Trochę pałeru czyli wzmocnienie MZ ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
wojas
Motocykl: 453
Dołączył: 04 Mar 2005 Posty: 3 Skąd: z niokod
|
Wysłany: 2005-03-04, 22:40
|
|
|
można by dostac linka do tego Expansion chamber design bo przeglondam tą stronka i nic nie kapuje po niemiecku
spoko już znalazłem ale teras przydało by się lekki tłumaczenie bo nie wszystkie zwroty po eng dokładnie rozumiem :/
i czym sięrówżni ten tłumik z dowma storzkami od tego z trzema ??
i jaki by był najlepszy tłumik do silnika (chodzi mi o to co tam można wybrać enduro steet i GP) ktury w sumie to bedzie miał polerke dolotu wylotu i moze membrane i będzie śmigać po mieście |
|
|
|
|
center
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 45 Dołączył: 10 Mar 2005 Posty: 5 Skąd: stargard szczeciński
|
Wysłany: 2005-03-13, 12:26
|
|
|
porzucając ot i nawiązując do tematu postu stwierdzam że nie nie próbowałbym szlifować żadnych kanałów w cylindrze.
komora spalania w mz to przemyślana konstrukcja, jej napełnianie,przepłukiwanie i opróżnianie to czysty majstersztyk slników 2T. co tu dużo mówić, przecież to dkw ( older mz ) doprowadziło do tak świetnych efektów przy napędzie spalinowym 2T.
.nie poprawisz doskonałego.
ps. a jeśli żądasz więcej mocy to kup se większe moto albo dolej denatury do baku.
pozdro. |
|
|
|
|
wojas
Motocykl: 453
Dołączył: 04 Mar 2005 Posty: 3 Skąd: z niokod
|
Wysłany: 2005-03-13, 16:32
|
|
|
a czy ja moge uzyskać odp na nurtujące mnie pytanie na temat konstrukcji tłumika ?? które zadałem wyrzej ?? |
|
|
|
|
Luk
Senior Euchenio
Motocykl: MZ ETZ 250 Enduro
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: z Bangladeszczu
|
Wysłany: 2005-03-14, 21:13
|
|
|
wojas napisał/a: |
i czym sięrówżni ten tłumik z dowma storzkami od tego z trzema ?? |
Rozni sie tym, ze jest wiecej obliczen.
A tak na powaznie to chodzi o to, ze obliczenia do 2 stopniowego sa uproszczone, a jak widzisz w 3 stopniowym jest dodatkowy wprowadzony wspolczynnik Kh, o ktorym napisali tylko tyle, ze powinien zawierac sie w przedziale od 1 do 2, i ze mniejsze wartosci sa stosowane w silnikach wyczynowych a wieksze w celu uzyskania lepszej elastycznosci. Pozatym 3 stopniowy dyfuzor ma bardziej "plynny" ksztalt, zauwaz ze w obecnie produkowanych motocyklach dyfuzory nie skladaja sie ze stozkow tylko posiadaja plynne przejscia scianek pomiedzy poszczegolnymi srednicami.
Cytat: |
i jaki by był najlepszy tłumik do silnika (chodzi mi o to co tam można wybrać enduro steet i GP) ktury w sumie to bedzie miał polerke dolotu wylotu i moze membrane i będzie śmigać po mieście |
Akurat enduro/street/GP to sa tylko przykladowe wartosci.
Przy obliczaniu nie ma takze znaczenia to czy masz polerowane kanaly.
Do obliczen potrzebujesz:
1-zakladana moc max.
2-obroty odpowiadajace mocy max.
3-wymiary okna wydechowego
4-pojemnosc skokowa
5-kat wydechu (mierzomy od otwarcia okna wydechowego do zamkniecia okien pluczacych)
Tak wiec jezeli nie zamierzasz extremalnie katowac motocykla, to w punktach 1 i 2 przyjmij wartosci takie, jakie moto ma oryginalnie. |
_________________ pozdr.
Luk
MZ ETZ 250 Enduro/Supermoto
http://www.bikepics.com/members/luk2x
|
|
|
|
|
|