» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: eMZetkowicz
2006-04-26, 12:27
mz etz 250 - zabawa w enduro
Autor Wiadomość
Twigel 

Motocykl: etz 250
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 34
Skąd: DZA
Wysłany: 2006-04-26, 10:36   mz etz 250 - zabawa w enduro

witam

posiadametz 250 bez silnika i chcialbym pobawić się w przerobienie go na enduro. Mam pare pytań od strony technicznej, bo sam nie bardzo wiem jak je rozwiazac.

1. chce zeby motor był mocny i nie za szybki max kolo 80-90km\h. wiec z przodu zamontuje zebatke 17 zebów i teraz pytanie co z tyłem? jaką inną zębatke tam mogę zamontować, ile zębów ma orginalna zębatka?

2. chciałbym podnieść troche motor(o jakieś 10 cm)i tu z tylu wystraczyło by przespawać uchwyty amorów, ale zastanawiam sie też nad centralnym amortyzatorem tylko nie wiem czy wytrzyma to wachacz

to na tyle a kompletnie nie wiem jak podnieść przód i tu mile widziane wszelkie sugestie

kolejna sprawa to tlumik, który tez chciałbym aby wyglądałpodobnie jak w enduro.

temat powinien chyba byc w usprawnienia\modyfikacje wiec proszę o przeniesienie
 
     
Kamil5 


Motocykl: MZ ETZ 250/EZT251
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 317
Skąd: Radzymin
Wysłany: 2006-04-26, 12:50   

hmm w innych kwestiach niech sie koledzy wypowiedza moim zdaniem cel fajny ale nie z ramą od MZ/ jak wiadoma śa to kruch e ramy i czest pekają od normalnch codziennych przeciązen a co dopiero
_________________
Nie wnerwiac się mam dysleksie:P
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-04-26, 12:58   

no i jeszcze od 250 to nie dobry pomysł, a jak chesz pośmigaź po polach to lepiej kup rame od WSK i w ted możesz się bawić. :grin:
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-26, 14:32   

No z ta oryginalną ramą MZ to trochę lipa ... i jak WSK to ten stary typ " dwu ramówka ".

Co do zębatek pisałem juz gdzieś, ze można wsadzić nawet 10z na przód,
bo pasuje od WSK.
Także rób jak chcesz wybór jest od 10z do 22z na przód :mrgreen:

Podnieść tył no problemos ... patrz mój patent ... fotki w mojej prywatnej galerii ... zrób takie tylko wyższe i po kłopocie.

Przód to załatw sobie od jakieś Crossowej CZ.

Odpowiednio dobrać tłumik to najgorsza sprawa ... wiec albo całkowicie samoróbka ,albo tym czasowo podnieś oryginał i poprowadź góra (przeróbka kolanka) ... lub dopasować od innego dwu suwa Cross-a o podobnej pojemności.

Ja robie Cross-a z WSK-i i wiem, ze problemów związanych z przerabianiem na ta wersje
jest znacznie, znacznie więcej, dlatego dobrze sie zastanów czy warto :wink:
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-04-26, 15:08   

wara od WSK ! jak chesz coś ciac to najkpierw sobie jaja utnij;] moze zmądrzejesz...

Co do enduro kiepski pomysł i niezbudujesz tego tanim kosztem...ogulnie jak chesz miec sprzeta to daj se spokuj ... tu ci nikt nie pomoze składac takiej błazenady;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Twigel 

Motocykl: etz 250
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 34
Skąd: DZA
Wysłany: 2006-04-26, 15:46   

jednak zostane przy ramie z etz bo taka posiadam

hubertbaran napisał/a:
wara od WSK ! jak chesz coś ciac to najkpierw sobie jaja utnij;] moze zmądrzejesz...

Co do enduro kiepski pomysł i niezbudujesz tego tanim kosztem...ogulnie jak chesz miec sprzeta to daj se spokuj ... tu ci nikt nie pomoze składac takiej błazenady;]


co wniosles do tego tematu poza głupimi tekstami :?:
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-04-26, 17:22   

prubowałem ci uwiadomić ze enduro nie dasie zbudowactanim kosztem.... :/ ale jak widać niedotarło...
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-05-14, 23:48   

troszke wybuchowe reakcje niektorych osob .......
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
bohen 
enduro-maniak

Motocykl: KTM-MZ 250/1
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 125
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-05-16, 10:59   

Jak chcesz możesz zbudowac enduraka na bazie ramy etz tylko powiedz, ile na tym pojeździsz. Pozatym musisz dokupic kilka plastików żeby to miało wygląd, opony, itd...
Wg mnie jesli już bedziesz go budował lepsza byłaby każda inna rama kołyskowa (czy zamknięta jak kto woli) niż MZ-towska.
_________________
JAWA 350, SUZUKI DR 350, KTM GS 250 (serce MZ trophy 250/1)
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-05-17, 18:01   

zreszta z MZ nie nadaje sie nic na typowego crossa !! Rama nie ma sensu silnik bedze katowany !! cross to cross
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
PituŚ 
Szalony Knob

Motocykl: Mz Etz 251e
Wiek: 38
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 12
Skąd: Warszawa-Bemowo
Wysłany: 2006-05-17, 22:37   

ja mam zamiar przerobic na enduro albo crossa Mz 251 ale to dopiero jak kupie sobie cos powyzej 500ccm
_________________
Fotki mojego moto:
http://www.mz-club.pl/album_pic.php?pic_id=436
i to samo tylko koncowka inna : 437,438,439,441,442,443
 
 
     
sihijofens 


Motocykl: FZS Fazer
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 41
Skąd: Płock i okolice
Wysłany: 2006-06-19, 18:32   

Ciekaw jestem czy wykonałeś ramę na bazie WSK? (kołyskowej) Jeśli tak to jak Ci sie sprawuje? Ja w swoim wynalazku mam "hybrydę" kołyskowej od SHL i MZtkowskiej ramy. Całość naprawdę wytrzymała , nię pęka nigdzie chociaż mam sztywny tył. Niestety nie mam aktualnych zdjęć ale jak chcesz podejrzeć jak mniej-więcej to wygląda to zajrzyj do tematu 300ccm w MZ.
Pozdrawiam!
Daj znać jak wyspawałeś i co z tego wyszło.
_________________
Gnać eMZetą jest dość fajnie, d*pą trzęsie jak w kombajnie! :-)
 
 
     
stasiu007 
MZ ETZ 150R

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 1
Skąd: Pszczółki
Wysłany: 2006-06-23, 14:26   

....zauwazyłem ze HUBERTBARAN zawsze wpierdala sie w jakies tamaty i wszystkich krytykuje. Jak kto schce sobie zrobic z MZtki samolot to niech sobie robi, ty masz przerobiona na woz drabiniasty ktorym wozisz siano i nikt ci nie wypomiana. Wiec sie opanuj.
 
     
MotoPiotrek 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 13
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2006-07-30, 16:51   

Jeżeli jesteś zainteresowny to mam czesci od robionego crosa z silnkiem najpierw CZ350 a potem był wsadzony Mz Etz 150
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-07-31, 09:51   

Niemam przerobionej MZ:P Mam prawo do otwartej krytyki a to ze ciebie to mocno irytuje mnie nie obchodzi;]

A teraz nieco o "krosach"
Motocykle wyczynowe w latach 70 kreciły sie z olbrzymimi predkosciami nawet powyzej 12 000 RPM. Moc na wysokich obrotach dawała mozliwosci zastosowania olbrzymich przełozeń i zachowaniu przy tym wyokiej predkosci. Przyspieszenie jest w motocyklu wyczynowym jednym z najwazniejszych czynników wpływajacych na końcowy czas. Stroma górka musi zostac pokonana szybko i bez zajakniecia.
Rama i zawieszenia w latach 70 były tłumione gazowo. Bo zawodicy musieli utrzymac stabilnosc na wertepach oraz niechcieli miec odbitych nerek.

MZ jest motocyklem przystosowanym do innych celów przełozenia sa w miare duze a silnik kreci do 5500 RPM. Oczywiscie wszystko da sie zmienić ale musisz mieć mamone!

Troche motocykli przeszło mi przez rece widziałem mniej i bardziej udane przeróbki. Ale wiem jedno zaczniesz jeździć MZ po górach i górna belka sie ugnie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15