Otwarty przez: ETZ_PRORIDER 2018-08-22, 23:36 |
BING 84 - podsumowanie wiadomosci |
Autor |
Wiadomość |
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 392 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2017-03-07, 20:43
|
|
|
Tak już kiedyś o tym pisałem, ale czochu, jako chyba jedyny znalazł, przetestował i opisał przynajmniej rozwiązanie, ponoć jego eta idzie jak burza i ja w to wierzę Tyle że jego to 300cc a paliwo nie tylko dyszą główną dociera do cylindra. Rzuciłem okiem na ceny w sklepach ...ponad 500zł to już trochę drogawo jak za gaźnik co trwałością też nie grzeszy. W zeszłym roku za to instalowałem komuś Binga do ETZ 150 i już w łapach jest wyraźnie cięższy jakiś masywniejszy niż ten większy, regulacja prosta jak w bajce, osiągi też nie złe ale za krótko testowałem bo motocykl nie mój, no i trwałość ponoć ponad-przeciętna |
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-03-07, 23:11
|
|
|
Seba_830 napisał/a: | Z tego co pamiętam, z rozmowy w temacie, w którym był poruszany problem mniejszej mocy na bingu niż BVF wynikło, że dzieję się tak z powodu konstruowania tego gaźnika pod emzetki z fabrycznym dozownikiem. Mieszanki przepłynie mniej niż czystej benzyny, dlatego dysza główna jest za mała. | to tylko domysły, nigdzie nie jest tak napisane, kiedys na zlocie o tym dyskutowaliśmy. Po pierwsze Bing nie jest skonstruowany przez fabrykę mz ani do mz. Jest to firma ktora robi gaźniki różnego rodzaju a fabryka dopasowała go po upadku ify do mz-tek (co widac m.i.n po redukcji plastikowej założonej na gaźnik od strony filtra powietrza) bo bvf-a juz im sie widocznie nie opłacało produkować tylko kupic gotowe w tym wypadku najtańsze krajowe Bingi. Bo dobry gaźnik 30mm kosztuje ok 800zl np . Japoński mikuni. Tak wiec z gaźnikami Bing jest jak np z zaciskami brembo jest to firma osobna produkująca zaciski z ktorej korzysta większość marek. Exportowe wsk 175 również miały zakładane bingi fabrycznie które nie były przeciez specjalnie do nich produkowane. Reasumując Bing to prywatna firma i trzeba sobie gaźnik dobrać i go zwyczajnie dostroić. Wystarczy kupić Binga 84/30/110A zmienić dysze główną za 10zl i macie to samo co na ddr-owskim bvf-e. |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
Ostatnio zmieniony przez czochu 2017-03-08, 10:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2017-03-08, 07:05
|
|
|
czochu,
To podaj namiary na sklep w którym kupowałeś, rozmiar dyszy to 84/110/a- niektórym się to przyda - np mnie bo jeszcze mam jednego binga...
No i jeszcze ustawienia iglicy jakie stosujesz.
Ile Ci pali bing na tej dyszy - bo mi na fabrycznym ciężko było przekroczyć 5 l. |
_________________
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-03-08, 10:09
|
|
|
mczmok napisał/a: | czochu,
To podaj namiary na sklep w którym kupowałeś, rozmiar dyszy to 84/110/a- niektórym się to przyda - np mnie bo jeszcze mam jednego binga...
No i jeszcze ustawienia iglicy jakie stosujesz.
Ile Ci pali bing na tej dyszy - bo mi na fabrycznym ciężko było przekroczyć 5 l. |
To nie rozmiar dyszy tylko oznaczenie gaźnika do mz , troszkę pomyliłem oznaczenie ,które już w poście poprawiłem
Skoro na bvf-e spalanie oscylowało w granicach 5-6l to skoro na bingu spala 4-5l no to coś już daje nam do myślenia skoro moc jest niższa.
Po zmianie dyszy na taką spalanie wzrasta do poziomu bvf-a czyli 5-6l/100km a motocykl ma siłe w końcu jechać. Dodam że tłumik z tyłu suchy a świeca cegiełka , idealnie wypalona gdzie na fabrycznej bingowskiej była lekko bielawa . Już paru użytkowników na forum używa takiej dyszy w Bingu i po zmianie są bardzo zadowoleni
http://allegro.pl/dysza-g...6100527081.html tylko jest jeden zonk, dysza posiada drobniejszy gwint więc trzeba ją prze gwintować narzynką m6 , nie ma z tym problemu ponieważ mosiądz jest dość miękki.
Iglicy nie ruszasz , tylko zmieniasz dysze na mikuni 108 |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1683 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-08, 19:53
|
|
|
Napisz jeszcze jaki rozmiar narzynki jest potrzebny. |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-03-08, 20:57
|
|
|
Reich napisał/a: | Napisz jeszcze jaki rozmiar narzynki jest potrzebny. |
Dysza 108 m6 i trzeba ja przerobić narzynką m6 zwykłą o standardowym skoku |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-03-08, 23:53
|
|
|
Czyli zmiana skoku rozumiem? Da się to wkręcić normalnie? Generalnie jest zasada, że w granicach zarysu gwintu przy przegwintowywaniu np. na mniejszą średnicę nie powinno się zmieniać skoku, tzn. aby nowy gwint szedł w śladzie starego. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-03-09, 08:41
|
|
|
Tak o to chodzi. No niestety nie jest to zbyt profesjonalne ale gwint sie przerabia i jest calkiem niezły . Dysza sie normalnie wtedy wkręca, ma tak zrobione pare osob z forum i każdemu sie udalo to zrobic i jest ok |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-03-15, 17:41
|
|
|
czochu, Więc wychodzi że potrzebna nam jest narzynka M6x 1,0 czyli do gwintów metrycznych.
Mi się udało kupić oryginalną dysze Bing są różne wymiary tylko cena około 20zł ale w tym niemieckim sklepie który ma swój odpowiednik również w Polsce... ( pytajcie tam. Sprzedaje też na allegro)
http://www.ost2rad.com/MZ...-53-84--MZ.html
Dysze kupowałem pod gaźnik Bing 84/32/145 tam z kolei jest odwrotnie muszę dać mniejszą dyszę bo jest za duża.
Wiadomo mi że ten niemiec http://trophy-spocht.de/eifelheizers/mzetz300.html
go założył w swojej MZ ETZ 250 z rozwiertem na 300cm3 i dało się go zaadoptować. Na naszym forum znalazłem dwa tematy ale nic z tego nie wyszło. Może mi się uda.. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-03-16, 17:41
|
|
|
Marcin , dysza 120 powinna być dobra do tego binga bo seryjna jest 118. Ale to tylko domysły.Dysza Mikuni jest już sprawdzona i wiele osób na forum już na niej jeździ , a skoro każdy z tych osób mówił że jest o wiele lepiej , no to o czymś to świadczy
Sam Bing od początku produkcji był inny , pod inny króciec , tutaj porównanie
Pod króciec starego typu Bing 84 typ 84/30/110A
Pod Króciec nowego typu Bing 84 typ ??????????? stosowany od 92r. |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-03-25, 08:27
|
|
|
Tutaj macie filmik jak się tuninguje ten gaźnik. https://www.youtube.com/watch?v=yhCUih54zlg
czochu, drugi typ jak piszesz stosowany od 1992r w MZ ETZ Sakson 251/301 ma oznaczenie 84/30 / 110K tam właśnie zacisk jest na gaźniku jak w mojej MZ ETZ 150 |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
robson88
Motocykl: MZ TS 250/1
Wiek: 36 Dołączył: 12 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-04-18, 12:15
|
|
|
Jeżdżę TS 250/1 - przeczytałem wiele opinii o cudownym gaźniku Bing i w końcu po uskładaniu sporej kwoty 500zł stałem się jego posiadaczem.
Wcześniej jeździłem na BVF 30n2-3 oraz BVF 30n2-5 i były z nimi wieczne problemy z wolnymi obrotami - albo bardzo wysokie albo znowu za niskie - tak, że na światłach MZ notorycznie gasła.
Oryginalny króciec nie pasował - jest bardziej eliptyczny i trzeba go było pod Binga leciutko roztoczyć. Linki gazu i ssania okazały się za długie i trzeba było je skracać. Po pierwszym uruchomieniu MZ obroty szalały, więc konieczna okazała się regulacja. Metodą prób i błędów ustaliłem, że silnik pracuje najlepiej przy odkręconej małej śrubce o 1 obrót (jej całkowite zakręcenie nie powoduje u mnie zgaśnięcia silnika - chyba dziwne?). Kręcąc dużą śrubką ustawiłem jakoś wolne obroty i tu też coś ciekawego - nie da rady zejść z obrotami poniżej pewnego - i tak według mnie za wysokiego - poziomu. Można całkiem wykręcić tę śrubę, a silnik i tak będzie pracował na podwyższonych obrotach.
Iglica ustawiona była fabrycznie na 2 rowku od góry - po gwałtownym dodaniu gazu pojawiał się wyczuwalny 'muł'. Przesunąłem zapinkę na 3 rowek od góry i silnik wkręca się teraz dynamicznie.
Plusy to na pewno bardzo równa i stabilna praca silnika. MZ odpala na ssaniu od przysłowiowego strzała, podczas jazdy dynamicznie przyspiesza. Jedynie dziwią mnie te dość wysokie wolne obroty, których nie da się już skorygować. Jakieś pomysły? |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1683 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-04-18, 12:41
|
|
|
A dobrze jest uszczelnione połączenie kruciec gaźnik? Popsikaj na nie plakiem i zobacz czy obroty ruszą. |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-04-18, 15:07
|
|
|
Dokłądnie wygląda na to że wcina ci gdzieś lewe powietrze. Nawet cudowny gaźnik za milion złotych nie pomorze jak silnik nie jest zrobiony tak jak powinien |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2018-05-19, 22:51
|
|
|
Zrobiłem na bingu z większą dyszą ok 10tys. No i mogę coś powiedzieć. Silnik na biegu jalowym pracuje troszkę nerwowo jakby dostawał za mało paliwa , na średnich i wysokich super. Ale zawsze po jeździe wokół komina zjadalo mi świece, to samo ma lipton i Orion , zwyczajnie ten gaznik bez profesjonalnego wystrojenia bebechow nie nadaje się do mz. Założyłem bvf 30n3.1 i ze startu czuć że silnik pracuje bardzo miękko gdzie przy bingu przy żadnej regulacji nie udalo się uzyskać tego efektu. Kolor pomarańczowy świecy to bvf ... szkoda komentować |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2018-05-19, 23:26
|
|
|
Widzisz... Potwierdzasz to co pisałem już dawno temu.
Gaźnik to nie tylko dysza, iglica odpowiada za charakterystykę a do tego rurka emylsyjna.
A ustawić wszystko do kupy to najlepiej laboratorium.
Kilka osób miało okazję jechać teraz na moim motocyklu i wiedzą że chodzi jak 4t, pomimo tego że przepustnuca klekoce w mim DDR gaźniku. |
_________________
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-05-19, 23:41
|
|
|
Nie miałem styczności z bingiem ale jechałem kilkoma emzetkami z tym gaźnikiem. Trzyseta ogólną charakterystykę najlepiej osiąga na 30N3-1 jak wspomniał czochu. Mariusza trzyseta faktycznie ma charakterystykę czterotaktu, trza przyznać. U siebie w trzysecie mam też BVF i raczej nie zamienię go na binga. Chyba, że nagle skończy mi się ten gaźnik i nie będzie już innych na rynku. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-05-20, 10:19
|
|
|
Czochu , a co ze spalaniem na bingu z większa dyszą w porównaniu do BVF ? |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2018-05-20, 14:37
|
|
|
Na bingu w trasie bez wiatru zkuframi 5.5-6.8 pod wiatr z żaglem |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Martini55
Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 286 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2018-05-20, 16:47
|
|
|
Pozwólcie, że się wtrącę U mnie na BINGU 84 świeca miała kolor piaskowy, wręcz idealny. Nigdy nie miałem z nim żadnych problemów. MZ dobrze się wkręcała na obroty. Na biegu jałowym też bardzo dobrze pracowała. Spalanie miałem na granicy 4,5 -5L / 100km. Jedynie co zauważyłem, to było to, że silnik się bardziej nagrzewał ale nie wiem czy to czasami węgierski tłumik nie był tego przyczyną. Po mojemu BING jest spoko i jak ktoś ma kasę, to sobie może go kupić. Moje doświadczenia z tym gaźnikiem są na DUZY + |
|
|
|
|
|