» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:31
Malowanie - dobór farby
Autor Wiadomość
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-03-01, 18:50   

szpachla kosztuje 26 - 30 zł ( zależy od firmy) ja biorę za 27,5 impra - spruzzo w nocy albo przy odrobinie czasu sięrozpiszę co o tym wszystkim sądzę
_________________
The power of dreams.
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-03-01, 19:27   

Ale jaka szpachla??
Bo mi chodzi o natryskową
Wlewam do pistoletu maluje i na materiale nie ma rysek dołeczkow itp...
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-03-01, 21:28   

ok, tera spróbuuje opisać to co pamiętam
1.Tak, to jest o natryskowej. Ale nie spodziewaj się fajerwerków po jej położeniu na zwyczajnie nieprzygotowaną powierzchnię. Zazwyczaj kłądzie się natryskową na powierzchnie wcześniej przetartą papierem i z naniesioną warstwą zwykłej szpachli z utwardzaczem. Gdy takim systemem to położysz, to na natryskowej będziesz widział co i jak, i podocierasz na gładź.
2.Wszelkie polerki i usuwanie czegokolwiek: bierzesz papier 1500 - 2000 , wodę, maczasz papier i lekko matowisz. Potem bierzesz pastę polerską ( zaczynając od automax - nie polecam , kończąc na G3 - żal Ci będzie 3 dych ) i szmatkę, energicznymi kolistymi ruchami całość zapolerowywujesz, do uzyskania połysku. Polerowany element może różnić się od rezszty.
3. Farba w sprayu a bydle jaka farba w puszce na aerograf/pistolet do malowania to jak porównywanie malucha i mercedesa. Z tym że chodzi też o cenę. Jak chcesz podmalować coś to nie opłąca się rozrabiać w mieszalni nowej 0,5 litry farby. Bierzesz i kupujesz spray. Na całość : najlepiej kupić sobie farbę renowacyjną, trochę papieru 800 - 1500 - 2000 i po pomalowaniu pozacierać, i wypolerować albo gąbką nałożoną na nasadkę na wiertarkę, albo szybkimi ruchami ręcznymi. ( najlepiej maszyną polerską, ale ta mojego ojca np kosztowała jakieś 2 lata temu 450 zł ... ) Nie warto babrać się w malowanie całości sprayami, raz że efekt marny, dwa że trzeba tego nawalić okropnie dużo ( bo spraye są jednak żadkie w porównaniu do tego , jak możesz ustawić sobie pistolet) a co za tym idzie wiecej kupić. Nie zabezpieczony bezbarwnym odpada szybko i przy byle uszkodzeiu mechanicznym nie trzyma się kupy. Ogólnie to sprayem można, ale motorynkę wymalować albo rower. Albo kiosk na rogu.
4. Rama - piaskowanie jest najlepszym wyjściem, ale kogo dziś na to stać przy MZ :?: A więc zdzeranie starego przy pomocy papieru ściernego. Choć nie polecam też darcia do blachy, bo potem źle wychodzi. Najlepiej przycierać tam gdzie są ogniska korozji, zlewy na starym lakierze itp. Trzeć do tąd, aż nie będzie wyczuwalnego przejścia w przycieranym miejscu. Całą ramę zmatowić. Po odtłuszczeniu przynajmniej 2 - 3 warstwy żeby mieć z tym spokój. Nie spotkałem się z takimi wytrwalcami , cotoby ramę polerowali.
Jak coś pominąłem to napiszcie. Jak się mylę to poprawcie.Pzdr :mrgreen:
_________________
The power of dreams.
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-03-01, 22:26   

plonczek napisał:
Cytat:
Jak chcesz podmalować coś to nie opłąca się rozrabiać w mieszalni nowej 0,5 litry farby


0.5 litra to sie nie opłaca, bo po co aż tyle?? Ja na całą CZ zużyłem coś koło 100ml farby!! Co w sumie wyniosło ok 30 zł (z lakierem, utwardzaczem i innymi pierdołami). A za tyle kasy to mógłbym co najwyżej sam sprej kupić, a dotego jeszcze lakier trzeba. Poza tym sprayem trzeba umieć sie posługiwać, żeby nie zrobić zacieków. Ogólnie nie opyla sie sprayem...
 
     
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-03-02, 15:04   

lepiej jak Ci zostanie anizeli braknie. Zresztą ja wychodzę z załozenia że maluje się 2 - 3 warstwy i poleruje.
_________________
The power of dreams.
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-03-02, 22:16   

Ja zawsze kłade 3 warstwy i mi akurat stykło (bo ta barbe sie razcieńcza bodajże 1:2 :wink: ). A malując etzetke to pewnie bym sie w 50 ml zmieścił...
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-03-03, 15:50   

Jak juz jestesmy przy malowaniu.
To macie jakis pomysł na usuniecie lakieru z aluminium??
Papier scierny odpada bo za duzo zakamarkow.
Drucianka odpada bo jest to pompa i jest tam szybka i mogłe by sie zrysowac.

Była juz na foum mowa o jakims zmywaczy, wyzeraczu, odparzaczu nie wiecie ile kosztuje takie cos?? I gdzie to kupic??
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-03-03, 16:24   

Płyn hamulcowy się skończył? Umyj pompę w płynie a, po paru dniach pewnie będziesz mógł ją obrać z lakieru jak mandarynkę :mrgreen:
 
 
     
gregorian08 

Motocykl: MZ ETZ 250, ETZ 150e
Wiek: 36
Dołączył: 21 Gru 2004
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 2006-03-06, 18:25   

A czy nie wie ktoś jaki jest numer oryginalnego lakieru niebieskiego(tego jasnego), którym malowali ETZ 150?? Moja ETZ była taka zanim ktoś ją pomalował, a teraz chcę powrócić do oryginału.
 
     
Zoltanno 


Motocykl: MZ ETZ 251, AWO, OSA
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-03-07, 14:21   

na pozbycie sie lakieru z aluminium najlepsze jest delikatne piaskowanie. mialem silnik pomalowany w romecie chyba-i tak zrobilem i wyszlo slicznie, z takim lekkim mattem,oczywiscie se wypolerowac zawsze mozna
 
 
     
Tonik 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 39
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 21
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2007-04-07, 19:12   

Witam a co sadzicie o takim kolorku.
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2007-04-07, 19:23   

Nawet fajny kolorek :) Kameleon?
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
Tonik 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 39
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 21
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2007-04-07, 19:32   

Tak kameleonik tu boczek w troche innym swietle. W swietle dziennym dla mnie kosmos. polakierowalem lagi lusterka pulki zawieszenia oraz pulke na zegary.
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2007-04-07, 19:36   

Fajne, fajne :-P Mozesz napisac ile dałes $ za farbe?
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
Tonik 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 39
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 21
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2007-04-07, 19:46   

To jest ciekawy rodzaj lakieru maluje sie to podobnie jak perłe czyli przedbaza, baza i lakier bezbarwny.
W moim przypadku kupilem sobie 3 setki przedbazy ( bardzo ciekawe bo czarna ) 3 bazy i rozpusczalniki wyszlo to 160 zl. Liekier bezbarwny bralem w innej mieszalni ( bo w tej maja lipe, nie da sie go rozlac na lustro ) firmy COMO + utwardzacz i rozpuszczalnik jakies 40 zl za 4 setki, wystarczy w zupelnosci dwie a bazy i przedbazy po 1,5 ja wzialem wiecej zeby miec na wypadek jakiegos bum :D bo to nie bardzo do robia tak samo
 
 
     
Saracen1608 


Motocykl: Mz ES 250, GSF 650
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Paź 2004
Posty: 75
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2007-04-13, 11:08   

SAke,
Jak chcesz usunąć lakier z aluminium to polecam zmywacz do lakierów firmy BOLL. Szwaks jest w spreyu, łatwo go nałożyć a do tego jest bardzo wydajny. Ściąga wszystko niezależnie od rodzaju lakieru i podkładu. Cena z tego co pamiętam ok 17 - 20 zeta za 500 ml. Jak chcesz taniej , ale niekoniecznie lepiej to zawsze można użyć skansolu ( ok 7- 10 zet za 350 ml żelu).

pozdro
_________________
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=3136
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14