Przesunięty przez: motomaciey 2015-04-18, 22:37 |
Opony ETZ 125/150/251 TS 250/1 |
Autor |
Wiadomość |
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-12-26, 17:34
|
|
|
110 tez figoruje w tabeli jako opna do 251 ale nie z profilem 90 tylko 80,ale na np 100/80 roznica jest wyrazna i da sie odczuc pod kazdym wzgledem na lepiej,no ocziscie nie wyglada juz tak na 110,ale mialem wczesniej Metzelerke Laser 100/80 i MZ szła jak burza,moge tez powiedziec ze paliła spokojnie o caly literek mniej niz na 110/90,osiagi spadły do tego stopnia ze na zebatce 21 na ktorej MZ z opona 100/80 radzila sobie bezproblemu,to na tej 110/90 na V jak zobaczyla gorke albo zawial ostry wiatr to masakra bywało ze tracila predkosc,a o reakcji jakiej kolwiek na gaz niebyło mowy,poprostu bujalem na IV na maxa i dopiero wbijalem V ktora sluzyla tylko do podtrzymania predkosci. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
daniel1621
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 987 Skąd: Wieluń
|
|
|
|
|
adrian_sekowski
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 35 Dołączył: 19 Cze 2006 Posty: 2 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2006-12-26, 19:19
|
|
|
Dzięki za wszystkie rady i prosze o dalej jezeli macie jeszcze coś....
Nie wiem co kupie może kupie ta oponke co kolega podesłał link ponieważ niechce mieć rometa tylko porządną maszyne (na scigacza mnie nie stac narazie ) więc chociaż niech sie prezentuje
Planuje zrobić jak kolega jeden pisał na przód 110\80\18 (lub 110\90\18) a na tył 130\80\16 (lub 130\90\16) ale mam pytanie ile ci pali na tych oponach?
macie racje moja 251 pali troszke dużawo (nigdy nie patrzyłem ale z 7 bierze:D) a zebatke mam bodajrze 19 i to jest może przyczyna ze stożek mi cały czas pada :/ według mnie chodzi dobrze a czy może być jescze lepiej?
nie chce kupować wązkich opon bo naprawde wygląda to jak romet a nie moto z potencjałem zreszta 120km/h mi styka narazie grunt to że ma całkiem dobrze sie prezentować na swiatłach czy parkingu
a na światłach prawie żadne auto nie ma szans...... tylnie koło - krutko bo jedynka krutka a na 2 słaba jest z wiadomych przyczyn
dodałem fotki ale jakies nie kolorowe wyszły i usunołem :/
na piachu jak zrywa zasadziłem to spokojnie z 50m było kurzu
jazda po lecie i grzazkim piachu sama przyjemność be dwójkę idzie prawie jak na zwykłej gruntowej drodze tylko z gazem trzeba uwarzać bo jak już pisałem troszke mocy ma |
|
|
|
|
led1
Motocykl: CBR 900 RR
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Wrz 2006 Posty: 138 Skąd: Szczałb\Piaseczno
|
Wysłany: 2007-01-09, 12:55
|
|
|
Gdzieś była taka fajna tabela przelicznikowa, np 3.50 to 100(PRZYKŁAD!!!). Niech ktoś zapoda linka do niej. |
|
|
|
|
fasza
Motocykl: YAMAHA FZS 600 FAZER
Wiek: 34 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 41 Skąd: RZESZÓW - POŁOMIA
|
Wysłany: 2007-01-10, 15:49
|
|
|
siemano
Nie wiem jak to jest z tymi oponami dokładnie więc kupiłem prawie taką samą jaką miałem. Nowa różni się od Starej proktycznie jedną rzeczą, a mianowicie nazwą - stara to był Pneumant a nowa to Metzeler, ale bierznik wygląda identycznie. Wymiar to 110/80-16 - ma być oryginalny.
Chciałem tu foty władować ale niewiem jak |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2007-01-10, 18:20
|
|
|
110/80 to jest górna granica
Adamuh, opony sie pompuje tyle co w instrukcji zaleca producent motocykla a nie "maxymalnie" |
|
|
|
|
streetfighter44
streetfighter44
Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 38 Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 45 Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2007-01-20, 15:13
|
|
|
streetfighter44 napisał/a: | hetman ja mam 110/90/16 tył i mi etka zamyka licznik leci spokojnie 140 | ,jasne to ze zegar taki Ci pokazuje to nie znaczy ze tyle poleci,naprawde dobra MZ idzie 130-135 i wiecej nie da rady,wiec licznik niezle Ci zawyza,siłą rzeczy na oponie z takim profilem dobry licznik musi zanizac,wiec jesli Tobie nadal pokazuje 140 to nie mam pytań co do wiarygodnoisci jego wskazań,pewnie samochodem jak by cie mijał to mjiał by ze 120,pozatym w miescu 140 w MZ w rzeczywistosci jest 135,wez sie przyjrzyj,czyli gdyby nawet szla by naprawde tyle te 140 co pokazuje licznk to w rzeczywistosci było by to 135,ale widze ze przeklamania masz nie samowite,pozniej sa historie ze szla 140 i jeszcze wiecej, zaloz se opone 100/80/16 to bedziesz sie cieszył sie etką co wyciska 150 ,bo pewnie tyle pokaze. ,pozneij jakies szczawie sie mnie pytaja czy niechcem spzredac bo slyzeszli ze MZ to jak 140 niewyciska to slaba jest ,a ja mowie tak tak |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
streetfighter44
streetfighter44
Motocykl: MZ ETZ 251E 1990
Wiek: 38 Dołączył: 11 Lis 2006 Posty: 45 Skąd: ZABRZE , ŚLĄSK
|
Wysłany: 2007-01-23, 20:46
|
|
|
SOVIETVW sory pomyłka oponke mam 110/80/16 a po drugie i tak tyle nie jezdze mi wystarczy w mzcie 120 max to nie jest w koncu japończyk żeby tyle jeżdżić a z tym że liczmik pokazuje 140 a jade naprawde 135 km\h to ci wierze bo każdy motor ma jakiś błąd odczytu na prędkościomierzu jakieś 5 % ale ja tak tylko napisałem przeciez nie chciałem sie pochwalić a te 140 to było po zakupie moto jak chciałem sprzwdzić ile poleci , czy nie jest zajechana itp. |
_________________ moja etka na elektroniku
http://www.bikepics.com/m...sp?i=826342&s=0
oraz mały felieton
http://www.radiomotorbike...id=44&Itemid=63
http://s3.metaldamage.pl/c.php?uid=143163 |
|
|
|
|
OlseN
born to ride ....
Motocykl: CBR 900 RR
Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 282 Skąd: Nisko/Lublin
|
Wysłany: 2007-01-23, 21:07
|
|
|
Ja sobie włożyłem teraz na przód 3,25-16 Pirelli MT 65a na tył 120/90-16Bridgestone Exedra G 534. Bierzniki kieunkowe, szosowe. Zdaje sobie sprawę że MZ będzie wolniejsza i max będzie mniejszy, ale wygląd poszedł o 100% w górę no i przyczepnośc o niebo lepsza. Z przodu zaszprychowałem sobie kółko 16 cali. W trasie i tak nie przekraczam 100 km/h więc zbierając wszystkie + i - widze tylko korzyść. |
_________________ http://bikepics.com/members/mictry/
|
|
|
|
|
lukaszbiernacki
Motocykl: Suzuki GSX-R 750
Wiek: 35 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 7 Skąd: Węgrów
|
Wysłany: 2007-01-24, 21:11
|
|
|
Do 251 powinna być zakładana 100/80-16 czyli 3.25-16 |
|
|
|
|
Ntav
95 Oktan! ]:->
Motocykl: Yamaha TDR 125
Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Sty 2007 Posty: 190 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2007-01-24, 21:49
|
|
|
Mam pytanko, bo nieznalazłem tematu o EtZ 150 na temat opon to zapytam sie tutaj aby nie robić niepotrzebnego tematu, jakie oponki nadają się na suchy piach i żwir lecz i błotko. Poza crossowymi ! ? |
_________________
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-01-24, 22:58
|
|
|
3.25;| oryginalnie w mojej TS była opona 3.5-16...wiec w ETZ 251 niemoze byc cieńsza. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2007-01-24, 23:08
|
|
|
w 251 jest 3.25 przynajmniej tak jest w papierach. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2007-01-25, 00:37
|
|
|
3.5 a 3.25 przeciez to jest praktycznie to samo, różnica to 6,5 mm!
3.5 odpowiada 90/80
zalecane opony na tył do 251 (16 cali) to 3.25-3.5, lub 90/80-110/80
do 150 (16 cali) to 3,25-3.5, lub 90/80
do 250 (18 cali) to 3.25-4.1, lub 90/90-110/90
na przód do 251/150/250 (16/18 cali) to 2.75-3.25 |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-02-01, 14:01
|
|
|
Witam a na przid 100/90/18 moze byc do 251?? czy to nie za szeroka?? |
|
|
|
|
Pawelek92
Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 31 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 2 Skąd: Klatek
|
Wysłany: 2007-07-04, 06:31
|
|
|
Więc jesli chcial bym miec MZ 251na oponach enduro to jakie rozmiary trzeba miec zeby to optymalnie dobrac zeby nie bylo zadnych strat? I czy od bieznika cos tez zalezy? Zmiany zebatek ani podobne zabiegi nie wchodza w gre. I jeszcze mam pytanko czy w mz da rade zamontowac bezdetkowe opony? I czy w zwiazku z tym sa jakies wieksze problemy? |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-07-04, 08:52
|
|
|
Na pewno więkzy bieżnik zdeydowanie wpływa na spadek mocy moto, na bardziej gładkich (szosowych) jest mu lżej, MZ to motocykl szosowy. A rozmiary to moim zdaniem maksymalnie z przodu 3.00 (90/90) a tył 3.50 (100/90 lub 100/80). Ja ma przód 90/90 i tył 100/80 i moto na piątce buja na dotyk manetki, wkręca się ładnie na obroty. Kiedyś miałem z tyłu 4.00 to nie było już tak zwinna. Zapewne dużo wpłynął też remont silnika ale opony także mają duży wpływ. Przejedz się kolażówką a rowerem z szerokimi oponami i dużym bierznikiem to sam zobaczysz o co chodzi, bo wtedy Ty będziesz robił za silnik i zobaczysz jak on się wówczas czuje . Co do opon bezdętkowych to nie wiem dokładnie ale chyba nie na oryginalne felgi taki patent i trzebaby też felgi zmieniać.. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
|