Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 18:34 |
Silnik - luźne łożyska na wale |
Autor |
Wiadomość |
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-03-25, 15:02
|
|
|
Z tym klejem to dziwne troche, jeśll da się wyjąć łożysko po mocniejszym stuknięciu młotkiem to chyba nie zbyt mocno on je tam trzyma, w takim razie podczas pracy silnika też może się rozkleić i wykruszyć klej i ciekawe czy klej wytrzyma temperaturę panującą w silniku oraz bliskie spotkania z olejem i benzyną? |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
macq_macq
Maćq
Motocykl: Etz 250, 4x wsk 125
Wiek: 36 Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 42 Skąd: Warszawa/Saska Kępa
|
Wysłany: 2007-03-26, 01:04
|
|
|
Dziękować za odp. |
_________________ ECIA Z ZATARTYM WAŁEM NIE PASUJE DO KRAJOBRAZU :/ |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-13, 22:19
|
|
|
No i rozebrałem sobie dziś silniczek, okazało się że mogę ruszać sobie wałem na boki gdyż łożyska w karterach siedzą tak luźniutko. Poradźcie co teraz mozna zrobić, kupować na Allegro jakieś kartery, pytałem w warsztacie to tulejowanie jest drogie i muszą potem jeszcze te otwory osiować, nie wiem co mam robić a silniczek chce złożyć tak aby było wszystko spoko. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-06-13, 22:33
|
|
|
wamnok, Są odpowiednie preparaty do osadzania łożysk np. Loctile - czerwony i zielony mówiąc ogólnie. Dobrze jest podejść do dużego sklepu z łożyskami i porozmawiać z obsługą, który środek będzie odpowiedni. W małych ilościach Loctile można nabyć w Konceptusie . Niebieski to standardowy preparat do zabezpieczania gwintów, czerwony to już mocniejsza rzecz i bez podgrzania ciężko zerwać, zielony służy do osadzania kół pasowych i zębatych na wałkach! i ma ogromną odporność na zerwanie.
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-14, 07:15
|
|
|
Mam rozumieć, że to te tak zwane kleje do łożysk?
Jeśli tak to czy po założeniu łożyska z takim preparatem, będzie wszystko spoko? Czy wytrzyma ten klej obciażenia, benzynę, olej i temperaturę z którą ma styczność w silniku? Czy po przejechaniu trochę kilometrów nie pojawią się znowy te luzy, lub czy nie trzeba będzie jakoś delikatnie traktować silnik z uwagi iż łożyska są na klej poskładane. I jak wygląda sprawa z rozbiórką ewentualną, czy łożysko da się wybić i wyczyścić pozostałości po tym kleju? |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-06-14, 07:37
|
|
|
Klej jest odporny na obciążenie - czy benzynę - sprawdź, skontaktuj się z sprzedawca loctile lub w sieci. Preparaty tego typu kleją tam gdzie jest ich mało - więc zakładam, że gniazda są luźne a nie powybijane jak po nalocie dywanowym . Aby zdemontować taki klej trzeba go ogrzać coś do 100 lub ponad stu stopni.
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-06-14, 08:14
|
|
|
klej jest odporny na wszystko, temperatura rozpuszczania 250stopni celsjusza. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-14, 08:36
|
|
|
No ja tam nie wiem ile w silniku może być temperatury najwięcej, a tak z ciekawości ile może być najwięcej na łączeniu kolanka z cylindrem?
Zastanawia mnie też to jakim cudem u mnie mogę ruszać wałem w lewo i w prawo, silnik mam jeszcze społowiony, tylko reszte mam rozebraną i gdy łapię za stożek sprzęgła to całym wałem mogę ruszać w lewo i w prawo i chodzi on na łożyskach w karterach, na wale łozyska ciasno siedzą. Nie wiem jak to możliwe, przecież łożyska są osadzone od wewnętrznej story i potem już jest dystans w karterach, kartery skręcone i chyba nie miałoby prawa się w ten sposób poruszyć nawet jeśli miałyby duży luz. Co wy o tym sądzicie? Bo jakieś dziwne mi się to wydaje. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-06-14, 09:25
|
|
|
wamnok napisał/a: |
Zastanawia mnie też to jakim cudem u mnie mogę ruszać wałem w lewo i w prawo, silnik mam jeszcze społowiony |
Mnie też to zastanawia. U mnie był taki przypadek, że wał po złym spasowaniu na sworzniu nie mieścił się między kartery. Jeśli tam ma być miejsce na luz poosiowu to góra dziesiętne części milimetra. A może ktoś pominął pewne detale przy montażu ? Zdejmij cylinder i zobacz czy gdy poruszasz wałem przeciwwagi ruszają się wewnątrz. |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-14, 13:25
|
|
|
Cylinder mam zdjęty, ale już wiem o co chodzi, za dystans łożysk odpowiadają zabezpieczenia ich a ja je miałem zdjęte więc wał chodził na boki na łożyskach gdyż są luźne w karterach.
Zastanawiam się właśnie jak zrobić dobrze aby było dobrze, czy szukać karterów (też nie wiadomo jakie się kupi) czy zastosować ten klej do łożysk.
Czym uszczelniacie cylinder na dole i na łączeniu z głowicą uszczelkami z kompletu uszczelek, (na dole papierowa a na górze blaszana) czy lepiej będzie na sylikon to złożyć?
Zauwazłyłem lekko wytarty talerz wału w miejscu gdzie chodzi korbowód i jest ta podkladka, czy to znaczy że wał do wymiany? |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-06-14, 14:13
|
|
|
Między cylindrem a głowicą aluminiową uszczelką, a na dole cylinder - karter tekturową uszczelką osadzoną na towocie. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-06-14, 17:22
|
|
|
No pewnie, sam taki mam do łożysk zielony Tawot to też smar. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-06-14, 19:20
|
|
|
kup klej do łozysk przyda sie jeszcze wiele razy! np. przy wymianie łozysk w piascie tylenj lub zebatce(tam tez łozyska lubia wybijać gniazda). |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-14, 20:29
|
|
|
Powiedzcie mi jeszcze czy to że mogę ruszać na boki wałem (jest luz między łożyskami a karterami) jakieś 3mm pomimo założonych zabezpieczeń to tak ma być czy u mnie coś nie tak? Przecież jeśli nawet nie będę miał luzu na łożyskach po zastosowaniu tego kleju to ten dystans na boki i tak pozostanie. Na szczęście nawet jeśli przesunę maksymalnie wał w którąś stronę to nie ociera o karter. Ale czy taki dystans zostawiony jest fabrycznie? Mam nadzieje, że wiecie o co mi chodzi. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-06-14, 21:35
|
|
|
chodzi ci o dystans miedzy przeciwaga wału a karterem? |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-14, 21:49
|
|
|
Niby tak, poprostu nawet gdy mam założone zabezpieczenia łożysk (cylinder oczywiście zdjęty w wyszystko z czopów walu też), to mogę ruszać całym walem w lewo i w prawo trzymając za stożek sprzęgla, porusza się on wówczas wraz z łożyskami od zabezpieczenia do zabezpieczenia. Kiedy zdejmę zabezpieczenia łożysk to porusza się jeszcze dalej aż przeciwwagi wału dotkną kartera. Czy taki dystans to narmalne? |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-06-14, 22:32
|
|
|
wamnok, a zerknij na: http://home.wolfsburg.de/...tlist/t405.html i zobacz czy wszystko jest na miejscu i w dobrej kolejności. Może nie masz założonych odrzutników oleju? A i jeszcze jedno - rozumie, że między karterami nie ma uszczelki. Taki luz w głowie mi się nie mieści.
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
|