Przesunięty przez: Huberto 2007-12-09, 11:26 |
Buggy - Jaki silnik wybrać? |
Autor |
Wiadomość |
tomek83
Motocykl: mz
Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 6 Skąd: ost
|
Wysłany: 2007-12-09, 11:12 Buggy - Jaki silnik wybrać?
|
|
|
witam mam takie pytanko jako ze nastala zima to jest duzo wolnego czasu
i zaczełem budowe takiego małego buggy o duzym rostawie osi izamkneta klatką
początkowo plan byl taki zeby wsadzic tam silnik z jakiegos japonczyka o poj ok500cm
ale znajomy powiedzial ze lepiej jak bym wybral cos w stylu jawy 350 mz 250 latwiej z czesciami i jezeli bedzie z nim problem to wiele ludzi sie zna na tym sprzecie
a z japonczykami to roznie bywa
noi co wy mozecie mi doradzic co wybrac ?? |
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2007-12-09, 11:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
siro13
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 232 Skąd: Turkowice
|
Wysłany: 2007-12-09, 11:33
|
|
|
wg. mnie twój wybór i tak będzie podyktowany ceną i stanem silnika. natomiast gdybyś miał do wyboru 2 silniki w identycznym stanie i za taką samą cenę to ja bym chyba jednak wziął ten z jawy 350. ma wiekszą moc, i ciągnie od niższych obrotów |
_________________ Link do strony ze zdjęciami mojej MZ:
Moja MZ ETZ 250
|
|
|
|
|
tomek83
Motocykl: mz
Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 6 Skąd: ost
|
Wysłany: 2007-12-09, 14:04
|
|
|
no i tez tak myslałem nad silnikiem z jawy mysle ze i tak kupie caly motor na czesci
duzo zeczy bede mogł wykozystac do buggy |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2007-12-09, 14:19
|
|
|
Wszystko zależy ile masz kasy, jeżeli masz na silnik jakies 600-800zł to już kupisz porządny japoński, gdzie już naprawdę poszalejesz, zresztą takie silniki wytrzymują dużo więcej niż demoludowe 2T. Tyle że jak mówisz silnik Jawy czy MZty to prosta konstrukcja, tania w utrzymaniu, ale nie bardzo się nadaje na katowanie. Przecież nie budujesz buggy żeby spokojnie jeździć |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-12-09, 19:10
|
|
|
silnik od malucha... z racji odpowiedniej ilosci momentu obrotowego;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
tomek83
Motocykl: mz
Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 6 Skąd: ost
|
Wysłany: 2007-12-09, 19:33
|
|
|
wiem ze silniki od malucha są stosowane do buggy ale ja chce zrobic taki mały byggy
nie duzo wiekszy od gokarda (który mi sie znudził)
tam bedzie tylko fotel pasy 3 amortyzatory jeden na tył duzy (moze nawet z jakiego golfa:)
ukł kierowniczy hamulce i cos nadgłową ze jak bedzie dach to zeby mnie nie pogniotło
no i silnik najwazniejszy gdzies pod pacha sie zmiesci
a co do momentu obrotowego to mysle ze jak by wsadzic odpowiednia zebatke na tylna oś to bedzie miło
mi niechodzi o duze predkosci
moze najpier wykozystac silnik z jawy a pozniej dopiero cos z jakies szlifierki |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2007-12-09, 19:47
|
|
|
Mój kolega kupił ramę od kartinga fabryczną i zamontowałem do niej silnik od Tropika na asfalcie można kręcić bączki aż dym z kół idzie |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-12-09, 20:17
|
|
|
lepiej daj 4 amory... z 3 nie dojdziesz końca. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
tomek83
Motocykl: mz
Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 6 Skąd: ost
|
Wysłany: 2007-12-09, 20:39
|
|
|
ten 3 jeden na srodku w tyle
ja w gokardzie mam 150mz jaja potrafi urwac |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-12-09, 20:59
|
|
|
no super basz długa oś ja bym nie ryzykował 1 amora... przy mocniejszym skoku jeszcze ja wygnie nie daj boże:/ każde koło zawieś oddzielnie i stożek;) nawetm niej roboty bedzie. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
tomek83
Motocykl: mz
Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 6 Skąd: ost
|
Wysłany: 2007-12-10, 17:07
|
|
|
w sumie to masz racje dziekuje za udzial w projektcie
tylko nie wiem czy wsadzic tam amorki z jakiegos auta czy z motoru wystarczą |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
mati1700
Motocykl: Mz ETZ 150
Wiek: 36 Dołączył: 13 Lut 2006 Posty: 76 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
krzych_mz150
SUPER PREZES
Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Lut 2006 Posty: 398 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2007-12-10, 21:35
|
|
|
ale napęd zrób na jedno koło chyba, zę chcesz się bawić w układ różnicowy. Zrób np prawe koło napęd a lewe koło swobodne bo inaczej to nie skręcisz za sku*wysyna |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2007-12-10, 22:25
|
|
|
oj Poszy150, nie doradzaj mu źle, bo to jest lipa. sam mam u siebie na jedne koło i musze przerabiać bo po pierwsze ciężko wyjechać z mokrego terenu, nawet na piasku jakimś mozna stanąć a po drugie jak masz wysoki moment to i przyśpieszenie też czyli dodajesz gazu a przód ściąga
[ Dodano: 2007-12-10, 22:28 ]
i jak bym teraz robił to 4x4 np cztery wahacze od seicenta czy czegoś podobnego |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-12-10, 23:40
|
|
|
bardzo polecam silnik od trabanta, w polaczeniu z rama jawy wujas takiego zrobil niegdys |
|
|
|
|
Ciowiec
Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Gru 2005 Posty: 275 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2007-12-11, 16:24
|
|
|
Cytat: | bardzo polecam silnik od trabanta |
popieram, albo jeszcze lepiej od Wartburga - pieron ma 50 KM - w sam raz do buggy
A najprościej to kup Wartburga na chodzie, wywal całą bude, zostaw tylko ramę, koła, silnik, kierownicę i fotele - na to dopiero laski polecą |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2007-12-11, 17:35
|
|
|
jak od wartburga to równie dobrze od polowki:) ale te sa juz za cieżkie, polecam od trampka bo, jest dynamiczny przy tak malej masie, szybko wchodzi na obroty(2T), 3 nie drogi w eksploatacji. naprawde polecam mozna rowniez zrobic z maluszka sa nawet instrukcje jak to zrobic za 3,5k masz juz buggy 1 klasa |
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2007-12-11, 18:29
|
|
|
Klima, wolę czasem się zakopać i wyciągnąć tego buggyego niż nie mieć skrętu i modlić się na każdym łuku. Poza tym w samochodach też tylko jedno koło podczas jazdy napędza i jakoś nikt nie marudzi.
Zrobi jak będzie uważał, ale na jedno koło jest funkcjonalniejszy, albo 4x4 ale tu już się nie wypowiadam zbytnio bo takiego jeszcze nie robiłem. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
|