» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:12
Silnik - ciepły nie chce zapalić / regulacja obr - MZ TS 150
Autor Wiadomość
GacekSSJ4 

Motocykl: MZ TS 150
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 3
Skąd: Konstancin
Wysłany: 2006-07-07, 21:57   Silnik - ciepły nie chce zapalić / regulacja obr - MZ TS 150

Otóż jak w temacie, mam kilka problemów. Motor MZ TS 150

1. Na początku jak go odpalałem to wchodził odrazu na wysokie obroty, teraz wyregulowalem troche gaźnik i siedzi na okolo 2-3 tys. Ale jak dodam gazu to potem już nie spada spowrotem tylko staje albo spada bardzo wolno.

2. Jak jest zimny to zapala z kopa odrazu, jak sie troche nagrzeje to niechce zapalić.

3. Jak próbuje ruszyć to gaśnie :P

Nieznam sie na motorach jeszcze za bardzo ( tydzien temu nie wiedziałem gdzie jest gaźnik ) więc proszę o wyrozumiałość i łopatologiczne tłumaczenie, :)

Z góry dzięx :D
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-13, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
mati1700 

Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-07-07, 22:04   

to tak
po 1 moze ci sie zacinac linka od gazy lub przepustnica, nasmaruj linke a przepustice przeczysc,
po 2 tu moze byc kilka problemów ale zacznij od swiecy czy ma odpowiednia ciepłote, moze dostawac przebicia jak sie na grzeje, ja tak mialem :)
po 3 tu to niewiem moze to byc wina swiecy, ale opisz dokladnie co sie dzieje kicha w gaznik strzela z rury czy co?

opisz dokładniej co sie dzieje
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-07, 22:21   

miałem dokładnie to samo, chodziaz moze nadal mam :-P :-(
a jest to lewe powietrze na simeringu od strony prądnicy
 
     
GacekSSJ4 

Motocykl: MZ TS 150
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 3
Skąd: Konstancin
Wysłany: 2006-07-07, 22:45   

Znaczy.. z kadś strzela.. ale nie potrafie zlokalizować z kąd. mam wrażenie że ta część co w niej tłok jest jest nie skrecona do końca, albo gdzieś indziej ucieka.. w sumie to rozebrałem silnika połowe i niemiałem silikonu żeby go uszczelnić. moze to to.. AA i jeszcze jest za duzo oleju w benzynie... właściciel od ktorego dostałem motor po pijaku chyba mieszał i strasznie kopci.
 
     
Bartas 
Turysta

Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 403
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2006-07-07, 22:58   

Zrob normalna mieszanke i wlej do baku, jak nie uszczelniles dobrze to moze lapac powietrze. Odnosnie strzelania- strzal w tlumik jest bardzo charakterystyczny- glosny, jakby ktos strzelal z broni :mrgreen: strzal w gaznik jest przytlumiony. Mowisz ze moto zimne odpala od razu- wez sprawdz czy masz odpowiednio wyregolowana linke ssania- w 251 mialem ja za mocno naciagnieta i objawy byly takie same. Najlepiej sobie odlacz ssanie przy dzwigni na kierownicy, jak bedzie ok to masz juz po problemie.

[ Dodano: 2006-07-07, 22:59 ]
Ta czesc, w ktorej pracuje tlok to cylinder. A to, w co wkrecasz swiece to glowica. Jezeli masz ja luzna to ja dokrec, pamietaj zeby sruby dokrecac na krzyz.
_________________
Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego
 
 
     
GacekSSJ4 

Motocykl: MZ TS 150
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 3
Skąd: Konstancin
Wysłany: 2006-07-07, 23:04   

Linka ssania mówisz... ten tłoczek od linki ssania był lutowany z tego co widziałem. A strzela tez jakoś dziwnie... może najpierw zrobie dobrą mieszankę itp.. sprubuje wyregulować gaźnik i może bedzie ok... Tak dla pewności.. mieszanka ma być 50:1?? Niejestem w tym obeznany i wole sie upewnić ;)
 
     
Bartas 
Turysta

Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 403
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2006-07-07, 23:08   

Mieszanka 1:50 (100 ml oleju na 5 litrow zupy). Nie reguluj nic, odlacz najpierw ssanie, skoro mowisz ze cos masz tam kombinowane, po co sobie rozregulowywac gaznik ;-)
_________________
Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 54
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1032
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2006-07-07, 23:59   

Przyczyn może być kilka. Część z nich juz opisali klubowicze, ale ja zbiorę je do kupy i coś dodam.
Pierwsza rzecz- zupka. Mieszanka z olejem (może to roślinny? haha) MUSI być prawidłowa, inaczej zafajda świecę, pierścienie i kanały na cacy.
Druga rzecz- świeca. Najlepiej kup nową. Ta stara pewnikiem ma zrypaną chcarakterystykę ze starości i od czyszczenia gwożdziem przez ambitnego, poprzedniego właściciela. Nawet, jeśli iskra hula, gdy wyjmiesz ję na zewnątrz, to pamiętaj, że nijak się to ma do warunków jej pracy w komorze spalania (temperatura i ciśnienie)
Trzecia rzecz- Masz niedokręcony CYLINDER i GŁOWCĘ?!!! Nawet nie mów takich rzeczy, bo dupa z silnika! To jest stop aluminium, który nawet przy niewielkim luzie może pod wpływem drgań zetrzeć się w miejscach styku i wtedy możesz sobie uszczelniać, ale tylko betonem. Nie powyrywaj tylko szpilek!
Czwarta rzecz- Wszelkie regulacje gaźnika powinien przeprowadzać ktoś, kto się na tym zna, ale jeśli już się za to bierzesz, to uzbrój się w cierpliwość. Przy starych silnikach fabryczne dane są jedynie dla orientacji. Wkręt regulacyjny biegu jałowego powinien być wykręcony o określoną liczbę obrotów, ale to nie wszystko. Jest jeszcze przepustnica i manetka. Całość musi się w końcu zgrać to silniczek MUSI chodzić jak ta lala. Najlepiej wykombinuj sobie jakąś książkę napraw. Ustawienie gaźnika polega na kilkukrotnym zmienianiu tych ustawień do momentu, gdy świeca po jeździe ma kolor jasno brązowawy. To ona jest miernikiem prawidłowości ustawienia gaźnika. Za jasna świeca to sygnał, że możesz zatrzeć swoją niunię ( gdy pojawią się na niej takie twarde kropelki to już niemal pewność niedługiego końca żywota silnika), a za ciemna pokazuje, że mieszanka jest zbyt bogata i wtedy motorek ma apetyt, że hoho.
Piąta rzecz- Zapłon. Przy zbyt wczesnym silniczek bedzie palił na zimno, ale wał zajedziesz prędziutko. Generalnie w Twoim silniku może być kilka rzeczy do zrobienia. Nie będę opisywał krok, po kroku, bo wyszłaby z tego książka napraw, a taką, jako prawdziwy mzeciarz powinieneś sobie kupić lub ściągnąć z internetu. każda rada klubowicza jest dobra i staraj się do nich stosowac.Ile motocykli, tyle usterek i sposobów na ich naprawę. Zastanawia mnie jedno, jak chcesz brać się za remont, skoro nie bardzo wiesz, że cylinder to cylinder...? Niemniej życzę powodzenia w głaskaniu eci, bo to frajda nie gorsza od jazdy :)
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
mmd317 


Motocykl: etz250
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 49
Skąd: kartuzy
Wysłany: 2006-07-08, 00:51   

a moze mieszanka jest dobra tylko simmering walniety i bierze olej ze skrzyni i wtedy kopci i lapie lewe powietrze

[ Dodano: 2006-07-08, 00:51 ]
a moze mieszanka jest dobra tylko simmering walniety i bierze olej ze skrzyni i wtedy kopi moze lapie lewe powietrze
 
 
     
Michau 

Motocykl: Suzuki GS 500
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 258
Skąd: Skarszew
Wysłany: 2006-07-08, 11:41   

Zacznij od mieszanki, myśle, że to wystarczy, nio i z tym, że nie zchodzi z obrotów, to mogą być te śróbki z lewej strony gaźnika, musisz je wyregulować, ta która znajduje się bardziej z przodu jest od biegu jałowego, regulujesz nią jak wysoko ma się znajdować iglica gdy puścisz manetkę, a ta druga śrubka jest od powietrza, chyba jest za bardzo wkręcona i to główna przyczyna utrzymywania za wysokich obrotów.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15