Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-17, 23:01 |
Elektroniczny regulator napięcia do MZ ES 250 250/1 250/2 |
Autor |
Wiadomość |
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-07-15, 09:36
|
|
|
A ja mam oprawke wtaka jak jest w CZ i mam pewnosc ze nic mi napewno nie wypadnie. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
artur3373
Motocykl: es 250/1
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 111 Skąd: Stęszew/k Poznania
|
Wysłany: 2009-07-29, 10:03
|
|
|
Jak chcesz to możemy się wymienić na próbę tymi elektronikami, mój z kolei ładuje za mocno jakieś 7 do 8V i niekiedy przepala się bezpiecznik, wróciłem do starego regulatora i jest OK., to znaczy ładuje trochę za słabo, rozmawiałem z kolegą na temat tych regulatorów elektronicznych i powiedział, że mam kupić inny i sprawdzić, bo zależy jak się trafi. |
_________________ ES 250/1 1966r
Kawasaki VN-15 92r
Gaz 69A 1954r
Gaz 69 1964r
LML 125 2013r
Komar 1972r |
|
|
|
|
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-07-15, 18:07
|
|
|
W moim temacie walczę z ładowaniem. Kupiłem ten co Wy regulator i zakładam niedługo. Martwi mnie jedna rzecz. mam miernik taki zwykły z marketu od lat mnie nie zawiódł.
Jak mierze wyłączone moto to ma na aku 5.72V. Natomiast jak uruchomię silnik to na aku jakieś jaja skacze napięcie od 0.3 przez 2V czasem pokaże 5.9 wolta potem znowu zero i taka dyskoteka na mierniku. Oco kaman? Jak wyłączę silnik, to po tej chwili jak chodził, doładowany mam na 5.8V, a jak włączę silnik znowu nie da się zmierzyć napięcia na aku.
http://forum.mz-klub.pl/v...p=273063#273063 |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2012-07-15, 20:24
|
|
|
Czyli standard, miernik ci szaleje bo jest za blisko prądnicy. Albo przedłużysz kable do miernika, albo tego nie zmierzysz. Z samego faktu, że prąd po chwili pracy silnika rośnie świadczy, że jakieś ładowanie na pewno masz i że jest ono powyżej 6V |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-07-15, 21:06
|
|
|
halcik, eee? Ja jestem z natury chłonny wiedzy można wiedzieć dlaczego tak się dzieje przy mierzeniu na włączonym? co ma do tego prądnica?:)
No mam po czynnościach opisanych w moim temacie ( zdjęcie obudowy regulatora, ruszeniu srubokrętem tej blaszki co styka raz z jednej raz z drugiej strony i założeniu obudowy poprawionej bliżej zewnętrznej krawędzi regulatora) i po tych zabiegach już mi nawet nie żarzy po odpaleniu lampka:) i ładowanie jest zawsze. Mam nadzieję, że tak będzie już ciągle, jak tylko pojawią się jaja zmieniam na elektronika:)
P.s. mogła obudowa regulatora stykać się zeztymi w środku rzeczami i dlatego mi świrowało na większych obrotach ładowanie? i paliło bezpiecnzik? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-07-15, 21:58
|
|
|
Miernik moze ci szaleć , jak nie masz fajki z opornikiem i sieje zakłucenia,- ja tak ostatnio mialem.
Podmien na szybko jakis stary przewod zaplonowy od auta i pomierz tym miernikiem jeszcze raz napiecie |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-07-15, 22:05
|
|
|
dodek10, że co?? Przewód WN z opornikiem ma być? ale co ten w moto czy jako kabli do miernika użyć takich starych WN ? bo nie rozumiem? I co jest tego powodem że świruje? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-07-15, 22:11
|
|
|
Tylko przewód WN - idacy od cewki zapłonowej az do swiecy
Nie pamietam czy masz jankowy zapłon , ale ja mam jankowy (daje mocniejszy prąd) i powiem ci obrócz tego ze cały uklad zapłonowy siał zakłucenia , to jak silnik sie rozgrzał czasami zakłucało nawet prace modulu ,bo czasem nawet swieca gubila iskre - działo sie tak jakby nowa swieca niszczyła sie po przejachaniu 200km.Teraz zamiast starego miedzianego przewodu WN i fajki , wlozylem uciety kabel zapłonowy od malucha i problem znikł, i mozna spokojnie podejsc z mienikiem jak silnik pracuje i pomierzyc napiecie ladowania.
Ps dodam też, że jak tydzien temu jechałem na zlot 250 km non stop , chyba od tych zakłucen wylaczyła mi sie nawet komórka w kieszeni |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-07-19, 19:05
|
|
|
Dzisiaj przystąpiłem do zmiany regulatora i...
1. założyłem długie kable do miernika i aku odstawiłem ze swojego miejsca i na zgaszonym mam 5.75V, na włączonym 6.4 V. Już miałem przystąpić do zmiany regla ale...
2. przejechałem się i ładowanie jest cacy.....aż się zdziwiłem
3. zaparkowałem patrzę nic z bezpieczników nie spalone, wszystko ok.
4. zapaliłem postojowe jest dobrze
5. Zapaliłem mijania wszystko ok przez 15-20s. po tym czasie kontrolka ładowania bliknęła, znowu spaliło pierwszy bezpiecznik ten od pierwszego wejścia regulatora i ładowanie zaczęło świrować w rytm obrotów.
Więc wnioskuję że mechaniczny regel ma tylko to jedno wejście coś nie tak. Może nie muszę zmieniać regulatora?
Może komuś ten opis podsuwa co jest nie halo?
I najważniejsze kto mi powie co się dzieje w regulatorze pod tym 1 wejściem, do czego to idzie i jak działa? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2012-07-19, 23:01
|
|
|
Hvil, Jakie masz ustawiony zapłon ? |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-07-19, 23:29
|
|
|
książkowo, pali z 1 nie dymi i ustawiany na zegarku przez takiego Pana w Świdniku co się zajma motocyklami 2T ale on powiedział że elektryki n ie dotyka:P
[ Dodano: 2012-07-19, 23:30 ]
Taki wiekowy Pan Bucior Senior.
A co to ma spolnego z paleniem tego bezpiecznika?? to jest wyjscie regulatora na akumulator. Czemu tam pali mi bezpiecznik? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2012-07-19, 23:35
|
|
|
Hvil napisał/a: | A co to ma spolnego z paleniem tego bezpiecznika?? to jest wyjscie regulatora na akumulator. Czemu tam pali mi bezpiecznik? | Jeszcze nie wiem !
[ Dodano: 2012-07-20, 12:41 ]
Hvil, 6.4V to jest za słabe ładowane powinno być po wyżej 7V .Co do kabelka to opisz mi ten regulator dokładnie zrób szkic i opisz wyjscia to Ci sprawdzę. Co do bezpieczników to powinny być 2 a nie 4. Według serwisówki zapłon do jaskólki es 250/1 wynosi : 3,3 mm przed ZZ przy całkowicie rozchylonych ciężarkach : dla es 175/1 4mm a dla es 300 3mm. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Woytec
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Gru 2011 Posty: 78 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-10-03, 16:20
|
|
|
Odkopie trochę stary temat ale czy ktoś posiada taki regulator jak na zdjęciu i może mi doradzić jak go prawidłowo podłączyć? |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-10-03, 17:12
|
|
|
On jest drogi, lepiej kup ten tańszy, polski, sprawdzony przez wielu z 3 wyjściami + masa. |
|
|
|
|
Woytec
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Gru 2011 Posty: 78 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-10-03, 20:45
|
|
|
OK ale już taki kupiłem jest już w drodze do mnie i muszę go jakoś podłączyć |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
|
|
|
|
Woytec
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Gru 2011 Posty: 78 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-10-03, 21:59
|
|
|
OK, Panowie wolałbym się skupić nad tym jak ten regulator podłączyć... |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-10-03, 22:15
|
|
|
Zapewne identyczne oznaczenia są na oryginalnym.
Prawdopodobnie będzie to tak:
B+, to + na akumulatorze
D+, to ładowanie, dodatnia szczotka z prądnicy (najgrubszy kabel w wiązce)
61, to kontrolka ładowania
DF, wzbudzenie, czyli stojan prądnicy
D-, masa |
|
|
|
|
|