--=Zabezpieczenie antykradzieżowe=-- |
Autor |
Wiadomość |
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2005-01-31, 16:47 --=Zabezpieczenie antykradzieżowe=--
|
|
|
OK, w końcu mam trzy tygodnie wolnego(coś jak ferie ) więc moge rozwinąc wątek który zgubił sie w innym dziale forum, będę mial również czas na proby praktyczne, jak temat wskazuje przedstawię projekt zabezpieczenia antykradzieżowego.
Schematy są już gotowe załaczam wersję podstawową i rozszerzoną o opóźnienie czasowe, mam już prawie gotowe projekty w programie do tworzenia schematów i płytek drukowanych pod elementy, muszę tylko odrobinę poprawić prototyp i wszystko powinno działać, jak będzie gotowe to dołącze całość.
Teraz tak, może niektórzy czytają ten temat po raz pierwszy więc krótko co to jest i do czego służy?? Jest to zabezpieczenie pozwalające na odłączenie cewki wysokiego napięcia(lub lepiej tak jak ja zrobiłem zwarcie obwodu przerywacza do masy) co uniemozliwia odpalenie motocykla, po włożeniu kluczyka do stacyjki wszystko działa i się świeci, ale na świecy nie będzie iskry, sekret tkwi nie w żadnym tam przełączniku, jest o tyle ciekawie że w pewnym miejscu które każdy sam musi sobie znaleźć znajduje się przewod ktorego musimy dotknąć na ułamek sekundy jednocześnie dotykając masy pojazdu(cokolwiek metalowego) wówczas naszym cialem zamykamy obwód i dezaktywujemy blokadę, możemy spokojnie odpalić silnik a ponownie trzeba będzie dezaktywować blokadę w ten sam sposób po wyłączeniu zapłonu kluczykiem i ponownym jego włożeniu, w wersji na drugim schemacie gdzie mamy do dyspozycji regulowane opóźnienie jeszcze przez pewien czas po wyjęciu kluczyka będzie ona nieaktywna i przez ten czas będzie możliwe ponowne odpalenie maszyny(oczywiście po włozeniu kluczyka jak normalnie)
Zaletami układu jest to że w stanie spoczynku nie pobiera żadnego prądu z akumulatora, sam układ jest bardzo niewielki i mało skomplikowany, no i łączymy go zaledwie trzema przewodami z motocyklem. Wersja nad którą pracuje jeszcze nieznacznie różni się od poniższych schematów, dioda sygnalizuje że ukłąd jest odblokowany a odblokowanie oznacza rozwarcie przerywacza na stałe od masy(mniej połączeń - mniejsza ingerencja w instalację) cały układ planuje umieścić na płytce rozmiarów 20mm x 20mm i zamknę go w obudowie przerywacza do kierunkowskazów :diablel1: (mała czarna skrzyneczka przerywacz do malucha) Układ łączymy do masy pojazdu, do plusa za stacyjką, no i jeden przewód do cewki od strony przerywacza, ostatni przewód to czujnik, którego dotykamy. Jest jeszcze jedna ciekawa możliwość rozszerzenia, na końcu przewodu czujnika montujemy kontaktron(szklana rurka z dwoma blaszkami wewnątrz, czułymi na pole magnetyczne) zwiększamy do maksymalnej wartości wartość rezystora R1 i wówczas odblokować układ będzie można tylko po przysunięciu na chwile do kontaktronu krytego gdzieś kawałka magnesu(coś jak immobilajzer i pastylki dallasa w samochodach )
Ukłąd jest prosty w montażu, jeśli ktoś ma możliwosć może skorzystać i go zbudować, elementy są ogólnie dostępne, a wartości są na rysunku, poza nimi to tak:
Kondensator elektrolityczny 100uF
Potencjometr 10kom
R1 - zalezne czy dołaczymy kontaktron czy bedzemy ręką zwierać
R2 - zalezne od typu diody, polecam zwiększyć wartośc do 600-1000omów
Przekaźnik dowolny(mały wymiarowo) lecz o prądzie styków min 4A
Diody połprzewodnikowe 1N4148
Tyrystor 2N5064 (obudowa TO-92) do siebie od lewej do prawej patrząc wyprowadzenia to K G A.
Ta wyszło na to że sie spisałem a nawet tu nie moge schematu dołaczyć, pierdziele, wrzucam na FTPa i stamntąd pociągnijcie :gun: Są już trzy pliki w folderze Upload (Schemat1, Schemat2, Blokada - schemat EAGLE) |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
pedr
Motocykl: MZ ETZ 250@251
Wiek: 43 Dołączył: 04 Sty 2005 Posty: 48 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2005-01-31, 19:45
|
|
|
Kurcze ale profesjonalna robota, niestety sam bym na cos takiego nie wpadl
Dzieki piekne ze sie tym zajales moze rzeczywiscie uchroni komus bzyka od kradziezy
Jak bedziesz znal juz wartosci elementow (tzn jak bedziesz juz w fazie beta-testow ) to daj znac.
Jeszcze raz piekne dzieki i powodzenia z lutownica |
|
|
|
|
Motorider251
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 37 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 13 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2005-01-31, 20:03
|
|
|
Spoko pomysł, bardzo przydatna rzecz i profesjonalna. Zycze jak najszybszego wprowadzenia tego do użytku codziennego. |
|
|
|
|
Kuskus
Proud Mz Rider
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 36 Dołączył: 23 Gru 2004 Posty: 27 Skąd: Snk
|
Wysłany: 2005-01-31, 21:45
|
|
|
Dobrze że mam w mieście takiego geniusza
I wszystkie problemy z elektryka rozwiązują sie same |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2005-03-19, 22:11
|
|
|
Mój prototyp już działa, oprawie go tylko w obudowe jak mówiłem i wsadzam do MZ za niedługo Na allegro natomiast znalazłem gościa który podlapał pomysł i sprzedaje gotowe układy za przystępną cene. Jest to więc rozwiązanie dla tych którzy chcą mieć ale nie potrafią zrobić Oto link http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=45571818 Nie wypowiem się natomiast co do działania układu i jego specyfikacji(opóźnienie, czułosć itp.) gdyż niemam schematu, pytalem tylko gościa czy jednym z ukrytych punktów jest masa i odpowiedział że tak, w rzeczywistości więc trzeba dotknąć jednego ukrytego punktu o ile drugą ręką czy tą samą dotykamy jeszcze masy. Jest więc pod tym względem identycznie jak w powyższym projekcie.
Pozdrawiam!! |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
Krzych_Olsztyn
mod_team czas na Baghire
Motocykl: Supermoto
Wiek: 42 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: OLSZTYN city
|
Wysłany: 2005-03-20, 02:33
|
|
|
hehe ostre opisy gość zapodaje tego wynalazka
"Doskonały do motocyklów jak i samochodów ! "
"Dzięki złączom śrubowym wystarczy tylko przerwać kabelek i i skręcić w odpowiednich gniazdach! Nawet dziecko by potrafiło! "
"Pamiętaj! Nikt nie ma schematu tego urządzenia i nikt nie wie jaki obwód został przerwany, co jest jeszcze jedną barierą dla złodzieja! "
"Nie ma żadnych zbędnych bajerów! "
Heh opisy są z humorem Pozdro |
_________________ "Olsztyn mym miastem, Dajtki mą dzielnicą"
FotkiEtuli :
www.bikepics.com/members/krzycholsztyn/
pracuje w UK na MZ Baghira 660 MZ 4 life |
|
|
|
|
młodymz
Motocykl: cbr F2
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 55 Skąd: Jastrzębie/śląsk
|
Wysłany: 2005-03-20, 11:32
|
|
|
fajnie że ktoś wreszcie wpadł na to żeby rozróżnić te standartowe MZ kulczyki eeeee kluczyki przeprszam
[ Dodano: 2005-03-21, 18:47 ]
napisz jeszcze jaki jest koszt tych elementów. |
_________________ http://www.bikepics.com/members/mlodymz/ |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2005-03-22, 15:26
|
|
|
Krzych_Olsztyn, owszem towar trzeba zachwalić jak najlepiej Ale nie zmienia to faktu że najprostsze zabezpieczenia bywają najlepsze
Pozdrawiam!! |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
Krzych_Olsztyn
mod_team czas na Baghire
Motocykl: Supermoto
Wiek: 42 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: OLSZTYN city
|
Wysłany: 2005-03-23, 03:05
|
|
|
noo fakt Ja uzywam kłódki masywnej zakładanej miedzy uzebrowanie tarczy i zapinam taki wsuwany w główkę ramy zamek wspawany mam. wsunąć sie jecynie daje po przekreceniu kluczyka i skręceniu kiery max w prawo skutek jazda w kółko w prawo ale jazdy nie ma bo kłóda masywna blokuje obracanie sie koła Pozdro
Poza tym nikt na mojej dzielni nie ma prawa ruszyc mojej MZ |
_________________ "Olsztyn mym miastem, Dajtki mą dzielnicą"
FotkiEtuli :
www.bikepics.com/members/krzycholsztyn/
pracuje w UK na MZ Baghira 660 MZ 4 life |
|
|
|
|
Thief3
Motocykl: Jawa 350 TS
Dołączył: 25 Lut 2005 Posty: 15 Skąd: Ślask
|
Wysłany: 2005-03-23, 17:46
|
|
|
Hehe to moze zrobic uklad na kondensatorze i jak ktos sie dotknie etki jak bedzie stala to dostanie 200 000V po paluchach . Tylko jaki kondensator by musial byc |
_________________ Burn RUBBER, not your SOUL. |
|
|
|
|
Denver
Motocykl: Mz Etz 150
Wiek: 36 Dołączył: 31 Paź 2004 Posty: 54 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2005-03-23, 22:54
|
|
|
Ogladłem kiedyś program dokumentaly...już dobrze nie pamiętąm o czym to było, ale pamiętam że rolnik w podobny sposób zabezpieczał swój ciągnik...podpinał go tak że jak ktoś sie dotknoł to doswał 220V |
|
|
|
|
Krzych_Olsztyn
mod_team czas na Baghire
Motocykl: Supermoto
Wiek: 42 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: OLSZTYN city
|
Wysłany: 2005-03-24, 00:37
|
|
|
hehe etki beda biły pradem ludzi jak w starym serialu Viper albo Knight Rider heh paralizator zamontujcie |
_________________ "Olsztyn mym miastem, Dajtki mą dzielnicą"
FotkiEtuli :
www.bikepics.com/members/krzycholsztyn/
pracuje w UK na MZ Baghira 660 MZ 4 life |
|
|
|
|
center
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 45 Dołączył: 10 Mar 2005 Posty: 5 Skąd: stargard szczeciński
|
Wysłany: 2005-04-02, 21:40
|
|
|
cze.
zainspirowany tym wątkiem zamontowałem dziś zaqpiony na allegro autoalarm.
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=45602523
sprawdza się dobrze, wyje jak ktoś tylko dotknie mojej maszyny, ma przekaźniczek do odcięcia zapłonu, sterowanie pilotem... fakt poszło na to 110 pln, ale myślę że to dobrze wydana kasa...
pozdro 4 all !!! |
_________________
|
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2005-04-04, 20:28
|
|
|
Kupileś kompletny alarm, coż zawsze to dobre rozwiązanie, tylko dobrze podłączyć i sie cieszyć |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
krzychuk
Motocykl: Mz ETZ250 '83
Wiek: 44 Dołączył: 28 Lip 2004 Posty: 20 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2005-04-21, 22:39
|
|
|
Ja mam u siebie zainstalowany alarm innej firmy działajacy na podobnych zasadach jednak jescze nie podłaczyłem blokady zapłonu bo niebardzo wiem jak natomiast jest czujnik wstrzasowy dosc wrazliwy.całosc alarm +czujnik wstrzasowy+syrenka kosztowało mnie 100+25+18zł.jednak pomimo niewielkiego poboru proadu bo zaledwie 100mA nie zostawiam wciaz na właczony alrmie bo ciezko było zapalic miałem akumulator 8Ah i musiałem go doładowywac co 14 dni.Niestety było zwarcie na dwóch celach i wymienionomi na gwarancji na 5,5Ah zobaczymy co sie bedzie działo |
_________________
|
|
|
|
|
|