» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przekroje kabli w instalacji.
Autor Wiadomość
Jankovich 

Motocykl: MZ 251e
Dołączył: 12 Kwi 2005
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-06-23, 15:17   Przekroje kabli w instalacji.

Jeżeli zwiększymy przekroje kabli od elektryki na całej instalacji. To co się nam zmieni. Co to da?? Czytałem ze ktoś tak zrobił tylko nie pamiętam teraz gdzie. Sa tego jakieś korzyści.??
 
     
Large 


Motocykl: Yamaha FJ 1200
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 99
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2005-06-23, 21:15   

Pewnie, że są, zmniejszy się rezystancja przewodów, a tym samym spadki napięć na nich i niepotrzebne straty mocy. Tylko po co to robić? Różnica będzie bardzo mała, można ewentualnie zmienić przewody, przez które płynie duży prąd, czyli np od reflektora albo kieunków itd.
_________________
MoTóR nie umiera nigdy, MoTóR jest wieczny!
 
 
     
Rozio 

Motocykl: CZ 350
Wiek: 38
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2005-06-26, 23:53   

IMO jak tylko kable się nie grzeją to nie ma sensu wstawiać grubszych.
 
 
     
polo 
mod_team


Motocykl: Yamaha XV1700
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Paź 2004
Posty: 103
Skąd: Kraków
Wysłany: 2005-06-29, 07:46   

najwżniejsze są kable i połączenia:
akku - bezpieczniki
bezpiecznik - stacyjka
stacyjka - cewka
cewka - moduł ( przerywacz)
moduł- masa

to są przewody przez które płynie duży impulsowy prąd odpowiadający
za dobrą iskrę na świecy i na te przewody należy wzracać szczególną uwagę
przekroje przewodów są dobrane dobrze
należ tylko skontrolować te nieszczęsne konektory..........
_________________
http://www.dywizjonpoludnie.pl
 
     
maeko
[Usunięty]

Wysłany: 2005-07-19, 13:46   

o jaie konektroy chodzi( co to jes ??) i gdzie to sie nachodzi?:) tz gdzie się znajduje
 
     
Sikor 

Motocykl: Jawa TS 350
Wiek: 36
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2005-07-19, 13:56   

maeko napisał/a:
o jaie konektroy chodzi( co to jes ??) i gdzie to sie nachodzi?:) tz gdzie się znajduje


To są te metalowe połączenia kabli takie blaszki sa męskie i żeńskie jedne wchodza w drugie i tak sie łączy kable i one lubia sie rozłączać brudzić rdzewieć i zajść "śniedzią" (niewiem jak to sie pisze) no ale trzeba je sprawdzac zeby dobrze łączyły
 
     
maeko
[Usunięty]

Wysłany: 2005-07-19, 14:10   

A no to już wiem o co chodzi. To skoro tye orginalne się jednym słowem "pierd-***lą" to może założyć trtzeba plastikowe kostki!! one zamykane są , a widziałęm nawet takie gumowe (wodoszczelne) więc one nie zerdzewieją!!
Ostatnio zmieniony przez maeko 2005-07-19, 15:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Sikor 

Motocykl: Jawa TS 350
Wiek: 36
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2005-07-19, 14:45   

ale czy gumowe czy plastikowe w środku zawsze bedzie blacha i bedzie "rdzewieć" bo wilgoś jest wszędzie
 
     
maeko
[Usunięty]

Wysłany: 2005-07-19, 15:03   

Sikor napisał/a:
ale czy gumowe czy plastikowe w środku zawsze bedzie blacha i bedzie "rdzewieć" bo wilgoś jest wszędzie
jesteś w błędzie. Popatrz. Te gumowe od zewnątrz są poprostu szczelne i nie mówie że woda sie tam nie dostanie bo i owszem że sie doatnie!!. Ale może słyszałeś o taki preparacie "KONTAKT" ja mam taki (stosuje sie je na nowe i nie zerdzewiałe elementy metalowe w instalacji elektrycznej, pryskasz tym preparatem po stykach i on penetruje i nie doprowadza wody (a jak zauwazysz że zaczyna śniedzieć czy że jakaś rdza wychodzi to ponownie psikasz. Robiłem tak samo w samochodzie. Popsikałem na orginalne styki preparat i nie ma żadnych problemów.
 
     
kruszyna 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 8
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2006-10-20, 23:26   

ja jak bede niedlugo kladl nowa instalacje w etce, to mam zamiar zalutowac wszystkie polaczenia - bedzie najpewniejsze, bo nawet jak po wierzchu zasniedzieje, to polaczenie bedzie nadal idealne
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 Lux '87 i Nissan Almera 1,6 '98 100 HP :D
 
 
     
Zomo 


Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 86
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2006-10-20, 23:37   

niestety na sniedzenie nie ma dobrych spobo... braz niestety sie utlenia...jedynie co jakis czas mozna to konserwowac by ograniczyc sniedzenie..j osobiscie do tego celu uzywam plynu podobnego do wd 40 tyle ze amerykanskiego(mam za darmo:P)... wystarczy dbac a problemow nie bedzie
_________________
Szkiełkowanie metali kolorowych.

Moja kolekcja:
Honda XR 650R 2000r.
Mz es 250/0
Mz es 250/1 63r.
WSK M06 58r.
WFM m06 57r.
WSK 150
Komar 232 automat
K-750 z koszem
Junak m10 + zaprzęg
Jawa 20
WFM Osa m52
Cezet 350
Cezet 175
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-10-21, 00:03   

Zomo napisał/a:
braz niestety sie utlenia
a gdzie ty masz brąz w instalacji?? to jest miedź.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Zomo 


Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 86
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2006-10-21, 08:08   

ja mam koncowki z brazu...mosiezne
_________________
Szkiełkowanie metali kolorowych.

Moja kolekcja:
Honda XR 650R 2000r.
Mz es 250/0
Mz es 250/1 63r.
WSK M06 58r.
WFM m06 57r.
WSK 150
Komar 232 automat
K-750 z koszem
Junak m10 + zaprzęg
Jawa 20
WFM Osa m52
Cezet 350
Cezet 175
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2006-10-21, 09:14   

no między brązem a mosiądzem jest mała różnica. Mosiądz to stop miedzi z brązem.
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-10-21, 10:29   

Zomo, no brąz a mosiądz to jst różnica. Tak samo jak stal a żeliwo. Co do zwiększania to tylko te najważniejsze prosto od AQ i do staerowania zapłonem. Tak jak pisał polo, Nie ma co cudować innego.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Zomo 


Motocykl: Xr650R,WFM 125.komar
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 86
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2006-10-21, 14:05   

to sorki za pomylke..prosze o wybaczenie
_________________
Szkiełkowanie metali kolorowych.

Moja kolekcja:
Honda XR 650R 2000r.
Mz es 250/0
Mz es 250/1 63r.
WSK M06 58r.
WFM m06 57r.
WSK 150
Komar 232 automat
K-750 z koszem
Junak m10 + zaprzęg
Jawa 20
WFM Osa m52
Cezet 350
Cezet 175
 
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-26, 22:07   

Witam. Zeby zapobiedz utlenianiu sie konektorow i wszystkich polaczen aluminiowych czy miedzianych proponuje po przeczyszczeni takowych posmarowac odrobina wazeliny technicznej. To na prawde duzo daje:)
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-10-28, 00:44   

buli_87, wyjeles mi z ust,wazelina i zero problemow,fakt ze lepi sie do tego kurz ale nic nie sniedzieje,kruszyna, lutowanie wszytskiego,to fakt beda dobre polaczenia ,ale jesli przyjdzie ci cos rozbierac to wtedy co bedziesz musial wszytsko rwac,przeciez to ze konektorowki sniedzieja nie jat takie znowu uciazliwe,wystarczy o nie poprostu dbac przeczyscic od czasu do czasu i wszstko ok, ja dodatkowo mam na kazdej koszulke termokurczliwą + wazelina i swiety spokoj.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
kruszyna 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 36
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 8
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2006-10-29, 11:51   

ja w tej chwili tez mam wimienione wszystkie koncowki w instalacji i zaizolowane rurkami termokurczliwymi wlasnie. a to ze przy jakiejs naprawie bede musial rozlutowywac, to nie jest dla mnie problem. koncowki zostawie tylko na tych przewodach ktore wchodza do silnika, zeby w razie czego mozna je bylo odpiac. reszta bedzie na stale zrobiona. zreszta jak bedzie dobrze zrobione, to nie bede musial niczego naprawiac, wiec problemu nie bedzie
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 Lux '87 i Nissan Almera 1,6 '98 100 HP :D
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-10-29, 19:59   

dobra dobra,tak sie mowi tylko,zycie jest zyciem,zebys czasm pozniej nieklal gdzies na grodze jak przyjdzie kable rwac,a tych koncowek znowu tak wiele nie ma zeby ciezko bylo o to zadbac.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 14