» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:57
Sprzeglo- slizga sie - MZ ETZ 150
Autor Wiadomość
Szymon_MZ 

Motocykl: ETZ250/VFR800
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2007-05-18, 19:53   

Nie zrobione mam tak jak jest w oryginale. Poprostu inaczej podgiołem oryginalną podkładke i trzyma się bo sprawdzałem. Wałek i nakrętke mam ok więc szkoda było tego ruszać
 
     
jozek 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 15
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2007-05-18, 19:55   

a jak ja podgialas ??Bo podginam i tak sie odkreca??
 
     
MZmadeinIFA 
Riders

Motocykl: Kawasaki er5
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 154
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2012-09-19, 12:22   

Mam podobny problem jak kolega Szymon_MZ, kupiłem etz 150. Ślizgało się sprzęgło powodem była luźna nakrętka. Wymieniłem ją wraz z podkładką zabezpieczającą. Złożyłem silnik i wyrególowałem sprzęgło. Jednak jest problem. Mz nie ma biegów. daje gazu puszczam sprzęgło a ona stoi...
 
     
netec 


Motocykl: była ETZ150/ GPZ 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 78
Skąd: Krasnobród-LbL
Wysłany: 2012-09-19, 14:14   

Spróbuj poluzować śrubę w prawym deklu. Jeżeli wszystko złożyłeś jak należy nie ma możliwości aby to nie działało. Odkręć tą śrubę w deklu a potem wkręcaj do momentu aż poczujesz lekki opór, potem minimalnie luzujesz i zaciskasz 13 (trzymając śrubę aby się nie odkręcała/mocniej wkręcała). To musi działać :D
_________________
"...Bo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie..."

http://www.polskajazda.pl.../ETZ-150/115334
 
 
     
MZmadeinIFA 
Riders

Motocykl: Kawasaki er5
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 154
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2012-09-19, 22:01   

http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/serwis/56.JPG
Interesuje mnie jeszcze gdzie sie znajduje ta sprezyna . nr 6 na obrazku.

I o jaką podkładke wypukłą pod koszem chodzi ze jak sie ją źle założy sprzeglo moze sie ślizgać?

Dzięki za pomoc
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-09-19, 22:03   

MZmadeinIFA napisał/a:
Interesuje mnie jeszcze gdzie sie znajduje ta sprezyna . nr 6 na obrazku.

Za koszem sprzęgła co widać na schemacie
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
MZmadeinIFA 
Riders

Motocykl: Kawasaki er5
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 154
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2012-09-20, 21:11   

Sprzeglo w mz sie poprawiło. Założylem podkładki 2 pod wybierak sprzegla od kniazia jest inny od orginalu i tarczki sprzeglowe DDR od TSki 5 sztuk. Po jezdzie wszystko ok ;) .
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2013-08-26, 19:13   

Sorry za odgrzanie kotleta ale też mam problem ze sprzęgłem. Od wymiany tarcz sprzegłowych jest 1000 km. Sprzęgło jest cały czas ustawione tak by ciągnęło na postoju bo inaczej sie nie da jeździć. Znaleźć luz jest ciężko i biego głośno wchodzą, ale zgrzytu nie ma. Jak ustawie tak aby na postoju nie ciągnęło to po przekroczeniu 4 tys. obr. sprzęgło sie slizga i motor nie przyspiesza. Pomierzyłem podkładki konensujące i mam wszystko tak jak ma być, a po ustawieniu sprzegła tak jak ma być ślizga się. Co jest nie tak?? Dodać dodatkową przekłatkę ??
Doradźcie coś bo mnie już sobija to sprzęgło :cry:
_________________

 
 
     
bati1986 

Motocykl: mz etz 150
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 3
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-06-21, 07:09   

Mam ten sam problem co kolega motocyklista. Jak narazie go nie rozgryzłem. Proszę o jakiej podpowiedzi
 
     
swir92 

Motocykl: MZ 150
Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 1
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-04-06, 13:28   

Witam niewiem czy w dobrym dziale pisze ale mam problem z moja mz 150 mianowicie po wymianie zebatki na koszu sprzeglowym ,zebatce na wale, lancuszka zabieraka mam problem bo caly czas jest jak by bylo wcisniete sprzeglo moze ktos cos poradzi co moze byc nie tak ?

[ Komentarz dodany przez: kosior30: 2017-04-06, 13:42 ]
kosior30 // Stosuj się do zasad poprawnej pisowni - inaczej Twoje posty będą usuwane!
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-04-06, 15:07   

swir92, Masz uszkodzone gwinty w aluminiowym zabieraku, względnie spalone lub zużyte tarcze cierne.
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2017-04-06, 17:59   

Wymieniłeś zabierak, a dokonałeś korekty kompensacji sprężyny?
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-06, 18:09   

Sprawdż śrube do regulacji sprzęgła w prawej pokrywie silnika - poluzuj
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-04-06, 19:22   "Przepis na sprzęgło w MZ ETZ 150"

Podam wam przepis na sprzęgło w MZ ETZ 150 po mojemu można powiedzieć że to może i druciarstwo albo co tam kto chce...
Tam często jest jak wcześniej wspomniałem problem z zrywającym się gwintem w zabieraku a czym więcej jest tych podkładek kompensacji napięcia sprężyny ( miałem je tam wszystkie zakręcone) tym mniej da się wkręcić te super specjalne śruby... Ja ich u siebie nie mam ( bawiłem się nimi i nic to nie dało)gdy nie ma tych podkładek kompensacji to śruby wkręcają się głębiej i lepiej trzymają ale jest też problem z dociskiem sprzęgła ale da się to dość prosto zrobić dokładając zaraz po tej grubszej przekładce stalowej jeszcze jedną przekładkę stalową ale już cieńszą u mnie zdaje to egzamin i da się nawet słup przewrócić a sprzęgło ślizgać się nie będzie. :lol: Poza tym dołożoną mam też jeszcze jedną kulkę między popychacze...
Te trzy śruby muszą być równomiernie przykręcone i zabezpieczone. Ja dodatkowo zabezpieczam te śruby klejem do połączeń gwintowych i łożysk Loctite. :piwo:
Wiem też że da się dołożyć jeszcze jedną tarczę cierną choć nie robiłem tego jeszcze...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-06, 20:35   

Po wymianie zabieraka też trzeba sprawdzić kompensację sprężyny ( różnica w wysokości zabieraka). INTR opisuje jak to zrobić. Poszukaj ,,INTR USPRAWNIENIA".
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-04-07, 12:23   

Marcin W. napisał/a:
tym mniej da się wkręcić te super specjalne śruby

Nie rozumiem tego, śruby zawsze da się wkręcić do tego samego miejsca. Jest gwint potem część walcowa która opiera się o zabierak. Śruba nie wkręci się głębiej, a płycej jest po prostu niedokręcona. Niezależnie od ilości podkładek śruba dokręca się zawsze do tego samego miejsca. Ilość podkładek ma za zadanie uzyskać zawsze te same napięcie wstępne sprężyny. Jak damy za dużo, to sprężyna się wywinie na "lewą" stronę a jak za mało, to napięcie wstępne będzie zbyt małe i docisk żaden.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-07, 19:55   

Sprawdż czy dobrze poskładałeś. Opis w serwisówce i u INTRA ( usprawnienia MZ).
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-04-07, 21:54   

w pokrywie alternatora masz regulacje, zdejmij kape i zobacz czy tarcze zostaną dociśnięte. Jeżeli dojdą, to masz odpowiedz.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ttbb55 

Motocykl: Mz ES 250/2
Wiek: 34
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Łomża
Wysłany: 2017-08-10, 19:33   

Witam nie wiem czy dobry dział ...
Więc tak: ETZ 150 silnik po kapitalce (od podstaw)
Problem polega na tym że wrzucam 1 bieg puszczam sprzęgło i motor jechać jedzie, ale nie ma siły obroty do końca (8tyś) a mz ledwo się toczy tak jakby sprzęgło się ślizgało.
Tarcze przekładki nowe, sprzęgło regulowane kilku krotne, dokładane i ujmowane trójkątne podkładki, śruby od zabieraka luzowane i dokręcane. Na zgaszanym silniku wrzucam 1 bieg i koło stoi w miejscu a jak nacisnę klamkę to się obraca. Proszę o pomoc bo już głowę straciłem
_________________
MZ ES 250/2 TROPHY 1971r
MZ ETZ 150 1990r
2x Simson sr 50
Cezet 350
Honda XL 250
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-10, 21:06   

Regulacja sprzęgła. Prawy dekiel - śruba regulacyjna - poluzuj. Czytaj , czytaj , czytaj ! Regulacja opisana jest wielokrotnie. Śruby zabieraka mają być dokręcone. Podkładki trójkątne - zgodnie z tabelką - pomiar suwniarką. Zapal motor - przednim kołem dojedż do muru - wrzuć jedynke i puszczaj sprzęgło - silnik ma zgasnąć. Jeżeli silnik na jedynce wyje a koło się nie kręci - SLIZGA sprzęgło - REGULACJA. Usprawnienia Intra - wejdz na strone - zrobił serwisówkę do ETZ150. :grin:
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14