Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 19:48 |
Sprzęgło - ustawienie - MZ TS 250/1 |
Autor |
Wiadomość |
GlaDziU
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 14 Skąd: OSTROWIEC Św.
|
Wysłany: 2007-10-27, 21:31 Sprzęgło - ustawienie - MZ TS 250/1
|
|
|
witam
Niedawno zmieniałem wałek kopniaka i i jak już wziolem się za zakładanie dekla to sie zaczeły problemy a mianowicie nie moge wyregulować sprzęgła (nie łapie) a przy sprzęgle nic nie ruszałem. Męcze się już z tym 2 dzień i nie widać żadnych postępów
czy może ktoś opisać krok po kroku jak ustawić sprzęgło w MZ TS 250/1? Tylko po ludzku ,a nie jak w książkach serwisowych
z góry dzięx |
_________________ NIE MA BOGA... JEST MOTÓR |
Ostatnio zmieniony przez Qba 2007-10-28, 14:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2007-10-27, 21:41
|
|
|
No więc opisze Ci to tak łopatologicznie jak robie w nagłych przypadkach .
Wkręć wkręt regulacyjny linki przy klamce sprzęgła. Podnieś kapturek gumowy na lince sprzęgła (przy obudowie silnika) i wyjmij plastikowy opór linki. Myślę że dokręciłeś mocno nakrętkę na wale korbowym... następnie bierzesz przecinaka lub coś podobnego i młotek. Uderzasz delikatnie w tuleję wyciskową aby obróciła się w lewą stronę do momentu aż dalej nie pójdzie (z wyczuciem). Masz ją tak ustawić aby płytka regulacyjna zatrzymała się na śrubach w takiej pozycji (czerwone punkty to śruby).
Jak już to ustawisz to wkręć te 3 śrubki ale bez pokrywki, wsadź plastikowy opór pod linkę i sprawdź działanie sprzęgła poprzez kopanie kopnikiem na wciśniętym sprzęgle, jeśli wał korbowy się nie porusza to znaczy że sprzęgli , a jak sprzęgli to skręcasz wszystko do kupy i ustawiasz luz przy klamce na ok. 1,5 mm i jazda |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
macieck
Motocykl: TS 250 1980
Wiek: 38 Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 11 Skąd: SZA / DWR
|
Wysłany: 2014-05-21, 21:03
|
|
|
Zrobię mocną archeologię, ale jestem bliski tego tematu.
1. Regulacja sprzęgła tylko na dokręconej śrubie na wale?
2. Śrubki (3 sztuki M6x30)od pokrywki mają przełożenie na samo działanie sprzęgła? |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2835 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-05-22, 06:31
|
|
|
1. Tak
2. Śrubki utrzymują płytkę regulacyjną w odpowiednim położeniu i zabezpieczają przed przesuwaniem i rozregulowaniem. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
macieck
Motocykl: TS 250 1980
Wiek: 38 Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 11 Skąd: SZA / DWR
|
Wysłany: 2014-05-24, 18:36
|
|
|
Poskładałem dziś trochę elementów. 'Motór' zagadał lepiej niż przed wymianą uszczelnień na wale, wydech ma chyba dalej zbyt duży opór.
Ale najgorsze, że sprzęgło się ślizga (ciężko odpalić). Wlałem jakiś hipol 80, jaki miałem pod ręką. Jest też podejrzenie, że ślizga się na wale (sprzęgło przy demontażu spadło samo, bez ściągacza, beż żadnej siły).
Jakie są Wasze doświadczenia? Stawiacie na olej? |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2014-05-25, 12:16
|
|
|
Dotrzyj pastą zaworową piastę do wału, bo ci po prostu spadło sprzęgło z wału. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 475 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
macieck
Motocykl: TS 250 1980
Wiek: 38 Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 11 Skąd: SZA / DWR
|
Wysłany: 2014-05-25, 21:15
|
|
|
Podziękował serdecznie. W tym tygodniu dostosuję się do rad. |
|
|
|
|
|