Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 18:34 |
Silnik - luźne łożyska na wale |
Autor |
Wiadomość |
siro13
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 232 Skąd: Turkowice
|
Wysłany: 2007-06-14, 23:09
|
|
|
a moze włożyłes segery (te ktore maja zabezpieczac lożysko) w miejsce tych zabezpieczen simmeringow?? wiesz o co mi chodzi? |
_________________ Link do strony ze zdjęciami mojej MZ:
Moja MZ ETZ 250
|
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-15, 08:56
|
|
|
Właśnie blaszki te mam też zdjęte, założe je i zobacze czy wtedy będzie luz, połówki są złożone na sylikon. Czy na sylikon powinno się je składać? |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
janekrow
Janekroł
Motocykl: mz trophy, pannonia
Pomógł: 12 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 274 Skąd: Kąty Wroclawskie
|
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-15, 19:42
|
|
|
No i założyłem te blaszki potem zabezpieczenia i jednak już takiego luzu nie ma, jest ale minimalny, kiedy kupie nowe blaszki to myślę że nie powinien być już wyczowalny bo te stare wydają się już być lekko wyrobione. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-06-16, 11:52
|
|
|
wamnok, orzesz , te blaszki to dość istotny element jest - za nimi się zbiera olej, który później smaruje łożyska. Jeśli się przyjrzeć jak są poprowadzone kanały olejowe, to również staje się jasne, dlaczego potrzebny jest gumowy rozdzielacz oleju wkładany pomiędzy kartery w komorze. |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
adrian90_15
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 245 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2007-06-16, 13:37
|
|
|
No właśnie po co? Jak rozpołowiłem silnik, to się zastanawiałem czy tam ma coś być, a później wyczytałem w serwisówce o gumowym rozdzielaczu. |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-06-16, 18:52
|
|
|
Ja też nie miałem, lecz nabyłem osłonę przegubu do auta osobowego, nożyczki w ruch i przy drugiej próbie było gotowe! Ja tłumaczę potrzebę tego krążka następująco: olej jest wytrącany z mieszanki i pod wpływem siły odśrodkowej i ruchu korbowodu jest wrzucany na gładź cylindra, pozostała cześć spływa po ściankach komory korbowej i gromadzi się w kanale olejowym. Lecz nie ma gwarancji, że kanały są symetryczne, silnik idealnie poziomo zawieszony itp., w takiej sytuacji cały nagromadzony olej ma duże szanse spłynąć do jednego z łożysk, pozostawiając drugie niedosmarowane. Rozdzielacz powoduje, że statystycznie połowa oleju tafia do jednego z łożysk, a druga do drugiego. To poprawia smarowanie łożysk, a co za tym idzie przedłuża ich żywotność.
Swoją drogą łożysko kryte jest fabrycznie wypełnione odpowiednim smarem, który wg producenta staczy na całe życie łożyska - czyli około 5000 godzin, co daje jakieś 300 000 km przebiegu! Równocześnie większość awarii łożysk wynika z złego montażu lub smarowania. Więc pytanie czy nie opłacało by się założyć łożysk krytych? W skrzyni nie powinno być z tym problemów - nie panuje tam wysokie ciśnienie. Na wale już gorzej i potrzebne by były łożyska o lepszej izolacji niż RS aby mieszanka nie wypłukiwała smaru.
Aczkolwiek w przypadku wału mieszanka może mieć jeszcze funkcję chłodzenia łożysk i ich zamknięcie spowoduje szybkie przegrzanie.
Pozdrawiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
Ostatnio zmieniony przez Loosiu 2007-06-16, 19:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-16, 19:00
|
|
|
Kupić nie da się raczej tych uszczeleczek ale mówisz, że wyciąłeś je z osłony przegubu, jaki dokladnie ma to być kształt i czy ten materiał z którego są wycięte bedzie odpowiedni, przecież tam jest wysoka temperatura? |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-06-16, 19:18
|
|
|
Osłona przegubu jest z gumy olejoodpornej - więc odpowiedni. Temperatura tam nie jest już taka ogromna - zrobiłem z tym 100 km, kontrola nie wykazała niczego złego. Kształt ma być okrągły średnicy nie podam, nie pamiętam, spasować dokładnie lub z minimalnym luzem. Osadzenie na wcisk spowoduje, że całość się wybrzuszy i nie będzie szczelne. Grubość około 2 mm. Gdy pokrywałem karter symboliczną, bardzo cienką (dosłownie muśnięcie palca) warstwą silikonu, uszczelkę również pociągnąłem, aby się przykleiła.
Pozdrawiam |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-16, 21:11
|
|
|
A ile ma być tych uszczeleczek? Jedna tylko, montowana w jednym karterze, czy dwie, jedna w jednym druga w drugim? Z tego co widać na google video jak serwisant MZ sklada silnik to jedna tylko, chybaże ja coś przeoczyłem. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
janekrow
Janekroł
Motocykl: mz trophy, pannonia
Pomógł: 12 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 274 Skąd: Kąty Wroclawskie
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-06-16, 22:25
|
|
|
Łozyska kryte nie wytrzymają za mała wytrzymałosc na zmienne obciazenia. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-18, 22:09
|
|
|
Ja kupiłem na cały silnik (korbowód [FŁT], skrzynia [PPL], sprzęgło [PPL]) łożyska kryte bo innych nie było z luzem C3 ale gość w sklepie mi powiedział, że to nie ma różnicy co do ich wytrzymałości czy kryte czy nie i że wystarczy zdjąć osłonki i będą odkryte.
A ten separator oleju to jak dokładnie wyciąć? Chodzi mi o to czy ma dużo wystawać poza to wyżłobienie na niego, czy ma być na równo z karterem aby nie zrobił dystansu między karterami? Ja wytnę go z uszczelki pod zawory samochodu osobowego, jest ona z takiej korko-gumy, facet w sklepi powiedział że jest olejo i temperaturo odporna więc chyba też i benzyno czyli powinna się nadawać. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
Loosiu
Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy Wiek: 43 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Wrocław, Włocławek
|
Wysłany: 2007-06-18, 22:22
|
|
|
wamnok, napisałem okrągła. Gwarantuje ci, że przy jej rozmiarach - czyli około 8mm średnicy (ma być okrągła, w lewym karterze jest pod nią wgłębienie), zostanie zgnieciona do odpowiedniej grubości w momencie skręcania karterów (zakładam, że śruby wymieniłeś na imbusy ). Obejrzyj lewy karter na spokojnie i na 100% wyczujesz jak to ma być. W którymś filmiku serwisowym chyba też widać jak facet zakłada rozdzielacz.
Pozdrwaiam, |
_________________ Rafik vel DeLeTe aka Loosiu
To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.
BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-06-18, 22:22
|
|
|
bo budowa łozyska jest taka sama...ale tu chodzi o system smarowania. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-06-18, 23:32
|
|
|
Więc wystarczy łożysko kryte odruć i po krzyku.
Mam na imbusy skręcany silnik. Wiem, że jest tam wgłębienie ale właśnie chodziło mi o to ile ma wystawać i czy wogóle ma wystawać, aby nie zrobiła nieporządanego dystansu między karterami, ja ją wytnę chyba tak by była prawie na równo z karterem, bo jak za dużo się zostawi to może się zdarzyć tak że nie dociśnie jej do pożądanego stopnia i może wówczas pojawić się ten niepotrzebny dystans. Zastanawiałem się jeszcze czy to ma być na całej długości taka sama czy wyciąć taki jakby kołpak (grzybek), na dole tam gdzie wchodzi w to wgłębienie węższa a na zewnątrz ciut szersza, zostawiony lekki kołnierz opierający się na karterze. Jakym widział oryginalną to nie byłoby problemu w wycięciu drugiej. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
bary251
Motocykl: silver etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 45 Skąd: kurów
|
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2019-11-16, 20:49
|
|
|
Witam mam taki problem mianowicie około 8 lat temu robiłem kapitalny remont silnika mojej tski,nowe łożyska wał szliw cylindra i wszystko było ok no i nie dawno zauważyłem jakieś drgania i stuki w silniku no i akurat pękła mi linka od sprzęgła, wykręciłem pokrywę i okazało się że wał ma duży luz.Rozebralem cały silnik i okazało się że łożyska na wale mają duży luz a zwłaszcza od strony sprzęgłazaznaczam że mało jeżdze przez te lata zrobiłem o
około 10 tyś km to jest nic.Slyszałem że sprzęgło może być źle wyważone że są jakieś znaki ale u mnie nie było nic bo też wymieniałem tarcze sprzęgłowe.Jaka może być przyczyna, proszę o radę.Pozrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-11-16, 23:37
|
|
|
Źle wymarzony wał lub źle wyważone sprzęgło. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
|