Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-21, 19:48 |
Różnica pomiędzy silnikami ETZ 150 a ETZ 125 |
Autor |
Wiadomość |
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-05-31, 22:38
|
|
|
Seba_830, Bing dedykowany dla MZ ETZ125 jest inny ma inne oznaczenia przez dysze które są tam mniejsze zapewne a jego oznaczenia to Bing 53/24/202 to MZ ETZ 150 końcówka oznaczenia zamiast 202 jest 201
|
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-05-31, 23:10
|
|
|
Nie wiedziałem tego Marcin W., . |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-06-02, 16:14
|
|
|
Niektórzy sprzedawcy do dziś tego nie wiedzą i sprzedają jako do MZ ETZ 150 |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
dario81
Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014 Posty: 46 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-06-03, 23:41 wymiary króćca ssącego ETZ 125 i ETZ 150
|
|
|
Witam.
Tak jak w temacie proszę znawców tematu o przedstawienie wymiarów obu króćców lub napisaniu czy mają one identyczne wymiary czy też nie. Zamierzam założyć gażnik do ETZ 125 22N2 ale posiadam założony krócieć ssący od ETZ 150 i moje pytanie czy będzie to pasowało.
Bardzo proszę o pomoc. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2015-06-07, 09:18
|
|
|
ETZ 125 śr. wew, króćca = 22mm
ETZ 150 śr. wew. króćca = 24mm |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-03-18, 21:27
|
|
|
Witam. Przeszukałem na forum wszystko ale odpowiedzi nie wyszukałem. Mianowicie, czy po zmianie cylindra ze 150 na pojemność 125 cm3, to w oryginalnym gaźniku 24N2 ( ze 150 cm3), wystarczy , że zmienię dyszę główną na 100, i będzie chodził ok, czy jednak muszę mieć do prawidłowej pracy silnika ze zmniejszoną pojemnością gaźnik 22N2? Poradźcie. |
|
|
|
|
dario81
Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014 Posty: 46 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2018-03-20, 17:44
|
|
|
Spróbuj najpierw z tą dyszą - wariant najtańszy i pokombinuj z ustawieniem iglicy (zmiejszyć dawkę paliwa), ja posiadam gażnik oryginał DDR BVF stan nowy 22N2-1 i chodzi u mnie dobrze. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-03-20, 19:26
|
|
|
Witam Zaprzyjaźnione miasto Zieloną Górę. Właśnie chce spróbować ze zmniejszoną dyszą główną. Szukałem, pytałem się o gaźnik 22N2, mogę powiedzieć, że bardzo niedostępny. Zestaw dysz do gaźnika 22N2 też niedostępny. Jakoś sobie poradzę. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-24, 19:52
|
|
|
Jaki posiadasz króciec? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
dario81
Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 26 Paź 2014 Posty: 46 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2018-03-25, 13:25
|
|
|
lamariusz napisał/a: | Witam Zaprzyjaźnione miasto Zieloną Górę. Właśnie chce spróbować ze zmniejszoną dyszą główną. Szukałem, pytałem się o gaźnik 22N2, mogę powiedzieć, że bardzo niedostępny. Zestaw dysz do gaźnika 22N2 też niedostępny. Jakoś sobie poradzę. Pozdrawiam. |
Szkoda że nie ZG...Popytaj w sklepie internetowym STAZET - pytaj tylko o oryginalny ddr 22n2 bvf z magazynów NRD może jeszcze zostało trochę - ja dałem za niego 400zł ale warto!! Ten absolutnie nie polecam - to chiński badziew http://www.stazet.inkontr...html?ref=g13:s2
Pozdrawiam |
|
|
|
|
GRU ETZ 125
Motocykl: Ciągle za mało
Pomógł: 6 razy Wiek: 51 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 124 Skąd: Londyn/Wroclaw
|
Wysłany: 2018-03-25, 21:07
|
|
|
Witam.
Mam 2 oryginalne fabryczne ETZ125, jedną przerobiłem na 150. Cylinder pasuje bez problemu bez przeróbek, ale z gaźnikiem miałem przeprawę...
Rzeczywiście dysze są inne niż w125. Próbowałem zmieniac i szukałem porady na forum, niestety bez odzewu. Skończyło się na nowym Bingu 53 dedykowanym do 150.
Wydatek spory ale warto. Moto śmiga aż miło.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-04-04, 23:08
|
|
|
Kupiłem do silnika etz 125, gaźnik o symbolu 22N2, znaczy idzie do mnie pocztą. Sprzedający wysyłając powiedział, że w wysyłanym gaźniku nie ma nakrętki przepustnicy, ale jak zapewniał pasuje ona od gaźnika 24N2.
Pytanie czy nakrętka przepustnicy z gaźnika 24N2 pasuje do gaźnika o symbolu 22N2 , skoro same przepustnice różnią się średnicą? |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-05, 06:11
|
|
|
Teraz to już chyba po takach, nie? Biorąc to na zdrowy rozum raczej nie opłaca się robić dwóch różnych odlewów prawie identycznych części tylko odpowiednio je później obrobić dla danej pojemności. Tak jest w przypadku polskich gaźników PEGAZ GM 24, 26 i 28. Po za tym co ta informacja teraz zmieni? Przekonasz się jak otworzysz paczkę |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-04-05, 09:56
|
|
|
Zgadza się już po ptakach. Ale jakby ktoś wiedział czy jest jakaś różnica w średnicy tych nakrętek przepustnicy, to bym wiedział czy szukać po necie właściwej do 22N2, czy nie bo będzie pasowała od 24N2 a taką mam. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-04-05, 16:05
|
|
|
Na moje chyba będzie to samo. Będzie się różniło tylko średnicą przepustnicy i gardzielą. Ale zobaczymy. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-04-06, 21:44
|
|
|
Nakrętka pasuje. Zatem gaźniki 22N2 i 24N2, nakrętki przepustnicy mają takie same. Info dla innych. Pozdr. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-04-06, 23:24
|
|
|
A przepustnica? Pasuje z 24 do 22? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-04-07, 09:14
|
|
|
Gaźnik kupiłem kompletny łącznie z przepustnicą prócz nakrętki. Ma on fabrycznie naniesione oznaczenia 22N2-2. Ale spróbuję włożyć przepustnice od 24N2 i ci odpowiem ale z tego co wszystkim wiadomo nie powinna pasować. |
|
|
|
|
lamariusz
Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 88 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2018-04-07, 09:43
|
|
|
Sworzeń tłoka mam od etz 150 i do tłoka etz 125 jest ciut za długi. Co radzicie. Ten spiłować pilnikiem i w ten sposób skrócić. Czy lepiej kupic nowy prywaciarski do 125? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-04-07, 09:46
|
|
|
Kup lepiej nowy. Piłowany nie będzie równy i może narobić sporo szkód w cylindrze. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|