Przekroje kabli w instalacji. |
Autor |
Wiadomość |
Jankovich
Motocykl: MZ 251e
Dołączył: 12 Kwi 2005 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2005-06-23, 15:17 Przekroje kabli w instalacji.
|
|
|
Jeżeli zwiększymy przekroje kabli od elektryki na całej instalacji. To co się nam zmieni. Co to da?? Czytałem ze ktoś tak zrobił tylko nie pamiętam teraz gdzie. Sa tego jakieś korzyści.?? |
|
|
|
|
Large
Motocykl: Yamaha FJ 1200
Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2005 Posty: 99 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2005-06-23, 21:15
|
|
|
Pewnie, że są, zmniejszy się rezystancja przewodów, a tym samym spadki napięć na nich i niepotrzebne straty mocy. Tylko po co to robić? Różnica będzie bardzo mała, można ewentualnie zmienić przewody, przez które płynie duży prąd, czyli np od reflektora albo kieunków itd. |
_________________ MoTóR nie umiera nigdy, MoTóR jest wieczny!
|
|
|
|
|
Rozio
Motocykl: CZ 350
Wiek: 38 Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2005-06-26, 23:53
|
|
|
IMO jak tylko kable się nie grzeją to nie ma sensu wstawiać grubszych. |
|
|
|
|
polo
mod_team
Motocykl: Yamaha XV1700
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Paź 2004 Posty: 103 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2005-06-29, 07:46
|
|
|
najwżniejsze są kable i połączenia:
akku - bezpieczniki
bezpiecznik - stacyjka
stacyjka - cewka
cewka - moduł ( przerywacz)
moduł- masa
to są przewody przez które płynie duży impulsowy prąd odpowiadający
za dobrą iskrę na świecy i na te przewody należy wzracać szczególną uwagę
przekroje przewodów są dobrane dobrze
należ tylko skontrolować te nieszczęsne konektory.......... |
_________________ http://www.dywizjonpoludnie.pl |
|
|
|
|
maeko [Usunięty]
|
Wysłany: 2005-07-19, 13:46
|
|
|
o jaie konektroy chodzi( co to jes ??) i gdzie to sie nachodzi?:) tz gdzie się znajduje |
|
|
|
|
Sikor
Motocykl: Jawa TS 350
Wiek: 36 Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 4 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2005-07-19, 13:56
|
|
|
maeko napisał/a: | o jaie konektroy chodzi( co to jes ??) i gdzie to sie nachodzi?:) tz gdzie się znajduje |
To są te metalowe połączenia kabli takie blaszki sa męskie i żeńskie jedne wchodza w drugie i tak sie łączy kable i one lubia sie rozłączać brudzić rdzewieć i zajść "śniedzią" (niewiem jak to sie pisze) no ale trzeba je sprawdzac zeby dobrze łączyły |
|
|
|
|
maeko [Usunięty]
|
Wysłany: 2005-07-19, 14:10
|
|
|
A no to już wiem o co chodzi. To skoro tye orginalne się jednym słowem "pierd-***lą" to może założyć trtzeba plastikowe kostki!! one zamykane są , a widziałęm nawet takie gumowe (wodoszczelne) więc one nie zerdzewieją!! |
Ostatnio zmieniony przez maeko 2005-07-19, 15:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Sikor
Motocykl: Jawa TS 350
Wiek: 36 Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 4 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2005-07-19, 14:45
|
|
|
ale czy gumowe czy plastikowe w środku zawsze bedzie blacha i bedzie "rdzewieć" bo wilgoś jest wszędzie |
|
|
|
|
maeko [Usunięty]
|
Wysłany: 2005-07-19, 15:03
|
|
|
Sikor napisał/a: | ale czy gumowe czy plastikowe w środku zawsze bedzie blacha i bedzie "rdzewieć" bo wilgoś jest wszędzie | jesteś w błędzie. Popatrz. Te gumowe od zewnątrz są poprostu szczelne i nie mówie że woda sie tam nie dostanie bo i owszem że sie doatnie!!. Ale może słyszałeś o taki preparacie "KONTAKT" ja mam taki (stosuje sie je na nowe i nie zerdzewiałe elementy metalowe w instalacji elektrycznej, pryskasz tym preparatem po stykach i on penetruje i nie doprowadza wody (a jak zauwazysz że zaczyna śniedzieć czy że jakaś rdza wychodzi to ponownie psikasz. Robiłem tak samo w samochodzie. Popsikałem na orginalne styki preparat i nie ma żadnych problemów. |
|
|
|
|
kruszyna
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 19 Paź 2006 Posty: 8 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 2006-10-20, 23:26
|
|
|
ja jak bede niedlugo kladl nowa instalacje w etce, to mam zamiar zalutowac wszystkie polaczenia - bedzie najpewniejsze, bo nawet jak po wierzchu zasniedzieje, to polaczenie bedzie nadal idealne |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 Lux '87 i Nissan Almera 1,6 '98 100 HP |
|
|
|
|
Zomo
Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34 Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 86 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2006-10-20, 23:37
|
|
|
niestety na sniedzenie nie ma dobrych spobo... braz niestety sie utlenia...jedynie co jakis czas mozna to konserwowac by ograniczyc sniedzenie..j osobiscie do tego celu uzywam plynu podobnego do wd 40 tyle ze amerykanskiego(mam za darmo:P)... wystarczy dbac a problemow nie bedzie |
_________________ Szkiełkowanie metali kolorowych.
Moja kolekcja:
Honda XR 650R 2000r.
Mz es 250/0
Mz es 250/1 63r.
WSK M06 58r.
WFM m06 57r.
WSK 150
Komar 232 automat
K-750 z koszem
Junak m10 + zaprzęg
Jawa 20
WFM Osa m52
Cezet 350
Cezet 175 |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-10-21, 00:03
|
|
|
Zomo napisał/a: | braz niestety sie utlenia | a gdzie ty masz brąz w instalacji?? to jest miedź. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Zomo
Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34 Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 86 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2006-10-21, 08:08
|
|
|
ja mam koncowki z brazu...mosiezne |
_________________ Szkiełkowanie metali kolorowych.
Moja kolekcja:
Honda XR 650R 2000r.
Mz es 250/0
Mz es 250/1 63r.
WSK M06 58r.
WFM m06 57r.
WSK 150
Komar 232 automat
K-750 z koszem
Junak m10 + zaprzęg
Jawa 20
WFM Osa m52
Cezet 350
Cezet 175 |
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-10-21, 10:29
|
|
|
Zomo, no brąz a mosiądz to jst różnica. Tak samo jak stal a żeliwo. Co do zwiększania to tylko te najważniejsze prosto od AQ i do staerowania zapłonem. Tak jak pisał polo, Nie ma co cudować innego. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Zomo
Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34 Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 86 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2006-10-21, 14:05
|
|
|
to sorki za pomylke..prosze o wybaczenie |
_________________ Szkiełkowanie metali kolorowych.
Moja kolekcja:
Honda XR 650R 2000r.
Mz es 250/0
Mz es 250/1 63r.
WSK M06 58r.
WFM m06 57r.
WSK 150
Komar 232 automat
K-750 z koszem
Junak m10 + zaprzęg
Jawa 20
WFM Osa m52
Cezet 350
Cezet 175 |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2006-10-26, 22:07
|
|
|
Witam. Zeby zapobiedz utlenianiu sie konektorow i wszystkich polaczen aluminiowych czy miedzianych proponuje po przeczyszczeni takowych posmarowac odrobina wazeliny technicznej. To na prawde duzo daje:) |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-10-28, 00:44
|
|
|
buli_87, wyjeles mi z ust,wazelina i zero problemow,fakt ze lepi sie do tego kurz ale nic nie sniedzieje,kruszyna, lutowanie wszytskiego,to fakt beda dobre polaczenia ,ale jesli przyjdzie ci cos rozbierac to wtedy co bedziesz musial wszytsko rwac,przeciez to ze konektorowki sniedzieja nie jat takie znowu uciazliwe,wystarczy o nie poprostu dbac przeczyscic od czasu do czasu i wszstko ok, ja dodatkowo mam na kazdej koszulke termokurczliwą + wazelina i swiety spokoj. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
kruszyna
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 19 Paź 2006 Posty: 8 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 2006-10-29, 11:51
|
|
|
ja w tej chwili tez mam wimienione wszystkie koncowki w instalacji i zaizolowane rurkami termokurczliwymi wlasnie. a to ze przy jakiejs naprawie bede musial rozlutowywac, to nie jest dla mnie problem. koncowki zostawie tylko na tych przewodach ktore wchodza do silnika, zeby w razie czego mozna je bylo odpiac. reszta bedzie na stale zrobiona. zreszta jak bedzie dobrze zrobione, to nie bede musial niczego naprawiac, wiec problemu nie bedzie |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 Lux '87 i Nissan Almera 1,6 '98 100 HP |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-10-29, 19:59
|
|
|
dobra dobra,tak sie mowi tylko,zycie jest zyciem,zebys czasm pozniej nieklal gdzies na grodze jak przyjdzie kable rwac,a tych koncowek znowu tak wiele nie ma zeby ciezko bylo o to zadbac. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
|