» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
MZ ETZ 250 po remoncie nie wkręca się na wysokie obroty
Autor Wiadomość
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 7
Wysłany: 2019-06-21, 22:34   MZ ETZ 250 po remoncie nie wkręca się na wysokie obroty

Witam.
Po remoncie ETZ 250 (ze starego silnika zostało tak naprawdę tylko kilka części) MZ nie wkręca się na wysokie obroty. Na wolnych silnik bardzo ładnie i równo pracuje, można normalnie ruszyć z miejsca i przyspiesza, ale przy około 4-5 tys. zaczyna się dusić. Silnik odpala od kopa.
Gaźnik to BVF 30N3-1 i regulowałem go wg. TEJ INSTRUKCJI Z FORUM. W mz zamontowano zapłon CDI.
Czy mam kombinować coś z zapłonem czy próbować zmienić położenie iglicy?
Mam też chińską kopię gaźnika BING 84 (kupione na aliexpress za około 180zł), czy ten gaźnik będzie lepszym wyborem czy pozostać przy BVF i próbować go ustawić?
MZ już praktycznie gotowa do pierwszego przeglądu, zostało tylko kilka pierdół no i ten problem z obrotami.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Słowik 2019-06-22, 06:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
GRU ETZ 125 


Motocykl: Ciągle za mało
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 111
Skąd: Londyn/Wroclaw
Wysłany: 2019-06-21, 22:55   

Ja bym próbował z BVFem, na temat tej podróbki są różne opinie ale co orginał to orginał.
Myślę, źe poprawne ustawienie iglicy i poziomu paliwa w komorze pływaka powinno rozwiązać problem.
 
     
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 7
Wysłany: 2019-06-22, 07:08   

GRU ETZ 125 napisał/a:
(...)poprawne ustawienie iglicy i poziomu paliwa w komorze pływaka powinno rozwiązać problem.

Z tego co wiem, to iglica ma wpływ na pracę silnika na "środku". Spróbuję dzisiaj ustawić iglicę w połowie, teraz chyba jest opuszczona niżej.
A jeśli chodzi o poziom paliwa w komorze to powinienem dać więcej czy mniej? Nie mogę nigdzie znaleźć serwisówki do BVF 30N3-1.
 
     
GRU ETZ 125 


Motocykl: Ciągle za mało
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 111
Skąd: Londyn/Wroclaw
Wysłany: 2019-06-22, 11:29   

Iglica reguluje skład mieszanki w całym zakresie powyżej wolnych obrotów.
Wygląda mi to na deficyt paliwa w mieszance, najpierw podnieś iglicę o ząbek i sprawdź jak się zachowuje. Nie rób wszystkiego na raz, bo nigdy nie dojdziesz do ładu.
Poziom może być OK, bo jak jest za niski, to poprostu odcina a nie muli.
 
     
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 7
Wysłany: 2019-06-22, 14:29   

Ok spróbowałem najpierw z iglicą, w pewnym momencie było już trochę lepiej, zrobiła się dużo bardziej zrywna ale mimo wszystko pod koniec zakresu obrotów zamulała.
Nagrałem filmik żeby lepiej zobrazować o co chodzi, być może więcej wyjaśni niż post na forum: LINK
Spróbuję jeszcze później z bingiem jak silnik ostygnie. Pojadę chyba mimo wszystko na diagnostykę (MZ jeszcze nie jest zarejestrowana po sprowadzeniu), nie powinni się tego czepiać. Co nie zmienia faktu, że poprawnej regulacji i tak trzeba w końcu dokonać
 
     
GRU ETZ 125 


Motocykl: Ciągle za mało
Wiek: 46
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 111
Skąd: Londyn/Wroclaw
Wysłany: 2019-06-22, 15:28   

Hmm. Może spróbuj jeszcze podnieść poziom paliwa, A zanim to zrobisz to sprawdź czy wszystko masz drożne od zbiornika, przez kranik aż do gaźnika, jeśli masz filtr paliwa to go wyrzuć, zmień świecę, sprawdź przewód WN na przebicia, kończą mi się pomysły, może ktoś jeszcze się wypowie :?:
 
     
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 7
Wysłany: 2019-06-22, 15:37   

Założyłem gaźnik BING 84 i praca silnika jest identyczna. Teraz rozkmina, skoro na 2 różnych gaźnikach jest ten sam problem, to może nie leży on wcale w gaźniku?
Zastanawiam się w takim razie co to może być, w silniku wszystkie uszczelniacze są nowe, jest nowy wał korbowy, tłok, cylinder. Uszczelki oczywiście nowe. Filtr powietrza nowy. Uszczelki pod króciec: papier-ebonit-papier. Wszystkie przewody są nowe (zarówno elektryka jak i zapłon).
Ręce opadają :smile:
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 28
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4097
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-06-22, 22:43   

A po co założyłeś CDI? Czy alternator trójfazowy nie daje rady doładować Twojego akumulatora? Czy nie dajesz sobie rady z ustawieniem zapłonu?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Wiek: 43
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 375
Skąd: okolica zawiercia
Wysłany: 2019-06-22, 23:25   

Podmień moduł,bo te chińskie badziewia za pare złotych tak mają że iskra albo jest albo jej niema i nawet konstruktor modułu nie wie dlaczego.Do cdi fajnie mieć lampę stroboskopową,żeby móc skontrolować wyprzedzenie zapłonu i wogule czy jest iskra w momencie przerywania silnika.

'
_________________
Tam gdzie kończy się rozsądek,zaczyna się pasja.
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 7
Wysłany: 2019-06-24, 21:30   

Ok sprawa rozwiązana. Okazało się, że przyczyną była błahostka - ta guma która łączy gaźnik z lewym boczkiem (czyli filtrem powietrza) podczas wkładania zagięła się w środku. Przez to silnik dostawał mniej powietrza. Uciąłem trochę tą gumę od strony filtra i już jest ok, teraz tylko porządnie wyregulować gaźnik.
Temat do zamknięcia, dzięki.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 32
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6449
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-06-25, 20:11   

Słowik napisał/a:
Uciąłem trochę tą gumę od strony filtra i już jest ok, teraz tylko porządnie wyregulować gaźnik.


Ucinając gumę skróciłeś dolot i tym samym zmieniłeś charakterystykę pracy silnika. Cały układ dolotowo-wylotowy jest precyzyjnie wyliczony i każda zmiana odbija się na osiągach silnika. Nawet po założeniu gumy od 251 do 250 albo odwrotnie jest różnica w pracy silnika i wychodzeniu z niskich obrotów lub też mocy na wysokich.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 21
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1540
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2019-06-25, 21:00   

Słowik, posłuchaj kosiora , moja Mz po odnowieniu ramy miała problem z przekroczeniem 100 km/h, długo z tym walczyłem i okazało się, że problemem była współczesna uszczelka airboxa wykonana z jakiegoś gąbkowego materiału. Po docięciu uszczelki z gambitu ETZ-ta odżyła.
 
 
     
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 7
Wysłany: 2019-06-26, 16:54   

W sumie to nie pomyślałem o tym. Dzisiaj dopiero zarejestrowałem MZ i będę mógł pojeździć w innym miejscu niż dookoła garażu, a gumę zamówię nową i sprawdzę czy faktycznie jest różnica w pracy silnika. Dam znać jakie efekty.

Seba_830 napisał/a:
Słowik, posłuchaj kosiora , moja Mz po odnowieniu ramy miała problem z przekroczeniem 100 km/h, długo z tym walczyłem i okazało się, że problemem była współczesna uszczelka airboxa wykonana z jakiegoś gąbkowego materiału. Po docięciu uszczelki z gambitu ETZ-ta odżyła.


Masz na myśli tą uszczelkę poprzez którą łączy się prawy boczek z tą obudową filtra w ramie?
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 21
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1540
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2019-06-26, 18:12   

Chodzi o tą, która jest na połączeniu lewego boczka i elementu, w którym umieszczony jest filtr powietrza
 
 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Wiek: 53
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 308
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-27, 08:41   

Słowik napisał/a:
W sumie to nie pomyślałem o tym. Dzisiaj dopiero zarejestrowałem MZ i będę mógł pojeździć w innym miejscu niż dookoła garażu, a gumę zamówię nową i sprawdzę czy faktycznie jest różnica w pracy silnika. Dam znać jakie efekty.

Seba_830 napisał/a:
Słowik, posłuchaj kosiora , moja Mz po odnowieniu ramy miała problem z przekroczeniem 100 km/h, długo z tym walczyłem i okazało się, że problemem była współczesna uszczelka airboxa wykonana z jakiegoś gąbkowego materiału. Po docięciu uszczelki z gambitu ETZ-ta odżyła.


Masz na myśli tą uszczelkę poprzez którą łączy się prawy boczek z tą obudową filtra w ramie?

Filtr jest umieszczony w lewym boczku.
No chyba , że piszesz o Trophy... :roll:
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA
 
     
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 7
Wysłany: 2019-06-27, 20:46   

Tak, oczywiście o lewy boczek mi chodziło, freudowskie przejęzyczenie :)
Tak powyżej 6tys. MZta trochę zamula, jutro przyjdzie nowa guma i będę testował.
 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Wiek: 53
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 308
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-28, 08:10   

Przyczyna może tkwić w CDI. :roll:
To już któryś znany mi przypadek,że zapłon CDI po prostu " nie nadąża " ...Chyba coś z mapami zapłonu.
Ale niech się wypowiedzą specjaliści od zapłonów.
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA
 
     
Słowik 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018
Posty: 7
Wysłany: 2019-06-30, 21:39   

Założyłem nową gumę (gaźnik-filtr powietrza) i gaźnik BVF 30n3-1. Jest lepiej, silnik wkręca się na wysokie obroty i MZ dość fajnie przyspiesza. Nie mam skali porównawczej bo nigdy nie jeździłem inną a przed remontem nie była na chodzie. Natomiast mam problem z regulacją gaźnika, być może zapłon trzeba inaczej ustawić, ale z tym to już chyba pojadę do fachowca żeby sprawdził lampą.
Podsumowując, przyczyną tego, że silnik tak zamulał na wysokich obrotach była zagięta guma w prawym boczku - silnik dostawał za mało powietrza.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14