ETZ 250 gaśnie po kilku minutach |
Autor |
Wiadomość |
jammm
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2019 Posty: 18 Skąd: 96-512
|
Wysłany: 2020-06-07, 17:12 ETZ 250 gaśnie po kilku minutach
|
|
|
Dzień dobry.
Jak w temacie ETZ odpala tylko po długim postoju, silnik pracuje jakieś 5-10 mitut prawidłowo następnie stopniowo słabnie traci wolne obroty, gaśnie i nie daje sie uruchomić, aż solidnie ostygnie. Po tych kilku minutach cylinder jest tak nagrzany, ze nie mogę nawet zbliżyć ręki do niego.
ETZ ma przejechane od remontu ok. 7000 km właściwie bez dotykania.
Wyczyściłem porządnie gaźnik(BFV 30n3-1), sprawdziłem poziom paliwa (prawidłowy), założyłem inny wirnik i krzywke, bo poprzednia mogła mieć minimalne bicie. Nie pomogło, to samo. Zamontowałem w końcu CDI od pana Raxo to samo.
Podejrzewam pęknięte pierścienie, ale chciałem sie poradzić zanim zdejme cylinder, może ktoś miał podobny problem. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 766 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2020-06-07, 21:58
|
|
|
Cewka mogła paść. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5285 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-06-07, 22:01
|
|
|
Najprościej to odkręć kolanko i spójrz przez okno wydechowe, czy pierścienie na miejscu i czy na tłoku nie ma rys itp. Jak w 150-tce mi rozwaliło pierścienie to dało się jechać ale była bardzo słaba i również strasznie się grzała i do tego nie trzymała wolnych obrotów co było normalne w tym przypadku bo nie było odpowiedniego ciśnienia sprężania. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 766 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2020-06-09, 10:24
|
|
|
A na świecy nie masz za ubogiego spalania ? jeśli tak to zwiększ dawkę na iglicy, zwiększy chłodzenie układu. |
|
|
|
|
jammm
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2019 Posty: 18 Skąd: 96-512
|
Wysłany: 2020-06-09, 22:10
|
|
|
Ogladałem dzisiaj tłok i pierścienie(wyglądają OK) przez wydech. Ale na łączeniu kolana z tłumikiem znalazłem dość dużo brązowego oleju(używam czerwonego Orlena), świeca jest czarna, myślałem że dlatego, że pracuje tylko pare minut, ale za motorem podłoga w garażu jest w tłuste kropki.Czy to być może uszczelniacz od sprzęgła? Jeśli tak to dlaczego sie tak szybko grzeje? |
|
|
|
|
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 874 Skąd: Szczejkowice
|
Wysłany: 2020-06-10, 09:47
|
|
|
Nie lubię się wtrącać ale spróbuj odpalić z odkręconym korkiem paliwa.
kiedyś przywiozłem se fajny korek ale mz gasła po przejechaniu km,po odkręceniu korka było słychać charakterystyczny dźwięk zasysania powietrza. |
_________________ mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X |
|
|
|
|
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 874 Skąd: Szczejkowice
|
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 475 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
jammm
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2019 Posty: 18 Skąd: 96-512
|
Wysłany: 2020-06-10, 22:34
|
|
|
Głupiej powoli. Do wtorku przerwa, na spotem wszystko po kolei jeszcze raz przepatrze. Dam znać jak coś wylezie. Dzięki za sugestie. |
|
|
|
|
jammm
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2019 Posty: 18 Skąd: 96-512
|
Wysłany: 2020-06-22, 06:21
|
|
|
Problem rozwiązany. Przy składaniu gaźnika po czyszczeniu komorę pływakowa uszczelnień sylikonem bo uszczelka trochę skrachciala .Zapełniły się dysze i stąd nadmierne nagrzewanie i większości kłopotów.Dziekuje za pomoc |
|
|
|
|
|