Ustawianie poziomu paliwa w BVF 28N1-1 wg. serwisówki |
Autor |
Wiadomość |
sami
Motocykl: MZ ES 250 Trophy
Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 40 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-12-17, 00:30 Ustawianie poziomu paliwa w BVF 28N1-1 wg. serwisówki
|
|
|
Cześć.
Kupiłem zestaw regeneracyjny do gaźnika 28N1-1 oraz pływak (podobno DDR orginał). Niestety pływak wyciągnięty z pudełeczka nie był fabrycznie ustawiony, zatem wziąłem się za ustawianie pozycji pływaka: dolnej 27+1 i górnej 34+1. Ustawiłem, postawiłem w pudełeczku z pleksy, leje paliwo i konsternacja - paliwo za wysoko jakieś 4-5mm. No to ustawiłem wymiar górny i dolny w górnej granicy na 35 i 28, leje paliwo i nadal za wysoko z 3mm. Potem jeszcze zrobiłem kilka prób starając się zachować wymiary z serwisówki, ale max co osiągnąłem to 2mm za wysoki poziom. Ostatecznie zmieniłem kształt blaszki dociskającej zaworek zamykający dopływ na bardziej płaski i wymiar przy którym osiągnąłem poprawny poziom to 29,5mm. Nie miałem zamontowanej obsady dyszy iglicy i mam starą uszczelkę pod dyszą z zaworkiem, tyle z anomalii.
Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów co może być przyczyną? Czy może tak zostać?
Fotki poniżej. Z góry dzięki za rady. |
|
|
|
|
hubert.janowski
Motocykl: Mz etz 150
Dołączył: 17 Paź 2019 Posty: 21
|
Wysłany: 2019-12-17, 08:26 Re: Ustawianie poziomu paliwa w BVF 28N1-1 wg. serwisówki
|
|
|
sami napisał/a: | Cześć.
Kupiłem zestaw regeneracyjny do gaźnika 28N1-1 oraz pływak (podobno DDR orginał). Niestety pływak wyciągnięty z pudełeczka nie był fabrycznie ustawiony, zatem wziąłem się za ustawianie pozycji pływaka: dolnej 27+1 i górnej 34+1. Ustawiłem, postawiłem w pudełeczku z pleksy, leje paliwo i konsternacja - paliwo za wysoko jakieś 4-5mm. No to ustawiłem wymiar górny i dolny w górnej granicy na 35 i 28, leje paliwo i nadal za wysoko z 3mm. Potem jeszcze zrobiłem kilka prób starając się zachować wymiary z serwisówki, ale max co osiągnąłem to 2mm za wysoki poziom. Ostatecznie zmieniłem kształt blaszki dociskającej zaworek zamykający dopływ na bardziej płaski i wymiar przy którym osiągnąłem poprawny poziom to 29,5mm. Nie miałem zamontowanej obsady dyszy iglicy i mam starą uszczelkę pod dyszą z zaworkiem, tyle z anomalii.
Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów co może być przyczyną? Czy może tak zostać?
Fotki poniżej. Z góry dzięki za rady. |
to wszystko zależy od pływaka jedne tak drugie tak wykonane niestety. u mnie było to samo w 24n2-2. ustawiłem według serwisówki i było żle więc ustawiłem metodą podginania pływaka |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 392 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2019-12-17, 08:26
|
|
|
Jeśli masz już odpowiedni poziom to może tak zostać. Nie patrz na suche dane z książek, ja nigdy nie stosowałem wymiarów dla pływaków, gdyż te zawsze już były doginane i przeginane. Liczy się tylko poziom paliwa w komorze i droga pływaka, jak pamiętam min. 6-7mm.
sami napisał/a: | Ostatecznie zmieniłem kształt blaszki dociskającej zaworek zamykający dopływ na bardziej płaski |
Nie powinieneś tego robić chyba że wcześniej była źle dogięta, może to wpłynąć na przepływ. Regulację przeprowadza się doginając/odginając RAMIONA pływaka. |
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
sami
Motocykl: MZ ES 250 Trophy
Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 40 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-12-17, 19:10
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi. Podejmę jeszcze jedną próbę z pływakiem od ETZ/TS, bardzo podobny jest. Może się pozytywnie zaskoczę. Znalazłem też odpowiednią podkładkę fibrową 1,5mm, więc dysza z zaworkiem będzie bardziej wystawać. Dam znać co mi wyszło. |
|
|
|
|
sami
Motocykl: MZ ES 250 Trophy
Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 40 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-12-22, 16:58
|
|
|
Udało się ustawić prawidłowy poziom z pływakiem od ETZ/TS. Bez ingerencji w kształt ramion pływaków i kształt blaszki dociskającej zaworek, a jedynie w jego pozycję celem regulacji wymiaru 27+1. Okazało się, że grubość podkładki fibrowej pod korpus zaworu iglicy pływaka ma tu duże znaczenie. W serwisówce wymagają, żeby podkładka miała 1,5mm i taką musiałem sobie dorobić, bo nie szło kupić w Poznaniu. Kupiłem w markecie zestaw naprawczy do kranów za 3 zł, gdzie m.in. była taka trochę większa podkładka fibrowa i musiałem ją trochę stoczyć z zewnątrz do 14mm i wewnątrz do 10mm. Wyszło mi, że trzeba ustawić bliżej wymiaru 28mm, bo przy 27mm poziom jest trochę za wysoki. Na krytyczną uwagę zasługuje fakt, iż w zestawie naprawczym gaźnika 28N1-1 grubości podkładek i uszczelek nie są prawidłowe, dodając do tego wysoką cenę zestawu ~120zł - całość zakrawa na kpinę. Ktoś kto złoży gaźnik na takim zestawie bez dokładnego sprawdzenia poziomu paliwa będzie miał za wysoki poziom paliwa w komorze. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
|