Przesunięty przez: kosior30 2021-01-12, 19:08 |
MZ TS 250 jedzie do tyłu |
Autor |
Wiadomość |
motoman125
Motocykl: MZ TS 250 1974
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 15 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-01-12, 05:31 MZ TS 250 jedzie do tyłu
|
|
|
Witam, posiadam Ts 250 z 74r. Silnik 4 biegowy (jest na świeżo po kapitalce). Pojawił się problem tego typu że po odpaleniu i włączeniu biegu motocykl lubi złapać lewe obroty i pojechać do tyłu. Z tego co wyczytałem tutaj na forum powodem prawdopodobnie jest za wczesny zapłon. Rozumiem że mam cały zapłon przestawić w prawo i od nowa ustawić odległość przed GMP oraz przerwę na "kowadełku". Może ktoś mi powiedzieć:
1. O ile mam przesunąć zapłon?
2. Jaka odległość przed GMP?(tutaj już nie pamiętam czy to było przed czy za)
3. Jaka przerwa na " kowadełku"?
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
Rafal1480
Rafal
Motocykl: MZ ETZ 250e
Wiek: 42 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 231 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-01-12, 08:41
|
|
|
1 zapłon trzeba przestawić tak żeby było dobrze
2 iskra około 2.75mm przed gmp
3 przerwa około 3.5mm |
_________________ - niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
|
|
|
|
|
diimon [Usunięty]
|
Wysłany: 2021-01-12, 08:46
|
|
|
3. Przerwa na styku platynek powinna wynosić 0,3 mm |
|
|
|
|
Rafal1480
Rafal
Motocykl: MZ ETZ 250e
Wiek: 42 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 231 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-01-12, 08:49
|
|
|
Tak Diimon, mój błąd miało być 0,3mm-0,4mm |
_________________ - niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
|
|
|
|
|
motoman125
Motocykl: MZ TS 250 1974
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 15 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-01-12, 09:45
|
|
|
Do ustawienia GMP mam takie urządzonko z miarką mm, wkręcam go w miejsce świecy. Ale chyba w tej głowicy nie zda egzaminu bo świeca idzie w niej pod kątem :/
Co do przestawiania zapłonu... Mniej więcej o ile się przestawia? 2cm, 1cm do przodu? Czy raczej 1mm, 2mm? |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2021-01-12, 16:52
|
|
|
Tak się nie da. Weź nawet gwoździa i zaznacz na nim gmp, dodaj do wysokość i wymaganą wartość i ustaw w ten sposób zapłon.
Przy skośnej głowicy poprawkę na pomiar możesz zrobić korzystajac z równania pitagorasa. Możesz też zdemontować głowicę i w takim stanie ustawić bez poprawek. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-01-12, 19:45
|
|
|
halcik, można jeszcze odkręcić kolanko od cylindra i sugerować się przesunięciem tłoka w oknie. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
pzet
Motocykl: Mz ts 250/1
Wiek: 49 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 259 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 2021-01-12, 20:03
|
|
|
Witam widzę że wiele osób ma problemy z ustawieniem tłoka w silniku ze skośnym otworem na świecę. ja osobiście korzystam z przyrządu opisanego w książce ,,Jeżdżę motocyklem mz" i świetnie sie sprawdza nie tylko w ts-ce cztero biegowej ,ale i piecio biegowej czy trophy |
|
|
|
|
|