Tak więc zdemontowałem dzisiaj prądnicę i wirnik i sprawa ma się następująco. Pod wirnikiem klin był na swoim miejscu, co jakaś doróbka powybijana na bokach (pewnie dorabiany z gwoździa), dorobiłem nowy z wiertła fi 4mm. Krzywka wygląda ok, wypust wchodzi w ząbek na wirniku. Całość przykręcona i pomiary dalej bez zmian. Zauważyłem jeszcze jedną sposobność. Na nowym przerywaczu dało się ustawić zapłon 0,6mm przed GMP (przerywacz niby węgierski, aczkolwiek stawiałbym na chinę). Natomiast po zamontowaniu starego przerywacza udało się maksymalnie ustawić na 1,7 przed GMP co i tak jest za mało a i jak motocykl wcześniej chodził to właśnie występował syndrom opuźnionego zapłonu (przerywał na wyższych obrotach, nie dało się jechać szybciej niż 60km/h, a w dodatku kolanko i tłumik zrobiły się aż fioletowe). Niestety stary przerywacz jest i tak na wykończeniu (powypalane, powykruszane platynki).
Powrzucałbym zdjęcia ale nie chcą się załadować na serwer
Jedyne sensowne rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy żeby to jakoś wyrgulować to ściąć ten ząbek na wirniku, w którym blokuje się krzywka i wtedy ją ustawić tak aby dało się ustawić odpowiednie wyprzedzenie zapłonu |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-11-09, 19:49
|
|
|
A odżywka do 6 czy 12 volt? Podobno się roznia |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
puzel
Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 16 Skąd: Stolp
|
|
|
|
|
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 869 Skąd: Szczejkowice
|
Wysłany: 2016-11-09, 20:08
|
|
|
Na pierwszym zdjęciu widać jakąś nierówność na początku wału,trzeba by to usunąć żeby wirnik dobrze siedział,to tak co zauważyłem |
_________________ mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2016-11-09, 20:10
|
|
|
Masz inną krzywkę na podmianę? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 869 Skąd: Szczejkowice
|
Wysłany: 2016-11-09, 20:12
|
|
|
I to jest najpewniej przyczyna twoich kłopotów,przerabiałem to kiedyś mój wał był potraktowany młotkiem i powstał delikatny grzybek,który powodował delikatne bicie wirnika a co za tym idzie brak możliwości ustawienia właściwego wyprzedzenia zapłonu. |
_________________ mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2016-11-09, 20:16
|
|
|
Płaszczyzna styku wirnika z krzywką jest równa i prostopadła do osi wirnika? |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 869 Skąd: Szczejkowice
|
|
|
|
|
puzel
Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 16 Skąd: Stolp
|
Wysłany: 2016-11-09, 20:39
|
|
|
Czop wału jest równy, gładki i bez uszkodzeń, nie ma grzybka na końcu, chyba tylko takie złudzenie wyszło na zdjęciu. Najbardziej podejrzana wydaje mi się być krzywka, ze wstępnych pomiarów wydaje mi się że wystarczyłoby naciąć dodatkowy rowek na ząbek, tak żeby obrucić ją bardziej w prawo |
|
|
|
|
Bajbus16
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy Wiek: 76 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 2016-11-09, 20:59
|
|
|
Przerywacz składa się z dwóch elementów- młoteczek i kowadełko. Jeśli kupujesz nowe elementy to wiedz, że wszystkie zagięcia wykonane są standardowo przez producenta, co nieraz nie odpowiada standardom po założeniu na urządzenie. Proponuję Ci zrobić według mojej propozycji ustawiania zapłonu.
1. Skręć wszystko tak jak powinno być. Krzywki prądnice i płytkę z przerywaczem.
2. Ustaw płytkę z przerywaczem w połowie podłużnych prowadnic do regulacji.
3. Ustaw ZZ czyli 3,3mm przed GMP
4. Sprawdź ile wynosi przerwa pomiędzy krzywką a piętką przerywacza.
5. Odginając, lub doginając kowadełko ustaw tak, aby piętka dotykała krzywki a przerwa wynosiła właściwy wymiar.
6. Teraz przesuwając płytkę z przerywaczem w lewo, lub prawo ustaw prawidłowy punkt podnoszenia przerywacza
Możesz to zrobić przy pomocy żaróweczki,
Powodzenia, jeśli skorzystasz z mojej propozycji.
Opis dotyczy zapłonu bez przyspieszacza jaki jest stosowany w "zerówkach" czy "jedynkach". |
_________________ MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200. |
|
|
|
|
brzankis
Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 363 Skąd: Krosno
|
|
|
|
|
puzel
Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 16 Skąd: Stolp
|
Wysłany: 2016-11-09, 22:18
|
|
|
Padło na krzywkę. Nacięłem dodatkowy rowek i teraz udało się wyregulować zapłon 3,3 przed GMP. Pytanie jeszcze od czego to była krzywka |
|
|
|
|
brzankis
Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 363 Skąd: Krosno
|
|
|
|
|
Bajbus16
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy Wiek: 76 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 2016-11-09, 23:17
|
|
|
Ja mam trzy prądnice i w każdej nadlewek na płytkę z przerywaczem jest przesunięty o inny kąt. Też miałem kłopot z ustawieniem zapłonu. Teraz mam elektroniczny z przyspieszaczami od sIaj i jestem bardzo zadowolony. Silnik pracuje równo łatwiejsze odpalanie i co najważniejsze to nie odbija kopniak. |
_________________ MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2016-11-10, 11:26
|
|
|
Możliwe, że krzywka jest od JAWY, były tam bardzo podobne prądnice. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Micius
Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2016-11-10, 13:20
|
|
|
Najprostsze wytłumaczenie to ktoś zamontował krzywkę od starego małego silnika MZ125 - 150 lub skuterów IWL. Różnica wizualna jest taka iż krzywka do małego silnika posiada na stronie czołowej wytłoczenie, a krzywka do silników 175-250-300 ma czoło gładkie. Nie są to krzywki zamienne ale dla niektórych Es to Es. U ciebie chyba widziałem pod śrubą wytłoczenie |
_________________ Bo wozić się też trzeba ze smakiem |
|
|
|
|
puzel
Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 16 Skąd: Stolp
|
Wysłany: 2016-11-11, 11:15
|
|
|
Dokładnie, na czole krzywki jest takie podtoczenie.. Musiałem naciąć dodatkowy rowek obok aby poprawnie ustawić zapłon. MZtka odpala teraz od pierwszego kopnięcia i odzyskała moc. Jeszcze pozostaje problem z wychechłanym gaźnikiem, który najprawdopodobniej jest od zerówki |
|
|
|
|
Micius
Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2016-11-11, 12:54
|
|
|
Szkoda, i tak powinieneś nową kupić, a ja starą krzywkę bym przygarnął.
Jeździsz ruskiem? |
_________________ Bo wozić się też trzeba ze smakiem |
|
|
|
|
|