Jaki kompresor do warsztatu? |
Autor |
Wiadomość |
MarcinOS.W
łogień na tłok!
Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 132 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2020-04-11, 18:13 Jaki kompresor do warsztatu?
|
|
|
Witam, szukam kompresora do przydomowego warsztatu, głównie chodzi mi o producenta, jakie są warte uznania, a jakie lepiej omijać. Do tej pory miałem sprężarke ABAC i dawała rade ale jest już zużyta, remont nie wchodzi w grę, butla chyba 100l. Teraz szukam czegoś z butla 200l, kompresor będzie używany do malowania przyczep, przedmuchiwania maszyn rolniczych, mam też piaskarke syfonową samodzielnie wykonaną i fajnie żeby z nią też współpracował. Teraz mam drugie pytanie, czy kupować wyłącznie nową czy można też poszukać takiego sprzętu z rynku wtórnego, znalazłem niedaleko miejsca zamieszkania taki kompresor cena 1900 gość powiedział że nowa kosztowała 3600 i niby była mało używana oto link do aukcji. https://www.olx.pl/oferta...28-IDEij4X.html |
_________________ "A ja co wolę, już chyba wiecie. Ja wolę jazdę na ETeeZeciee..."
Więcej na temat mojej ETeZety => TUTAJ |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 762 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1682 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2020-04-11, 23:36
|
|
|
Ten z Kalisza ma trochę małą wydajność jeśli chcesz piaskować. Ogólnie szukałbym Kupczaka, według mnie najlepsza jakość z przedziału racjonalnych cen. |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1256 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2020-04-12, 01:34
|
|
|
Cytat: | Ogólnie szukałbym Kupczaka |
Kupczak to buty, sprężarki to Kupczyk. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-04-12, 10:54
|
|
|
Polecam Walter. Ja mam dwu tłokowy butla 270l. Mam około 10lat. Kupiłem nowy (wtedy byłem przy kasie), koszt większy od ,,Kupczyka". U mnie w sezonie nie ma lekko i daje rade (obsługuje wulkanizację). Kupując sprawdzałem parametry (wydajność litry/min.), dane katalogowe nie są miarodajne, nie wiem jak to jest liczone - chodzi o to że niektóre kompresory ,,dobrze dmuchają" do 5atm. a osiągnięcie 10atm. na butli sprawia im problem (wydłużony czas pracy) przy piaskarce ma to kolosalne znaczenie - duże zapotrzebowanie przy wysokim ciśnieniu pracy. Miarodajny jest czas jaki potrzebuje kompresor do osiągnięcia 10atm na butli o określonej pojemności (wpływ ma też moc silnika). Wożę towar wulkanizatorom więc sprawdzałem z zegarkiem w ręku. Najlepiej wypadły kompresory śrubowe (ceny dla mnie kosmiczne), z tłokowych Walter był ,,szybszy" od Kupczyka (też polecam). W wielu serwisach dalej pracują stare kompresory dwu tłokowe z lat 70-tych, są wolniejsze , ale nie do zajechania. Dla majsterkowiczów można rozważyć zakup taniego marketowego kompresora - przy okazjonalnym użytkowaniu też dają radę, można dołożyć dodatkową butlę (ograniczy to spadek ciśnienia), trwałość tych kompresorów jest niewątpliwie niższa - jak i cena.
Istotna jest obsługa - wymiana oleju, filtrów powietrza, spuszczanie wody z zbiornika. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
MarcinOS.W
łogień na tłok!
Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 132 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2020-04-12, 10:56
|
|
|
Teraz to mam dopiero namieszane hehe czyli tego co podałem używanego to lepiej nie ruszać, Wolf, zobaczę jeszcze w olmecie może coś tam mają w dobrych pieniądzach, mam jeszcze u nich rabat. Na Allegro jest duży wybór tylko żeby nie trafić na jakąś mine...
romanETZ, a spotkałeś się z firmą airpress? Mam możliwość wypróbowania i zmierzenia czasu tego używanego kompresora co podałem w pierwszym poście |
_________________ "A ja co wolę, już chyba wiecie. Ja wolę jazdę na ETeeZeciee..."
Więcej na temat mojej ETeZety => TUTAJ |
Ostatnio zmieniony przez MarcinOS.W 2020-04-12, 11:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-04-12, 11:07
|
|
|
Można kupić używany , ale nie zużyty. Wizualnie nie do poznania - jeśli kompresor stoi w oddzielnym pomieszczeniu wygląda jak nowy, a jak sprzedawca wlał gęstszego oleju to i praca nie będzie nadmiernie głośna. Czas nabijania butli zmierzysz, ale skąd będziesz wiedział ile ma nowy. Kup nowy - to inwestycja na lata (gwarancja) i wiesz że nie chodził 10h/dzień |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
MarcinOS.W
łogień na tłok!
Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 132 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-04-12, 11:47
|
|
|
Teraz nie zwracam uwagi co mają w serwisach (są w innych pomieszczeniach ze względu na hałas), byłem ,,expertem" jak ja kupowałem, wtedy takiego nie widziałem, mam wrażenie że te allegrowe i marketowe kompresory wykorzystują tylko kilka typów sprężarek pod wieloma nazwami i w wielu konfiguracjach osprzętu i butli. Jeżeli nie będzie u Ciebie kompresor pracował kilka godz. dziennie to kup nowy, z tańszych , z serwisem blisko domu, z gwarancją nie rok, tylko 2 lub 3lata. Poczytaj opinie użytkowników, a po zakupie intensywnie używaj, dla sprawdzenia, i ewentualnej reklamacji.
W poście Wolfa - niektóre kompresory są testowane tak jak ja to robiłem przed laty (czas nabicia butli) - zwróć na to uwagę. Powodzenia. Jak zakupisz, posprawdzasz, napisz - twoja opinia może być dla kogoś pomocna
Zwracaj też uwagę na moc silnika - dobra wydajna sprężarka wcale nie musi mieć 8kW - ceny energii coraz wyższe, przy kilku maszynach ma to znaczenie i ze względu na kasę, jak i obciążenie instalacji. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5283 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-04-12, 11:58
|
|
|
Kupczyk to chińskie kompresory, składane w PL z chinskich części. Często trafiają do mnie na serwis. Tylko jedna rzecz różni je od rasowej Chiny. Przewód z kompresora do zbiornika jest miedziany w 100% a nie aluminiowy pomiedziowany. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-04-12, 12:19
|
|
|
ETZ_PRORIDER, Nie Chińskie to tylko MZety Walter niestety też część podzespołów robi w Chinach (info od przedstawiciela z Łodzi z przed 10 lat jak kupowałem). |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
MarcinOS.W
łogień na tłok!
Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 132 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2020-04-12, 12:45
|
|
|
A może lepiej zamiast 200l to 100l ale z wydajniejszym kompresorem? Bo od zera taka krowę nabić to też trochę jest, widziałem że przeważnie silniki 2,2kW montują. Kurde sam już mam namieszane, ten airpress ma 3 lata gwarancji czyli jeszcze rok jest... |
_________________ "A ja co wolę, już chyba wiecie. Ja wolę jazdę na ETeeZeciee..."
Więcej na temat mojej ETeZety => TUTAJ |
|
|
|
|
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 871 Skąd: Szczejkowice
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2021-10-01, 11:15
|
|
|
Witaj Według mnie 50l to mało mi czasem nie starcza 150l jeszcze ten klucz pneumatyczny... szukał bym najmniej 100l. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5283 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-10-01, 11:23
|
|
|
tomek@1966, Wszystko zależy od tego jakie masz odbiorniki. U siebie mam 24l kompresor i działam na nim kluczem pneumatycznym, pistoletem lakierniczym, dmuchawką i ropownicą. Moją zieloną 250 sam całą malowałem pistoletem HVLP i dawał idealnie sobie z tym radę. Jeśli piszesz drobne malowanie to zaliczam do tego całą MZ. Bo nie oszukujmy się, MZ ma małe elementy. Taki kompresor z pistoletem HVLP potrafi ładnie pomalować każdy element MZ. Klucz pneumatyczny mam 400Nm i daje rade odkręcić koło w samochodzie, aczkolwiek kompresor załączy się raz na jedno koło. Jeśli zamierzasz dużo używać pneumanta, to bierz 50l na 2 cylindrach. Z perspektywy czasu wziąłbym może 50al ale na 2 tłokach. Bo jedno tłokowe 50L mają takie same sprężarki jak 24l. Patrz też na wydajność zasysu powietrza. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
Ostatnio zmieniony przez ETZ_PRORIDER 2021-10-01, 17:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 871 Skąd: Szczejkowice
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5283 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-10-01, 17:40
|
|
|
Aż za dużo szczerze mówiąc ale jak będziesz malował swoją panterę co mas, za garażem to wystarczy w zupełności |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7513 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2021-10-01, 20:01
|
|
|
Klucz pneumatyczny to przeżytek, elektryki i to nawet akumulatorowe są teraz takie jebutne, że szok. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2021-10-01, 20:33
|
|
|
kosior30, Też doszedłem do tego wniosku. Wąż ogranicza swobodę ruchu i w jakieś zakamarki może być ciężko wejść.
Poczytałem opinie o tym kompresorze i wyszło tak ma kłopot z rozruchem. Bywa nieszczelny na połaczeniach które zresztą prawdopodobnie od drgan pękają ( sa zdjęcia) No i należy mieć przygotowaną instalację elektryczną ( są spadki napięcia typowe gdy podłącza się silnik o dużej mocy jednofazowy) pod niego czyli kable 3x2,5mm a w skrzynce bezpiecznik 20A o charakterystyce D ( zwłoczny, ciężki rozruch)
W skrócie szukałbym innego... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 871 Skąd: Szczejkowice
|
|
|
|
|
|