» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:24
Elektryka - grzeje się cewka i tranzystor - MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
pawel1392 

Motocykl: Etz 251
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 39
Skąd: da
Wysłany: 2006-06-17, 15:58   Elektryka - grzeje się cewka i tranzystor - MZ ETZ 251

WITAm. Mam duży problem.
kupiłem mz jako popsuta i ciągle z nią miałem problemy. NIe mogę jej naprawić
kilka razy ją odpaliłem i pojeździłem kawałek, ale mogłem jechać tylko na ssaniu , bo inaczej gasła.
Ostatnio tak sobie pomyślałem że może ta cewka jest do Bani. Bo mam małą iskrę.
A więc założyłem cewkę boscha i kabele wyskoego napięcia z samochodu. Iskra aż mne zadziwła oddaliłem świece 3 cm od cylindra i iskra skoczył na 3 cm!!
Ale niestety cewka zaczęła się lekko grzać, ale najgorsze , że tranzystor w module zaczął się grzać tak mocno, że aż obudowę stopił:( Co mam na to poradzić??
Czy to może wina cewki??
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-16, 09:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-06-17, 16:19   

moze ta cewka jest nie przystosowana? moze jest na 6 v albo 24v ?? A skro mogles jeździc tylko na ssaniu to znaczy ze miales zbyt uboga mieszanke, wiec albo przestaw iglice albo wyreguluj sróbką. :mrgreen:
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
pawel1392 

Motocykl: Etz 251
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 39
Skąd: da
Wysłany: 2006-06-17, 16:38   

ale na tamtej cewce było bardzo ciężko odpalić motor
:( A cewka jest na 12 V
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-06-17, 17:11   

Śpiesze z odpowiedzią, założyłeś cewke niskooporową, ma ona coś koło 1 oma z kawałkiem, nie jest zalecana do instalacji zapłonowej w MZ, nawet z przerywaczem a już zwłaszcza jeśli masz zapł. elektroniczny. To normalne że będzie się grzało, a jeśli nic z tym nie zrobisz to albo wysiądzie główny tranzystor mocy, a trudno go dostać choć można i kosztuje z 13zł, więc szkoda by było, albo przegrzeje sie cewka w efekcie czego zniszczy sie uzwojenie pierwotne, kup nową cewke zapłonową ale typową do tej instalacji, powinna mieć opór uz. pierwotnego rzędu około 4,5oma, wtedy wszystko będzie ok, możesz szukac oryginalnej cewki DDR o oznaczeniu 8352.1/3 albo 8852.1/2, obie się sprawdzą.

Pozdrawiam!!
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-06-17, 19:03   

od wartburga tez pasuje (sam uzywam) wiec mozesz zaopatrzyc sie na szrocie.
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-06-17, 19:06   

Tak, bo w wartburgu był te same typy cewek montowane, co więcej EBZA również do Wartburgów robiła systemy elektronicznych zapłonów, wartburg z MZ ma więc nawet dużo wspólnego...
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-06-17, 19:28   

No w sumie ta sama firma :P zn sie IFA przez pewien okres czasu produkowala podzespoły do Wartburgów.
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-06-17, 19:41   

jeszcze od trabantów podchodzi kilka części
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
pawel1392 

Motocykl: Etz 251
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 39
Skąd: da
Wysłany: 2006-06-17, 22:57   

Wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam pawel1392
 
     
marko 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2006-06-18, 23:34   

nie wiem czy temat jeszcze aktualny ale spodkalem sie kiedys z problemem ze chodzila tylko na ssaniu. a przyczyną bylo zamienienie miejscami dyszy głównej z dyszą od ssania. o ile pamietam to grubsza jest główna
 
 
     
bartek666 
motofather


Motocykl: WSK 250
Wiek: 37
Dołączył: 29 Mar 2006
Posty: 75
Skąd: koszyce wlk/tarnów
Wysłany: 2006-06-28, 19:04   

a co sie stanie jak sie podepnie cewkę odwrotnie??
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-06-28, 19:08   

NIe będzie iskry :-P i może się popsuć cewka :-P czy jakoś tak... ;-)
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-06-28, 19:24   

Iskra będzie, tylko uzwojenia są spięte tak aby masa uzw. pierwotnego była połączona z masą wtórnego, do masy uzw. pierwotnego podłączamy minus(przerywacz, wyjście sterownika) a do masy wtórnego(połączonego z pierwotnym) podłączamy minus co jest realizowane przez połączenie cewki ramą. Czy się spali?? Raczej nie ale przy niepewnym połączeniu cewki z ramą lub w jej wnętrzu mogą wystąpić przepięcia.
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
bartek666 
motofather


Motocykl: WSK 250
Wiek: 37
Dołączył: 29 Mar 2006
Posty: 75
Skąd: koszyce wlk/tarnów
Wysłany: 2006-06-28, 19:49   

to niedobrze bo nie mam pojecia czy dobrze jest podpieta a oznaczen brak. jak to spawdzic?
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-06-28, 19:56   

Multimetr - nastawiasz na pomiar oporu, i sprawdzasz która końcówka łączy się z obudową cewki, ta jest ujemna, przy okazji sprawdź opór uzw. pierwotnego, ma być około 4,7oma.
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
bartek666 
motofather


Motocykl: WSK 250
Wiek: 37
Dołączył: 29 Mar 2006
Posty: 75
Skąd: koszyce wlk/tarnów
Wysłany: 2006-06-28, 22:26   

thx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15