» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:15
Gaźnik - ustawianie - MZ 150
Autor Wiadomość
4est 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 46
Skąd: Wawa
Wysłany: 2005-07-18, 17:12   Gaźnik - ustawianie - MZ 150

Witam serdecznie.
Pytam bardziej w celu doglebnego poznania tematu :D
Oto moj gaznik: http://oceanic.wsisiz.edu...azki/gaznik.jpg
I tak:

srubaczek nr 1 : jest wkret oporowy przepustnicy (jesli sie myle poprawcie mnie) sluzy do regulacji obrotow biegu jalowego, wkrecanie powoduje podnoszenie obrotow biegu jalowego

srubaczek nr 2: jest to wkret regulacyjny ilosci powietrza w kanale obejsciowym (nie wiem czy dobrze pamietem :D ) i tu zaczyna sie problem. Krecenie tym srubakiem nie zmienia zbytnio pracy silnika. Jak go zamocno odkrece to etka zaczyna robic: pom, pom, pom, pom :D czyli ma za duzo powietrza, zgadza sie ? Jak juz wczesniej pisalem mialem niezle jazdy z tym gaznikiem :( Aktualnie ten wkret jest praktycznie na maksa wkrecony. Czy to jest normalne ze moto slabo reaguje na krecenie tym wkretem ?
_________________
Pozdrawiam,
4est
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-09-29, 23:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2005-07-18, 17:22   

Wkret nr 2 reguluje ilość powietrza w mieszance na biegu jałowym. jak go odkrecisz to bedzie mial duzo powietrza jak wkrecisz to malo. problem w tym aby dobrac odpowiedznią pozycje aby motor dostawał tyle powietrza ile potrzebne jest do spalenia paliwa. Jak masz wkrecony to pewnie niedlugo zobaczysz ze z rury wydechowej leje sie niedopalona benzyna. Szczerze mowiac w MZ jeszcze nie regulowałem ale w motorynce która mam robie to czesto.Efekty widac natychgmiast ponieważ w motorynkach nie da sie uszczelnic kolanka wydechu i zaraz jest on obrzygany paliwem...
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
4est 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 46
Skąd: Wawa
Wysłany: 2005-07-18, 18:41   

Sadzac po kolorze swiecy to wyglada na to ze sklad mieszanki jest OK
_________________
Pozdrawiam,
4est
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2005-07-18, 19:35   

Kolor świecy odzwierciedla ustawienie zapłonu, swieca biala zaplon dobry swieca czarna zaplon zapoźny. Jak świeca jest mokra to mieszanka zbyt bogata w benzyne, Jak jest sucha to albo jest zbyt uboga albo jest wsio ok. Widzac twój problem wydaje mi sie że masz zbyt ubogą mieszanke.
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
4est 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 46
Skąd: Wawa
Wysłany: 2005-07-19, 09:28   

Z ta swieca to nie do konca sie zgodze... Bez ruszania zaplonem, regulujac tylko samym gaznikiem moge doprowadzic do stanu gdy swieca bedzie czarna :) Mieszanka bedzie za bogata, a nie sadze zeby udal sie chwyt z mokra swieca, chyba w cylindrze jest za cieplo zeby swieca pozostawala mokra :)
_________________
Pozdrawiam,
4est
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-07-19, 10:06   

moj motor także słabo reagował na krecenie tym wkrętem ale to tylko tak z pozoru po każdej zmianie zrób przegazówke i powinno załapać



Radzio89 napisał/a:
w motorynkach nie da sie uszczelnic kolanka wydechu i zaraz jest on obrzygany paliwem...


nie zgodze się tu z Tobą kolanko zawsze można uszczelnić chyba że ma się coś zniszczonego w tym połączeniu . Wystarczy dobrać odpowiednią podkładke metalową (nie pamietam jaki materiał ale chyba aluminium) mocno zakrecic i bedzie się trzymało
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2005-07-19, 16:40   

hehe Nycha mi tez sie tak wydawalo. Kupilem oryginalną nowa podkladke miedzianą do tego podwinąłem nicią azbestową (wg instrukcji napraw) i dalej leci. Ja juz dalem se z tym spokuj, co tydzien wycieram szmatką...
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
maeko
[Usunięty]

Wysłany: 2005-07-19, 17:16   

Sama podkładka dobrze dociśnięta pożądnie uszczelni kolanko
 
     
OlseN 
born to ride ....


Motocykl: CBR 900 RR
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 282
Skąd: Nisko/Lublin
Wysłany: 2005-07-19, 17:22   

Ja mam uszczelnienie zrobione z podkładki pod głowice do komarka. Jest ona aluminiowa a średnica otworu idealnie pasowała do średnicy wylotu kolanka. Dobrze sie ja tnie (ja ciąłem nożyczkami) i łatwo można dopasować do kolanka. Jeśli ktoś ma juz takie duże problemy z uszczelnieniem to może posłużyć się małą warstwą sylikonu którą nałozy pod podkładke aluminiową lub miedzianą.
_________________
http://bikepics.com/members/mictry/

 
 
     
4est 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 46
Skąd: Wawa
Wysłany: 2005-07-19, 19:04   

Nie chce nic mowic ale ten post mial byco gazniku :wink: Czekam na jakies dalsze info w tej sprawie :)
_________________
Pozdrawiam,
4est
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2005-07-19, 19:52   

Dalsze info... pokrec ta srubka tak zeby bylo dobrze, odkrecaj stopniowo po pol obrotu i idz sie przejechac, dobierz odpowiedznie ustawienie metoda prób i bledów...
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
maeko
[Usunięty]

Wysłany: 2005-07-20, 11:03   

Taka metoda się zawsze sprawdza!!:)
 
     
4est 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 46
Skąd: Wawa
Wysłany: 2005-07-20, 15:00   

no to bede smigal w sobote z wkretakiem w kieszeni :)
_________________
Pozdrawiam,
4est
 
     
maeko
[Usunięty]

Wysłany: 2005-07-20, 15:13   

OO i bardzo dobrze zrobisz!!! Tylko patrz bo jak podczas jazdy będzie ok to musi być i na postoju ok!
 
     
bert41 


Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 102
Skąd: Leszno/Rawicz
Wysłany: 2005-07-20, 20:29   

No dokladnie.Jak ostatnio ustawiałem gaznik to nie rozstawałem sie ze srubokretem.Zawsze tez staralem sie rozgrzac silnik w miare mozliwosci,a przy regulowaniu czeste przegazówki.Jesli masz zapłon ok i gaznik tez dobrze ustawiony to zimny silnik powinien zapalic od max 3 kopów.U mnie zawsze łapie od drugiego, a na coiepłym od pierwszego.Kwestia regulacji :mrgreen:
 
 
     
maeko
[Usunięty]

Wysłany: 2005-07-20, 20:52   

Dokładna regulacja gaźnika i pożądne ustawienie zapłonu to jest najważniejsze. Moto dobrze wyregulowane będzie mało palić, ekonomiczmnie jeździć i max mocy będzie miało. :) Pozdrawiam
 
     
4est 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 46
Skąd: Wawa
Wysłany: 2005-07-21, 11:15   

Jak znajde chwilke to jeszcze lukne czy dobrze jest zaplon ustawiony :) Raczej nie wydaje mi sie zeby byla potrzeba regulacji zaplonu ale nie zaszkodzi sprawdzic :)
_________________
Pozdrawiam,
4est
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16