» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-17, 23:01
Elektroniczny regulator napięcia do MZ ES 250 250/1 250/2
Autor Wiadomość
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-07-15, 09:36   

A ja mam oprawke wtaka jak jest w CZ i mam pewnosc ze nic mi napewno nie wypadnie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-07-28, 18:13   

Założytłem taki regulator i ładowanie na wolnych 4.8v na swiatłach i 5.5v bez nich.Co jest nie tak??
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
artur3373 


Motocykl: es 250/1
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 111
Skąd: Stęszew/k Poznania
Wysłany: 2009-07-29, 10:03   

Jak chcesz to możemy się wymienić na próbę tymi elektronikami, mój z kolei ładuje za mocno jakieś 7 do 8V i niekiedy przepala się bezpiecznik, wróciłem do starego regulatora i jest OK., to znaczy ładuje trochę za słabo, rozmawiałem z kolegą na temat tych regulatorów elektronicznych i powiedział, że mam kupić inny i sprawdzić, bo zależy jak się trafi.
_________________
ES 250/1 1966r
Kawasaki VN-15 92r
Gaz 69A 1954r
Gaz 69 1964r
LML 125 2013r
Komar 1972r
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-07-29, 11:50   

Kupie nowy aku pokombinuje ,jak nic to nie da to się odezwę.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-15, 18:07   

W moim temacie walczę z ładowaniem. Kupiłem ten co Wy regulator i zakładam niedługo. Martwi mnie jedna rzecz. mam miernik taki zwykły z marketu od lat mnie nie zawiódł.

Jak mierze wyłączone moto to ma na aku 5.72V. Natomiast jak uruchomię silnik to na aku jakieś jaja skacze napięcie od 0.3 przez 2V czasem pokaże 5.9 wolta potem znowu zero i taka dyskoteka na mierniku. Oco kaman? Jak wyłączę silnik, to po tej chwili jak chodził, doładowany mam na 5.8V, a jak włączę silnik znowu nie da się zmierzyć napięcia na aku.

http://forum.mz-klub.pl/v...p=273063#273063
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-07-15, 20:24   

Czyli standard, miernik ci szaleje bo jest za blisko prądnicy. Albo przedłużysz kable do miernika, albo tego nie zmierzysz. Z samego faktu, że prąd po chwili pracy silnika rośnie świadczy, że jakieś ładowanie na pewno masz i że jest ono powyżej 6V :D
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-15, 21:06   

halcik, eee? Ja jestem z natury chłonny wiedzy można wiedzieć dlaczego tak się dzieje przy mierzeniu na włączonym? co ma do tego prądnica?:)

No mam po czynnościach opisanych w moim temacie ( zdjęcie obudowy regulatora, ruszeniu srubokrętem tej blaszki co styka raz z jednej raz z drugiej strony i założeniu obudowy poprawionej bliżej zewnętrznej krawędzi regulatora) i po tych zabiegach już mi nawet nie żarzy po odpaleniu lampka:) i ładowanie jest zawsze. Mam nadzieję, że tak będzie już ciągle, jak tylko pojawią się jaja zmieniam na elektronika:)

P.s. mogła obudowa regulatora stykać się zeztymi w środku rzeczami i dlatego mi świrowało na większych obrotach ładowanie? i paliło bezpiecnzik?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-07-15, 21:58   

Miernik moze ci szaleć , jak nie masz fajki z opornikiem i sieje zakłucenia,- ja tak ostatnio mialem.
Podmien na szybko jakis stary przewod zaplonowy od auta i pomierz tym miernikiem jeszcze raz napiecie :wink:
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-15, 22:05   

dodek10, że co?? Przewód WN z opornikiem ma być? ale co ten w moto czy jako kabli do miernika użyć takich starych WN ? bo nie rozumiem? I co jest tego powodem że świruje?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-07-15, 22:11   

Tylko przewód WN - idacy od cewki zapłonowej az do swiecy
Nie pamietam czy masz jankowy zapłon , ale ja mam jankowy (daje mocniejszy prąd) i powiem ci obrócz tego ze cały uklad zapłonowy siał zakłucenia , to jak silnik sie rozgrzał czasami zakłucało nawet prace modulu ,bo czasem nawet swieca gubila iskre - działo sie tak jakby nowa swieca niszczyła sie po przejachaniu 200km.Teraz zamiast starego miedzianego przewodu WN i fajki , wlozylem uciety kabel zapłonowy od malucha i problem znikł, i mozna spokojnie podejsc z mienikiem jak silnik pracuje i pomierzyc napiecie ladowania.
Ps dodam też, że jak tydzien temu jechałem na zlot 250 km non stop , chyba od tych zakłucen wylaczyła mi sie nawet komórka w kieszeni :lol:
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-19, 19:05   

Dzisiaj przystąpiłem do zmiany regulatora i...

1. założyłem długie kable do miernika i aku odstawiłem ze swojego miejsca i na zgaszonym mam 5.75V, na włączonym 6.4 V. Już miałem przystąpić do zmiany regla ale...
2. przejechałem się i ładowanie jest cacy.....aż się zdziwiłem
3. zaparkowałem patrzę nic z bezpieczników nie spalone, wszystko ok.
4. zapaliłem postojowe jest dobrze
5. Zapaliłem mijania wszystko ok przez 15-20s. po tym czasie kontrolka ładowania bliknęła, znowu spaliło pierwszy bezpiecznik ten od pierwszego wejścia regulatora i ładowanie zaczęło świrować w rytm obrotów.


Więc wnioskuję że mechaniczny regel ma tylko to jedno wejście coś nie tak. Może nie muszę zmieniać regulatora?
Może komuś ten opis podsuwa co jest nie halo?
I najważniejsze kto mi powie co się dzieje w regulatorze pod tym 1 wejściem, do czego to idzie i jak działa?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-07-19, 23:01   

Hvil, Jakie masz ustawiony zapłon ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-19, 23:29   

książkowo, pali z 1 nie dymi i ustawiany na zegarku przez takiego Pana w Świdniku co się zajma motocyklami 2T ale on powiedział że elektryki n ie dotyka:P

[ Dodano: 2012-07-19, 23:30 ]
Taki wiekowy Pan Bucior Senior.

A co to ma spolnego z paleniem tego bezpiecznika?? to jest wyjscie regulatora na akumulator. Czemu tam pali mi bezpiecznik?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-07-19, 23:35   

Hvil napisał/a:
A co to ma spolnego z paleniem tego bezpiecznika?? to jest wyjscie regulatora na akumulator. Czemu tam pali mi bezpiecznik?
Jeszcze nie wiem !

[ Dodano: 2012-07-20, 12:41 ]
Hvil, 6.4V to jest za słabe ładowane powinno być po wyżej 7V .Co do kabelka to opisz mi ten regulator dokładnie zrób szkic i opisz wyjscia to Ci sprawdzę. Co do bezpieczników to powinny być 2 a nie 4. Według serwisówki zapłon do jaskólki es 250/1 wynosi : 3,3 mm przed ZZ przy całkowicie rozchylonych ciężarkach : dla es 175/1 4mm a dla es 300 3mm.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-03, 16:20   

Odkopie trochę stary temat ale czy ktoś posiada taki regulator jak na zdjęciu i może mi doradzić jak go prawidłowo podłączyć?
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-10-03, 17:12   

On jest drogi, lepiej kup ten tańszy, polski, sprawdzony przez wielu z 3 wyjściami + masa.
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-03, 20:45   

OK ale już taki kupiłem jest już w drodze do mnie i muszę go jakoś podłączyć
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 499
Skąd: Ełk
Wysłany: 2012-10-03, 21:09   

Jeżeli kupowałeś poza siedzibą firmy masz 10 dni na odstąpienie od kupna towaru bez podawania przyczyn. (Prawo handlowe).
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-03, 21:59   

OK, Panowie wolałbym się skupić nad tym jak ten regulator podłączyć...
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-10-03, 22:15   

Zapewne identyczne oznaczenia są na oryginalnym.
Prawdopodobnie będzie to tak:
B+, to + na akumulatorze
D+, to ładowanie, dodatnia szczotka z prądnicy (najgrubszy kabel w wiązce)
61, to kontrolka ładowania
DF, wzbudzenie, czyli stojan prądnicy
D-, masa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14